Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vikakoodien lukeminen ?

Aloittaja PeteX, 28 huhtikuu 11, 22:25:07

« edellinen - seuraava »

PeteX

TC:ssä onnistuu noiden vikakoodien lukeminen ilmeisesti kotikonsteinkin mutta kuinka se onnistuu ?

Omassa pyörässä vilkuttelee silloin tällöin vikakoodia mutta ei pala jatkuvasti, joku tunnistin/antura? Kiinnostaisi vain syy ettei tarvitse ton takia liikkeeseen viedä.

flhx

Lainaus käyttäjältä: PeteX - 28 huhtikuu 11, 22:25:07

Omassa pyörässä vilkuttelee silloin tällöin vikakoodia mutta ei pala jatkuvasti, joku tunnistin/antura?

Aika harva voittaa täyspottia lotossakaan joten huono on tuolla tiedolla mitään veikata vian aiheuttajaksi...

Helpottaisi vikakoodien lukuvinkkeihin huomattavasti jos kertoisit vielä pyörän vuosimallin sekä mitä mallia kapine on.1999-2011 vuosilta löytyy monenlaista TC:tä ja montaa eri mallia.


06 Touring: trippimittarin reset-nappi pohjaan ja virta päälle, menee koodien lukutilaan josta reset nappia painelemalla voi käydä eri "alueet"(olikohan 4) läpi sekä nollata vikakoodit, tulevat matkamittarin näyttöön. Vikakoodien selitykset itse löysin netin ihmeellisestä maailmasta googlettamalla, samoin löytynee pyöräsi vikakoodien lukuohjeetkin. Joissain malleissa, riippuen vuosimallista,vikakoodit taisi tulla näkyviin vilkun välähdyksinä.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Jaska

Tässä vikakoodit ;)  (08 dyna)

The IM (instrument module) is capable of displaying DTC's (diagnostic trouble codes).
Speedometer Self Diagnostics: The speedometer is capable of displaying and clearing speedometer, tachometer, TSM/TSSM and ICM/ECM Diagnostic Trouble Codes (DTC).

1- Turn Ignition switch to OFF & Run/Stop switch is to Run.

2- Push odometer reset button in & hold.

3- Turn ignition switch to Ignition and release odometer reset button. Background lighting sould illuminate, speedometer needle should sweep its full range and indicator lamps (battery, security, low fuel, check engine and cruise) should illuminate. The word “diag” should then appear.

4 - Push the odometer reset button once and you will see the selection menu "PSSPt" with the first P flashing.

5 - Each letter represents an area of the diagnostics module. The module that is flashing is the one you are going to check. To move from one letter (module) to the next, you push the odometer reset button one time. (from P to S to SP to t and back to P, etc.)
P = ECM/ICM (Electronic Control Module [EFI] / Ignition Control Module [Carbureted])
S = TSM/TSSM (Turn Signal/ Turn Signal Security Module)
SP = speedometer
T = tachometer

6 - To get the DTC within an area of diagnostics, push and hold the odometer reset button in for 5 seconds and release. If there are any DTC’s the code will be displayed or the word “none” will appear if there are no DTC’s. Push the odometer reset button again to view additional codes if they exist.

7 - Record the codes.

8 - If DTC’s are not to be cleared, Press and release the odometer reset button. Part number of module will be displayed.
NOTE: To determine if a code is current or historic, clear the displayed code by pushing in and holding the odometer reset button ( longer than 5 seconds) until 'clear' comes up. Release the odometer reset button. Turn OFF the ignition switch. Run your bike and shut it down then recheck the DTC’s again by repeating steps 1 to 9. If the code is current it will reappear.

9 â€" Press and release the odometer reset button to continue to the next module.

10 â€" Turn Ignition switch to OFF.

On models not equipped with a tachometer "No Rsp" will appear when the tachometer identifier is selected.

"No Rsp" will also appear if the run/off switch is in the off position when doing this procedure.

--------------------------

HFSM = Hands Free Security Module
TSM = Turn signal module

Priority/DTC/Fault condition
1. P0605 ECM FLASH Memory Error
2. P0603 ECM EEPROM Memory Error
3. U1300 ECM Serial Data Low
4. U1301 ECM Serial Data High
5. U1097 Loss of Speedometer Serial Data to ECM
6. U1064 Loss of TSM/FSFM Serial Data to ECM
7. P1003 System relay contacts open
8. P1002 System Relay Coil High/Shorted
9. P1001 System Relay Coil Open/Low
10. P1004 System Relay Contacts Closed
11. P1009 Incorrect Password
12. P1010 Missing Password
13. P06415 V+Vref 1 Out Of Range
14. P06515 V+Vref 2 Out Of Range
15. P0373 CKP Sensor Intermittent
16. P0107 Map Sensor Open/Low
17. P0108 Map Sensor High
18. P0374 CKP Sensor Synch Error
19. P1600 EFI Module Processor Internal Error
20. P1270 TGS Validation Error
21. P2107 EFI Module Processor Internal Fault
22. P2122 TGS1 Low/Open
23. P2123 TGS1 High
24. P2127 TGS2 Low/Open
25. P2128 TGS2 High
26. P2138 TGS Correlation Error (Twist grip sensor)
27. P0120 TPS1 Range Error
28. P0220 TPS2 Range Error
29. P0122 TPS1 Low
30. P0123 TPS2 High/Open
31. P0222 TPS2 Low
32. P0223 TPS2 High/Open
33. P2135 TPS Correlation Error
34. P2119 EFI Motor Throttle Body Range Performance
35. P2100 EFI Motor Circuit Open
36. P2101 EFI Motor Circuit Range Performance (Actuation Error)
37. P2102 EFI Motor Circuit Low
38. P2103 EFI Motor Circuit High
39. P2176 EFI Closed Position Not Learned
40. P1514 Air Flow Fault
41. P2105 EFI Forced engine shutdown
42. P1501 Jiffy Stand Sensor Low
43. P1502 Jiffy Stand Sensor High
44. P0572 Brake Switch Low
45. P0117 ET Sensor Low
46. P0118 ET Sensor High
47. P0112I AT Voltage Low
48. P0113I AT Voltage Open/High
49. P1351 Front Ignition Coil Driver Open/Low
50. P1354 Rear Ignition Coil Driver Open/Low
51. P1352 Front Ignition Coil Driver High/Shorted
52. P1355 Rear Ignition Coil Driver High/Shorted
53. P1357 Front Cylinder Combustion Intermittent
54. P1358 Rear Cylinder Combustion Intermittent
55. P0261 Front Injector Open/Low
56. P0263 Rear Injector Open/Low
57. P0262 Front Injector High
58. P0264 Rear Injector High
59. P0562 Battery Voltage Low
60. P0563 Battery Voltage High
61. P0501 VSS Sensor Low
62. P0502 VSS Sensor High/Open..
63. P1356 Rear Cylinder No Combustion
64. P1353 Front Cylnder No Combustion
65. P0444 Purge Solenoid Open/Low
66. P0445 Purge Solenoid High
67. P1475 Exhaust Actuation Position Error
68. P1477 Exhaust Actuator Open/Low
69. P1478 Exhaust Actuator Shorted/High
70. P0131 Front Oxygen Sensor Low
71. P0151 Rear Oxygen Sensor Low
72. P0132 Front Oxygen Sensor High
73. P0152 Rear Oxygen Sensor High
74. P0134 Front Oxygen Sensor Inactive
75. P0154 Rear Oxygen Sensor Inactive
76. P1510 EFI Limited Performance Mode
77. P1511 EFI Power Management Mode
78. P1512 EFI Forced Idle Mode
79. P0577 Cruise Control Input High

Priority/DTC/Fault condition


HFSM = Hands Free Security Module
TSM = Turn signal module

1. U1300 Serial Data Low
2. U1301 Serial Data High
3. U1016 Loss of ECM Serial Data
4. U1255 Serial Data Error
5. B1142 Smart Security System Internal Fault
6. B1135 Accelerometer Failed
7. B1136(HFSM) Accelerometer Tip Test Error
8. B1151 Bank Angle Sensor(BAS) Short to Ground
9. B1152 Bank Angle Sensor(BAS) Short to Battery
10. B1153 Bank Angle Sensor(BAS) High
11. B1154 Clutch Switch Input Short to Ground
12. B1155 Neutral Switch Input Short to Battery
13. B1134 Starter Output High
14. B1121(TSM) Left Turn Output Fault
B1121(HFSM) Left Turn Output Open
15. B1122(TSM) Right Turn Output Fault
B1122(HFSM) Right Turn Output Open
16. B1123(HFSM) Left Turn Output Short to Ground
17. B1124(HFSM) Right Turn Output Short to Ground
18. B1125(HFSM) Left Turn Output Short to Battery
19. B1126(HFSM) Right Turn Output Short to Battery
20. B1143(HFSM) Security Antenna Short to Ground
21. B1144(HFSM) Security Antenna Short to Battery
22. B1145(HFSM) Security Antenna Open
23. B0563 Battery Voltage High
24. B1131(HFSM) Alarm Output Low
25. B1132(HFSM) Alarm Output High
26. B1141(TSM) Ignition Switch Low/Open..
B1141(HFSM) Ignition Switch Low/Open

PeteX

Juuh, tuli pieni ajatusvirhe tota kirjoittaessa kun en pyörän mallia laittanut. Eli kyseessä -02 kingi.


flhx

Lainaus käyttäjältä: PeteX - 29 huhtikuu 11, 18:57:38
Juuh, tuli pieni ajatusvirhe tota kirjoittaessa kun en pyörän mallia laittanut. Eli kyseessä -02 kingi.



Ruisku vai kaasari, poliisi- vai siviiliversio, noillakin saattaa olla joskus merkitystä...

Google-niminen keksintö etsi 0,24sekuntia ja löytyi tuommonen, kyseessä juuri 02 RK(ilmeisesti tässä ei ole väliä onko ruisku vai kaasari):



1) Make sure the kill switch on the handlebar is in the "RUN" position.

2) Turn the ignition switch to the ignition position for 4 seconds, then turn it off for 3 seconds, then on for 4 seconds, then off for 3. then turn it on, and in 8 seconds your check engine light will start flashing.

3) There will be a series of rapid flashes (3 per second) then a 2 second pause, then the lamp will flash one or more times to indicate the first digit of the trouble code. count the number of flashes (one sec. each, one sec. apart) to get the first digit. then there will be a 2 second pause, then the second digit will flash out in the same way as the first.

if there is more than one code, they are seperated by an "intermisson" of rapid flashes.

Keep writing down the code flashes, until it repeats the same one. Once it does, you have retreived all codes.

The codes are:

11 = Trottle position sensor

12 = Barometric pressure sensor

14 = Engine temperature sensor

15 = intake air temp. sensor

16 = battery positive voltage

23 = front injector

24 = front ign. coil

25 = rear ign. coil

32 = rear injector

33 = fuel pump relay

35 = Tachometer (doesn 't apply on FLHR/C-I)

41 = Crankshaft position sensor

42 = camshaft position sensor

44 = bank angle sensor

52, 53, 54, and 55 = ECM problems requiring new ECM

56 = Crank position sensor/Cam position sensor signal error

R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Merimies-Toni

Löytyiskö 2001:een ruisku softailiin ohjeita, miten saa koodit pihalle. Yritin noilla -08 ohjeilla. Mittarin näyttöön tuli trippinappulalla selaillessa koodit:

D01CCr
D02CCr
D03CCr
D04CCr
D05CCr
D06CCr
D07CCr
D08CCr
D09CCr
D10CCr
PPU
51502

Näiden merkityksestä ei mitään hajua.

-02 Kingin ohjeilla en saanut mitään ulos....

Guuglella etsiessä meni ainoastaan hermot huonoon happeen.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

flhx

Ettei olis tuo D01Ccr oikeasti D01Clr? Eli ei koodia ilm? Viimeinen lukema vaikuttaisi matkamittarin lukemalta. Voisit tietysti huumorimielessä kertoa että miksi näitä koodeja luet,ilmeisesti vikavalo palaa,mutta miten laite muuten toimii?

Kyllä se google löysi infon tuohon ruiskumalliinkin(en tiedä mitä nuo koodit ovat mitkä sait irti,ne kun on pikasen googletuksen perusteella saatavissa tuolla samalla yläpuolella mainitulla  08 Dynan metodilla vain kaasarimallista pihalle?), alapuolella ohjeet, käyttö omalla vastuulla.Nuo siis pitäisivät olla ruiskun ohjeet,joku mainitsi jossain että tuolla saisi myös kaasaripelin koodit esiin mutta kooditaulukko ei pidä paikkaansa=kaasarivehkeelle eri koodit?

Engine diagnostics manual tietysti aina auttaisi asiaa eikä tarvisi arvailla...

00-03 Harley Davidson Motorcycles
1. Remove right side saddlebag and side cover if so equipped. Remove protective plug from data link connector. Other models will be under the seat.

2. To activate the diagnostic feature,follow these steps.
a. Create diagnostic test wire or use a female spade clip which will bridge the two terminals perfectly.
b. Install diagnostic test wire/clip across Terminals 1 and 2 on the data link connector, they are marked.
c. Turn Ignition/Light Key Switch to IGNITION and wait approximately 10 seconds (4 seconds lamp ON, 6 seconds lamp OFF) for check engine lamp to start flashing.

3. All trouble codes are sent out as a series of flashes. To retrieve the first digit of the trouble code simply observe the number of times the lamp flashes.
a. The lamp will then flash one or more times to indicate the first digit of the trouble code.
b. The length of time the lamp is illuminated and the length of time in which it is off are each about 0.5 second in duration.

4. The second digit follows:
a. Following the transmission of the first digit, there is a 1.2 second pause in which the lamp is off.
b. The lamp will then flash one or more times to indicate the second digit of the trouble code. Count the number of times the lamp flashes to retrieve the second digit.

5. If more than one trouble code is sent:
a. Following transmission of the second digit of the first code, there is a 3 second pause in which the lamp is off.
b. Once all codes have been sent, the data string is repeated. When you have recorded the same trouble code twice, it is an indication that the transmission has been restarted and that all trouble codes have been retrieved.

IMPORTANT NOTE ..If diagnostic test wire is installed across Pins 1 and 2 on connector in lieu of a Scanalyzer, the ECM is placed in a diagnostic test mode and the engine will start. The test wire must be removed from the data connector and the ignition switch turned OFF or the check engine lamp will continue to flash codes. A historic trouble code resides in the memory of the ECM until the code is cleared by use of the Scanalyzer or a total of 50 trips has elapsed. A “trip” consists of a start and run cycle, the run cycle lasting at least 30 seconds. After the 50 trip retention period, the trouble code is automatically erased from memory (that is, assuming no subsequent faults of the same type are detected in that period). The numbers after the 'historic' or 'current' is the speedo code number, but without the electrical diagnostics manual you're not going to know what they mean.

1 Current 53 ECM flash error
2 Historic 53 ECM flash error
3 Current 54 ECM EEPROM error
4 Historic 54 ECM EEPROM error
5 Current 63 ECM serial data low
6 Current 63 ECM serial data open/high
7 Current 63 TSSM serial data low
8 Current 63 TSSM serial data open/high
9 Current 61 Loss of TSM/TSSM serial data
10 Current 14 Loss of all ECM serial data (state of health)10 24 Loss of vehicle speed10 33 Loss of vehicle inhibit motion10 43 Loss of powertrain security status
11 Current 33 System relay contacts open
12 Current 33 System relay coil high/shorted
13 Current 33 System relay coil open/low
14 Current 33 System relay contacts closed
15 Current 99 Incorrect password
16 Current 99 Missing password
17 Current 41 CKP sensor intermittent
18 Current 41 CKP sensor synch error
19 Current 11 TP sensor open/low
20 Current 11 TP sensor high
21 Current 12 MAP sensor open/low
22 Current 12 MAP sensor high
23 Current 14 ET sensor voltage low
24 Current 14 ET sensor open/high
25 Current 15 IAT sensor voltage low
26 Current 15 IAT sensor open/high
27 Current 24 Front ignition coil open/low
28 Current 25 Rear ignition coil open/low
29 Current 24 Front ignition coil high/shorted
30 Current 25 Rear ignition coil high/shorted
31 Current 24 Front cylinder combustion intermittent
32 Current 25 Rear cylinder combustion intermittent
33 Current 23 Front injector open/low
34 Current 32 Rear injector open/low
35 Current 23 Front injector high
36 Current 32 Rear injector high
37 Current 16 Battery voltage low
38 Current 16 Battery voltage high
39 Current 43 VSS sensor low
40 Current 43 VSS sensor high
41 Current N/A (no speedo code for this) Check engine light open/low NO CHECK ENGINE LAMP AT KEY ON or CHECK ENGINE LAMP ON CONTINUOUSLY
42 Current N/A (no speedo code for this) Check engine light high NO CHECK ENGINE LAMP AT KEY ON
43 Current 35 Tachometer low
44 Current 35 Tachometer high
45 Current 25 Rear cylinder no combustion
46 Current 24 Front cylinder no combustion
47 Current 34 Loss of idle speed control IDLE AIR CONTROL
48 Current 35 Accelerometer fault
49 Current 34 Starter output high
50 Current 25 Ignition enable output high
51 Current 21 Left turn output fault
52 Current 22 Right turn output fault
53 Current 11 Battery voltage high
54 Current 31 Alarm output low
55 Current 32 Alarm output high
56 Current 41 Ignition switch open/low
57 Historic 63 ECM serial data low
58 Historic 63 ECM serial data open/high
59 Historic 63 TSSM serial data low
60 Historic 63 TSSM serial data open/high
61 Historic 61 Loss of TSM/TSSM serial data
62 Historic 14 Loss of all ECM serial data (state of health)
63 Historic 33 System relay contacts open
64 Historic 33 System relay coil high/shorted
65 Historic 33 System relay coil open/low
66 Historic 33 System relay contacts closed
67 Historic 99 Incorrect password
68 Historic 99 Missing password
69 Historic 41 CKP sensor intermittent
70 Historic 41 CKP sensor synch error
71 Historic 11 TP sensor open/low
72 Historic 11 TP sensor high
73 Historic 12 MAP sensor open/low
74 Historic 12 MAP sensor high
75 Historic 14 ET sensor voltage low
76 Historic 14 ET sensor open/high
77 Historic 15 IAT sensor voltage low
78 Historic 15 IAT sensor open/high
79 Historic 24 Front ignition coil open/low
80 Historic 25 Rear ignition coil open/low
81 Historic 24 Front ignition coil high/shorted
82 Historic 25 Rear ignition coil high/shorted
83 Historic 24 Front cylinder combustion intermittent
84 Historic 25 Rear cylinder combustion intermittent
85 Historic 23 Front injector open/low
86 Historic 32 Rear injector open/low
87 Historic 23 Front injector high
88 Historic 32 Rear injector high
89 Historic 16 Battery voltage low
90 Historic 16 Battery voltage high
91 Historic 43 VSS sensor low
92 Historic 43 VSS sensor high
93 Historic N/A Check engine light open/low NO CHECK ENGINE LAMP AT KEY ON or CHECK ENGINE LAMP ON CONTINUOUSLY
94 Historic N/A Check engine light high NO CHECK ENGINE LAMP AT KEY ON
95 Historic 35 Tachometer low
96 Historic 35 Tachometer high
97 Historic 25 Rear cylinder no combustion
98 Historic 24 Front cylinder no combustion
99 Historic 34 Loss of idle speed control
100 Historic 35 Accelerometer fault
101 Historic 34 Starter output high
102 Historic 25 Ignition enable output high
103 Historic 21 Left turn output fault
104 Historic 22 Right turn output fault
105 Historic 11 Battery voltage high
106 Historic 31 Alarm output low
107 Historic 32 Alarm output high
108 Historic 41 Ignition switch open/low
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Merimies-Toni

Oikeassa olit, eli koodit oli D01CLr. nje. Viimeinen lukema ei täsmää matkamittarin lukeman kanssa.

Aloin noita koodeja kaipaamaan, kun tyhjäkäynti muuttui omituiseksi. Jos lämpöisenä sammuttaa ja hetken päästä startaa, niin kone huutaa hulluna jonkun 10 minuuttia ennenkuin pudottaa tyhjäkäyntikierrokset normaaleiksi. Myös kylmänä tyhjäkäynti on vähän tavallista korkeampi. Toimii kylmä startin jälkeen kuitenkin suht normaalisti, eli pudottaa kierrokset, kun lämmöt n. 150F. Lämpösellä koneella piemmän ajon jälkeen tyhjäkäynti normaali. Oma veikkaus on, että lämpöanturi on tullossa tiensä päähän. Liittimissä oli vähän hapettumaa ja putsailin ne, mutta ei ollut vaikutusta. Tienpäällä kone välillä myös vähän pätkinyt.

Vikavalo ei itse asiassa pala. En ole ihan perillä näittet TC vehkeitten sielunelämästä, mutta ainakin 4-pyöräisissä Amerikan keksinnöissä valo palaa vain silloin, kun joku anturi antaa arvoja skaalan ulkopuolelta ja jää myös muistiin. Eli saa kaivettua ulos, vaikka just sillä hetkellä toimisikin. TC:ssä kai sama periaate?
Pikkuvikoja, heleppo korjata

flhx

Kyllä sen koodin pitäisi jäädä muistiin vaikka ei just sillä hetkellä ole aktiivisena koodina.Eikös tuossa edellä postaamassani listassakin ollut"current" ja "history"koodeja,mutta ilm ihan kaikkia ei jäisi sittenmuistiin kun nuo on eritelty? Mutta et siis ole ajossa tms saanut vikavaloa syttymään?YLEENSÄ ottaen tuon lämpötila-anturin pätkiminen/toimimattomuus pitäisi kyllä aiheuttaa vikakoodin ja siis vikavalon syttymisen. Mutta...Ei tietty välttämättä aina,muutenhan tää ois liian helppoa..Kampuran asentotunnistimia muistelisin että näissä joskus myös ollut ongelmana ekoissa TC-vuosissa? Omassa 06 TC:ssä kuoli tuo tunnistin n.15tkm ajon jälkeen,oireena käynnin"pätkäisy"varsinkin kuoppaan ajaessa.

Onko muuten orgis ECM kiinni ja onko jokin Power Commander tai vast kyljessä? Noiden välisten liittimien kanssa itsellä lievää joogaamista TC-touringissa, aiheutti mystisiä tyhjäkäynnin kohoamisia. Liittimen kun putsasi pesuvedestä niin alkoi toimia hieman järkevämmin...

Tuo lienee vielä Magneti Marellin ruiskulla, Delphi taisi tulla -02? Kuulemma Marelleissa kai jonkun verran ollut noita tyhjäkäyntiongelmia, otapa google käteen niin pitäisi löytyä juttua...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Merimies-Toni

Delphin ruisku toi mun käsittääkseni ja mustaakseni on. Powercommanderin laitoin viime talvena.

Taisi vikakin löytyä, eli pieni imuvuoto löysäksi jääneen 1. pytyn tulpan kautta. Nyt asettui ainakin tyhjäkäynti. Tienpäälle en vielä päässyt kokeilemaan asennus oluista johtuen. Jännä, että kuumana pelasi. Kai se tulppa sitten turpoaa vähän eri tahtiin kannen kanssa... No pääasia, että nyt toimii. Kiitoksia vinkeistä.

-Toni-
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Merimies-Toni

Jaa, kyllä se vielä tota samaa tekee. Nyt kun lämmöt oli laskenut vähän alla 100F ja löin käyntiin, niin kierrokset huutaa jossain arviolta 2000rpm. Ihme hommia.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Merimies-Toni

#11
Ja nyt on tyhjäkäyntikierrokset 2000 pintaan oli koneenlämpö mikä hyvänsä...Sen verran otin ilmanputsaria auki, että näki ton ruiskun tyhjäkäynnin säädön toiminnan. Eli ei johtune alipainevuodosta, vaan ruisku säätää kierrokset jostain syystä. liian korkealle. Siirrän tän tonnetoiseen topikkiin, kun ei oikein enää vikakoodeihin liity.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Merimies-Toni



00-03 Harley Davidson Motorcycles
1. Remove right side saddlebag and side cover if so equipped. Remove protective plug from data link connector. Other models will be under the seat.

2. To activate the diagnostic feature,follow these steps.
a. Create diagnostic test wire or use a female spade clip which will bridge the two terminals perfectly.
b. Install diagnostic test wire/clip across Terminals 1 and 2 on the data link connector, they are marked.
c. Turn Ignition/Light Key Switch to IGNITION and wait approximately 10 seconds (4 seconds lamp ON, 6 seconds lamp OFF) for check engine lamp to start flashing.

3. All trouble codes are sent out as a series of flashes. To retrieve the first digit of the trouble code simply observe the number of times the lamp flashes.
a. The lamp will then flash one or more times to indicate the first digit of the trouble code.
b. The length of time the lamp is illuminated and the length of time in which it is off are each about 0.5 second in duration.

4. The second digit follows:
a. Following the transmission of the first digit, there is a 1.2 second pause in which the lamp is off.
b. The lamp will then flash one or more times to indicate the second digit of the trouble code. Count the number of times the lamp flashes to retrieve the second digit.

5. If more than one trouble code is sent:
a. Following transmission of the second digit of the first code, there is a 3 second pause in which the lamp is off.
b. Once all codes have been sent, the data string is repeated. When you have recorded the same trouble code twice, it is an indication that the transmission has been restarted and that all trouble codes have been retrieved.

IMPORTANT NOTE ..If diagnostic test wire is installed across Pins 1 and 2 on connector in lieu of a Scanalyzer, the ECM is placed in a diagnostic test mode and the engine will start. The test wire must be removed from the data connector and the ignition switch turned OFF or the check engine lamp will continue to flash codes. A historic trouble code resides in the memory of the ECM until the code is cleared by use of the Scanalyzer or a total of 50 trips has elapsed. A “trip” consists of a start and run cycle, the run cycle lasting at least 30 seconds. After the 50 trip retention period, the trouble code is automatically erased from memory (that is, assuming no subsequent faults of the same type are detected in that period). The numbers after the 'historic' or 'current' is the speedo code number, but without the electrical diagnostics manual you're not going to know what they mean.


Alkoihan se mopo vika valoakin jo polttamaan. En saanut näillä ohjeilla mitään ulos. Periaatteessa ihan sama logiikka kuin 80-90 luvun GM:n vessoissakin, eli periaatteessa tuttua hommaa. Töpselistäkin löytyi kuva, että tuskin meni homma väärin. Onkohan boksi ottanut siipeensä? Outoja vaivoja ollut, mutta niistä lisää tuolla ruiskut ym. osiossa...
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Merimies-Toni

Oli tolla toisessa topikissa jo, mutta laitetaan nyt tännekkin. Eli koodit tuli viimein hyppypiuha virituksellä ulos. Vika-töpselissä kosketus häikkää, mikä hiukka vaikeutti hommaa.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Jussi

Alkoi yöjuna pätkiä ja paukkua reissulta palatessa oikein kunnolla. Vikakoodia PO374 tarjoaa, eli kampiakselin asentotunnistimen synkronointiongelma.

Onko joku tuota itse vaihtanut? itse vaihto kai on helppo homma, mutta vaatiiko uusi jotain ohjelmointia ennen kuin alkaa pelittää?

Ongelma tosin saattaa kuulemma johtua muustakin syystä kuin itse anturista. Huono kytkentä ja jopa alhainen jännite saattaa ilmeisesti aiheuttaa vikailmoituksen.