Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

teräspunosletkut

Aloittaja jarski, 31 lokakuu 09, 16:31:54

« edellinen - seuraava »

jarski

Aattelin orggisjarruletkujen tilalle vaihtaa teräspunosletkut. Mistähän kannattaisi kysellä? Niitähän taitaa pystyä itekkin kasailemaan. Onkohan ne kuinka luotettavia ne itsekasattavien liittimet?

-mikko-

Lainaus käyttäjältä: jarski - 31 lokakuu 09, 16:31:54...Onkohan ne kuinka luotettavia ne itsekasattavien liittimet?
Goodridgen kasattavista "tein ite" ja hyvin on toimineet muutaman vuoden.
- shine can never replace attitude -

tertsi

tuo olis itelläkin edessä tänä talvena mistä kannattaa kysellä

Hemuli

Itsekasattavien lisäksi kannattaa kysellä paikallisista prätkätarvikeliikkeistä valmiiksi prässättyjä letkuja. Niitä on nykyään viiden sentin välein ja ne on muovipinnoitettuja, pyörivät liittimet joihin vaan ruuvataan sopivat banjot päihin. Eikä hintakaan ole sen kummoisempi kuin itse tehdyissä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

janne63

Oulussa saa metritavarana rallitarvikkeita myyvästä pajasta http://www.ape-import.com/  letkuja ja päitä löytyy monenlaisia.Noista olen väsännyt pariin pyörään eikä ole ollut ongelmia.

Taavi

Mie en vielä ole Apelta hyviä saanut... Parempi vain maksaa hieman enempi ja ottaa Goodridgen letkut. Niiden kanssa ei vielä ole ollut ongelmia..

börje

mopopoika -65

Mulla meni 2002 lomareissulla Jämsässä takaletku poikki. Etsin alueen puhelinluettelon käsiini ja ajoin paikalliseen hydrauliikkaliikkeeseen. Kesäpojat katselivat päätäpyörittäen kädessä olevaa letkua, mutta onneksi vanhempi konkari palasi kahvitauolta ja totesi että ollaanhan me noita ratapyöriin tehty. Värkkäsi nopeasti uuden ja edulliseen hintaan.
Aake
XLH -84

-mikko-

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 31 lokakuu 09, 18:52:49
"...ne on muovipinnoitettuja"
Nämä Goodridget mitkä omaan pyörääni kasasin oli kanssa semmoisella läpinäkyvällä silikoni tms. letkulla pinnoitetut.
Minusta nämä Goodridget ovat jotenkin siromman näköiset kuin hydrauliikka liikkeessä teetetyt!
- shine can never replace attitude -

mikira

Lainaus käyttäjältä: mopopoika -65 - 02 marraskuu 09, 07:59:06
Mulla meni 2002 lomareissulla Jämsässä takaletku poikki. Etsin alueen puhelinluettelon käsiini ja ajoin paikalliseen hydrauliikkaliikkeeseen. Kesäpojat katselivat päätäpyörittäen kädessä olevaa letkua, mutta onneksi vanhempi konkari palasi kahvitauolta ja totesi että ollaanhan me noita ratapyöriin tehty. Värkkäsi nopeasti uuden ja edulliseen hintaan.

Mut heitettiin kovasanaisesti ulos hydruliikka liikkestä jyväskylässä kun menin sanomaan että letku menee pyörään jota käytettään kadulla. Menin sitten toiseen hydrauliikkaliikkeeseen jossa kerroin että tarviin jarruletkun mikroautoon, tästä liikkeestä kaveri kerto että olivat saaneet noottia joltakin taholta etteivät saa tehdä tieliikenteeseen jarruletkuja. Jos nyt oikein muistan vuosi oli 2000.

Urho K.

Kannattaa olla tarkkana kun tekee ite niitä liitoksia ettei sitä teräspunosta kuori liikaa.
Itte kun viime keväänä tein ja runttasin polkimen voimalla pohjaan, petti putki mutterin sisältä.
Oli muutaman millin näkyvissä sitä nailonputkea mistä nöyrtyi. Kesti kyl sen jälkeen kun tein huolella.
Mun mielestä perseestä tehä niitä liitoksia sormenpäät verillä, vai liekkö teknistä taitamattomuutta. ???
Panheads MC

Hessu

Ei siinä sormenpäät verille mee, kun on vaan oikeat vehkeet. Eli laite mitä ilman mp-harrastus on mahdotonta. Sorvi.
Letku rautasahalla poikki, letku/putki sorviin pakkaan kiinni niin että noin 5mm päätä näkyvissä, vähän punoskuoren levitystä pienellä rukarilla, helmi huulille ja lopuksi kärkipylkkään poraistukka ja sillä painaen menee nätisti helmi pohjaan suoraan. Ei sormet oo verillä.

Urho K.

Panheads MC

Karzza

Tekeekö joku toimija nykyään mittatilaus teräspunos-jarruletkuja pääkaupunkiseudulla?

Nykyisissä hydrauliikka-kaupan letkuissani on virtaukseltaan turhan ahtaat banjot ja T-haara.

shoveltimppa