Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kypärä

Aloittaja Hd 1200, 19 kesäkuu 15, 23:49:52

« edellinen - seuraava »

Hd 1200

Täyttää US FMVSS 218 standardin. Kelpaako suomessa?

ma^ko

Periaatteessa, mut jollei siinä lue maagista DOT tuon lisäksi, voi tulla tienpäällä ongelmaa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jack

hassua, että tälläisiä kysellään....ehkä se on sitä luterilaista herranpelkoa ja uskoa auktoriteetteihin.

Ongelmistä tienpäällä.....mä oon vetäny O-Hei päässä yli 20v KehäIII sisäpuolella, ja joskus ulkopuolellakin. Samaten yksmään mun uudemmista kypäristä ei oo minkään valtakunnan hyväksymiä. Ei koskaan ongelmia / pysäytystä.

Kukin ajelee sellanen skynde pollassa ku mieli tekee.
Flatheads!!!

ss454

Tuoltahan noita saa http://www.ebay.com/itm/DOT-helmet-sticker-regulation-decal-/180874565587
Voin kyllä tuolla tarratulostimella tehdä vastaavia mutta siinä musta ja valkoinen toisinpäin.
Ilmaiseksi saa noutaa.

Itsehän revin kaikki valmistaja yms merkit kypärästä aina pois jos ne vain lakan ulkopuolella on.

ma^ko

Enpä minäkään ole saanut kypärästä sakkoa, tosin minähä onneton poloinen nyt saan ajaa iliman kypärääkin, mutta tänä vuonna olivatten ainakin Hyvinkään suunnalla skrivailleet hyväksymättömistä tsubuista 35â,¬/pala rikesakkoa, jonka swittumaisin puoli on sen kertyvyys. Vuoteen kolome ja kortti hyllyttyy, kypärö/turvavyö etc rikesakoista.

ss454

Eikös tuo kertyminen koske vain ylinopeus-sakkoja? Eli niissä päivä tai rikesakko 3 vuodessa tai 4 kahdessa ja puhuttelun kautta kortti pois. Kirjalliset huomautukset ei vaikuta.

No voin olla väärässäkin, mutta aika hölmöltä taas kuulostaa.

Greasemonkey jake

kyllä koskee...eli ilman turvavyötä tahi kännykkään puhumisesta saat ottaa sakkoja vaikka 100... ei vaikuta korttiin... kaikki pienet ylinopeudet ja vähän suuremmatkin vaikuttaa...
ammattiliikenteessä voit ottaa huoletta sitomattomasta kuormasta(huom rikesakkoa) huoletta, mutta ajoajan ylitys taasen vaikuttaa korttiin... oli ylitys kuinka vähäinen tahansa...
If the river was whiskey, and I was a diving duck, I would never come up...

ma^ko

Noi liikenteestä saatavat kaikki rikesakot MUUTTUIVAT kertyviksi, ei kovinkaan kauaa sitten. Duunissa kyseisestä muutoksesta tiedotettiin nimenomaan turvavyörikesakkojen osalta kuskeille, että niillä voipi päästä pakkolomalle. En jaksa kaivaa asetuksia mutta jollei usko niin voi kaivaa. Muutos tuli siis ihan äskettäin, sanoisin että alle vuosi sitten.

Itseasiassa ainoastaan ylinopeudelle ja kännykkään puhumiselle kertymälle löytyi heti vahvistus, turvavyö/kypärä saattaa olla jäänyt esitysasteelle vielä, vaikka duunissa muutoksesta varoittelivatlkin. En kuitenkaan itse viitsi kokeilla kertyvätkö. Kuormansidonnasta ei rikesakot kerry, kännykkään puhumisesta defacto kertyy.

Nuppe

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 20 kesäkuu 15, 16:53:07
Noi liikenteestä saatavat kaikki rikesakot MUUTTUIVAT kertyviksi, ei kovinkaan kauaa sitten. Duunissa kyseisestä muutoksesta tiedotettiin nimenomaan turvavyörikesakkojen osalta kuskeille, että niillä voipi päästä pakkolomalle. En jaksa kaivaa asetuksia mutta jollei usko niin voi kaivaa. Muutos tuli siis ihan äskettäin, sanoisin että alle vuosi sitten.

Itseasiassa ainoastaan ylinopeudelle ja kännykkään puhumiselle kertymälle löytyi heti vahvistus, turvavyö/kypärä saattaa olla jäänyt esitysasteelle vielä, vaikka duunissa muutoksesta varoittelivatlkin. En kuitenkaan itse viitsi kokeilla kertyvätkö. Kuormansidonnasta ei rikesakot kerry, kännykkään puhumisesta defacto kertyy.

juurikin näin - saiskohan tän kansalaisaloitteella korjattua? Vanha systeemi oli parempi. Aivan turhaa kyykytystä tämä uusi systeemi - eli nyt kannattaa rikkoa lakia isosti - "ylinopeutta jofa päässä ja kevyenliikenteenväylää karkuun ja kännykkään hoilottaen - tuliskohan tästäkin vaan yksi merkintä ? :o "
On se hiano!

Greasemonkey jake

nyt löysin tälläisen:
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20110386#a386-2011
ja tuolta luku 7

nopeasti summattuna kännykkään puhuminen, ylinopeus, tutkanpaljastin, katsastamaton/ rekisteröimätön ja sitten ammattiliikenteen ajoajat, adr  ym jutut käy kortin päälle...
ja tämän lisäksi ajoneuvolain kohta 96 täältä löytyy nuo katsastus hommat:
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021090#L12P96
tuosta huomasin sen, että kun vaihdan perävaunun aisanpään ja jään siitä kiinni, niin se vaikuttaa minun ajokorttiini?...

iloinen yllätys oli 11km/t (6-11km/t)puuttumiskynnys ylinopeuksiin...eli voin nostaa työmatkalla käytettävää nopeuttani 1km/t entisestä 110km/t...voin nukkua 3sekunttia pidempään...olen muutaman kerran ihmetellyt kun poliisi ajaa takana, miksi valot ei vilku, kun ajan gps mitattuna 110km/t... nyt tämäkin selvisi...

jty

Lainaus käyttäjältä: Greasemonkey jake - 20 kesäkuu 15, 18:54:24
iloinen yllätys oli 11km/t (6-11km/t)puuttumiskynnys ylinopeuksiin...eli voin nostaa työmatkalla käytettävää nopeuttani 1km/t entisestä 110km/t...voin nukkua 3sekunttia pidempään...olen muutaman kerran ihmetellyt kun poliisi ajaa takana, miksi valot ei vilku, kun ajan gps mitattuna 110km/t... nyt tämäkin selvisi...
voisitko tarkentaa tuota mistä löytyy, en  kohtuullisen kovallakaan hakemisella löytänyt tuolta finlexistä mitään

Greasemonkey jake

ylinopeuden puuttumiskynnys:
https://liikenteessa.wordpress.com/2009/09/24/uudet-ylinopeusrajat-julki/
tuo on vanha, joka on päivitetty 2015 ja johon törmäsin netissä etsiessä noita rikesakkoloita...
tähän hätään en löydä sitä poliisin sivua, josta tein tuon huomion, mutta samat asiat on tässäkin... lisäksi puuttumiskynnykseen vaikuttaa tie, missä mennään, eli ei kannata ainakaan kokeilla 40 alueella kokeilla "onneaan", sillä mitä pienempi nopeusrajoitus tiellä, sitä alhaisempi puuttumiskynnys... lisäksi puuttumiskynnykseen vaikuttaa liikennemäärä, olosuhteet(sää), ym jutut, jotka löytää poliisin sivustoilta...

Aparaatti

Vaikkei sakkoa hyväksymättömästäkypärästä saakaan niin mites kun ajat kolarin ja niitä munan kuorrn kappaleita keräillään hypotalamuksesta, niin mitähän vakuutusyhtiö tuumii??

Jack

Siinä kohdin mä oon ilonen etten jääny kitumaan. Ja ei se korvaus ymmärtääkseni ainakaan toistaiseksi jää maksamatta vaikka vetäs pipa päässä.
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Pääasia että näyttää kuulilta.