Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shoveli painaa öljyt mäelle.

Aloittaja kölvi, 21 toukokuu 16, 12:21:53

« edellinen - seuraava »

kölvi

#15
Siellä on nyt uudet tiivisteet kansista ylöspäin.

Mitenkäs toi breather testataan? Riittääkö, että letkussa on alipainetta polkiessa? Kun nyt se öljy kerääntyy ja jää makaamaan sinne huohotusöljykammioon.

Pumpun paluusta tulee öljyä "räkimällä" eli tulo ei ole tasaista, joten onko poistopuoli kaputt? Uudemmissa ainakin paluupuolelta tulee sen verran kamaa, että liikkeen näkee öljysäiliössä. Tuo määrä ei yllä millään sille tasolle.

Mitenkäs paljon vaikutaa, kun se breather gear on jossakin kohdin hiukan leikannut kiinni? Noin 20mm siitä rattaasta sisällepäin. Jyystänyt breatherin pintaan naarmut ja pesään alumiiniin myös. Koitin vesihioo sitä, mutta auttaakohan se?
Puhuu vähän - eikä silloinkaan asiaa.

kölvi

#16
Todennäköinen syyllinen löytyi. Lueskelin tänään blogia, missä tehtiin huohottimen ajoitusta. Rupesin ihmettelemään yhtä kuvaa S&S breather gearista ja ajoitusmerkeistä. Ajoitusmerkin pitäisi olla kutakuinkin breatherin siivilän reunan kohdalla.. No ei ole tuossa breatherissa mikä on kädessä.

Todennäköisesti, kun se on leikannut kiinni, se on napannut hanakasti ja hammaspyörä päässyt pyörähtämään noin 200 astetta. Se on reilu puoli kierrosta väärässä paikassa. Voi olla, että ei huohotus toimi oikein.

Edit: Huohotin vaihdettu ja nyt toimii. Eli tuo rataskin pääsee pyörähtämään.

Puhuu vähän - eikä silloinkaan asiaa.

Jartza

Pistetääs tähän kun on vähän samasta viasta kyse.
Siis 81- shoveliin koneremontin ensi käynnistyksiä. Koneen kun käynnistää niin moottorin huohottimesta letkusta hivenen räkii öljyä pihalle, mutta kun sen sammutaa niin ei heti vaa hetken päästä huohottimesta tulee  noi 2-3 desiä öljyä pihalle. :'(
Mitä tarkastettu: oljypumpun kuula ja sen tornin puoleinen luisti. Öljyletkut oikein. Öljytankista menee oljyä  koneeseen ja se myös palaa öljytankkin, öljytankin oljyn pinta ok, oljytankin, Ja ilma tankin yläosassa eri puolilla eli ok, Öljytankin huohotus  6mm letku.  Brether laitettu merkkiin kun nokka asennettu.
Tämä kone kävi ennen tää remonttia ihan ok ( remontti tuli kun kampiakselin laakeri sökö ja samalla tehtiin täysremontti koko koneelle) eikä öljyongelmia ollut.
Tässä -81 koneessa on ne " ylimääräiset" letkut sylinteristä nostajapesiin ja öljyä siellä näkyy liikkuvan.
mikä kerää kampikammioon liikaa oljyä?

Hessu

Ei kai tollasessa breather gearissa ratas voi päästä pyörähtämään, kun se on valmistettu yhdestä palasta. No sama se. Hyvä että syy löyty.

2-3 desiä on melkoisen paljon! Niin paljon öljyä ei mahdu edes kerääntymään letkuun vaikka se olis vedetty tyhmästi. Ei se kampikammiosta tuu, eikä edes jakopäästä. Mistä siis hd:n motti huohottaa.
Sen separointikammion, mikä näkyy kun ottaa kopan veks ja mikä sijaitsee breathergearin alla, täytyy olla täys öljyä. Siellä ilmasta erottuva öljy imetään pystyssä olevan porauksen kautta breather geariin.
Breather gearin takapäässä oleva reikä on just tätä hommaa varten.
Täälläkin oli kuvia tapauksesta viime talvena, kun kyseinen kanava oli tukossa lasikuulapuhalluksen jäljiltä.

Kapteeni sika

#19
Onko jakopään kopassa oikea tiiviste, eli tämmönen;



-92 up mallin tiivisteestä puuttuu tuo "separointikammion" osa, ja jos sulla on se uudempi niin kammio pääsee täyttymään. ...vai pääseekö.  :)

Edit:

Kuva tais kadota mut löyty parempi:


Jartza

Avasin nokkakopan ja siellä näkyi olevan 92 -> mallin tiiviste. (Sivusto ei tykännyt iPhonen kuvasta.) joka ei sulje tota kammiota. Olisko siinä syy?  ::)

Spöke

On. -92 ylöspäin on erilainen huohotussysteemi.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jartza

Nyt oikea sinne kuuluva tiiviste vaihdettu ja öljyt pysyvät sisäpuolella. Sitten alkaa kaasari jumppa (Läppäkeihin -81 model) Siitä toisaalla.

-Kiitokset :)