Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mikä magneetto shoveliin?

Aloittaja jyrggä, 19 tammikuu 10, 13:37:26

« edellinen - seuraava »

jyrggä

Eli käyttäjä kokemuksia kaivataan eri mankuista.. Kiihottais niin perkuleesti laittaa tupla-mankut 8)
Eli kumpaa raati suosittaa, morrisia vai hunttia? Onko esim noissa kahdessa ollu mitään eroja suuntaan tai toiseen suuremmin? Tuo on kuitenkin mulla ihan ajopyörä, ei mikään show-laite (koska on niin ruma), niin luotettavuus ja käytännöllisyys on etusijalla. Ei ehkä niinkään hinta, koska aika samoissahan nuo pyörii.. 
Onkos noita nyt sitten vielä muita varteenotettavia merkkejä? Karata tietysti ehkä, vaikka kuulostaa vähän epäilyttävältä  ;D

Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Kiiski

Aivan sama onko Morris vai Hunt itse laitteet identtisiä puolat, kuoret, rare earth magneetit ja kärjet. Morriksella liipaisu-mankku mistä hyötyä jos riisitautinen tai muuten vaikeuksia pyörittää konetta voi olla että Huntillakin on en muista. Karata vertex järjettömän hyvä kolme pahaa miinusta saatavuus, hinta varsinkin tuplana ja järkyttävän kokoinen ulkoinen puola joita tupla-mankku vaatii kaksi. Tupla-mankun hinnalla saa ainakin 10 hyvää elektronista sytkää ellei enemmän. Siinä aluksi,Hessu varmaan jatkaa?

rodchop

Mulla tuo Morris M5 magneetto. Paremmasta en tiedä, tuo liipaisu zydeemi todella toimii & on ehdoton.
Tuossa morrisin tupla mankussa ei sitä kyl oo, Huntista en tiedä.
http://www.shop.morrismagneto.com/product.sc?productId=8&categoryId=2 tuossa ois tuo tupla.
Tuossa hieno & hieman halvempi Hunt.
http://www.huntmagnetos.com/motorcycle-pricelist.php
BIG TWIN FROM 1972 - 1992 AND 1993 LATER INCLUDES HORIZONTAL STYLE COVER     $975.00
HOG Forever Forever HOG

jyrggä

Kiitoksia vastauksista!
Jonku mittapuun mukaan voin olla riisitautinen (116kg), mutta emännän mukaan en kuulemma ole! Just varmistin kysymällä ???  ;D
Joo, mulla on nytkin 2000i syttynä. Mutta kun vaan tahtoo mankun, niin ei se taida sillon auttaa ku hankkia sellanen! Jäi vähän hämärään, että mitä mahdoitte arvon herrat tarkoittaa tuolla "liipasu-systeemillä"? Onko muuten näin, että nuo voi olla vähän oikukkaita värkkejä pitkään ja kovassa vesisateessa ajettaessa?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Lyytinen

Laukaisumagneetto, liipaisumagneetto, miksikä tuota nyt itse kukin sanoo... Niissä on semmoinen koneisto, että hiljaa pyöritettäessä jousen voimalla magneeton sisäkalut pyörähtää nopeammin, ihan kuin moottorin käydessä. Tälleesti saadaan hyvä kipinä myös hitaasti pyöritettäessä. Herkemmin lähtee tulille mitä magneetolla, jossa sitä ei ole.

Hessu

Mulla ei oo ollu vesikelillä mitään ongelmaa. Ihmiset on paljon valittanut, että täyttyy vedestä.
Mutta ykskin tuttu, jolla oli aikoinaan mankku joka oli aina täys vodaa, ihmetteli kun katteli mun mankkua. Ai, onks tohon kanteen saatavissa tiivistekin? Ja niinkuin toisessa ketjussa totesin, mun kansi on kiinni kolmella ruuvilla. Mulla on kaks vuotta vanha Morris ja hyllyssä toiseen pyörään uus Huntti. Väittäisin että komponentit tulee samalta valmistajalta.
Sellasen snadin vaivan oon huomannu, että jos vehje seisoo pidempään. Varsinkin talven jäljiltä ja kun pyörän on pessy syksyllä, ei tuu kipinää. Mankun kannessa ne reiät mihin tulpan johdot tökätään, on ollu hapettuneet kun voda on jääny seisomaan niihin.

Viime viikolla olin ostamassa kiksin rattaita Hotbikessä. Selvis että sitä pääakselille tulevaa jousikuormitteista kytkentäratasta saa kahdella eri hammasmäärällä. Vakio ja vähempi hampainen. Joka on juuri tarkoitettu kuulemma mankkukäyttöön. Mut se ei varsinkaan sovi riisitautisille. Motti pyörii poljettaessa raskaammin, mutta pidemmän matkan, jotta mankku antais paremman kipinän. 

Kahden mankun käytöstä ei kai oo muuta iloa kun kyrväkäs ulkonäkö ja tietysti jos on tuplatulpat.

Kiiski

Hessu onko sulla ollu koskaan mitään ongelmia? Muista aina että vesi magneetossa on ilmasta ja tiivisteet maksaa, mikä saattaa aiheuttaa saatavuus ongelmia. Itselläni on joskus ollut magneetossa vettä ja tiiviste ja kaikki ruuvit harmoonisesti kiinni. Mutta olen kuuluisa siitä että minulla on ollut joskus ongelmia!

Hessu

Niinpä!
Meidän varmaan kandee jatkaa tätä kakskyt vuotta kestänyttä kinaamista naamatusten. Se jos mikä, ei kiinnosta ketään muuta.

Jack

Hessu ja Kiiski, saanks mä tulla viereen kattomaan pussikaljojen kanssa  ;D

Jack
Flatheads!!!

Kiiski

Jollain perverssillä tavalla tuntuu ainakin Jackiä kiinnostavan?  Mä en tiedä risteääkö meidän polut enää kovin usein, kun musta on kovaa vauhtia tulossa Britti-motoristi ja nehän ei tunnetusti pidä amerikan prätkäilijöistä vai oliko se toisinpäin. Kun nyt sais sen motivaatio-dvdn takas niin sais nää hörökorva hommat kunnolla vauhtiin.

Jack

Mutta Herra K. mähän ajan feikki-britillä, vai eiks mulle puhuta enää sit ollenkaan?

nimim. Silmät vinossa

Jack
Flatheads!!!

Kiiski

Jack, eiköhän sun kanssa voi vielä puhua, ainakin vienosti moikkailla. :'(

Thomas

Tohtiikohan tähän kepeän rupastelun lomaan esittämään vielä alkuperäiseen kysymykseen liittyviä teknisiä tarkennuksia.. tuosta Karata'n magnetosta..

Tarvitseeko se aina tuon ulkoiset puolan, vai onko se vain parantamassa kipunan laatua? Pyörittelin joskus tuollaista Karata'n tötteröä ja kyllä se komeasti räväytti sormet turriksi ilman ulkoista puolaakin.. Ja mikäs tuossa 'Vertex' magneetossa on eroa noihin muihin?

Eli tämmöinen kokoonpano oli mitä hypistelin -> KUVA

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Kiiski

Pistit pahan! Aina kuvitellu että tarvitsevat puolan??????

rodchop

Kaverilla Joku vanha tupla mankku. (aika saman näkönen)  siihen tarvii erikseen puolat jotka on ihan järjettömän kokoset.
Pirun hieno peli se on.
HOG Forever Forever HOG