Sopperprojektiin kiihkeä osienmetsästys käynnistyi... Onko kellään hajua tällasesta tuplakaasariviritelmästä, lähinnä löytyiskö jostain japsipyörästä tollasia mikuneita? Tuo valmis paketti ois helppo, mutta aika hintava. Imusarjan tuollaseen kyllä alsasta veistelis, samaten vivustot ja ryypyt sun muut. Tehoa ei varmaan tolla tarvii tavoitella, mutta ulkonäkö ois aika pop.
Tuossa ebay-linkki:
http://www.ebay.com/itm/Harley-dual-Mikuni-Smoothbore-Carburetors-PANHEAD-FLATHEAD-SHOVELHEAD-IRONHEAD-/271249968043?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3f27c20bab&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/Harley-dual-Mikuni-Smoothbore-Carburetors-PANHEAD-FLATHEAD-SHOVELHEAD-IRONHEAD-/271249968043?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3f27c20bab&vxp=mtr)
-Spöke-
ainakin tuo sudco (teksti imusarjassa) on olemassa ja voi hyvin:
http://www.sudco.com/Carburetor01.html (http://www.sudco.com/Carburetor01.html)
Mitenkas Z1300 Kawa, onkos siina erilliset vai 3Xtupla kaasarit?
Lainaus käyttäjältä: Natking - 12 syyskuu 13, 15:28:44
Mitenkas Z1300 Kawa, onkos siina erilliset vai 3Xtupla kaasarit?
Kaasari-möhkössä on 3 x 2-kurkkunen CV, sinällään erikoinen kaasutin.
Vanhemmissa CB-Hondissa ainakin on noita neljän pattereissa. Muistikuvan mukaan ne on just tollain pareittain naitettu rivistöksi. (voin olla täysin hakoteilläkin).
Voin varmistaa kaverilta huomenissa.
Lisään vielä, että myös moottorikelkka ja vesijetti puolelta löytyy hauskoja tupla-mikuni paketteja... ;)
Mikuni VM29(33) kaasutinpaketti
« : Syyskuu 17, 2013, 11:42:35 ap »
GSXR750 85-87 mallin kaasuttimet. Erittäin hyvässä kunnossa ja puhtaat. Seisseet pitkään, joten O-rengaat voi joutua uusimaan. Mukaan toinen setti missä mm. 33mm sorvatut takakannet, jolloin kurkku koko matkalta 33mm. Uudet vaijerit saa matkaan.
300â,¬. 040-5888426, Lahdessa.
VMPK:n sivulta lainattu!
Taidan kuiteski tilailla tollaset;
http://www.ebay.com/itm/New-Mikuni-Round-Slide-VM-32mm-Carburetor-ATV-Dirt-Bike-VM32-33-/221271583452?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3384d06adc&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/New-Mikuni-Round-Slide-VM-32mm-Carburetor-ATV-Dirt-Bike-VM32-33-/221271583452?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3384d06adc&vxp=mtr)
-Spöke-
Mihin sä Spöke meinaat noita? Kovasti on pienet Taavettiin, tuplattuinakin.
Shoveliin meinaan. Ei tuossa voimanlisäys ole mielessä, vaan ihan muut kujeet. 8cm2 on 32mm kurkun pnita-ala * 2 = 16cm2. Versus 40mm sinkkukaasarin 2,5cm2:n pinta-ala. Kyl ne piisaa.
-Spöke-
Tulee vahva kuristus, ihan turha laskea pinta-alaa, virtaamavolyymi ei kulje pinta-alan kanssa likikään käsikädessä. Tollasen 32mm kaasarin max virtaama on about 35% 40mm kaasarin max virtaamasta eli kahdella pääset johonki 70% yhdestä...
No nyt kyllä mr Bernoulli kääntyi haudassaan.... Ei tästä enempää, kaasarit tilauksessa.
-Spöke-
Lainaus käyttäjältä: Spöke - 20 syyskuu 13, 07:59:38
No nyt kyllä mr Bernoulli kääntyi haudassaan....
;D ;D
Lainaus käyttäjältä: Spöke - 20 syyskuu 13, 07:59:38
No nyt kyllä mr Bernoulli kääntyi haudassaan.... Ei tästä enempää, kaasarit tilauksessa.
-Spöke-
Voi olla et kääntyilee, mut monissa yhteyksissä ilmoitetaan kaasuttimien maksimivirtaamia, siis kuutiojalkoina(muissakin kuin V8 koneiden kaasuttimis) ja ainakin 1 1/4" kaasuttimen virtaama on 32% 1 5/8" kaasuttimen virtaamasta, ei noi mitat kovast kauas vaan osu 32mm/40mm yhtälöstä. No omashan kuristat.
Tokihan imusarjaratkatkaisu vaikuttaa, jos nuo kumpikin ruokkii omaa pyttyään, on kuristus tosi raju, ihan sama kuin yhden nelikympin vaihtaminen yhteen kolmikakkoseen, jos on yhteiskammio, niin sit lopullinen kuristus on jotain siltä väliltä.
Ennen kuin Bernoullin yhtälöä soveltaa, niin pitää muistaa, että se on tarkoitettu laminaariselle ja muutenkin "steady state" virtaukselle. Mitä kaasuttimen kurkussa ei ole. Mutta muuten no comments.
Bernoullista en tiiä mitään, mutta Edelbrockilla oli joskus tuplakaasari luettelossaan. Siinä 80 cid koneelle suositus oli 34 mm. Tällä perusteella vois arvuutella, että 74 cid koneelle 32 mm tupla vois just riittääkin. Toisaalta, ei kai tommosessa mankin kaasarissa muuta vikaa ku että se tukehtuu jossain kohtaa ku rundit nousee.
Tosin chopperissa ei mitään pikkukoneita kuuluis ylipäätään olla... ;D
1200:seen noi tulee. Tuossa alkuperäisessä linkissä tuo tehdasvalmisteinen setti on 29mm. Sun täytyy Mako käydä neuvomassa vähän Sudcon poikia, et ne tekee tuulta taivasta ja paskaa. Ja vihjasta sama myös näille pojille:
http://cyclexchange.net/Harley%20Twin%20Carb.htm (http://cyclexchange.net/Harley%20Twin%20Carb.htm)
Harvoinpa se kaasari kuristusta tekee, 40cv palvelee mainiosti niin 60-heppasta pannua kuin 100- heppasta porsteria. Joo, ei tuota bernoullia tuohon voi suoraan soveltaa, mut niin ei voi oikeastaan virtauspenkkiäkään. Mut niin niitä vaan sovelletaan. Ai niin, mun piti pitää tästä jo turpani kii.... ;D
-Spöke-
älä nyt suotta suutasi tuki tässä on hyvät eväät pitkälle väännölle vähän niikuin se nokat vai vipat keskustelu.tän palstan suuri puute tai sanoisinko eroavaisuus muihin mp-henkisiin saitteihin on se että täältä puuttuu päättymätön delvac keskustelu ;D johtuukohan se siitä ettei viskositeettit täsmään vai...
Total OT: jos mainitsee delvacin pitäs saada elinikänen banni tänne
Delvachan olis just hyvä, kunhan sais sopivan sakeena, tai jotain. Toimiihan se pienellä kaasuttimellakin, siihen asti kunnes tulee kuristus. Voihan se olla et vakio 1200:lle riittää yhden 18mm Dellortonkin virtaama, niillähän pojat monkeytään aikanaan viritti ja raisuja myöskin. Pointtina noissa tehdastekosissa ei varmastikaan ole tehonlisäys, ulkonäöstäkin saanee olla useampaa mieltä.
Mielenkiintoista olis toki ajaa penkissä samaa konetta mokomal 2 x 32mm ja 1 x 40mm konstruktioilla niin näkis paljonko kuristaa(voi se olla ettei se about vakioo 1200:sta kurista ennenkuin kierrosalue muutenkin loppuu).
Mitä varten noi menee kumminki samaan imusarjaan?
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 21 syyskuu 13, 10:30:39
Mitä varten noi menee kumminki samaan imusarjaan?
Sitä varten et muuten kuristus olis jo tosi rankka, yhdellä nelikympillähän kumpikin pytty ruokailee vuorollaan sen nelikympin kautta, jos noi menis kumpikin omalle pytylleen, joutuisi kumpikin pytty tyytymään yhden ~30mm kaasarin tarjontaan. Tuo on puhdas show-ratkaisu ja yhteistilaan(=samaan imusarjaan) jottei ihan monkeyks menis.
Show - no go... ;D
Mulle tulee vaan tuplakaasarista Mieléen erilliset imusarjat, jolloin hommassa olis jo jotain funktiotakin.
Pitäskö kommentoida tähän jotain vai ei? Meen kyl ensin mittaamaan sössön kurkkujen halkaisijat, että tiedän kannattaako sahata väliseinä imusarjasta pois.
Make, sössöhän julkais aiheesta aikoinaan oikein tiedotteen jossa maksimitehoja hakevia kehotettiin poistamaan se väliseinä. Voisin joskus käydä ottamassa kuvan siitä paperista, se roikkuu varmaan vieläkin samalla seinällä missä sen ensimmäisen kerran näin kymmenen vuotta sitten.
Itse en kyllä menis ronkkimaan sitä imusarjaa ja lupaan sullekin napakan luunapin jos kosket siihen ;D.
Toi kaks-yhteen imusarja mikuneille on Jerry Branchin käsialaa. Uskoakseni säädettävyyden alttarilla on tuohon päädytty, en ehkä lähtis kyseenalaistamaan herran ideoita. Mutta mulla on mielessä ihan erityyppinen ratkaisu noille mikuneille, nähdään sitten mihin kierroslukualueelle mosa tukehtuu. Kanttia tulee päälle 11 ja hra Leineweber availee kannen luukkuja. Ja Make, älä sörki sitä imusarjaa!
-Spöke-
"se oli vähä niiko vitsi"
-porilainen taparikollinen-
Tietysti mulla on muuttujina ehjätty kone, mutta tuo tuplasössö omalla imusarjallaan tuollaisenaan tekee rautiksesta perin miellyttävän ajettavan, koska vetoa tuntuis. olevan tasaisesti hyvinkin alhaalta en tiedä minne, koska en ole sisääajon aikana viitsinyt testata ääriominaisuuksia. Upsweepit fishtaileilla varmaan ovat toinen muuttuva tekijä ominaisuuksia heikentävään suuntaan.
Mutta sen verran tuntuis kahdella kurkulla olevan viilentävää virtausta, että kaasarin runko valuu kondenssivettä mutkaisilla teillä kaahailtaessa.
Lainaus käyttäjältä: Spöke - 21 syyskuu 13, 14:04:06
Toi kaks-yhteen imusarja mikuneille on Jerry Branchin käsialaa. Uskoakseni säädettävyyden alttarilla on tuohon päädytty, en ehkä lähtis kyseenalaistamaan herran ideoita. Mutta mulla on mielessä ihan erityyppinen ratkaisu noille mikuneille, nähdään sitten mihin kierroslukualueelle mosa tukehtuu. Kanttia tulee päälle 11 ja hra Leineweber availee kannen luukkuja. Ja Make, älä sörki sitä imusarjaa!
-Spöke-
Minkäslaiset speksit siinä leineweberissä oikein on, ja millaisella sytkällä meinaat ajaa, kun tuollaset kantit on? Meinaan vaan, että detonointi-ongelma lienee ilmeinen tulevaisuutesi... Onko minkälaiset kannet? Kun siis muistelen että sanoit siinä yhdessä yv-viestittelyssä että duunaat tosta ajopyörää? :)
L6 siihen varmaan törkätään. Ajetaan sen mukaisesti, mihin kierroslukualue asettuu. Tuo L51 on aika pliisu vääntönenu, ainakin stroukkerissa. Ny haetaan hotroddia ;D
-Spöke-
Tossa kuva siitä sössön ohjeesta, jos joku tahtoo kokeilla niin voin lainata tollasta avattua imusarjaakin. ja Hemuli, noi kuvat on siltä seinältä, otin joskus vuosia sitten, varmaan on siellä vieläkin..
En muuten ole tota ohjetta nähnyt missään muualla, en edes netin syövereissä
Lainaus käyttäjältä: JaV - 23 syyskuu 13, 00:04:30...ja Hemuli, noi kuvat on siltä seinältä, otin joskus vuosia sitten, varmaan on siellä vieläkin...
Jep, tuttu seinä :). Ja kuvien otosta näyttäis olevan todellakin vuosia kun taustalla näkyy eräs ikuisuusprojektipanhead ;).