Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Moottoreiden painot.

Aloittaja ma^ko, 04 helmikuu 11, 19:42:57

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Onko kenelläkään täällä tietoa että mitä noi koneet itseasiassa painaa, eli HD Sportykoneet ja BigTwinit ja paljonko loota ja enska painaa BigTwinille. Mä ihan uteliaisuuttani yritin mokomia tietoja hakra, mutten osannut. Oma osumatarkkuus on että kyl ne on painavia mut kyl niit nostella jaksaa, ei hirveen informaatinen tarkkuus.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Make

Mikäli tiedon tarve ei ole akuutti, yritän muistaa vaa´alla tarkistaa asian, kun jumppaan taas patin pois.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

ma^ko

Ei ole akuutti ja vaikeasti löydettävä ja mitä löytyykin ni lähinnä arvauksia eli olis varmaan ihan hyvää tietoa olla täältä löydettävissä. Mä ihan "hatusta" veikkaisin Sporty-koneen painoksi jonku 60-70kg ja  BT ilman lootaa ja enskaa selkeästi vähemmän. Voip vaan olla ettei osu edes liki.

Hemuli

Tottahan BT vähemmän painaa ilman lootaa ja enskaa. Normi evokone nousee pöydälle suht' iisisti mutta sporttipaketin kanssa joutuu jo vähän punnertamaan. Sitten jos bigtwiniin lyödään vielä enska kytkimineen ja laatikko kiinni niin voi isollakin miehellä tyrä rytkyä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Meinasinkin et voip olla ettei tuo arvioni Sportykoneen kuuest seittemäskympist välttämäti osu edes liki. Noi(kin) olis ihan hyvää infoa olla jossain saatavilla, jo ihan siks et vois vähän pähkiä oletusmassoja jos intoutuu jotain isommin väkertään.

ma^ko

Tuolla oikeestaan ainoa selkeä oli että 1200 EVO-Sporty on 82kg kaasuttimineen, eli arvioin alas painon.

XL 1200 EVO siis 82kg, 883 tuskin paljoa heittää siitä.

Hemuli

883 on itse asiassa painavampi, muuta eroa kun ei ole kuin paksummat sylinterinseinämät.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Sit viel rautiaisen ja big twinien painot ni vois tehrä muistitaulukon niistä. Meitin koko rautiainen('85 XLH) painaa rahtivaa'an mukaan 213,7kg ja mun FXR Springereineen 268kg.

Make

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 helmikuu 11, 20:12:31voi isollakin miehellä tyrä rytkyä.

ihan OT, mutta navan pesu onkin sitten pirun helppoa ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Pietari

pitäiskö oikein punnita...mul olis 900cc rautiaisen kone pöydällä.paljon se ainakin painaa, runkosta pois ottaessa meinas tulla jo uskonpuute (eli meinas ruuti loppua ukosta),takasin pitäis viel saada...yksin

E:tulipa otettua mittaa rautiksen koneesta ja rautis voitti minut 7 kilolla , eli sähköstartillinen kone ilman laturia 92 kiloa ja laturi irrallaan punnittuna melkein 5 kiloa .punnittu ilman öljyjä että kyllä se rasvoineen sata kiloa rikkoo...taidan pyytää apuja takaisinlaittoon... ;D

Jack

paat sen koneen kyljelleen maahan ja ujutat rungon siihen paikalleen, kone kiinni ja hops pystyyn....
Flatheads!!!

ma^ko

Eli Rautiksen kone latureineen 97kg, se on varsin raskas esine.

Pietari

Lainaus käyttäjältä: Jack - 05 helmikuu 11, 16:30:59
paat sen koneen kyljelleen maahan ja ujutat rungon siihen paikalleen, kone kiinni ja hops pystyyn....
tietty, mites tuo on päässy unohtumaan, oon kyllä tuon kuullut ennenkin, pienentää tuskaa huomattavasti...kiitoksia vinkistä

Urho K.

Nonii.
Virallinen lauantai mittaus.(4v) tukilaakeriloota 17,1 kg ilman kytkintä ja pohjalevyä.
Töttörö soveli(1200) kaasarilla. 68 kg.
Molemmat on myös edelleen myytävänä.
Panheads MC