Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

SU carb info

Aloittaja Thomas, 17 helmikuu 09, 18:33:12

« edellinen - seuraava »

Thomas

Laitetaampa tähän parit linkit SU (Skinner Union) kaasarin neulojen valintaan/vertailuun. Käyttö- ja tuunaus-kokemuksia löytyy varmasti moneltakin, joten niillä voi jatkaa keskustelua.




Neulojen arvoja, ja linkkejä muille sivuille :
SU Needle Database

Graafinen vertailu 5 neulavalinnan kesken :
Minty SU Needle Compare-o-rama

Ja sitten vielä Excel-pohjainen toteutus :
SUSearch Home Page



Mikäli SU:n sielunelämä kiinnostaa enemmän, interwebistä löytyy vaikka kuinka paljon lisäinfoa. Tästä on hyvä aloittaa :
Tuning vs Setting SU Carburetors

Lainaa..there are 354 needles listed for (the most common) .090 jet SU! To further compound the problem of choice - your particular car will probably run lousy on 40% of them, OK on 30%, feel great on 20%, run really great on 5% and really kick butt on 5%.


Dollar Sullivanin SU sivut :
SU-Sidan

Sekä tietenkin linkki SU:n sivuille :
Burlen Fuel System - SU Carburetters




Lyhyesti noiden neulojen kanssa homma menee suunnilleen näin (olettaen että 'neulan' käyttötarkoitus on kaikille selvillä).. Neula on jaettu 1/8" jakoihin ("station" - sorry huono suomennus). Jakojen määrä riippuu neulan paksuudesta, ohuiden neulojen 12'sta aina 16'een jakoväliin asti. Esim. Rivera käyttää SU Eliminator -kaasareissaan 0.100" neuloja, joissa 16 jakoa.



Ensimmäinen 'station' on neulan paksuimmassa päässä. Arvo kertoo neulan paksuuden ko. jaon kohdalta. Esimerkiksi Riveran tarjoaman BBX:n arvot ovat :

code#1#2#3#4#5#6#7#8#9#10#11#12#13#14#15#16
BBX990950932905875852829806782755730702675650624598

Joten listan mukaan esimmäisen jako on .990 neulan paksuudesta (joka oli 0.100") ja kapenee siitä kärkeä kohden. Ja vastaavasti tietyt kohdat neulassa vaikuttavat tyhjäkäynnin, keskialueen tai yläkierrosten seoksiin, ollen puolivälissä neulannostoa .806.. Noista yllä olevista linkeistä löytyy graafinen käyräkin näille, joka havainnollistaa hieman paremmin noiden arvojen muutoksia.

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

rodchop

No niin tollanen tuli hankittuu  ??? Kaikki SU-expertit pistäkäähän säätö / asennus ohjeet / räjäytyskuvat  jakoon, on meinaan sen verta mystinen kapistus.

Shoveliin sopivaa imusarjaa voi myös mulle tyrkyttää, vielä parempi ois adabteri jolla saisi S&S,n imusarjaan kiinni niin kävis suoraan myös mun Evoon
HOG Forever Forever HOG


rodchop

Kovin on tummat kuvat mutta kiitos, pitää yrittää selvittää kumpi tuo on.
HOG Forever Forever HOG

rodchop

#4
Täälähän oli vanha ketjukin, mode vois yhdistää tän vaik tähän:
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=130.0

EDIT: Kokkonen, aiheet yhdistetty
HOG Forever Forever HOG

rodchop

#5
Herätetään tää kun huomenna pitäis ruveta ton kaa jumppaamaan.
Jos tuon paskan sais vaikka vahingossa käyntiin ::)
Eli paljonko tuo mainjet adjusting screw kuuluu olla auki jne
Sitten tuosta listasta löytyy jet needle screw ja idle speed screw
miten mistä tuossa seokset säädetään ?

Sitten on näköjään eri jäykkyisiä piston return spring ?
Mitä tuo Riveran messinkinen ticler pump tekee jne...

Eli vinkkejä tulemaan miten lähden tuolla starttailemaan.

Eli tuossa ekassa kuvassa nuoli näyttää ilmeisesti seos ruuvia ? paljonko normaalisti auki.
Tokassa kuvassa tuo tyhjäkäynti ruuvi mikä on tuo jet needle screw ?

Tuossa vielä tuo linkki tuonne räjäytys kuviin yms...
http://www.zodiac.nl/instructions/SU%20Eliminator%20carb.pdf
HOG Forever Forever HOG

Leksa

Onko kukaan saanut SU:sta vielä mitään tolkkua , itsellä on seokset vielä vähän hakusessa . Rautapää saa niin paljon soppaa , että tulpat meni uusiksi jo ensimmäisen 100km jälkeen .

petejiiii

Löytyykö keneltäkään Tampereen suunnalta SU:n neuloja (BBT olis hakusessa)?