Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin hengitys

Aloittaja Soikkeli, 22 lokakuu 09, 21:58:45

« edellinen - seuraava »

Kiiski

Hyvät kuvat! Toi öljynpaineiden lasku päästä voitelevan pinionin takia ei haittaa mitään paitsi jos hydraulit? Mutta tuskin silloinkaan varsinkin kun sulla hyvä pumppu . Jos öljynpainevalo pysyy pimeenä ja vehje ei huohota niin kaikki on paremmin kuin hyvin. Et anna mennä vaan.

Soikkeli

#16
On hydraullit ja pumpun välitykset S&S rattailla suuremmaksi.
S&S manuaaleissa oli ohjeita jossa voi valita kovat tai hydraulliset nostajat vain muuttamalla kierretulpan paikkaa lohkoissa. Eli totakin asiaa on mietitty.
Mielestäni paineet laski hiukan noin 5-10 psi.
Kansille kuristus 2mm. S&S ohjeissa oli minimi kuristus shovelin kansille .060"/1.5mm. Tutkin vielä tuon akselin reijän koon kunhan ehdin.

Tulpassa olevan reijän koko on 2.3mm.
C.O.G. 
Lifemember

Kiiski

Tosta päästä voitelevasta pinionista tuli mieleen yks frendi joka tuli kysyy että mitä jakopäänkopassa oleva reikä tekee siinä pinion puslan laakeripesässä mä sanoin sille et päästää kaikki paineet taipaleelle alakerrasta. Sillä alko nenänpää kalpenee ja kiivaat purku hommat, no keskitappi aivan priima ei mitään kulumaa, onneksi se kerkes vetää vaan neljä kesää (30000-40000km) sillä lailla. No se tulppas sen reiän ja totes ettei näköjään paineilla ole niin älyttömästi väliä. Sen jälkeen mä olen enempi keskittyny öljyn pois pumppaamiseen koneesta kuin paineiden kasvattamiseen.

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 03 toukokuu 10, 01:31:55
No se tulppas sen reiän ja totes ettei näköjään paineilla ole niin älyttömästi väliä. Sen jälkeen mä olen enempi keskittyny öljyn pois pumppaamiseen koneesta kuin paineiden kasvattamiseen.

Tuo käsitys mullakin on, ei niinkään paineilla vaan virtauksella on merkitystä näissä "vanhemmissa" HD:n vinkkeleissä.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Aikanaan eräs arvostettu vanhempi HD-guru kertoi purkaneensa kerran asiakkaan Panhead-moottorin - ei siinä mitään vikaa ollut mutta kun oli ajettu jo joitain kymmeniä vuosia niin ihan varmuuden vuoksi avattiin. Hämmästys oli suuri kun huomattiin että keskitapista oli tehtaalla jäänyt poraus pois, laakerit olivat pelkän roiskevoitelun varassa. Silti tapissa ei näkynyt ihmeempää kulumaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jesse

äsken tuossa tallilla just tuota breatheriä ihmettelin...
tai lähinnä sen shimmaamista
kuinka tarkkaa puuhaa se on?
dekkitasosta mitattuna se on jotain 2.9mm
se tappi on n4,8mm paksu
mulla on shimmilevyjä joissa keskireikä 6mm eli jäisi hölkkäämään reilusti
toisekseen joutuisi niitä levyjä laittamaan useamman että saisi sopivan paksuuden...
mietin sitten että mitä materiaalia ne shimmit pitäis olla?
että voisiko tehdä itse vaiko odotella ja tilata jostakin...
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

jesse

Lainaus käyttäjältä: jesse - 12 toukokuu 10, 22:27:57
äsken tuossa tallilla just tuota breatheriä ihmettelin...
tai lähinnä sen shimmaamista
kuinka tarkkaa puuhaa se on?
dekkitasosta mitattuna se on jotain 2.9mm
se tappi on n4,8mm paksu
mulla on shimmilevyjä joissa keskireikä 6mm eli jäisi hölkkäämään reilusti
toisekseen joutuisi niitä levyjä laittamaan useamman että saisi sopivan paksuuden...
mietin sitten että mitä materiaalia ne shimmit pitäis olla?
että voisiko tehdä itse vaiko odotella ja tilata jostakin...



öööh onko noissa tuo "tappi" yleensä minkä kokoinen?
käväisin ohikulkiessa moorella ja oli hyllyssä vain 8mm reiällä olevia shimmejä????
yhden sellaisen kyllä otin kun ei maksanut kuin 3â,¬
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...