Kokkonen tuolla "Chopper ja Custom klassikot" -aiheessa kertoi Bill Hallandin rakentamasta isosta rautapäämoottorista:
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 11 heinäkuu 09, 09:24:13...Koneessa on Billin itse tekemät sylinterit, tilavuutta 100 inc, lohkot ovat Sportin, limput S&S 4 13/16 tuuman iskulla, poraus pytyissä 3 5/8 tuumaa. Kannet Shovelin...
Olisi (sattuneesta syystä ;D ) mielenkiintoista tietää miten herrat ovat saaneet tuon 3 5/8" porauksen alkuperäisiin rautapään lohkoihin. Siinä jakopään puolella kun on ainakin ysisatasen lohkoissa kokonaiset viisi milliä tavaraa dekkitasossa. Ja jo 1200 pannu/shovel-porauksen (3 7/16") mahduttaminen edellyttäisi yli viiden millin suurennusta reiän säteeseen eli läpi menisi. Ja nostajapesät on niin lähellä että lisämateriaalin hitsaaminenkin tuntuu aika mahdottomalta.
Toinen mielenkiintoinen asia on noi shovelin kannet - mites työntötankojen geometria on toteutettu? Shovelissa kun puikot on huomattavasti enemmän kulmassa kuin nelinokkakoneessa.
Sattuneesta syystä ittekkin tuli tuijoteltua 900:n lohkoja ::) Kyllä sen pitäis onnistua kun tekee nostajille pienemmät pesät tai koneistaa "takaseinän" sileäksi yms. Sitten olis luovuudelle taas tilaa ja tiivistelyn kanssa sitä luovuutta varmasti tarvisikin ;D
Ihan hiljattain tuli netissä vastaan isohkoja ja laadukkaita kuvia rakenteilla olevasta 3 5/8" rautiksesta, en vaan kuolemakseni muista missä ne oli, en oo edes varma oliko se 900:n. Hohhoijaa tätä muistia..
Uskoisin että 900 ja tonnisen lohkoissa ei ole eroa koska molemmat käyttävät samaa kampuraa - ts. pinjonipuolella ei ole yhtään enempää tilaa.
Mietin jo tuossa että mitäs jos lohkon reikä kairattaisiin pari milliä sivuun koska vetopuolella on huomattavasti enemmän tavaraa. Miten käy silloin tönäreiden suojaputkille, saako niitä pitämään millään jos ne menee aavistuksen vinossa? Veivin yläpäässähän on runsaasti sivuttaissuuntaista välystä, se ei varmastikaan muodostuisi ongelmaksi vaikka mäntä hiukan sivussa keskilinjasta kulkisikin.
Tuota nostajapesien ohentamista mietin itsekin, niitähän ei tarvitsisi höylätä kuin ainoastaan imunostajien kohdalta - pakopuolen voisi jättää rauhaan. Milli sieltä, toinen täältä - voisi siihen saada kolmen millin tiivistepinnan ;D . Vetopuolella samaa ongelmaa ei ole kuten tuossa jo yllä sanoin.
Seuraava kompastuskivi tulee sylinterin alapään pinnapulttien kanssa. Alkuperäisethän pitää luonnollisesti poistaa ja täyttöhitsata reiät umpeen jonka jälkeen tehdä uudet isommalle jaolle. Hessun kanssa aiheesta pulistiin viikonloppuna ja ainakin muutaman oluen jälkeen projekti vaikutti hyvinkin toteuttamiskelpoiselta.
Mutta mistä sylinterit? Trock Cycles varmaankin tekisi yksittäiskappaleet, joku vinkkasi että Axtellkin on joskus moisia tehnyt. Mutta entä jos käyttäisikin 1200 pannun/shovelin pyttyjä? Sorvaisi alapään helman niin ohueksi kuin mahdollista että lohkoon kairattava reikää ei tarvitsisi tehdä tarpeettoman suureksi, alapään reikiäkin varmaan saisi siirrettyä sisäänpäin jonka jälkeen holkittaisi ne rautapään ohuemmille pinnapulteille. Yläpäähän sitten kierteyttäisi ja tulppaisi alkuperäisten kannenpulttien reiät ja tekisi uudet rautapään jaolla.
Pannun poraus yhdistettynä stroukkikampuraan - sanotaan vaikka 4.5" - tuottaisi muikean 84 cid (1377 cc) moottoritilavuuden :o ...
Joskus siirtelin lohkoista pinnapultin kierteitä ja päädyin kiertämään alumiisista kierretankoa vanhan reiän täyteen ja poraamaan sitä pois sen verran että TIGillä saa reiän umpeen. Sitten vaan uudet reiät oikeisiin paikkoihin. Se ei tosin ollut HD kone.
Mulla on vähän huonoja kokemuksia noista tehtaiden valuraudoista, tuppaa murenemaan kun oikein ohueksi menee. Jos on mahdollista koneistaa jostain hyväksi tiedetystä matskusta niin suosittelisin lämpimästi.. Oli tarkoitus ruinata paikalliselta CNC-koneistamolta josko se pyörittelis sylinterit pallografiitti valuraudasta mutta en saanut heppua kiinni heti ja kohta olikin jo muita suunnitelmia ??? Tiivistystä ajattelin silleen että lohkojen reikiin pieni viiste ja ohut O-rengas sylinterin helmaan. Jättiporaus rautiksessa kyllä vaatii että joka reikä suurennetaan tarpeettoman suureksi ja helmat ohennetaan tarpeettoman ohuiksi ;D
Tuosta keskilinjasta sivussa olevista sylintereistä olis jännä tietää. Jotkut MP-valmistajat antaa ihan paranoiditiukkoja toleransseja männän ja kiertokangen päittäisvälykselle, vissiin siinä pelossa että alapään laakeri kuluu epätasaisesti ja aiheuttaa omat ongelmansa jos kiertokanki ei ole prikulleen keskellä. Sitten taas vaikkapa jokkisautoissa on käsittääkseni aika yleistä porata sylinterit sivuun kun muuten ei mahdu tarpeeksi isoja mäntiä. Auton koneessa se taitaa tosin tarkoittaa sivuun eteen-taakse akselilla, mulla ei oo parempaa tietoa. Noita DeSaxe-moottoreitahan onkin sitten jo maailma puolillaan.
Voin kattoa tuon 900 vs 1000 tiivistepinnan jahka pääsen kotia. Muistaakseni tonnisessa on hitusen suurempi tiivistepinta. Mulla ei tosin oo kuin joku 1000:n korokepala ja 900:n tiivisteitä, en tiedä miten tarkkaan tuo korokepala on tehty. Paree olis kattoa orggistiivisteistä jos ei oikeita lohkoja satu olemaan.
Taitais tuon kannenkin tiivistämisessä tulla pieniä ongelmia, törmäsin juuri jenkkilässä myytävänä oleviin Trockin bigborekansiin - niissä oli upotus o-renkaalle myös kannessa. Alapäitähän on tiivistetty useinkin sillä metodilla, joissain alkupään Revtecin evokoneissa oli myös kansipahvi korvattu kumilla.
Tiivistämisen lisäksi Trockin kansissa oli pulttijako muutettu ja öljykanavat siirretty. Eli hikijumppaa tiedossa...
Tuossa kuvia 3.635" porauksella olevasta rautapäästä - toisesta kuvasta näkyy kuinka pinjonipuolelle on lisätty materiaalia ja imunostajien pesät ohennettu:
(http://xlforum.net/photopost/data/500/Rebuild2.jpg)
(http://xlforum.net/photopost/data/500/93ci00014.JPG)
Varsin mielenkiintoinen on myös evosportin startin sovite...
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 13 heinäkuu 09, 10:28:17
Pannun poraus yhdistettynä stroukkikampuraan - sanotaan vaikka 4.5" - tuottaisi muikean 84 cid (1377 cc) moottoritilavuuden :o ...
Oli muuten just ebayssa täydelliset 4,5" limput kaupan mutta tainneet mennä jo. No on tuolla nytkin jotkut tämmöiset (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ironhead-Sportster-Stroker-4-5-8-4-3-8-Flywheels_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ65Q3a12Q7c66Q3a2Q7c39Q3a1Q7c72Q3a1205Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem3ca3c510d5QQitemZ260445638869QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories) kaupan.
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 13 heinäkuu 09, 10:28:17
törmäsin juuri jenkkilässä myytävänä oleviin Trockin bigborekansiin - niissä oli upotus o-renkaalle myös kannessa.
Samalla tyypillähän oli big bore sylinterit kaupan mutta nekin hävinneet jo listoilta. Mahtaavatko olla jo suomeen matkalla? :D
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 13 heinäkuu 09, 13:32:43...Oli muuten just ebayssa täydelliset 4,5" limput kaupan mutta tainneet mennä jo...
Ei menny vaan tuli ;D ...
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 13 heinäkuu 09, 13:32:43...Samalla tyypillähän oli big bore sylinterit kaupan mutta nekin hävinneet jo listoilta. Mahtaavatko olla jo suomeen matkalla? :D
Ei nyt sentään mutta ko. myyjältä löytyi Siftonin Minus-Minus nokat ;) ...
Nonniin, alkaa paketti kasautumaan :)
Niin joo, onhan mulla sitten vielä tällainen ettei hommat vallan helpoksi mene - vintage S&S Two Throat. Toi pannun imusarja on jo varattu, tilalle tulee malliin kuuluva rautapää/shovel-sarja.
(http://i22.ebayimg.com/08/i/001/2e/38/487b_12.JPG)
Syy minkä takia noi bigboret tässä kiinnostaa on rautapäiden surkea mäntävalikoima. Ysisatkuun ei taida saada kuin vakiomallisia valumäntiä, tonniseen jo jotain muutakin. Mutta varsinkaan pienempiporauksisia stroukkimäntiä ei saa sitten tasan mistään. Sen sijaan jos porauksen saisi kasvatettua 1200cc pannun/shovelin 3 7/16" poraukseen niin valikoima kasvaisi eksponentiaalisesti - muut strategiset mitat kuten sylinterin ja veivin pituus ovat kuitenkin samat rautiaisessa ja bigtwinissä.
Tässäpä 900 vs 1000 tiivisteet. 900:n tiivisteitä ei ollut kuin käytettyjä, näkyy selvä raja paljonko siinä on ylimääräistä - aika paljon.. Tonnisen tiivisteestä en tiedä mikä olis tilanne sen kanssa mutta se on silti isompi kuin 900 ylisuuri tiiviste.
(http://i13.photobucket.com/albums/a275/2smokie/900vs10002.jpg)
(http://i13.photobucket.com/albums/a275/2smokie/900vs1000.jpg)
Samalla huseerasin mauserin kanssa 900:n lohkon ympärillä, todella hätäisesti tosin. Jos nostajan halkaisijasta nipistää 5mm tai pelkästään sylinterin puoleisesta seinämästä 2,5mm, poistaa olakkeen ja täytehitsaa lohkoa tuon mukaan saa sylinterin reiän suurennettua ~100 milliseksi, tässä jäis vielä noin 3mm tiivistepintaa. Sylinterin helmat jos tekis 2 milliä vahvoiksi saisi poraukseksi 96 milliä. Vähän jos ahnehtii niin saa kyllä satakin ja luotettavuus taitais olla täys kymppi ;D Siihen lisukkeeksi 5" kampura ja vot vot on ilo polkea käyntiin ;D
Strociek niminen putiikki on myös tehnyt big bore pyttyjä rautiksiin.
Jopa 3 3/4 ja 3 7/8" porauksille...
Siis tehtaan lohkoihin :)
Kyseisen pajan tuotteet ollet muutoinkin sangen ennakkoluulottomia.
ns.Akumiitilla kuuhun hengessä.
70-luvun Big bikeista,Custom bikeista yms.lehdistä löytyy juttuja.
Tekivät jo tuolloin mm.alumiini pytty&kansi satseja rautiksiin ja big twineihin.
Joo, onhan siinä vähän täyttämistä... Tässä shovelin alatiivisteistä tehdyt paperimallit 900 rautiaisen dekkitason päällä. Suurin ongelma on noi nostajapuolen ulommaiset pinnapultit, ne on nyt lähes kokonaan tyhjän päällä. Itse pytty saattaisi mahtua ainakin jos lohkojen reiän koneistaisi aavistuksen offsettiin vetopuolelle (viimeinen kuva).
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rautis/0907182.jpg)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rautis/0907184.jpg)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rautis/0907183.jpg)
Jos puhutaan Shovestereista niin jäljet tuntuvat johtavan aina sylttytehtaalle eli tässä tapauksessa Ron Trockiin / Trocks Cycle. Ainakin vielä joitain vuosia sitten herra on tehnyt shovelin kansille ja rautiaisen lohkoille käypäisiä sylintereitä. Kansina on käytetty STD:n tekemiä yksilöitä. Ilmeisesti vakiokansissa kanavat on vähän persiillään sportsterikäyttöä ajatellen - ainakin vaatisivat rankempaa täyttöä ja d-porttausta.
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 18 heinäkuu 09, 23:05:11
Suurin ongelma on noi nostajapuolen ulommaiset pinnapultit, ne on nyt lähes kokonaan tyhjän päällä.
Eikö tuo ole vain hyvä juttu, on helpompi hitsata lisää tavarata oikeisiin paikkoihin :D
Tuosta mun aiemmin kirjoittamasta kierretankotäytöstä muuten vielä semmoinen huomautus notta se melkeinpä vaatii säädettävän pakan että kierteestä saa riittävän tiukan. Tai sorvattu kierre, miten vaan kunhan tulee tiukka.
Taitaa olla että vaikka käyttää mitä osia niin joutuu aika tavalla sovittelemaan ja muovailemaan että tulee uuteen käyttötarkoitukseen sopivat.
Nyt kun tuntuu siltä että viisain (helpoin) tapa edetä on käyttää sekä Shovelin pyttyjä että kansia niin seuraava ongelma - ihan niinkuin aikaisemmat olisi muka ratkaistu ;D - tulee keinuvivuissa. Onko rautapäässä ja Shovelissa sama 1.5:1 vippasuhde? Jostain luin että Shovester-konversio edellyttäisi vippojen muokkausta.
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 19 heinäkuu 09, 12:56:48Onko rautapäässä ja Shovelissa sama 1.5:1 vippasuhde? Jostain luin että Shovester-konversio edellyttäisi vippojen muokkausta.
Hataria on tiedonjyvät, mutta tuolla http://www.steelthundercc.com/cams.html (http://www.steelthundercc.com/cams.html) lukee että "stock 1,43:1 rocker arm ratio". Ei taida manuaalissakaan olla mainintaa asiasta.
Rautapäässä on myös 1,43 vipusuhde
(Andrews ilmoittaa/laskee Shovelille arvot 1,42 suhteella, mutta tuo onkin jo sitten pilkun nussimista.)
Taitaa toi vippojen muokkaus liittyä enempi siihen missä kulmassa ne ottaa kiinni venttiiliin - puolella nostolla vipan venttiilin puoleinen päähän pitäisi olla tasan 90 asteen kulmassa venttiiliin nähden ja vielä keskellä venttiilin päätä.
Mutta takaisin noihin sylintereihin. Alkaa valkenemaan miksi kannattaa hankkia erikoispytyt sen sijaan että käyttäisi shovelin sylintereitä - koko homma liittyy noihin pakonostajan kohdalla oleviin pinnapultteihin. Rautapäässä nostajapuolen dekkitaso kapenee eteen ja taakse mentäessä siinä missä shovelissa se on suora. Kai se onnistuisi täyttöhitsaamallakin mutta veikkaan että esim. Trock tekee sylinterinsä niin että tuo ulkokulman kiinnitysreikä on rautapään tapaan siirretty kehällä vähän pidemmälle taakse jolloin se siirtyy myös sisään päin.
Tuossa vielä kuvat kun shovelin alatiivisteen läpi on värjätty rautiksen dekkitaso porauksen koon ja pinnapulttien uudelleen sijoittelun mukaan. Kaikki muut pultit ovat hyvin lähellä alkuperäisiä ja edes keskikannas ei mene turhan ohueksi - ainoastaan noi edellä mainitut pinnapultit tuottaa harmeja. Imunostajan kohdalle joutuu tekemään täyttöä ja jyrsimään nostajapesän laitaa ohuemmaksi.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rautis/0907204.jpg)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rautis/090720.jpg)
Kävi myös mielessä että mitäs jos siirtäisikin nostajapesiä ulospäin - ainakin nokan puolesta se kävisi päinsä, nostajan rulla ei ole vakionakaan vielä lähellä nokan ulkoreunaa. Taitaisi vaan poikia niin paljon ekstrahommaa että ei kannata.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Rautis/0907203.jpg)
Tuota kuvaa kun katselin niin jäi hieman amatöörille epäselväksi että miksi se pinnapulttia varten tavaran lisääminen olisi niin vaikea/hankala juttu? Kun (mikäli oikein ymmärsin) tuohon lohkoon joutuisi kuitenkin lisäämään tavaraa jo pelkän porauksen takia, ainakin näyttäisi että seinämä jäisi pirun ohueksi, tulee jotenkin mieleen ekoista knuckleista joskus kuulemani sanonta "käsikranaatti jalkojen välissä", johtui niissä tosin muistaakseni sylinterien haurasta matskusta. Okei, jäisihän siinä pakoventtiilin nostajapesälle aika pieni tila, mutta ei kai siihen pesän ulkopintaan niin älyttömästi tavaraa tarvi jos vaan tönärin putken tiivistepinta pesässä pysyy ehjänä? Eikös tuo lisämatskun tigittäminen nostajapesälle asti vahvistaisikin rakennetta.
No jos vaihtoehtona on erikoissylinterit 2000 taalan hintaan per pari niin kyllä sitten täytyy alkaa kasvattamaan lohkoa että saa stanu shovelipytyt sopimaan. S&S:n pytyt valmiiksi sopivina 4.5" iskulle maksaa "ainoastaan" 670 taalaa pari.
Mitenkäs ois sit noiden ongelmallisten pinnapulttien reiän siirto itse sylinterin alapäässä? Ei lie sen mahdottomampi kuin mikään noista muista vaihtoehdoista. Vaan heittämällähän noi shovelin pytyt tohon menee kun pistät ne aavistuksen offsettiin vetopuolen puolelle, nostajien puolelle täyttöä ja nostajapesien kavennusta ja lisäksi vielä teet sylintereihinkin alapäät uusiksi... ;D
Jos lähtee valuraudan hitsauslinjalle niin itse soittelisin firmaan nimeltä Jasper ja kyselisin sopivaa puikkoa hommaan. Tämä lafka myy Certanium kamaa ja duunissa on tullut havaittua että laatu on semmoista että nolokin saa priimaa. Tosin ottaen huomioon mitä kaikenlaista lämmitystä ja vasarointia oikeaoppinen valuraudan hitsaus vaatii niin en ihan heti lähtisi sille linjalle. Itseasiassa en edes ymmärrä ongelmaa, tilaa on kyllä niin miksei vaan hitsaa lisää matskua lohkoihin ??? Puritaanit kyllä suosittaa lohkojen hitsaamisen jälkeen linjahoonausta mutta itse olen härskisti skipannut sen ohi ja syyttänyt muita ongelmia jos niitä on ollut. Tosissaan puhuen, kaikenlaisissa hybrideissä niitä muita ongelmia on ollut enemmän kuin jotain mitättömyyksiä mitä voi jäljittää linjaukseen...
Tässä on linkki yhteen tehtyyn "rojektiin"
http://www.spchoppers.com/archives/nightprowler.html (http://www.spchoppers.com/archives/nightprowler.html)
Mielenkiintoista... Harmi vaan että kuvat todella huonolaatuisia eikä oikeastaan yhtään mistä olisi nähnyt tuota lohkon modausta. Sen verran hommaa tässä selvitelty että ei ainakaan tuosta ysisatasen lohkosta ruveta shovesteria tekemään. Tehdään tuo nyt vakiokokoisena ja hommataan sitten tuoreempi aihio - eihän hyviä ideoita nyt sovi hukkaan heittää ;D ...
Näissä kuvissa näkyy hyvin imupuolen nostajien luokse tehdyt täyttöhitsaukset:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180412176174&viewitem=&sspagename=ADME%3AB%3ASS%3AUS%3A1123 (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180412176174&viewitem=&sspagename=ADME%3AB%3ASS%3AUS%3A1123)
Melko hämmentävä viritys kun evosportyn kansille tarkoitetut sylinterit. Yök!
Ei taida myyjä vaan tietää mitä sillä on - ei toi pulttijako ole evosportin kansille, näyttäis pahasti Trockin omien bigborekansien jaolle.
Hämärää ???
Noi männäthän on Evo bigtwinin strokeriiin,
S&S:n kansilla.
Luullakseni,siis.
No hankkikee joku rahasika toi suomeen niin tarkastellaan sitä sit lähemmin ;D
Eihän se sinänsä ole edes pahan hintainen...
Jollakin australialaisella on xlforum:lla pari kuvaa ja juttua shovelin yläkerrasta 900 sportsterissa:http://xlforum.net/vbportal/forums/showthread.php?t=620799 (http://xlforum.net/vbportal/forums/showthread.php?t=620799).
Tuo linkki vaatii sisäänloggaantumisen että näkee kuvat, ei jaksa nyt kopioida kuvia ku väsyttää, ehkä huomenna.
LainaaDNA update Shovester
--------------------------------------------------------------------------------
G,day Cant turn back now in over my head!! Things are moving along with my Shovester just finished shortening the Shovel roller rockers and the Rocker Boxes. I think this is a must for push rod angles, using 10mm Scatt VW chrome moly push rods which have to be cut to length, Andrews VX cams , using 71 Timing Cover , utilising Tacho drive to run a Magneto and ignition points portal to run a second Magneto the idea is two plug heads one magneto set on retard and the other full advance. Crankshaft 4 1/2 inches which I machined from 4160 steel billets based on V twin jap design (lightened and balanced) - running a plain bearing crankpin - SBK industries from Santa Barbara tried this with great success back in the 70's - Because I started this project 30 years ago my only option here in Aussie was to have the 900 crankcase reinforced and the barrel stud pattern aligned to shovel barrels hence the 3 1/2 bore using spacer plates and S&S stroker pistons. Importantly the later oil pump is used and oil feed delivery holes to the plain bearing big end have been enlarged to feed its appetite ! - Push rod tubes are one offs longer than standard - as is the need to heli arc and re machine the push rod tube seating face in the rocker boxes - The counter shaft bearing boss area has been reinforced - tranny has a set of Andrews Gears and thanks to you guys a Door is on its way from Vulcan Eng - runing a 71 clutch Kevlar Dry or Wet , this suits as Iam runing a dry primary due to the Belt Drive , however machined new pressure plate as Iam running a Pre seventies push rod ( Right side actuation) off set 23 teeth sprocket to clear a mono shock and 160 tyre modification to the street digger style I started with back in the Seventies. S&S twin throat carb with newly fabricated 15% manifold and one off exhausts shot guns exciting at rear upper guard level. Its Madness! Iam an incurable Sporty Passionist nobody here understands!!! This Forum is my therapy thanks to all.
ja tästä rambelle varakoneen alkua kun noihin ahtopuuhiin oot lähteny
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300354054571&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300354054571&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT)
Lainaus käyttäjältä: xlh82 - 06 lokakuu 09, 17:21:15
ja tästä rambelle varakoneen alkua kun noihin ahtopuuhiin oot lähteny
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300354054571&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300354054571&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT)
Voi että ostasinkin jos ois jotain järkeviä tuloja ja jokuhyvä kontakti rapakon takana jonka kautta noita painavempia juttuja sais puljattua. Näin koulaisena päivärahoilla pitää keskittyä ihan vaan ton nykysen hipistelyyn.
Aika piru ohut toi seinämä tuossa kyllä on:
(http://i.ebayimg.com/02/!Bb6DW8w!2k~$(KGrHqMOKiEEq28,hfS0BKyNYw4MY!~~_3.JPG)
Mites muuten nuo männät onko shovelin S&S:n stroker männät käypäset tuolle 3 1/2 poraukselle sportissa vai olisko jotkut paremmat tiedossa?
-L
Riippuu ihan millä iskulla koneen kasaat. Shovelissa ja Rautapäässä on saman mittaiset veivit ja sylinterit joten jos laitat stroukkikampuraa niin sitten pitäisi vielä mitata lohkon dekkikorkeus kampuran akseliin nähden jotta voisi jotain tarkempaa sanoa.