Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

EFI sportsterin hipistelyä

Aloittaja nostokurki, 30 syyskuu 18, 17:22:39

« edellinen - seuraava »

Pekka äL

Moro!

Esim Autoracing myy Goodridgen jarruletkuja valmiiksi 'muovitettuina' ja värivaihtoehtojakin sille muoville löytyy.

Miten muuten mahtaa olla, ottaako tuo vaimennin kantatessa ensimmäisenä asfalttiin? Vähän ylöspäin kääntäminen auttaisi varmaankin?
HD Electra Glide M8

Jack

Hän kääntää sitä putkea sitten ensimmäisten mutkapätkien jälkeen.  ;D

Mulla on Danmoton 2-1 pitki joka näyttää (tietysti kuvat valehtelee) olevan inasen ylempänä, ja sekin raapii välillä asvalttia. Enkä ees kanttaile ihan kauheesti.
Flatheads!!!

nostokurki

Jarruletku on jo tehty.

Kuva hämää aika paljon, mallailin tuon vaimentimen sijainnin kulmamitan kanssa ja ensimmäisenä maahan ottaa kiinni jalkatappi. Vaimennin raapii maata yhtä aikaa jalkatapin rungon kanssa.
-99 fat boy evo, -08 xl883

nostokurki

Läpän vaijerin kiinnike olisi nyt valmis



Palautusjouseksi pitäisi löytää työntävä malli jonka pujottaisi tuonne vivun ja kiinnikkeen väliin. Nykyinen pitää melkoisen ärsyttävää ääntä.

Myös lämpösuoja tuli tehtyä.



Kiinnitys tapahtuu niinkin monimutkaisesti kuin klemmareilla vaimentimen ympärille.
-99 fat boy evo, -08 xl883

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: nostokurki - 30 joulukuu 18, 19:01:28
Jarruletku on jo tehty.

Kuva hämää aika paljon, mallailin tuon vaimentimen sijainnin kulmamitan kanssa ja ensimmäisenä maahan ottaa kiinni jalkatappi. Vaimennin raapii maata yhtä aikaa jalkatapin rungon kanssa.

Mutkassa ei tarvii kovin isoa kuoppaa olla että perä hieman joustaa ja vaimentimen ollessa jalkatappia taaempana se kyllä osuu.

montana

Sporsteria täytyy kantata kyllä tosissaan, että noin pitkillä takajousilla osuu jalkatapin runko maahan😂 Ei taida vakioputki olla yhtään ylempänä?

nostokurki

Samalla korkeudella mutta ulompana. Enkä ikinä ole omilla ajoilla saanut niitä maahan asti.
-99 fat boy evo, -08 xl883

nostokurki

Pyörä tuli kasattua siihen pisteeseen että sen sai käyntiin. Ai että, pitkästä aikaa oikean V2 säveliä ilmoille :)

Läppäsysteemi toimi hyvin, tosin vaimennus on erityylinen kuin päässäni ajattelin; läppä leikkaa vain terävät äänet pois. Varmaan takaapäin kuunneltuna ääni muuttuu enemmänkin, ja kierroksillahan tuo vaikuttaa selvästi jo nyt. Mutta läppä kiinnikin ääni on todella bassovoittoinen, eli juuri sellainen mitä hainkin.

Ja lämpimäksi käytön jälkeen putket saivat kauniin värin pintaan:



Tästäpä on hyvä jatkaa. Oikeastaan enää sähköt loppuun ja satulan teko/hankinta, niin sehän alkaisi olla siinä.

Ja kiinnostaisi myös tietää, että miksi tuon fuelpakin asennuksen jälkeen on ajoittain tullut vikakoodi P1010. Kun pyörän käynnistää, niin hetken päästä syttyy CE-valo joka taas sammuu muutaman sekunnin palamisen jälkeen. Luulin että tuo viittaisi heikkoon akkuun tai huonoon maadoitukseen, mutta kaikki maapisteet tuli käytyä hinkkapaperin kanssa läpi ja akku on nyt upouusi. Ihme homma.
-99 fat boy evo, -08 xl883

jty

Lainaus käyttäjältä: nostokurki - 07 tammikuu 19, 07:23:09
Ja kiinnostaisi myös tietää, että miksi tuon fuelpakin asennuksen jälkeen on ajoittain tullut vikakoodi P1010. Kun pyörän käynnistää, niin hetken päästä syttyy CE-valo joka taas sammuu muutaman sekunnin palamisen jälkeen. Luulin että tuo viittaisi heikkoon akkuun tai huonoon maadoitukseen, mutta kaikki maapisteet tuli käytyä hinkkapaperin kanssa läpi ja akku on nyt upouusi. Ihme homma.
Onko koneessa langaton avainfobi? En kyl tunne sporsteria mutta koitan auttaa. Fobilaitteessa TSSM lähettää ECUlle väylää pitkin avauskoodin ja jos sitä ei ole tullut niin ei käynnisty ja mahd. hälyt aktivoituu. Toi P1010 tulee kun tässä kättelyssä kulkee väärä koodi.
En tiedä miten tuo FP korvaa tai täydentää orkkisECUa mutta kolme vaihtoehtoa tulee mieleen:
- pyörän sala-avauskoodi on nollautunut ja se pitää sille asettaa uusiks. Tää on kuitenkin epätodennäköistä jos vika ei tuu joka kerta
- fuelpak, ecu ja/tai tssm käynnistyy eri aikaan. Elikkäs oisko nii että fuelpak saa virran väärästä piuhasta eli esim ign eikä acc. Vähä kaukaa haettu tääki
- Fuelpakin ”omnaisuus”

nostokurki

Lainaus käyttäjältä: jty - 08 tammikuu 19, 19:16:28
Onko koneessa langaton avainfobi? En kyl tunne sporsteria mutta koitan auttaa. Fobilaitteessa TSSM lähettää ECUlle väylää pitkin avauskoodin ja jos sitä ei ole tullut niin ei käynnisty ja mahd. hälyt aktivoituu. Toi P1010 tulee kun tässä kättelyssä kulkee väärä koodi.
En tiedä miten tuo FP korvaa tai täydentää orkkisECUa mutta kolme vaihtoehtoa tulee mieleen:
- pyörän sala-avauskoodi on nollautunut ja se pitää sille asettaa uusiks. Tää on kuitenkin epätodennäköistä jos vika ei tuu joka kerta
- fuelpak, ecu ja/tai tssm käynnistyy eri aikaan. Elikkäs oisko nii että fuelpak saa virran väärästä piuhasta eli esim ign eikä acc. Vähä kaukaa haettu tääki
- Fuelpakin ”omnaisuus”

Perinteinen avain ja hälyttimen lätkä. Hälyt toimii kuten pitääkin ja kone käynnistyy joka kerta ilman oireita. Väärällä koodillahan koneen pitäisi sammua melko lailla heti kättelyssä?

Tuota koodin uudelleenasetusta mietin, mutta toisaalta kun välillä häiriövalo ei syty eikä vikakoodiakaan tule niin voi olla että sillä tulisi vain mahdollista vahinkoa.

Fuelpak on kiinni koneen diagnostiikkapistokkeessa, eli sille tulee virta samaan aikaan kuin ecullekin.

Ominaisuuteen alkaa minullakin epäily kääntyä. Jenkkifoorumilta löysin useampiakin saman ongelman kanssa painivia, moni on vaan antanut asian olla kun ei vaikuta ajoon ja ongelma on poistunut aikaa myöten itsekseen. Vance&hines on neuvonut ottamaan fuelpakin irti ohjelmoinnin jälkeen, joillakin tämä on auttanut ja joillakin taas ei. Myös dealerin kautta ohjelman palautusta on suositeltu, mutta siitäkään ei aina ole ollut apua.

Ihme homma. Mielellään tuon purkin pitäisi pyörässä kiinni, kun siitä saa sensoreiden livedatan ulos, mutta eipä niitä toisaalta paljon ajaessa tule katseltua...
-99 fat boy evo, -08 xl883

nostokurki

Rakentelu on jäänyt vähän vähemmälle kun alkaa selkeä tekeminen loppua kesken. Läpän säätömoottori on edelleen tekeillä ja pakoputken lämpösuojapelti olisi pintamaalia vaille valmis. Sittenpä tuossa ei oikeastaan olisi enää kuin kasausta, ja mahdollisesti penkin teko jos ei sopivaa valmista satu löytymään.

Tilasin mustat takavilkut joissa on myös taka- ja jarruvalot samassa. Laiska kun olen niin en jaksa ruveta hiomaan nykyisistä kromatuista pintaa auki maalausta varten.

Toinen talli kun on vuokralla naapurikunnassa, niin piti sinne hommata seuraava projekti jo valmiiksi. 1999 softail fatboy, siitä laitan parit kuvat tuonne yleiseen rakentelutopiciin. Varsinainen rakentelukohde siitä ei ainakaan vielä tule, perus huollot ja värin vaihto nyt ennen kesää.

Ihan toimettomana ei kuitenkaan ole oltu, pakkasten kiristyessä rupesin suunnittelemaan kotitalliin parempaa lämmitintä. Ilmalämpöpumppu ei jaksanut enää tehdä lämpöä yli kymmenen asteen pakkasissa, ja nestekaasulämmitin tuo niin järkyttävän määrän kosteutta että jatkuvaan saa olla sorvin johteita pyyhkimässä ruostetäplistä. Joten eBaysta tilaukseen kiinalainen "ilmaeberi" ja sille pakokaasun lämmöntalteenotto:



Tuosta tuli ihan toimiva paketti, mitä nyt himpun kovaääninen. Mutta lämpöä tuottaa hyvin ja tasaisesti, dieseliä menee täysteholla 5dl/h. Pakokaasusta saa käytännössä kaiken lämmön talteen tuolla välijäähdyttimestä tehdyllä lämmönvaihtimella, ulos puhallettava pakokaasu nousee maksimissaan 25 asteeseen. Ja siinä pääsyy miksi lämmönvaihtimen teinkin, piti saada lämpötila alas ennen kuin uskaltaa puhaltaa seinän läpi ulos. Seinän läpiviennissä on kahden rosteriputken välissä palovilla ja lisänä vielä elektroninen termostaatti vahtimassa sisäputken lämpöä, joka katkaisee lämmittimeltä sähkön lämpötilan noustessa yli 50 asteeseen.

Että sellaista. Vähän nyt karkasi pyörän rakentelusta, mutta kaipa tästäkin jutusta on jollekulle iloa.
-99 fat boy evo, -08 xl883

nostokurki

Vaimentimen lämpösuoja sai värin päälleen ja asennuksen pyörää koristamaan. Uudet takavalot tuli viime viikolla ja tänään sain askarreltua ne paikoilleen. Nyt puuttuu enää vaimentimen säätöläpän käyttölaite. Penkki saa jäädä tuollaiseksi, tuo kun on mukava istua ja vakiojakkaroista helposti parhaimman näköinen.



Moottorinohjaimeenkin oli tullut uusi firmis Fuelpakin kautta. Ajoin sen ja kartat uusiksi sisään, niin moottorin häiriövalon palaminen loppui siihen. Hyvä niin.

Tästä nyt tuli foorumin mittapuulla aika pieni projekti, kun ei pätkitty runkoa tai kajottu moottoriin sen kummemmin, mutta tulipahan tehtyä omaa silmää miellyttävä pyörä.

Nyt kun vielä tulisi ajokelit.
-99 fat boy evo, -08 xl883

JKKo

Miten tuo lämmittimen pakokaasun talteenottokenno tyhjentää kertyneen veden?
883/1200/turbo

nostokurki

Siinä on alareunassa reikä M6 kierteellä joka on normaalisti pultilla tukittu. Ajatuksena olisi nostaa tuo kenno ylemmäs seinälle ja laittaa siihen hanalla varustettu letku tyhjennystä varten. Seinälle nosto nyt odottelee ohuempia flektejä jotka tilasin eilen.
-99 fat boy evo, -08 xl883

JKKo

Laita kondenssille magneettiventtiili ja viemäröinti. Sulla oli jo antureita siellä mutta riittänee kun kytkee venttiilin niin että venttiili aukeaa kun tuo sammutetaan. Riippuu toki polttoainesäiliön koosta ja kennon tilavuudestakin. Mutta on oikein kaunis idea ottaa palokaasujen vesihöyryn energia talteen. Jonkin laskutavan mukaan tuolloin hyötysuhde on >100%.

:) :) :)
883/1200/turbo