Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evo+kiksi

Aloittaja Sande, 27 kesäkuu 14, 00:36:21

« edellinen - seuraava »

Sande

Oisko kellään antaa vinkkiä evon käynnistämiseen kiksin kanssa? Shovelipuolelta lueskelin jo vinkkejä ja kokeilin mut huonol menestyksel.. Kone on siis vakio evo cv:n kaasuttimel, 45 välialueen suuttimel ja 180 pääsuuttimel, ilmaruuvi 1,5 kiekkaa auki, putsari vapaasti virtaava malli ja putket mallia tyhjät.
Parhaiten oon saanu ton käyntii niin, että ilman virtoi polkee koskematta kaasuu tai ryyppyy 2-3 krt. Sen jälkee virrat ja ryyppy päälle, edellee koskematta kaasuu. Täl metodil se lähtee joskus käyntii, mut ei läheskää aina. Lämpimään en oo saanu käyntii viel kertaakaa vaikka ois mitä kokeillu.
Tätä menoo jää ajelut aika vähii, ku ei uskalla lähtä käymää parii sataa metrii pidemmäl tallist, et jaksaa viel työntää fillarin takas jos sammuu  ;D Yksilöitähän nää kaikki on, mut ois kiva tietää onks olemas mitää niksii mikä toimii nimenomaa evon kaa. Vai onko ees eroo mitä kone mallii polkee tulille?

tase

Ilman ryyppyä polkeminen sinällään turhaa. Ruuttaappas muutama ruiskaus kiihdytyspumpulla pari polkasuu ryyppy päällä, hae systyskohta virrat  ja polkase napakasti käyntiin. Lämpimänä polkase käyntiin, jos ei toimi säädä sytkä ja varmista kaasarin toimivuus. Tosin voi toimia toisinkin ;D

Spöke

Nää on yksilöitä. Mutta kaikissa yhteinen nimittäjiä ovat säädöissään oleva kaasutin ja sytkä. Sytkä kiksimallia, että antaa kipinää jo ekalla kampuran kierroksella. Sytkä ei saa olla yhtään myöhäsellä.
Mulla Pannu CV:llä  ei siedä yhtään kaasun pumppausta. Kylmänä ryyppy päälle, pari-kolme rauhallista polkaisua ilman virtoja, ruttu kohilleen virrat päälle. Lämpösenä ruttu kohdille, virrat päälle ja potku.
TAI tuppi nurin ja 3-5 polkaisua ilman virtoja, ruttu kohilleen, virrat päälle ja potku.
Shoveli taas tykkää bensan pumppauksesta kylmänä (Super E), muuten metodit samat.
Ei kait se auta, kun tsekata säädöt ja antaa pyörän opettaa.... ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Soikkeli

C.O.G. 
Lifemember

Sande

Sytkä on ultiman dyna2000:n kopio. Ja antaa kipinää heti ekalt kierrokselt lähtien. Ennakot on kans säädetty niin pienelle ku tol vaa saa.

Kapteeni sika

Itse asiassa se ei ole edes Dynan kopio vaan sama laite eri tarroilla, jos olen lukemiani jorinoita ymmärtänyt. ;)

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Sande - 27 kesäkuu 14, 18:55:50
Sytkä on ultiman dyna2000:n kopio. Ja antaa kipinää heti ekalt kierrokselt lähtien. Ennakot on kans säädetty niin pienelle ku tol vaa saa.
No käännäppä lisää ennakkoa, kiksipyörät tykkää siitä.
-Spöke-

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Sande - 27 kesäkuu 14, 18:55:50

Oletko ohjelmoinut sen niin? Käsittääkseni tossa Ultima/Dyna sytkässä ei ole mitään erillistä dippikatkaisijaa jolla homma hoidetaan vaan se vaatii piuhat tietokoneeseen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Sande

Nyt tuli horistuu omiani, eli ennakko on siis säädetty niin aikaselle ku tolla saa  ;D Meinaa termit mennä välil sekasin.
Joo itekkii ihmettelin tota kipinä hommaa, koska ultiman sivuil lukee et toi malli jättää 3 ekaa rundii välii ennen ku antaa kipinän, mut myyjä vakuutti et toi toimii ja kyl se tosiaa antaa heti kipinää. Toi sytkä oli käytetty kyl paikallaa jossain toises pyöräs, eli todennäkösest se on ohjelmoitu kiksi-käyttöö sopivaks.

Sande

Noni nyt on taas tehty käynnistysharjotuksii ja nyt huomasin et toi vekotin ampuu kylmään putsarii heti ekal polkasul.. Lueskelin tuolt toisest topicist et sen jälkee on turha yrittää käyntii, ennen huuhtelu polkasui? Meinaa mennä vähä vaikeeks ku koko ajan saa vaa huuhella sylintereit  ;D Onkohan tohon jotain selkeit syitä miks tekee noin?

Spöke

Imuvuoto? Yskäseekö, vaikket vääntäis tupesta yhtään?
-Spöke-

Sande

Joo kaasuu en koskenu ollenkaa ku tota ilmeni. Mut sen huomasin, et ku polki ilman virtoi ryyppy pääl nii tota putsarii yskähtelyy ilmeni.. Toimivimmaks käynnistämis metodiks totesin tän päivän kokemusten perusteel seuraavaanlaiset toimenpiteet: Ilman virtoi ryyppy pois päältä ja kaasu pohjas 3 huuhtelu polkasuu. Tän jälkee kaasu pois sekä ryyppy ja virrat päälle. Sit lähti ekal  8)
Samal tuli ajettuu ekat metrikii tol pyöräl ja fiilis oli jotain ihan käsittämättömän hienoo  ;D Kysehän on mun ekast rakennetust fillarist, eikä muistakaa pyörist viel liiemmin oo kokemust nii usko tän projektin onnistumisee on horjunu välil aika lailla  :) Fiilist ei latistanu ees kantava kytkin tai koeajol rikkoutunu ketjunkiristin. Säädöthän tos on kans ihan vituillaa, mut niihin paneudun lisää vast ku saa jotain putkien sisälle antamaa pakopainetta.
Kiitos vinkeistä! Ne on tällaselle keltanokalle ihan korvaamattomii  :P

Soikkeli

Mulla kanssa elektronisella sytkällä yski putsariin ja siinä oli kaikki mitä tapahtui.
Dyna-s:n kun laittoi tilalle niin lähtee käyntiin kun katsookin poljinta.

Jatkossa en kokeile noita elektronisia sytkiä poljin käynnistyksen kanssa.
C.O.G. 
Lifemember

rodchop

Vaihda Morris Magneto (mielellään M5) niin johan toimii, ei lataus , akku, sytkä yms. Sähkö onkelmaa.
HOG Forever Forever HOG

tase

Mikäs sytkä toi Dyna-S on?
Mulla on Morris M5 ylimääräisenä Evon kärsällä  :)