Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

evo 1340 puhaltaa öljyt ulos säiliön korkista

Aloittaja ahvonen, 18 huhtikuu 15, 22:42:48

« edellinen - seuraava »

ahvonen

joo tosiaan oon tehny säiliön itte ja tuolta nokka akseli puolelta tuleva huohotin puskee pirusti öljyä ulos sillain että korkki lentää pois kun antaa kunnolla happee nim merkillä puntti öljyssä...

Kapteeni sika

Jos letkut on oikein eli Return ja Vent on öljynpinnan yläpuolella niin mä laittasin vaan tiukemman tulpan. Liikaa öljyä tankissa?

Mutta jos tosiaan pukkaa "nokka akselipuolelta" reilusti öljyä tankkiin niin kyllä siin varmaan on ihan oikeetakin vikaa....

twinspeed

Vaikee varmaan kenenkään sanoa mitään jämptiä, kun ei tunne taustaa yhtään.

Esimerkisis, että onko vika tullut yht'äkkiä vai uuden öljytankin myötä?

Vai onko konetta ropattukin välillä, ja vika on tullut sen jälkeen???

Vai onko ihan talven säilytyksen jäljiltä alkanut öljyä noin vaan puskemaan?

Tuli tietty mieleen se, mitä capitano jo sanoi, että onko liikaa öljyä??? Jos ö-pinta laskenut roimasti talven aikana (ö valahtanut talven aikana koneeseen) ja sitten on lisätty öljyä säiliöön.... niin siinähän kone kyllä puskee kaiken liian eli ylimääräsen eli lisätyn ulos.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

ahvonen

Joo tosiaan vika on ilmenny nyt vasta orkkis säiliöllä en huomannu vikaa.mutta mikähän on normaali huohotus tuolta nokan puolelta kun mulla on läpi näkyvät letkut nii tulee aika paljon sitä öljyä esim ku laitoin puolenlitran pullon letkuun ja kävin ajamassa 40km nii pulloon oli tullu noin 4desiä öljyä.onkohan tuossa sitä huohottimen ajoitus siä akselilla jos se on väärässä kohtaa..

Kapteeni sika

Jos siinä on kansien huohotusröörit tukossa/tulpattu niin jostain se paine ulos tulee.

ahvonen

Onkos evolaisessa noi kannen huohutus paikat missä?.sporassahan ne on siinä kansisssa kaasarin kohalla.

Hessu

Minkäs vuotinen tämä on? Eli onko yleensäkin kansista vai lohkosta huohottava.

Tuusulan T-Bone

Eli lohkosta huohottava.

Ettet vaan olis laittanu koneen huohotusta öljytankkiin?
Long John Stroker

ahvonen

Itseasiassa se oli pakko laittaa säiliöön meneväks ku tuppaa puhaltaa öljyä sen verran pihalle siitä.ja sit tein taas öljysäiliön huohotuksen korkkiin missä abaut 12 letku.sitä vaa ihmettelin ku vanhassa sovelissa mulla oli kaikki huohotin letku vaa maaha päi ja niistä ei juuri tullu öljyä ulos.ja tässä evo koneessa noi puhaltaa öljyä ihan erilailla ulos.ja säiliö on tehty samanlailla ku soveliin.

seppo

Kuulostaa vähän sille että alkuperäinen vika on edelleen päällä jos työntää huohottimesta öljyä. Jos kaikki on kunnossa niin sieltä ei tule öljyä. Itse käyttäisin jakopään auki ja kattosin mitä löytyy - arpakuutiolla veikaten arvaan että muovihuohottimen tunnit on tullut täyteen.

Tuusulan T-Bone

Koneen huohotus pois sieltä öljytankista.

Seisonnan jälkeen nuo aina vähän puhaltelee kampikammioon valunutta öljyä huohotinletkusta pihalle. Jos öljyn ruiskuaminen ei muutaman minuutin käynnin jälkeen lakkaa, jossain on vika.

Sepon arpakuutio on hyvässä mallissa. Öljyn paluukierto kannattaa käydä kaikin puolin läpi, voi olla öljypumppukin morjens, tai suodatin liian tiheä/tukossa. Sinnekin saa letkut väärinpäin.
Long John Stroker

Kapteeni sika

Tosiaankin olihan evoissakin vielä lohkosta huohottavia. Luulin että kysyjä tarkoitti ekassa viestissä että jakopäästä pukkaa öljyä vent linjaa pitkin tankkiin mut sehän olikin se crankcase breather mistä oljyä roiskui  ;)

Öljytankista lähtee kosteus liikkeelle jakopään kautta huohottimesta pihalle, ei sitä kannata takas öljytankkiin kerätä. Lisäksi pikku paine tankissa tuuppaa öljyä paremmin pumpulle.

Esim kun lauantaina ajoin (liki) arktisissa olosuhteissa niin huohotinletku tiputti muutaman tipan veden ja öljyn emulsioo maahan.

ahvonen

Joo kiitos vastauksista mää taidan kurkata sitä huohotinta sieltäjakopään puolesta koska luulen että konetta ei juurikaan oo ikinä avattu ku sytkän koppaki oli viä popniiteillä kii ennenkö vaihdoin sytkän.pitee kurkata ja ihmetellä mitä sieltä löytyy.

Jorg

Öljytankki tuulettuu myös moottoriin. Jos se korkki ampuu reiteen niin tämä on unohtunut. Itse tehty tankki jos oli....

http://customharleymodification.info/wp-content/uploads/2015/03/evo_softail_oil_line_routing_diagram.jpg