Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

RevTech Accelerator 1???

Aloittaja max, 01 maaliskuu 11, 19:33:48

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Rehellisesti sanoen en tiedä onko tuo RevTech Accelerator oikeasti niin huono kuin mitä esmes mulla on siitä kuva. Voihan se olla esmes tehokas jos sen saa säätöihin tai jotain. Pari mokomaa tavannut tuontipyörissä ja yksikään ei kyllä ole mairittelevasti toiminut. Mikuni lienee "paras" kaasutin Taavetteihin, mul on Sportyssä Dellorto 38mm joka tuntuu toimivan mainiosti ja EVO:ssa on CV-Keihin jonka kanssa on helppo elää ja jolla mopo vie varsin vähän bensaa(=hyvä toimintasäde tankillisella, rahan säästöst bensan suhteen turha puhuu ku näil leluilla leikkii, kaikki menee johonkin kuitenkin). S&S on kanssa ihan ok, mut CV-keihinin kanssa on helpompi elää, aiemmin shovelis oli kanssa CV ja oli helppo saada tulille ja toimi ku junan käymälä. Mä en jostain syystä pidä Mikuneista, vaikkei mulle siihen oikeastaan ole edes mitään perustetta. CV:tä on kuitenkin helppo suositella.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kokkonen

Ei tuo tekstin mukaan näyttäis välttämättä miltään vesilintuvehkeeltä. Japanissa valmistettu ( "Nikko" ?). Säätövaihtoehtojakin tekstin mukaa on senverran, että pitäs kyllä saada säätöihin. Siis teoriassa.
Mut miten siihen saa varaosaa nykyään, lienee hankalampaa.
1200 Shoviin se voi olla hieman iso tolla 42 venturilla. Se olis vissiin vaihdettavissa, mutta mistä sitten pienempi? Suuttimia vois pystyy tinaamaa tai/ja poraamaan, jos harrastusta sille suunnalle riittäisi. Säätöperiaatteet ei varmaan poikkea tavallisesta kaasuttimesta.
Nämä siis vaan mututuntumalla, ilman että olen ikinä nähnyt, saati säätänyt ko kaasutinta.

Tässä on se Accelerator 2 teksti Powersports Networkin sivuilta:

LainaaRevTech® 'Accelerator 2’ Carburetors
For years, in the quest for the ultimate performance carburetor for Harley-Davidson® engines, racers and street builders alike have tried nearly every design available. Carbs for everything from British sports cars to snowmobiles have been pressed into service as stop-gap attempts to achieve this goal. The RevTech® carburetor was conceived, designed, engineered and manufactured expressly for Harley-Davidson® high-performance applications. Using the multi-port enrichener allowed our engineers to eliminate the choke plate, creating more even air flow through the carb. The result is increased horsepower and overall performance. The enrichener lever is front-mounted and easy-to-reach, even with large 5-gallon tanks. The large volume float bowl is fed by a fuel fitting that rotates 360° for easy hose connection with all types of tanks and motors. The replaceable main jet is at the absolute bottom of the oversize float bowl, meaning no fuel starvation under hard acceleration and easy changing through the drain plug in the bottom of the bowl. The needle has a large Viton® tip to ensure proper gas flow for all Harley® applications, even the rubber mounted 5-speed models. The RevTech® ‘Accelerator 2’ Carb was designed to be used in conjunction with 1981 and up dual cable throttle assemblies, and the idle mixture screw is easily adjusted using the thumbscrew that requires no tools. The ‘Accelerator 2’ has replaceable low speed fuel jets, high speed fuel jets, and high speed air jets, permitting remarkable carb tuning. Each kit includes the carburetor with a 42mm venturi installed, an air cleaner assembly and spacers, a cast aluminum manifold with flanges and gaskets, a selection of extra jets, a pair of black vinyl throttle and idle cables, and a detailed instruction sheet. Carburetor without accessories is also available. A kit for Evolution® Big Twin models from 1984 thru 1995 (except 1990 and up Ultra Classic® models with cruise control) is available.
Note: The #58-156 carburetor kit is specifically designed for use on late Big Twin models with crankcases that breathe through the cylinder heads.

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W