Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

CO2 sammuttimen muutos suojakaasupulloksi?

Aloittaja kkuula, 28 heinäkuu 15, 09:14:22

« edellinen - seuraava »

PK-67

Itse hommasin hätävaralle sodastream co2 pulloon sopivan adapterin, voi sitten kaasun loputtua hakea lähimmästä marketista täyden.

http://www.ebay.de/itm/Fortschritt-Sodastream-Zylinder-Adapter-Fuer-Aquarium-CO2-Regulierungsbehoerden-/281669800334

hazzinen

Tuossa ennen joulua vein oman 6 kg hiilarisammuttimen paikalliseen sammutinhuoltoon. katsastus + uusi hana + täyttö oli 110 â,¬. seuraavat 10 vuotta täyttö maksaa 40 â,¬. pulloon pitäis vielä tehä hanasuoja ja maalata mattamustaksi.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Natking

Lainaus käyttäjältä: Jasu - 02 lokakuu 15, 10:08:54
Lainaus käyttäjältä: Aparaatti - 01 lokakuu 15, 21:28:14Mites muuten noi ravintoloissa käytettävät pullot. Onko kukaan käyttänyt
Joskus, vuosia takaperin, käytettiin sillosen tallikaverin ravintelin kaasupullot loppuun hitsauskaasuna. Ei ainakaan yhtään "tavallista" CO2 -pullonsisältöä huonommin toiminu, ihan samanlaista saumaa sai aikaan. Tuskin se kaasu tietää että se on alkujaan tarkotettu oluseen, eikä osais hitsaussuojakaasuna sen takia toimia...
Aparaatti: ''Joo, en meinannukaan että se hitsaustapahtuma tietää mistä kaasu tulee:).. Vaa lähinnä että mitä kaikkia muutoksia/ mittareita tarvii lisäks jotta saa toimii vai tarviiko?. En oo tutustunu moisiin pulloihin.
Vois olla meinaan halvin mahdollinen tapa hoitaa kaasua hitsiin.

Käsittääkseni pantti jonkun 5-6 kymppiä ja tyhjän pullon ku vaihtaa täyteen ni jonku 2 kymppiä.
(Nämä tiedot perustuvat todella huonoon muistiini, joten jos joölakin tietoa kokemusta enemmän, korjatkoon)''

Pikku copy-pastelainausyhdistelmä. :-)

Mutta oon noita baaripulloja käyttänyt viimiset 20 vuotta. Mulla on 4 omaa (''ostettua'') pulloa ja vaihtelen niitä aina jonkun tutun baarin kautta. Hinta noissa on noussut, oli ennen ilmasia kellä oli hanat baarissa, mut nykyään taitaa olla jo 30e täyttö.
Hyvin pelaa normi lankakone käytössä.
Just trying to be different (like everyone else)

Spöke

Mä ostin joku vuos sitten 15 kilon hiilaripullon Sammutinhuollosta.. Maksoi 195â,¬ täytettynä. Parikymppiä ovat ottaneet täytöstä, tosin mulla ei tarvii sitä ees joka vuosi täyttää. Toisin on tuon argonlekan kanssa. Se on aina tyhjä.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ArVi

ELintarvike CO2 ja "normaali" CO2 pulloissa on ihan samat venttiilit. Samalla mittarilla skulaa.

-th-

Lainaus käyttäjältä: ArVi - 21 tammikuu 16, 15:19:42
ELintarvike CO2 ja "normaali" CO2 pulloissa on ihan samat venttiilit. Samalla mittarilla skulaa.

Ja suojakaasumittari myös, ainakin harrisin juoruun ostin 5e uuden jenkaholkin joka on helppo vaihtaa mittariin. Sen jälkeen ravintolanvissyleka yhtyi kuten pitää . Ravintolaputeli tässä katekoriassa on halvinkeino . sammuttimen modaus on paljon kalliimpaa. Ravintolapulloja ei myöskään tarvia ite katsastella .

Mr.Horsepower

Ihan sama onko sammutin tai suojakaasupullo tai sooda koneen täyttö pullo...

kaikissa puteleissa !!! jotka on puhasta hiilihappoa on nesteenä... pullossa ja paine on noin 50 baria :)

plus että paineen alentimen tarvii oliko se mikä vaan kaasun lähde ei se toimi että avaa raanan ja sieltä tulee tuutista 200 baarilla kaasua :D

itse aatelen ett joku 8-25 litraa kaasua per minutti on aika hyvä riipuu kahvasta ja miten tuulisissa olosuhteissa joutuu ajamaan saumaa...

itsekiin olen miettinyt jos lanka koneen hommaan niin siihen siiten otan varmaan sammutimen johonka soveltaa siiten sopivat palikat että saa normaalin täyttö mittarin kiinni ja on huomioitavaa että hiilelle kuulema on omat mitarit kun niissä on eri materiaalista sisus kalut kuin argon mittariessa kuulema... mene ja tiedä...

luulis joku järkevä ratkaisu olevan kun on kiinteitä hili sammutus automaatti patterita...
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

stana

Taitaa olla messinkiä mittarit, ja hiukka kumia tms. Suurimmat erot lie liitosmuttereissa. Ainakin woikoskelle töissä tehdään mitä ihmeellisempiä osia, adapteri suuntaan jos toiseen, ja kaikki messinkiä.. Ja biltsun seoskaasumittari toimii hyvin hiilellä kun teki sopivan mutterin mittariin.  ;D