Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sisäänajo

Aloittaja RAUTIS65, 26 kesäkuu 14, 13:18:33

« edellinen - seuraava »

RAUTIS65

Rautiksen -74 moottori ja laatikkoremontti tehty, mitkä öljyt sisäänajoon ja enskaan??

Jostain olen kuullut et sisääajon ajaksi 20w50, voitelis kuulemma paremmin, ja sit vaihtais w50 ja enskaan sinne tarkoitettu oma öljy????

filtteri

eikait tota suoraa 50w:tä käytä enää kun paatuneimmat pussihousut,tai ainakaan mitään järkevää syytä sen käyttöön ei ole.

ezmo

50w on jäähtyneenö paksua, ettei vuoda tallinlattialle....
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: RAUTIS65 - 26 kesäkuu 14, 13:18:33
Rautiksen -74 moottori ja laatikkoremontti tehty, mitkä öljyt sisäänajoon ja enskaan??

Jostain olen kuullut et sisääajon ajaksi 20w50, voitelis kuulemma paremmin, ja sit vaihtais w50 ja enskaan sinne tarkoitettu oma öljy????

Näin minäkin toimisin ja toiminkin ja rouvan Rautapääkin toimii edelleen.  :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

RAUTIS65

Kiitosia vastauksista,
niinhän manuaalissakin mainitaan w50 käytettäväksi, mutta halusin vain varmistaa asian :)

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: RAUTIS65 - 27 kesäkuu 14, 12:59:50...niinhän manuaalissakin mainitaan w50 käytettäväksi, mutta halusin vain varmistaa asian :)

Johtuisko siitä että se on vuonna -74 ollut parasta mitä rahalla sai ;)?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

RAUTIS65

Osimoilleen näin, ja kun kilpurikin on vielä XLCH, niin vain paras on kyllin hyvää ;D

Natking

Et nyt varmaan mitään synteettistä ollut laittamassakaan mutta mainitaan nyt että sitä ei suositella käytettäväksi sisäänajossa, ilmeisesti männenrenkaat eivät hioudu niin nopeasti kuin mineraaliöljyllä.
Just trying to be different (like everyone else)

Monki


twinspeed

Hyvät ja ytimekkäät sisäänajoohjeet nuo A-moottorin ohjeet. Natkingin mainitsema syntisistä pidättäytyminen on hyvä vielä lisätä; ei syntistä menoa sisäänajossa ;)
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Kapteeni sika

Mulle valehdeltiin et hyvät öljyt heti alkuun. Hoonauksen ja rengastuksen jälkeen pientä tupruttelua 100-200km mut sit loppu.

Aika pieniä kait erot tänäpänä syntisellä ja mineraalilla, ainakin kun molemmat öljyt on tuoreita ja niillä ajetaan vaan sisäänajossa muutama satku, jos sitäkään.

Ohjeitahan riittää joka lähtöön. ;)


RAUTIS65

Mineraaliöljyillä mennään,mutta  mitäs arvon raati suosittelis merkiksi, kun joutuupi öljyt useampaan kertaan vaihtamaan sisäänajossa, lähinnä hinta/laatu,

meinaan että yks tankoapina mainitsi tossa männä viikolla kyseiseen asiaan kun tuli juttua, et ainoo ja oikee on moottoriin ja enskaan on harrikan omat öjlyt ja muut ei kuulemma toimi tai ole hyviä :-\.

ma^ko

Tost vaihtaa useeseen kertaan ja on muuten ihan oikeasti hyvä öljy: Teboil Power D 50, on vaan huonosti saatavilla pienemmissä erissä.

Lainaus käyttäjältä: RAUTIS65 - 12 elokuu 14, 19:56:07
yks tankoapina mainitsi tossa männä viikolla kyseiseen asiaan kun tuli juttua, et ainoo ja oikee on moottoriin ja enskaan on harrikan omat öjlyt ja muut ei kuulemma toimi tai ole hyviä :-\.

Höpöhöpö, Harrikka ei valmista öljyjä, kunhan brändää niitä. Koneeseen esmes Valvolinen VR1 20W-50, tai joku muu 20W-50 tai sit yksasteinen SAE50 jos tuntuu siltä. Älä kuitenkaan laita rautapäähän ainakaan Rewtechiä. Kun rautiainen o tasavirtalaturilla niin lootaan/enskaan käy oikeestaan mikä vaan, ATF type F, 20W-50 moottoriöljy, 10W30 moottoriöljy jne kunhan on kytkimen kanssa toimeentulevaa evästä, sit jos on vikoi rautiksia tai evosportyjä joissa vaihtovirtalaturi enskassa niin väitttävät et vain sportyn voimansiirtoliemeks myytävä olis jotenkin turvallista magneettien liimauksen suhteen. Tiedän kyllä mokomillakin ihan hyvin ajtun ATF type F:llä, mut onhan niit magneettei irtoillutkin porukalla(öljyist riippumattakin).
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Itse olen sisäänajoöljynä käyttänyt halvinta mahdollista 20W50 mineraaliöljyä ihan vaan tiheiden vaihtovälien takia. Öljyjen erot kun tulee esiin isommissa määrin vasta pidemmän ajan kuluttua - siinä missä jollain halpismerkillä vaihto pitää suorittaa viimeistään viidessä tonnissa, voi esimerkiksi Redlinella päästellä kahdeksan kilokilometriä huoletta.

Synteettisiä ei pidä laittaa sisäänajovaiheessa juuri noiden männänrenkaiden asettumisen takia. Mineraaleilla ensimmäinen tonni tai pari ja vasta sitten synteettiset.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

RAUTIS65

Mainitsit ettei Rewtechiä kannata laittaa, onko siihen jokin erityinen syy, näin vaan mielenkiinnosta haluis tietää :)



Höpöhöpö, Harrikka ei valmista öljyjä, kunhan brändää niitä. Koneeseen esmes Valvolinen VR1 20W-50, tai joku muu 20W-50 tai sit yksasteinen SAE50 jos tuntuu siltä. Älä kuitenkaan laita rautapäähän ainakaan Rewtechiä. Kun rautiainen o tasavirtalaturilla niin lootaan/enskaan käy oikeestaan mikä vaan, ATF type F, 20W-50 moottoriöljy, 10W30 moottoriöljy jne kunhan on kytkimen kanssa toimeentulevaa evästä, sit jos on vikoi rautiksia tai evosportyjä joissa vaihtovirtalaturi enskassa niin väitttävät et vain sportyn voimansiirtoliemeks myytävä olis jotenkin turvallista magneettien liimauksen suhteen. Tiedän kyllä mokomillakin ihan hyvin ajtun ATF type F:llä, mut onhan niit magneettei irtoillutkin porukalla(öljyist riippumattakin).
[/quote]