Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evon piristystä

Aloittaja marwec, 18 marraskuu 15, 09:56:10

« edellinen - seuraava »

marwec

Lähtökohtana vakiokokoinen motti jossa N-nokka ja venttilit kooltaan 1,840"/1,615.
TUolta vertailin nokkia-> http://www.nightrider.com/biketech/hdcam_evo_byman_ql.htm
Palotila on 85cc, joskin heittoa mittauksessa on noin +/- 3cc.
85cc antaa puristusta noin 8,7:1 ja mittauksessa on huomioitu venttiilikolot.
Männät tulee tällä hetkellä melko lailla tasan dekin kanssa ja kansille ei ole tehty mitään.

Ajatuksena on vaihtaa männät 10:1 puristeisiin ja nokaksi tulisi ev46.
Venttiileistä ei ole selvää ajatusta muuten, kuin että uskoisin pakoventtiilin toimivan tuollaisena myös uuden nokan kanssa.
Onko imupuolelle järkeä vaihtaa isompaa venttiiliä, vai toimiiko vakio?
A-Moottorilta varmaan onnistuu 5-kulmaventtiilityöt ja pienet siistimiset kanavista?

Mielipiteitä ja kokemuksia otetaan vastaan.
Pyöränä FXR jolle vaaka näyttää painoa 230kg tankki puolillaan, eli mitään järjetöntä vääntöpeliä ei tarvita. Tarkoituksena saada aikaan moottori joka vastaa FXR:n ajo-ominaisuuksia.
"Kun mä mopolla ajelen, taikka telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
Maho Neitsyt - Mikä Mun Päässä Nykii

marwec

Eiks kellään ole mielipidettä suuntaan tai toiseen???
Pitäishän nyt tulla edes tyyliin "osta iso ultima" tai "pannu on parempi" :)

hapsu

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: marwec - 20 marraskuu 15, 11:06:31
Eiks kellään ole mielipidettä suuntaan tai toiseen???
Pitäishän nyt tulla edes tyyliin "osta iso ultima" tai "pannu on parempi" :)

Pyynnöstä totean, että shovelhead on kuningasmoottori.

EV46 kuulostaa miedohkolta 10:1 kantille, ite kokeilisin EV51 tai EV59. Tai siis en kokeilis, kun laittasin Leineweberin... ;D
Long John Stroker

Ruma

Rock rock. Mec Tec/ Kalix teki mulle viime talvena EVO 80seen "päivityksen". Alakerran  kuluneet osat uusiks, 10 männät ,kansien porttaukset ja EV27 nokka.
Kaasarina Mikunin 42 ,putket 2-2 ja "suorat" V&H vaimentajat.
Loimaalla Atella säädetty ja penkitetty: 85 heppaa ja 120 vääntöö !!
Kiinni -96 ses Electras ja kulutus 5-6L /100 sel riippuen ajotavasta.
Erittäin toimiva paketti ! !
t. Ruma 8)

marwec

Leineweber E-3 näyttäis melko järkevältä kun sitä vertaa noihin yllämainittuihin Anteron nokkiin. Nostossa ollaan suht samassa ja toiminta-alue olis huomattavasti laajempi. E-5 taas alkaa vaatimaan jousilta enemmän ja taitaapi mennä enemmän tavaraa vaihtoon siinä ohessa.
Perusympyrästä ei ollut mainintaa Leineweberissä, olettaisin että pienempi kuin HD-vakio???

Ylläolevastahan on luettevissa rivien välistä syy tohon ev46 käytölle, eli mahdollisimman paljon nokkaa mahdollisimman pienillä muutoksilla. Tolla pystyis käyttämään samat jouset ja tönärit. Jousetkin kun on mittausten mukaan loistavassa iskussa.

Ruman tapauksessa varmaan toi mikuni tekee paljon ajettavuudelle, mutta luulen että CV pärjää minulla tarpeeksi hyvin. Tai siis on pärjättävä kun budjetti ei ehkä anna myöten.

Nykyisessä vireessä noi V&H shortshotsit ei muuten toimi millään tavalla... mutta näyttää ne hyvältä ;D
Putki tulee luultavasti korvautumaan 2-1 mallilla.

Joutuu miettimään helvetin tarkkaan kaiken ettei sit rupee vituttamaan kun viimeiset rahat on käytetty tavaroihin mitkä muuttaa pyörän aivan paskaksi ajettavaksi.