Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

07 ja uudemman (ruisku) viritys

Aloittaja vaakko, 08 heinäkuu 15, 10:16:52

« edellinen - seuraava »

Hd 1200

#180
En ymmärtäny. Voikko vähä tarkentaa mihkä väliin se villa tulis ja mihin mikäki? Tekis mieli vielä kerran kokeilla ennenkö keksii muuta.

jape

Tee se trumpetti jonka sisällä se pyramiidi ni reikälevystä ja sen päälle isompi trumpetti niin että saat villat väliin. Se sisempi trumpetti jonka sisällä pyramiidi esim niin että saat tynnettyä kasettina villoineen sisään.

vaakko

Oliko muuten hd sulla reverse cone päätyä putkessa? Vai avoin pääty?

Omaani en ole kuunnellut pyramidilla niin ettei päätyä olisi ollut, mutta ainakin ilman pyramidia ja ilman päätyä mökä on täysin infernaalinen siis aivan järkyttävä.

Hd 1200

Joo mulla oli pyramidi sisällä ja hitsasin kartion päähan missä 2.5 ulostulo. Rosteriputki varmaan tekee äänestä repivän.

vaakko

OK, mulla tosiaan erittäin maukkaat soundit ja tallikaverikin kehuskeli ettei mitään terävää rätkytystä vaan mukavan tehokkaalta kuulostavaa matalaa jyrinää. 7000rpm laulatettaessa varmasti törähtää aika tiukkaa soundia, mutta tyhjäkäynti on hyvä olla inhimillinen...

Edit: Mulla tais olla 2" ulostulo vai olisko ollut myös 2,5".

vaakko

Lainaus käyttäjältä: vaakko - 17 helmikuu 17, 09:11:16
Putki lähtee pinnoitukseen kun saan pyörän sunnuntaina omalle tallille. Uusi paja löytyi, taidan kokeilla tätä: http://www.nfmetals.fi/

Nämä suositteli pinnoitukseen Turbo X Black joka on kiiltävämpi muttei kuitenkaan kiiltävä eli joku puolihimmeä musta sen pitäisi olla. Kuulemma pitää vielä paremmin ominaisuutensa pakosarjoissa. Voi olla että päädyn tähän, saan hintatietoja jossain välissä. Hinnastohan tuolla on mistä osviittaa näkeekin....

vaakko

Nyt on putki puhallettu Taximo:ssa ja pinnoitettu NF Metalsilla. Laatutyötä molemmilla. NF:llä oli kyllä todella tarkka suhtautuminen pinnoitukseen ja harrastuneisuutta asian suhteen löytyi joten uskoisin että pinnoite pysyy. Väri on erittäin hyvä, se kuulemma tuosta hiukan mattaantuu kun sen ajelee kuumaksi.

Kävin avaamassa kauden ja tutustumassa pyörän uusiin voimavaroihin. Aluksi huomio kiinnittyi siihen miten tasaisesti ja siististi pyörä käy. Veto lähtee hienosti heti alakierroksilta ja pyörä on erittäin vaivaton ajettava 3500rpm saakka josta alkaa sitten sellainen hupi että oksat pois ;D ;D ;D Rajoittimelle mennään todella nopeasti, tuossa ei kerkeä hirveästi nopeusmittaria vilkuilla. Se on selvää että kiihdyteltäessä pitää olla nyt tarkkana ettei jää kesän ajot lyhyeksi kun nopeus karkaa luvattoman helposti laittomille lukemille... Tästä huolimatta ei ole mitään pakkotunnetta koko ajan runnoa kahva pohjassa eli ajamisen ilo säilyy :)

Soundit on todella makeat eikä yhtään liian kovat. Erittäin onnistunut projekti kaikin puolin.

vaakko

Pari kaveria on kyselly bensan kulutuksesta että pääseekö tuolla pikkutankilla enää lähikauppaa pidemmälle näiden viritysten jälkeen... Ja pääseehän sillä, varatankinvalo syttyy edelleen lähes kellontarkasti n. 100km ajon jälkeen kuten ennen moottorioperaatioita. Ja viimeisimmät ajot on olleet aika pikkuvaihteilla veivausta mutkapätkiä, että voipi olla että kulutus on jopa hiukan tippunut aiempaan tilanteeseen verrattuna.

Pakko vielä hehkuttaa että onhan tämä törkeän hauska ajettava :)

kup

Ettet ois vaakko ollu eilen tuolla porkkalan kahvilassa käymässä 17-18 aikaan, ainaki tosi samanlainen pyörä oli siellä? Ja helkkarin hieno oli kyllä!

vaakko

Joo siellähän minä :) Millä pyörällä olit itse?

kup

Lainaus käyttäjältä: vaakko - 16 kesäkuu 17, 12:13:47
Joo siellähän minä :) Millä pyörällä olit itse?

Mä olin semmosella mustalla vähäsen riisutulla/brat-henkisellä sportsterilla. Saakeli kun tuli kiirelähtö, ois pitäny tulla jutustelemaan ja ennenkaikkea kuuntelemaan mimmoset saundit tuosta sun putkesta lähtee.  8)

vaakko

Joo se sun pyörä näytti hyvältä myös! Pitkä penkki / riisuttu perä toimii.

kup

Lainaus käyttäjältä: vaakko - 16 kesäkuu 17, 13:28:06
Joo se sun pyörä näytti hyvältä myös! Pitkä penkki / riisuttu perä toimii.

Thänks. Täytyypä enskerralla ku satutaan samaan paikkaan niin tulla nykäseen hihasta ja jutusteleen.

vaakko

Pitkästä aikaa uutta juttua. Kuvailtiin ohiajopätkää niin saa jotain käsitystä putken soundeista ja mölytasosta: https://www.youtube.com/watch?v=F4Hid7_JqHU

Kanavalla myös uusia reissupätkiä.