Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon Lättäpää

Aloittaja Thomas, 15 joulukuu 09, 23:46:11

« edellinen - seuraava »

Don Quijote

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

eeko

Tuo on kyllä hieno, ei ole mitään ylimääräistä.
-eeko

twinspeed

Tässä on varsinainen hillclimberi: ahdettu lättäpää JAP:n sinkkukone, joka on tungettu ilmeisesti BSA:n runkoon.  Löysin Corpses from hell -blogista.



Moottoria lähempää:

sekä moottori, että ahdin näyttävät olevan omalla öljysäiliöllä varustettu....




Magee Kiipuri:

"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

twinspeed

Kattelin kuvia koneeltani... Löysin tälläsen herkkupalan, joka ei muistakseni ole täällä. Näitä KHK malleja kun olis joskus tehty vähän enempi, etteivät olisi niin harvinaisia (ja hintavia) nykyisin.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 18 kesäkuu 14, 11:02:22...Näitä KHK malleja kun olis joskus tehty vähän enempi, etteivät olisi niin harvinaisia (ja hintavia) nykyisin.

Onhan noita pari/kolme Suomessakin. Yksi tuolla omassa tallissa ;)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

twinspeed

Onnenpekka olet... . vaikka kyllähän siinä tarvitaan jotain muutakin kuin onnea, että osuu tuollainen kohdalle (enkä tarkoita mammonaa)

Harleyn viralliset K-mallien valmistusmäärät per vuodet :

-52   1970 kpl
-53   1723 kpl
-54   1579 kpl
-55   1065 kpl
-56   1253 kpl

Ei välttämättä täysin totuutta vastaavia lukuja, eivätkä sisällä KR:iä tai kisamalleja, mutta noin 7600 (7590) zipaletta noita K-malleja on tehty. Ei ihan kauheesti siis.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Hemuli

Onko noi valmistusmäärät nyt yleisesti K-mallisarjan vai KHK:n? Ei niitä paljoa missään tapauksessa ole...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Juvakka

KH tuli vasta -54, KHK -55 ja -56 jolloin vain 714 kpl.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

twinspeed

K-mallisarjan.

1954 alkoi KH:n valmitus ja K-mallin valmistus lopetettiin. En tiedä tarkkaan, minkä verran esimerkiksi mallia KH tehtiin ja mikä määrä niistä taas upgreidattiin KHK:ksi tehtaalla. KH:nhan sai pienellä lisämaksulla ja odotuksella viritytettyä KHK:ksi tehtaalla vielä myöhemminkin.

Vuodesta 1955 sanotaan, että valmistuneet pyörät jakaantuivat niin, että niistä 616 oli KH mallia ja 449 KHK mallia. Mutta tässä ei ole ehkä otettu huomioon myöhemmin KHK:ksi muutettuja...

KH ja KHK eroavat ainakin laakereiden, kanavien, palotilojen (venttiilien edellyttämä lisätila) ja korkeanostoisten nokkien osalta (nokka oli tietäkseni jokin loivemmista KR:n nokista). KH:n sanottiin tuottavan noin 38 hevosvoimaa, mutta KHK:sta ei mitään täsmällistä lukua ole osunut silmiini. KR:t tuottivat tehtaan säädöissä noin 48-52 kaakkia ja hurjimpien viritettyjen yksilöiden sanottiin tuottavan yli 60 hv.


"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Hemuli

Eräs suomalainen lättäpääguru tiesi kertoa että KHK:ssa oli uutena enemmän tehoa kuin ensimmäisissä rautapäissä. Erot vakio K/KH-malleihin juurikin nuo mainitsemasi.

Oma KHK on -56 - tai siis moottori, paperit ja joitain irto-osia, ei mulla siis kokonaista pyörää ole.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuomo

Conner: HD data book sanoo:
-1952: K 1970 kpl, KR 17
-53: K 1723
-54: KH 1579
-55: KH 616, KHK 449, KHRM 77, KR 37, KRTT 14, KHR 1, KHRTT 6
-56: KH 539, KHK 714, KR 29, KRTT 18, KHRTT 13
-57: KH 90, KR 16, KRTT 9, KHRTT 4
-58: KR 9, KRTT 26
-59: KR 10, KRTT 23
Vuosilta 60-62 on listattu raaserimalleja, muttei mainita myyntilukuja
-63: KR 80
-64: KR 20, KRTT 30
-65: KR 10
-66: KR 10, KRTT 10



Rezi

#176
Nostetaan wanhaa ketjua.




Edit. Tulikohan väärään ketjuun. Onko tuo ollenkaan sivuventtiilikone?

twinspeed

Hieno ylämäkipyörä! Alunperinhan tuo on varmaan ollut lättäpää, mutta kansiventtiilitoimiseksi tehty.

Inkkareista en niin hyvin tiedä, että onko tehtaan oma kisakone...? Tekikö Indian kansiventtiilikokeiluja kisavehkeisiin, kuten HD, vai oliko kaikki kansiventtiilimoottorit joidenkin pienempien lafkojen, kuten Crockerin tekemiä ja asentamia kittejä. Crockerhan ainakin teki inkkareihin kansiventtilisarjoja.

Harley Davidsonilla oli tuollaisia samanlaisia kansiventtiilimoottoreita, jotka tehdas oli muokannut alunperin sivu- tai sekaventtiilikoneista.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

twinspeed

#178
Jason Sheet'n Harley VL (1931).





Born Free 5:ssä bike raffle:n voittaja Ryan Hagger valitsi tämän ajokin, kun sai valita, minkä pyörän halusi omakseen. Voittaja ja rakentaja keskustelevat pyörän ominaisuuksista tuossa jälkimmäisessä kuvassa.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

twinspeed

Laitetaas tähän yksi Born Free 6:n lättäpää, jotta pysyy järjestyksessä tapahtumat ;):




Laitetaan sitten vaikka seuraavaksi Born Free 7:sta joku lätyskä, kun sehän oli just. Ei voi vielä laittaa mitään sieltä, että säilyy joku roti ;D
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."