Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Symboliikka pyöräskenessä

Aloittaja streamliner, 21 heinäkuu 12, 14:25:35

« edellinen - seuraava »

rieska

Lainaus käyttäjältä: Doobie - 24 heinäkuu 12, 23:29:59
Minua kiinnostaa estetiikka, pyörän tekniikka ja ajaminen, musiikki kaikessa laajuudessaan ja muut positiiviseksi kokemani asiat. Ei enää pätkääkään bikerinä oleminen , eikä muukaan jengimaailma ohjeistuksineen.

Pitäskö sitten vaihtaa vaikka nelipyöräsiin tms?
Biker on niinkö aika kiintee juttu tuossa motskarilla ajelussa  ;D
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!

Doobie

streamliner

Ykkösen historia ja sen syvääkin syvempi merkitys.

LainaaHarley had a racing team called "The Wrecking Crew", and they usually won. The yearly national winner was allowed to run the coveted #1 plate all the next year, and usually was on a Harley-Davidson.

Yep, from the AMF days. Willie G designed the logo after Mert Lawwill won the AMA #1 plate for H-D dirt track racing to commemorate the occasion.

Evel Knievel made it popular.

streamliner

They see me rollin', they hatin

Smokie

Apua auttakkee, mitä minä nyt teen kun hiukseni halkesivat??

Lyytinen

Minulle tuli vaan mieleen, että kannattaa Siwan muovikassit sulattaa silmiin??

JaZZo

Eikös nämä bikerskenen symbolit ole jokainen omalle aikakaudelleen tyypillisiä juttuja? Nyt meneillään oleva roots-aalto tuo esiin pääkallot ja maltanristit -jälleen kerran-. Hakaristeja näkyi 60- 70- ja 80-luvulla otetuissa kuvissa pitkin maailmaa, bikerskenessä, vaatteissa, koruissa, prätkissä, bändit apinoi bikereitä ja bikerit apinoi toisiaan. Jossain dokumentissäkin kertoivat että sillon nuorempana jengiläisenä tuli apinoitua kaikenlaista, tietämättä juuri taustoista, tai jopa välittämättä niistä. Tarkoitus oli vaan ärsyttää ja herättää huomiota. Jos vuonna 2012 bikeri haluaa rakentaa jonkun earlychopperin tai jotain woodstockin aikakaudelle tyypillisen psykedeelisen teoksen, aikakaudelle uskollisen ja kaikkine kliseineen niin voihan siellä esiintyä näitä symboleja joita sillonkin pyörissä näkyi. Mielestäni tämmöiset menneen ajan hengen mukaiset rakennelmat ovat kulttuuriperintöä nykypäivän ihmettelijöille, niille jotka näitä tämänlaisia laitteita eivät ole nähneet edes internetissä.

Negatiiviseksi koettuja symboleja, niitä on jokaisella ja varsinkin jos symbolin näkevä ihminen reagoi näkemäänsä negatiivisesti. merkeillä ja symboleilla on kaikilla merkityksensä ja tarkoituksensa, mikä on herjaa ja mikä totisinta totta? Estetiikka näissä kaikissa on varmasti tarkoin harkittu. Leijonamiekkakin on tarkoin suojeltu symboli joka kuvastaa rikkumatonta valtaa ja turvallisuutta ja ties mitä, silloin joskus, nyt se on poliisin tunnus. Sen voi jokainen kokea miten haluaa, mutta sitäkin symbolia -muutamien muiden ohella- ja sen käyttöä vahditaan ja suojellaan väärinkäytöksiltä. Ei kovin vierasta bikerskenessäkään. Kaikenmaailman viikatemiehet ja lentävät perseet ovat olleet maalaustaiteena ajoneuvoissa siinä missä vaatteissakin. Kumma kyllä, se myy. Henkilökohtaisesti ajattelen jotenkin huumorilla näitä päähänpistojani, olen joo maalannut joskus liekkejä. Mutta entisen sportsterini tankissa oli yhden kesän yleltä tutun lastenohjelman logot. Se ei ehkä tosikoille auennut, mutta ainakin penskat tunnisti merkin jo kaukaa. Mielestäni hyvä läppä. 

Ja siks toisekseen, miksi huomionkipeys on niin kovin paha juttu? Siitäkin lienee kyse jos rakentaa huomiota herättävän moottoripyörän. Tai edes hankkii moottoripyörän, joka on mediassa ja jossain yhteiskuntaluokassa jo ajat sitten kriminalisoitu laji. Pyörät kertovat omistajistaan yhtä ja toista, mutta toisaalta taas, ne eivät kerro yhtikäs mitään. Meitä on niin moneen junaan, tulkitsijoita.

Tämmöstä tajunnanvirtaa tänään..  ::)
Shovelpiä

jannu

Tämä säie on ollut oikein mukava piriste kesän tylsiin "asiakeskusteluihin".
Joku koittaa "asiallisen pohdinnan" nimissä heittää provoja ilmaan ja seassa on aina niitä jotka nielaisee syötin, toisille sitten uppoo koko onki ja puoli venettäkin.
Se on todella hieno laji kun sen osaa, hattua nostan...

Väkisinkin jäi mieleen tuo maininta, mitä pyörä kertoo omistajastaan ?
Varmaan joku miettii siinä pitkän keulan symboliikkaa tai tötterön päähän nostettua bensakorkkia ?
Miksi joillain pitää olla satulassa reikä tai sitten sellanen "lissubaari", että pyörää on kallistettava kun talliin lykkää ?! Mitä ihmettä ne kaikki maalaukset tarkoittaa ???

Kunnes näissä aatoksissa menin talliin ja silmiin osui oma pyörä.
Perkele, sehän on kokonaan mustalla nahalla päällystetty ja siinäkin vielä varmaan sata niittiä koristeena.....?!?!

Oli kuin lekalla olis päähän lyöty.
Mitään ajattelematta olen käynyt monet kerrat sillä ruotsissakin, enkä ole ennen tätä ymmärtänyt kavereiden kuittailua, että "me sinne vaan, siellä on poliiseilla pamput aina hyvässä rasvassa" ?!?

Nyt alan saada myös kiinni niistä kysymyksistä, että missä sun pitkä nahkatakki ja koppalakki on ? Eikö kasva viikset, hä...?

Mitä minun nyt pitäisi tehdä ?
Kehtaanko enää liikkua ikinä missään ?
Onko koko pyörä nyljettävä ensi talvena ?
Onko olemattoman maineen pelastamiseksi tehtävissä enää mitään ?
Apua...?

Nimimerkki; Epätietoinen (-toivoinen)

Rautahauli

^ Taidan tunnistaa.. ;)

Älä vaan nylje sitä "homoeroottista" fillaria!  :D
FXEF-81

rodchop

Tuolta teille kunnon wannabee 1% bikereiden kerskusteluja  8)
Tyyliin nähty siellä ja siellä ne ja ne liivit päällä, kuka tietää eniten on voittaja.
Voi hurja on ne kovia  >:(
Ei tarvii viranomaisetkaan enää telekuunteluita kun asiat huudellaan netissä.

Suosittelen ottamaan tuon sitten ihan tosi tosi tosissaan (ehkä)

http://www.murha.info/phpbb2/viewforum.php?f=6&sid=a939a3710045816cbf92f228b9be5502

Yleisesti ottaen Netti bikerit, rikolliset, uimahyppääjät,julkkikset jne.. . Tulee ja lujaa.

Hip hip hurraa kuinka hienoo mun tekstii kuvaa yms. On kommentoitu toiselta puolelta maailmaa niin nythän mä kutsun sitä mun veljeks tai kaveriks, vaikken siitä loppujen lopuks mitään tiedä. Ai niin unohtu että onhan se mun Facefriend  :'(

Määrittele sanat Brother & Friend ?
Tekeekö tietyn tyylisellä pyörällä ajo kenties meistä veljeksiä (voi ziisus)  :o

edit: Ilman WW2 & natseja kukaan meistä olisi tuskin edes syntynyt !
Esim. Vaarinne & mummonne olisivat tuskin samoissa merkeissä tavanneet, huonoa historiaa ei ole koska muuten ei olisi nykyisyyttä !
Sen sijaan hävettävää historiaa on, enkä mä nyt tiedä onko tää nykyisyyskään niin kultaista.
Eli arvostatko sitä että olet olemassa ? (jos, niin oletko kenties salaa sisimmässäsi nazi)
HOG Forever Forever HOG

Smokie

Toi murha.info on ehkä jopa parempi kuin Pahkasika jos vaan osaa asennoitua oikein.

Kukaan ei muuten vissiin oo vielä keksinyt ruutulipun yhteyttä huumeiden käyttöön?

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 25 heinäkuu 12, 09:07:41
Toi murha.info on ehkä jopa parempi kuin Pahkasika jos vaan osaa asennoitua oikein.

Kukaan ei muuten vissiin oo vielä keksinyt ruutulipun yhteyttä huumeiden käyttöön?

Kuvastaa seka käyttöä jing/jang sopivassa suhteessa hitaita & nopeita (valkoista/mustaa)
jotta tasapaino säilyy & optimi tila löytyy  ;)

Harvemmin biker skenessä esiintynyt  Sateenkaarilippu (paitsi Tom of Finland) LSD, sienet yms. Näet värejä, myöhemmin muukin Gay porukka ottanut omakseen ::)
HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

Murha.info - nyt mä oon vissiin nähny kaiken... :D

Tässäpä lisää moottoripyöriin liittyvää symboliikkaa:

Long John Stroker

Rezi

Lainaus käyttäjältä: rieska - 24 heinäkuu 12, 23:45:49
Lainaus käyttäjältä: Doobie - 24 heinäkuu 12, 23:29:59
Minua kiinnostaa estetiikka, pyörän tekniikka ja ajaminen, musiikki kaikessa laajuudessaan ja muut positiiviseksi kokemani asiat. Ei enää pätkääkään bikerinä oleminen , eikä muukaan jengimaailma ohjeistuksineen.

Pitäskö sitten vaihtaa vaikka nelipyöräsiin tms?
Biker on niinkö aika kiintee juttu tuossa motskarilla ajelussa  ;D
Toisille "biker" on kiinteä juttu prätkäharrastusta ja toisille ei. Pyörien rakentelua ja ajamista kaikessa laajuudessaan voi hyvinkin harrastaa vaikka "bikerismi" ei ole elämäntapa. Jokainen tekee niinku itse haluaa. Ei välttämättä tarvitse näyttää lifestyle bikerilta maitokaupan kassajonossa vaikka chopperi odottais pihalla parkkiruudussa ;D

mista

Mitenkään asiasta mitään tietämättä niin mitä oikeasti bikerismi (biker) on? Onko se se hieno fiilis, joka tulee kun ajelee tuolla tiellä tietäen, että itellä on alla enemmän tai vähemmän itse tehty fillari, joka vieläpä edustaa sitä ehkä hienointa pyörämerkkiä Harley Dabidson. Onko se sitä pientä ylpeyden tunnetta sitä pyörää ajaessa.. Onko se sitä, että itse tiedät mikä pyöräsi on, mutta ohiajajat ei välttämättä tunnista pyörää vaikka olettavatkin sen olevan "harrikka". Itse en koe itseäni mitenkään "bikeriksi" joskaan en tiedä olenko vai enkö sellainen ole.

Onko se sitä, että pyörässäsi on kiksi vai onko se  sitä, että pyöräsi on jäykkärunkoinen.. Vai olenko biker ollenkaan, koska minulla ei ole pyörässäni tai varusteissa oikeastaan mitään logoja. Eli en siis ilmaise aatteitani tai ajatusmaailmaani pyörän kautta vaan keskuisteluitse muiden kanssa. Pyöräni edustavat vain sitä mikä minua pyörissä miellyttää. Enkö siis tavallaan anna muille tarpeeksi itsestäni pyörien kautta. En tietoa tai olettamuksia.

Tatuointieni symboliikkaa olen aina tutkinut hyvin tarkkaan, koska kunnioitan niiden perinteita enkä ota kuvia, koska se on muodikasta. Siksi minulta ei esim. löydy hämäkäkin verkkoja, tähtiä tai muuta esim. linnavuosiin liittyvää. Jotkut voi asialle naurahtaa, että ompas tiukkapipoinen äijä, mutta se on kohdallani puhdasta kunnioitusta niiden tatuointeja kohtaan, joilla ne on syystä.

Symboliikkaa siis esiintyy käytännössä kaikessa mitä teemme. Toisille risti on uskon merkki ja toisille negatiivinen asia. Toisille risti voi olla väärinpäin hyvä ja toiset näkee sen negatiivisesti.. Kaikilla on siis oma tapa ilmaista itseänsä ja suotakoon kaikille se mahdollisuus. Kunhan tekee sen niin, että tietää mitä tekee. En paheksu ketään kellä on pentagrammi tai esim hakaristi pyörässä. Itse en sellaisia laittaisi, mutta kunnioitan yhtälailla kaikkia oli heillä logot mitkä tahansa.

Prosenttimerkissä en näkisi mitään huonoa, kun ajatellaan mistä se on virallisesti lähtöisin. Kaikkie melkein ansaitsisimme sellaisen jo T-bonen kirjoitukseen vedoten, että tuskin täällä on kellään täysin laillista pyörää jos katsomme valtiomme meille säätämiä asetuksia. Olemme siis prosenttimme ansainneet.

Noita kasipallojuttuja autoissa ja pyörissä voi melkein verrata ala-asteen "sulla on korvis vasemmassa korvassa eli oot homo" - juttihin.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja ei oteta bikerismiä liian vakavasti. Jatketaan kuitenkin keskustelua, koska se herättää monenlaisia ajatuksia näköjään. Jokseenkin on kuitenkin surullistia katsoa, että näinkin pienellä foorumilla aletaan asioista rähistä ja jengi ei tule toimeen. Brotherhood, joka on varsinkin Suomessa mennyt enemmänkin minun kuppikunta ja sinun kuppikunta ajatusmaailmaan on aika huonoa brotherhoodia. Kaikki kuitenkin vedämme samaa narua..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod