Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mikä kaasari 1975 1000 XLH päivitykseen?

Aloittaja mista, 19 marraskuu 12, 22:17:34

« edellinen - seuraava »

mista

Eli keihinin jokaikinen ruuvi on väännetty pyöreäksi ja joka käynnistyksen jälkeen saisi kohoa säätää, kun tulvii koko laite.

Jos tässä talven aikana laittaisi uuden kaasarin koneeseen tai vaikka jonkun vähän käytetyn, hyväksi havaitun. Mitä vaihtoehtoja on noihin kokeiltu onnistuneesti?

Saa toki tarjota jos on itellä joutilaana tai antaa vinkkejä niin voin kysellä bike fellowsilta, hot bikeltä, tmg:ltä tjms..

Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Mä oon omassa rautapäässä ollu todella tyytyväinen tohon evolaisen CV-Keihiniin. Laakin peli joka kerta eikä yski millään kierrosalueella. Bensaa menee se viitisen litraa satasella joskin hiukan haiskahtaa rikkaalle välillä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Mul oli rautiainen kotvan ja siinä oli 38mm Dellorto, toimi mainiosti, CV toimii mainiosti mis vaan HooReessä jollei monsterikoneit huomioida, tai toimii se niissäkin, kuristaa vaan liiat tehot pois eli alkaa jossain 90-100hv kohteil ahistamaan, perus-rautiaiseen käy siis mainiosti.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Lapioukko

Ääni CV-Keihinille. -75 rautapäässä kokeiltu kaikenlaisia kaasarivirityksiä ja CV toiminut tähän mennessä hyvin. Itse suosin hieman rikkaampaa seosta näille patarauta vehkeille. Mutta ei nyt sentään ihan nokivasaraksi säädetä. Oikea seos ja ilmansaanti A ja O.

mista

Onko tarkempaa mallia, tietoa tjms.. Hintaa moiselle.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Tarkempaa mallia? Siis se kaasari mikä on kaikissa harrikoissa jostain 80-luvun lopulta aina viimeisiin kaasarimalleihin 2000-luvulla. Hinta käytettynä yleensä satasen pintaan. Lisäksi joudut hommaamaan adapterilaipan olemassaolevaan imusarjaasi sekä rakentamaan jonkinlaisen kiinnityksen millä kaasari puristetaan kansia vasten.

Vai olisko tän pitäny olla pulttaa-kiinni operaatio? Sitten menee vähän vaikeemmaks... Joku S&S Super E vissiin ainoita mihin löytyy valmis paketti tehtaan osanumerolla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rautapannu

Jos on äänestys niin täältä ääni mikuni hsr 40:lle  ei yski nikottele ja kulkee ja kiksikisaan missä tahansa koska tahansa ja karvan alle kutosessa pitää ruokailun. Tietty tyyliseikkaan voi vaikuttaa onhan se vähän maitopurkin näkönen ainaski old school värkkiin??

Lapioukko

Lainaus käyttäjältä: rautapannu - 20 marraskuu 12, 16:52:39
Jos on äänestys niin täältä ääni mikuni hsr 40:lle  ei yski nikottele ja kulkee ja kiksikisaan missä tahansa koska tahansa ja karvan alle kutosessa pitää ruokailun. Tietty tyyliseikkaan voi vaikuttaa onhan se vähän maitopurkin näkönen ainaski old school värkkiin??

Uskallan lähteä kiksikisaan myös CV:llä. Kun saa kunnon säätöihin niin laakin peli. Ainakin meillä. Tietty moni muukin asia vaikuttaa. Toisessa rautapäässä Mikuni, ja sama homma. Potku ja käy. :)

mista

Bolt on tai ei kunhan olisi toimiva ehjä uusi tai käytetty. Hyväksi havaittu.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Pietari

Ääni Cv:lle täältäkin, eikä vanhempi läppäkeihin eli butterfly-keihinkään huono kaasutin ole, turhaan parjattu.Meillä soveli ja rautis potkii iloisesti sillä vaikka yks cv laippoineenkin olis hyllyssä odottamassa ...ei sen aina tarvii maksa maltaita ollakseen toimiva.

mista

Tein kaupat huolletusta cv:stä, joka ollut rautiksessa. Toivotaan, että skulaa
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Kaaleppi

Muista tuo Hemulin jo mainitsema lisäkiinnitys, ei pysy muuten cv matkassa.

j

joo. Se kiinnitys kannattaa tehdä huolella.
Hankalaa kun sen huomaa vasta reissun päällä.
Pitää tönätä polvella kaasaria ja alkaa ottaa koipeen muutaman tunnin päästä.
j

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: mista - 25 marraskuu 12, 17:53:11
Tein kaupat huolletusta cv:stä, joka ollut rautiksessa. Toivotaan, että skulaa
Tuliko imusarjoineen vai pääsetkö sitä alkajaisiksi rakentelemaan?

Olisi tainnut olla helpompi projekti kunnostaa se läppä-Keihinin neulaventtiili, ei se tulviminen mistään kohon säädöstä johdu, vaan yleensä neulaventtiilistä. Tai vuotavasta kohosta (kävi sellainenkin juttu omalle kohdalle kerran).

Minulla on läppä-Keihin tällä hetkellä 5 pyörässä ja varmempaa kaasaria saa hakea. Esim. shovelissa tuli kokeiltua Bendix, CV ja läppä-Keihin ja se viimeisin sinne jäi.  CV meni tarpeettomana myyntiin. On minulla yhdessä pyörässä myös CV tällä hetkellä ja täysin moitteeton laite sekin, mutta en näe mitään etua mennä vaihtamaan toimivaa läppäversiota CV:hen ja alkaa rakentaa uutta imusarjaa ja kiinnitystä :o

Läppä-Keihin oli tehtaan vakiokaasari noin 14-15v, kun Bendixistä tajuttiin luopua muutaman vuoden jälkeen. Ruisku taas korvasi CV:n jokseenkin samassa ajassa, joten hyvä kaasari sekin. Mutta ei siinä mikään välttämättä tuohon "juuttuvakurkkuiseen" vaihtamalla parane, rakentaa vaan saa enemmän :D


mista

S&S imusarja tuli mukana, joten bolt on oli..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod