Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Levyleikkuri-särmä-mankeli

Aloittaja Motomatti, 18 lokakuu 11, 20:46:48

« edellinen - seuraava »

Huitu

Ostin Koneita.comista tuollaisen 305 mm leviän yhistelmäkonneen. Käsittämättömän viimeistelemätön laite. Kampi ei pyörähtäny ympäri asti, kun kanttipuolen vastalestan liukuhahlot oli liian lyhyet. Eli ne piti pirrata ensin pitemmiksi. Mankelipuolella juuri 1mm pellistä kaaren saa, muuten se on aivan leikkikalu. 350 eurolle ois kyllä löytyny muutakin käyttöä. Taitaa olla Torstessonnin kiikun veronen kone tämä, paitsi että tämän tunnustin ostaneeni.
Se on tuurissa kenelle...

Smokie

Mullakin oli jäänyt kammen epäkeskoihin valuhiekat tms sisään, pyöri tosi nihkeästi. Autto kun rutkutti vaan vaseliinia sisään ja pyöritteli kokoajan. Tietty jokainen liikkuva osa piti vielä säätää erikseen. On tuolla kiinalassa tiukat urakat, kaikki vempeleet on samanlaisia rakennussarjoja mutta ah kun ne on niin halpoja....

Millä te ootte muuten saaneet sen varastolakan irti? Mulla meni hermot ja pyyhin mankelin jollain teollisuusmustesuihkun putsausliuottimella, oli vähän nenäkarvat kiharalla sen jälkeen.

Huitu

Tinnerillä ja fairilla lähti, vaikka sai hangata ittesä kipiäksi.
Se on tuurissa kenelle...

Motomatti

CRC:llä lähti tahma. Luulin joidenkin osien olevan kiinteitä kuten kantin yläterän ja leikkurin painimen mutta liottelun ja pyyhkimisen jälkeen alkoivat osat pelata niin kuin pitikin. WD40:llä jos olisi pessyt olisi tuoksu ollut parempi...

Näkyy ohjehinta IKH:lla olevan liki 300â,¬ mutta en siitä niin paljon halunnut maksaa ja vehje oli jonkinnäköisessä tarjouksessa ja siitä kanta-asiakasalennus, jne, seli seli... jäi hinta noin puoleen pyydetystä. Tallikaveri sillä jo paikkoja ikiaikaisen pakettimersunsa helmapeltiin muotoili.

Tuolla aiemmin jo mainostin tekemiä muutoksia käyttökampeen sekä sitä että alkuperäisen kokoonpanon osalta osat oli laitettu vain "mukaan", kuten muissakin kiinalaisissani. Säätötyötä pitää siis harjoittaa.
Aion vielä synkronoida  mankelin takatelan säätöruuvit siten että niitä ei tarvitse säätää erikseen kun haluaa mankeloida eri kokoisia lieriöitä. Nyt kun säätö on erillinen joutuu joko mittaamaan tai kokeilemaan tekeekö molemmat laidat teloista samaa sädettä vai tuleeko torvea lieriön sijasta.
Molemmat säätöruuvit pitää siis saada pyörimään samaa matkaa vaikka vain toisesta pyöritetään. 

Smokie

Mä oon vaan tavannut kokeilla koittosormella miten teloissa on välystä ;D

Jos tätä kiinan rautaa himoitsee niin kannattaa kattoa Mikko Raiskin putiikkiin, se myy melkoisen halvalla noita.

http://www.mikkoraiski.fi/

Ittekkin pitäis aktivoitua harrasteauto 4x4 Rellun kanssa, 2006 menin töihin sillä asenteella että saa samassa lafkassa tehtyä peltiosia tuohon ja sen koommin en oo tehnyt sekuntiakaan töitä tuon auton eteen... Nyt oon sitten työtön taas, jokohan nyt onnistuis ???

erakko

Lainataas vähän tätä topiccia..

Mulla olis olis näillä näkymin mahdollisuus saada varsin edulliseen hintaan käytetty mankeli.
1500mm tyäleveys ja parin millin pelti menee viel. Lähinnä ongelma on se et telat on 'hiukan' elämää nähneet jo eli riittävästi käytön jälkiä.
Kysymys: pystynkö mä sorvaa ne et sais ainakin pahimmat pois vai onko ne karkaistu niin ku oletan?
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Smokie

Ihan täysi veikkaus mutta ei kait ne niin kovaa ole ettei sorvi pysty. Tosin itse varmaan kävisin niitten kimppuun nauhahiomakoneen kanssa ja vaikka kaveri pyörittämään teloja. Ei kait niissä pienet kuopat haittaa? Ei niistä kuitenkaan paljoa voi ottaa pois ettei lopu säädöt kesken.

Hessu

Pystyy sorvaamaan oikeanlaisella kovametallipalalla. Puolentoista metrin kärkiväli snadisti karsii mestoja. Pelimies muutenkin syytä olla veiveissä kiinni. Kartiokkuus ja tynnyrimäisyys ei olisi suotavaa. Ei oikein mankelointi onnaa sen jälkeen. Smokien linjoilla. Sorvissa hiomanauhalla suosittelen.

Vituttaa ja ihmetyttää nähdä just esim mankelin rullia mitkä on montuilla. Kuka ihmeen soramoukari ja mitä, on laitteella tehtyt, kun tulee monttuja. Samoin vituttaa nähdä pylväsporakoneen pöytä, mihin on porattu "vahingossa" reikiä. Tai hitsin maakaapelin klipsi täys räkäisyjä. Onkohan kontaktia?

Näitä riittää vaikka kuinka paljon.

eeko

Niin riittää. Tallikaverilla oli aina "hiukan" kiire ja
poranterät siitä johtuen ihan paskana. Otettiin
yksi terä ja hitsattiin kiinni rautalevyyn lastuineen,
siinäpä oiva syntymäpäivälahja. Tuntui huumori
riittävän.  :D
-eeko

Motomatti

Mulla on ollut onni siinä mielessä että tallikaverit on sen verran "ammattimiehiä" että kalut pysyy kunnossa. Itsellä lähinnä ongelma siinä että usein homman päätyttyä ei jaksa siivota ja ryönät jää pyörimään jalkoihin ja työkalut pöydille. Seuraavalla kerralla on polte tehdä taas jotain ja ryönää vain kertyy...

Nyt yksi tallikaveri muutti romppeensa toiselle paikkakunnalle ja talliin jäi tilaa "vielä yhdelle". Vaihtoehdot ovat: mun vuokra tuplaantuu ja saan runsaasti lisätilaa tai hankin luotettavan ja miellyttävän henkilön kyseiselle tontille vuokralaiseksi.

Paikka on Tampereen keskustasta etelään n. 3 km hyvien liikenneyhteyksien varrella. Bussit kulkee vierestä, samoin taksiasema ja Shellin baari.

Smokie

Overdriven puolelta löyty niin mielenkiintoinen linkki että pakko laittaa tännekkin. Ei taida vain näissä köyhäin särmeissä riittää ominaisuudet tälläiselle vempeleelle.

Fab Supply Rolla-V Press Brake Die