Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

CB750 ja rakenteluvietti

Aloittaja JKKo, 03 syyskuu 18, 16:52:55

« edellinen - seuraava »

JKKo

Prosenttien takia on muokattava orkkista. Eikä siinä mitään, kyllä se syntyy niinkin. Mikä lie on nimeltään se kohta runkoa josta menee keulan axeli läpi. Se on pellistä prässätty osa ja kelpaisi muuten mutta kun keulakulma. Haluan mikäli missä vain mahdollista, suosia suoria putkia ja esim selkälinja saisi mennä sivulta katsottuna ohjausaxeliltä takaaxelille suorana. Siispä olisi silputtava se ohjauslaakerin peltinen tienoo. Mallisuorituksesta kuvaa tästä missään?

Mulla on rungon mittapiirustuksia printattuna joihin piirtelen linjoja eri versioista.



883/1200/turbo

KariFS

Emäputkesta jotkut puhuvat. Taitaa tuutissa olla pellistä prässätty vahvike siinä missä runkoputken kohtaa, ei kai se sentään peltiä ole koko putki?

Tämmöinen firma kauppaa jäykkäperä-muutossarjaa:

http://cycleonemanufacturing.com/id245.html

Voisi olla kustannustehokas ja helppo, jos ei metallikässyt nappaa :) Ja minun mielestä ihan siisti runko siitä tulee. Keulakulma toki vakio noissa mallikappaleissa.

Toisaalla tällä foorumilla oli juttua ”kongaamisesta”, joka on tapa tehdä CB750:stä ”notkoselkä”, siinä silputtiin runkoa myös etuosasta, joissain versioissa jatkettiin myös kehtoputkia.
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

JKKo

Peräpään saisi tommosella helposti aikaiseksi. Mutta emäputken tienoo kaipaa myös huomiota. Muuten tulee vain perästä jatkettu chopperi. Ei semmosta.

Originaalissa on aika paljon putkitavaraa siinä emäputken tienoilla vissiin jäykkyyttä lisäämässä, eli niitä sulakkeita. Jos ja kun tuleva tankki ei niitä peitä niin poishan ne sulakkeet ois otettava. Sikälikin se "peltinen" emäputken tienoo olisi koottava huolella jottei sattuisi mitään ikävää ajossa.
883/1200/turbo

Make

Lainaus käyttäjältä: KariFS - 20 syyskuu 18, 18:36:10
http://cycleonemanufacturing.com/id245.html

Voisi olla kustannustehokas ja helppo, jos ei metallikässyt nappaa :) Ja minun mielestä ihan siisti runko siitä tulee. Keulakulma toki vakio noissa mallikappaleissa.


Tuohon kun laskee Suomeen tuotuna vielä rahdin ja tullin päälle 25% vastatullin +alvin, niin ei ole kovin kustannustehokasta. Sitä paitsi perän jatkaminen tuumaakaan chopperissa on virhe, jota katuu koko loppuelämänsä ja saa aina hävetä, kun sillä ajaa.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

KariFS

Jaa mikä vastatulli? Eikös ne koske vain kokonaisia uusia pyöriä?

5-600â,¬ on äkkiä poltettu jos tuollaista takahäkkyrää lähtee teettämään jollain pajalla alkuaineista. Eri juttu jos on itsellä mahdollisuus ja välineet (ja osaaminen) tuollaisen tekemiseen.

Choppereista mitään tiedä mutta tuutti on rungoltaan lyhyempi kuin Harrikat, poislukien ehkä Sportster. Että siinä mielessä 2” venytys voi olla paikallaankin, ja saa sen halutun suoran selkälinjan emäputkesta taka-akseliin. Venyttämättä voi tehdä tiukkaa.

Mutta makuasioistahan ei voi kuin kiistellä ;)

1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

peacemakermichael

Chopperin tekoon kantaa ottamatta, tuo tulli tulee ilmeisesti ihan mistä EU sen tahtoo ottaa, ja sehän ottaa. Niin mäkin luulin ettei koske kuin uusia pyöriä Amerikasta, mutta niin vaan se tulee tuohon Dynaan joka on tulossa. Kuluttajathan tuosta piikittelystä kärsii, ja kapitalistisiat hieroo käsiään
'65 pan, '70 xlch

KariFS

Ahaa... No, olin käsityksessä taas, mutta ilmeisesti osissa on edelleen normaalit tullit?

Minä nyt olen spämmännyt tähän ketjuun jo liikaakin noviisina mutta tämän linkin vielä laitan ja sitten olen hiljaa :)

”Honda Chopper Bible”:ssä on läjäpäin juttua mm orkkisrungon muokkauksesta:

http://www.hondachopper.com/gallery_misc/chopper_bible/index.html

1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

JKKo

Honda joutuu odottamaan vuoroaan parin muun jutun takia ainakin ensi vuoden puolelle joten tässä on hyvää aikaa muokata mielipiteitä moneen suuntaan ennen kuin muokkaan pyörää.

Onhan noilla Hondilla ajettu ihan pilkkomattakin.

883/1200/turbo

PanChop

Ruotsissa Calleschopperdelar tekee myös tuutin chopper runkoja. Saa varmaan myös tilattua omien toiveiden mukaan.

JKKo

Mitä pidempään asiaa mietin, sitä varmemmin alan hahmottaa tuutin kohtalon. Ykkösvaiheessa värkki palautuu liikennekuntoon suunnilleen sellaisena kuin on. Muutama kohta häiritsee silmää kuten esim pyörään kuulumaton etulokari. Patinan restaurointi, ei ylikuntoa kuitenkaan.
883/1200/turbo

jannu

Appappap....., nyt et anna periksi, pussihousulaitteita on maailma täynnä...., nykäse nyt se rälläkkä käyntiin... :o

S.L

Lainaus käyttäjältä: jannu - 11 lokakuu 18, 11:47:05
Appappap....., nyt et anna periksi, pussihousulaitteita on maailma täynnä...., nykäse nyt se rälläkkä käyntiin... :o

Jaa niinkuin näin?

https://www.youtube.com/watch?v=hN3wGwWb7gI

Jensen

Pyörän arvo säilyy parhaiten orginaalina. Myös entisöinti on hauskaa ja kun pyörässä on vielä tunnearvoa niin säilyttäisin alkuperäisenä. Classikko jolla hinta vain nousee.

JKKo

Tokkopa siitä kannattaa tehdasoriginaalia ihan ensitöinään tehdään. Näyttää olevan tyyriitä tuutitkin. Se on nyt "tallessa" mun tallissa. Syväpatinointi pysähtyi toviksi sillä että pääsi kuivaan ja lämpimään sisälle. Jahka sen aika tulee, niin ensimmäisenä vaiheena on ajokunnon palautus. Jos ei kauheasti laita hanttiin siinä, niin voi olla että jo ensi suvena on ajossa. Nää on niin kivoja kun ei tartte konttorilla käydä kuin kilpi hakemassa. Se mulla onkin jo haettuna. Musta kilpi.
883/1200/turbo