"Nittuileva kaasari pois ja ruiskua tilalle" projekti alkoi keväällä -08
Osalistaa:
- Buellista imusarja, läppärunko ja suuttimet
- Microsquirtin valmis boksi ja johtosarja
- välitankki, jonne bensapumppu
- bensapaineen säädin, säädettävä
- lämmitettävä lambda etuputkeen
- lämpösensori imusarjaan
- lämpösensori takapytyn kupeeseen + alumininen sovite
- 2kpl releitä
- sulakkeita + sulake"taulu"
- MAP-anturi imusarjaan
- reilusti tupakkia, puheaikaa sekä asiantunteva kaveri (kiitos Jasu)
Ja kaikki tuo, poislukien bensapalikat, piti saada mahtumaan jo ennestään ahtaan satulan ja öljytankin väliseen tilaan...
(http://www.ruoste.com/hd/ruisku/10082008145.jpg)
Ylimääräiset piuhat jätettiin kiepille, kun ei ole päätetty mitä lisäoptioita otetaan käyttöön, sytkä, mahdollinen toinen kartta jne...
(http://www.ruoste.com/hd/14082008.jpg)
Tuollainen ratkaisu pyörii välitankin sisällä, ihan mukavasti tuntuu tuottavan paineita ainakin tähän tarpeeseen...
Harley Davidson 883 1999 injection (http://www.youtube.com/watch?v=jz68KKkhnTM#normal)
Eka testi, esiohjelmoitu ruiskukartta, vielä säätämistä jäljellä.
Muutama huomio:
-Välitankille tehtävä huohotus että ilma pääsee pois
-Välitankki ja muut bensalinjassa olevat käikäleet saatava riittävän kauas koneesta/pakoputkesta koska bensa kiehuu/höyrystyy herkästi ja pumppu vetää pystyyn kiehumisen alkaessa.
(http://www.ruoste.com/hd/883i-2.jpg)
Tällaisiin paikkoihin niitä palikoita tuli laitettua, bensa ei keitä ihan heti vaikka paikallaan tovin konetta luukuttaa.
Dynopenkitys tuli tehtyä vielä ilman MAP-anturia jolloin tuli todettua että ei se perkele saa soppaa niinkö pitäis: Harley Davidson 1999 Sportster 883i Microsquirt tuning may 2009 (http://www.youtube.com/watch?v=DaUU2xPV-bg#normal)
Eli microsquirtin prossa/koodi ei tykkää pelkästä TPS-säätöisestä koodista vaan suuttimien aukeaminen jumii tietyillä kierrosalueilla, tuon huomaa tuosta Dynotusvideosta.
Ongelman ratkaisuna oli MAP-anturin asennus, onneks tuli nuo piuhat jätettyä kiepille.
MAP:in alipaineletkulle keksittiin metka ratkaisu, tuo läppärunko kun on imusarjassa pultilla kiinni, eli uusi osakierteinen pultti johon läpireikä ja letku päähän kiinni.
Sormet ja varpaat ristiin...
TADAA! Kone saa soppaa niin kuin pitääkin, tuli parit testilenkit heitettyä, nyt on enää vuorossa Dynossa hienosäätö ja Sportster-i in valmis baanalle.
Heps. Dynossa (ainakaan inertiadynossa) ei voi tehdä mitään hienosäätöjä, niitä pitää tehdä tien päällä. Dynossa voi kyllä säätää koko roskan niin rikkaalle että varmasti käy ja tietty täyskaasuvedon voi optimoida.
Ei se väärin oo siirrellä bensalinjoja kuumuuden tieltä mutta se on kumminkin vain ongelmien kiertelyä. Jos kiehuu niin sulla on ongelmia pumpun imupuolen ja tankin välissä, alipainetta ei saisi tulla. Tuota kiehumista voi kokeilla näppärästi vaikka lääkeruiskulla ja hanavedellä, 30 asteinenkin vesi kiehuu ihan iloisesti eikä siinä ees polta käsiään ???
Eipä kait siinä kummempia, vinkkaisin laittamaan bensakartan reilusti rikkaalle ja tulla sieltä alaspäin jos on tarvetta. Ja Bosch osaa tehdä bensavehkeitä, niitä saa kustannusedullisesti vaikka autopurkaamolta. Mulla ei oo tästä faktaa mutta jos pitää valita niin mieluummin MAP kuin TPS. Moottorille on kumminkin aika vittumaista opettaa miten sen pitäis toimia, siihen vaikuttaa liian moni muuttuja. MAP on siitä kätevä että saa ees jotain palautetta.. Mutta saahan sen toimimaan, aattelin vaan ettet polttelisi keuhkojas paskaksi siinä rakennellessa ;D
Heh, kyllä tuo välitankin sijainti on sellanen että ajossa pysyy viileenä ihan ok, paikallaan kun on säädelly niin ei ole viimaa viilentämässä.
Minen tiedä millanen tuo inertia-dyno on mutta jarruvastus on tuossa tutun penkissä, kyllä sillä pitäs saada systeemit ihan säätöihin.
Tarkkaavainen lukija huomannee että MAP on kehissä ja laite käy ja kukkuu, isosti rikkaalla tosin ;)
Ahaa no joo, no kun luen ja kirjoitan nopemmin kuin ymmärrän niin tälläistä sattuu ::) Inertia tarkoittaa hitausmassaa, suomeksi se on lähinnä että joku laittaa vastaan kun yrittää saada takapyörää pyörimään. Ihmiset vaan yleensä puhuu jarrupenkeistä... Ja mullakin on inertiadynossa iso levyjarru millä saa kuormaa moottorille mutta maailma on kuitenkin aika hassu paikka, vaikka moottori pelais hienosti siinä penkissä niin se saattaa olla oikeassa elämässä aika paska.
Siellä maailmassa tulee vastaan kaikkea typerää mm. ruuhkia ja liikennevaloja, ei sitä viimaa aina saa. Kyllä vehkeet pitää pelata ja aika hyvä sääntö rakennellessa on se että ne pitää pelata vielä silloinkin kun niitä käyttää mahdollisimman väärin. Mutta pitäähän tietty vähän kokeilla välillä.
En mä vittuillakseni.. Arvostettava projektihan tuo on.
Osallistutaas sit vähän...
Syy tuohon säätöalgoritmin käyttöön on sellainen että jos olisi käytetty pelkästään MAP-anturia kyttäävää systeemiä, niin säätämisestä olisi tullut aika p*rullista... Hieman kun kaasua avaa, niin imusarjassa on jo ulkoilmaa vastaava ilmanpaine, joten kartalla olisi "hypätty" välittömästi "yläreunaan"...
Tästä syystä otettiin käyttöön heti alusta asti tuo TPS-pohjainen säätö, niin saatiin kartta "paremmin haltuun". Koodi ei vain tätä tukenut, jostain syystä Microsquirtissa oleva MS-II prossulle tehty koodi ei osannut tätä hanskata siten kuin MS-I jollainen on ollut itselläni ajossa Rättisitikan moottorissa jo toista vuotta ilman ongelmia. Alkuun yritin kyllä sitäkin saada säätöihin MAPin avulla, mutta sama ongelma siinäkin tuli, pienellä kaasun avauksella oli heti imuilman paineet tapissa joten siinäkin tuli siirryttyä varsin varhain TPS:n kyttäämiseen...
Tämä "imusarjan paineettomuus" korostuu vielä tässä Sportsterissa kun käytössä on varsin vapaasti virtaava ilmansuodatin, joka on lähinnä oravia suodattava malli.
Jeps, piti oikein vähän miettiä asiaa ;D
Eiköhän kyse ole aika pitkälti kartan säätöpisteiden määritelmistä? Ja jos imusarjan paine on lähellä ilmanpainetta niin luulisi menohalujen olevan aika hyvät oli TPS arvo miten pieni hyvänsä? Miten ei voisi olla?
Tätä en nyt käsitä vaikka miten mietin ???
Niin. Virtaus ja paine, kaksi eri asiaa. Pienelläkin virtauksella paine on jo käytännössä sama kuin ulkoinen ilmanpaine, säätäminen menee kovin vaikeaksi ellei jopa mahdottomaksi.
Säätöpisteiden määrittely menee kovin hankalaksi, eikä säädöstä saa tarkkaa ruiskunkaan kannalta, jos tyhjäkäynnin MAP-arvo on luokkaa 40-60kPa ja sitten kaasun asennosta riippuen (siis pienestä raotuksestä lähtien) MAP-arvo huitelee lukemassa 97-99kPa ilmanpaineella 99kPa. Säädä siinä sitten tarkasti...
TPS-pohjaisella säädöllä kuiteski laitteet saatiin helposti hallintaan, ilman ongelmia, kun tuo "koodibugi" paikallistettiin..!
OK no nyt alkaa selkiämään. Ajattelin ettei MAP arvo voi liiemmin nousta ilman virtausta. Oppia ikä kaikki!
Tuoreempaa dynotusta
Harley Davidson 1999 Sportster 883i Microsquirt tuning june 2009 (http://www.youtube.com/watch?v=cX-PrqJ0BJA#lq)
Joku s..tanan pitkätukka taas säätämässä... 8)
Lopulta tuli varsin miellyttävä tuosta, uuden koodin hakemisen jälkeen. Ja sitten täysin puhtaalta pöydältä uusiksi koko homma..!
Tuosta sitten vielä viiden tunnin säätämisen jälkeen kiihdytysrikastukset ja pientä kartan korjausta, nyt se taitaa ollakin "valmis"..? Ainakaan ei kommenttia tullut enää mistään ettei millään alueella toimisi...
Vielä kun saadaan teholappu otettua, sattuneesta syystä jäi tuolla säätökerralla sitten ottamatta (kiitos kännisen lähiasukkaan)...
Hyvinhän se pörisee! Odotin loppuhuipennusta missä joku verkkopaitainen pöhö tulee raivoamaan metelistä ;D
Onko lämmityskäytön kanssa ollut ongelmia? Mulla on jäähdytysripojen välissä lämpöanturi (Ei HD kylläkään) ja Megasta loppuu säätöalue kesken >:( 160-200F on täyttä tuskaa, kylmänä ja kuumana pelaa hyvin ja anturi näyttää oikein.
Ei ole lämmityskäytössä ongelmia, ilmeisen hyvin on osattu "arvioida" säädöt...
Saattaa vissiin olla jotain hyötyä siitäkin että on tullut tapeltua Rättärin kanssa kyseisiä arvoja, talven yli, ja sen oon saanu pelaamaan enemmän kuin kivasti... Rättärissä lämpöanturi on ruuvattu kannessa olevaan kierrereikään, tässä pyörässä kanteen kiinnitettyyn alumiinikappaleeseen...
Äkkiä tuo lämpiää paikallaan käyttäessä yli 60 C-asteiseksi, niillä tienoilla on rikastusta enää 2-3% ellen ihan muista väärin. Kokonaan lämmityskäytön rikastus poistuu 72 C-asteessa...
Millä tavalla "loppuu säätöalue kesken"..?
Megassa lämpötilat on kiinteät niinkuin tiedät. Tarvis vielä 200F asti rikastusta, muuten nykii tuolla 160-200F alueella. Jos rikastaa 160F arvoa niin menee paksulla kunnes ykskaks muuttuu laihaksi ja jos rikastaa bensakarttaa niin sitten kuumana käy paksulla. Samaten vesisateessa oli ongelmia kun vettä lensi koneen päälle ja kone ilmeisesti jäähtyi tuolle hankalalle alueelle. Pitäis vissiin koittaa siirtää anturi eri paikkaan mutta ei huvittaisi kun sitten kanteen jää ruma reikä :( Tai vaihtaa anturi "huijaavaksi" ja säätää sen mukaan. Pännii vaan kun noin pienestä on kiinni ja kone tuntuu olevan tosi kranttu bensamäärän suhteen.
Tuore kuva ruiskusportsterista
Seuraavaks vois koskee nokkiin/kuutioihin...
...38.9hp@6483rpm / 48.2nm@4842rpm
Aikapaljon se kiertää ::)
No voishan nuohin kuutioihin vähän koskia ;D Jotakin 3.875 mäntää vaan tilalle ;)
Lainaus käyttäjältä: nicnac - 24 elokuu 09, 21:41:59...Jotakin 3.875 mäntää vaan tilalle ;)
Mulla olis käyttämätön setti 3.812" Wisecoja hyllyssä... Ylimääräisenä ;) ...
Mulla on jossain keskisuomen varastossa 1200 sportin hiukka kireämmät nokat.... ;)
Lainaus käyttäjältä: nicnac - 24 elokuu 09, 21:41:59
Aikapaljon se kiertää ::)
Joo, ja enempikin... Penkittäjä jossain vaiheessa (aiemmalla käynnillä) oli kahvassa kiinni, käänteli ihan reippaasti ja kyseli sitten että "missäs vaiheessa annetaan mennä isommille kierroksille"... Totesin että "eiköhän tuo jo riittäne, mentiin vähän asteikon yli joka loppuu kaheksaan tonniin", ei meinannu uskoa...
Oli koko päivän säätäny rivinelikoita, kuulostaahan ne ny vähän erilaisilta..?
Luulis että sielä jonkinlaanen rajoitin olis, mutta ei nähtävästi. Ei taida muutenkaan 883 olla mikään matala kierros moottori ;D
Siihen malliin iskee visiot päälle että saas nähdä missä kuosissa sitä ensivuonna ajellaan, peltiosat ja runko pysynee samoina, muusta en olis vielä niin varma... ;D
Tämmönen tuli noudettua tänään tullista, keskitapit on jo paikallaan, pakoputkisto on osittain jo valmiina, koneen osia odotellessa...
-rieska
Miten miulla on sellaanen kutina että tässä talven mittaan saattaapi tulla lissää säätelyä, uusille bensakartoille tarvetta..? ::)
Ei vissiin ihan tuo pata pysy tuollaasena, jos yhtään on muistikuvia jutuista... ;)
Kuviot selkiytyy...
2-1 putki supertrappin slip onilla, S1 buellin yläkerta nokkineen, 10" iskarit taakse, mittari, stonga, dyna2ki ja tuo aiemmin mainittu usd-keula odottaa paikalleen pääsyä.
Pikaista mallailua, vaimennin nousee tuosta yläviistompaan.
Yllätti kyllä tuon äänien "vaisuus", enempi oli meteliä odotettavissa tuolta, mutta melkeinpä "liiankin hiljainen" tuntui olevan tuo..? Vaikka kovasti vuotoa oli, paristakin välistä, mutta silti erittäin hyvin vaimentava on tuo vaimennin...
Onneksi on muokattavissa tuo, eli sille on tehtävissä tarvittaessa jotakin...
Toki tilanne voi vielä muuttua oleellisesti kun tulevat muutokset moottoriinkin tulee tehtyä, uskoisin että kuutioiden lisäys tekee jotain ja ainakin tulevat nokat vaikuttavat ehkä merkittävästikin äänimaailmaan..? Näytti meinaan aika "jänniltä" muodoiltaan ne, kun niitä pikaisesti silmäillä piti...
Ei millään meinannu malttaa olla repimättä enempää työkaluja esillä ja ottaa koko pataa paloiksi, mutta olis jääny curry-kanat syömättä, kun curry oli vielä kaupassa... ::) seli seli...
Ne nokat on kyllä vielä aika miedot, toimii hyvin alakierroksilta lähtien. Kaiken kaikkiaan toimiva paketti männät->kannet->nokat. Tehtaan ilmoituksen mukaan 86 heppaa (konetehoa?) vakioänkkärillä ja -ilmanputsarilla.
Se änkkäri on kyllä aika mielenkiintoinen pakkaus - siinähän ei ole käytännössä villoja ollenkaan vaan helkkarin paksu rosteriseinämä, on Supertrappilla mietitty pitkään sitä rakennetta.
Mahtaisko sen änkkärin sisuskaluista saada kuvaa otettua?
Onpas sulla hieno maali tankissa, en oo ennen huomannutkaan.
Kiitoksia!
Voin koittaa kuvata, vähän vaan hankalaa se on kun on niin pienet "kuvausaukot"
Tällänen se vaimennin todennäköisesti on sisältä:
Ei se kyllä ihan tuollainen ole, siinä ei ole reikäputkea sisällä vaan kaksoisseinämä jonka sisempikin osa on umpikamaa. Keskellä on iso kammio joka päästää kaasut pienen putken kautta välilevyjen välistä toiseen kammioon joka päättyy vaimentimen ulostuloaukkoon jossa on vielä jonkinnäköinen lyhyt reikäputkellinen "db-killer".
Kyseessähän on Honda CBR900RR E-hyväksytty virivaimennin joka on sellaisenaan tarkoitettu pitkälti yli 100-heppaiselle koneelle.
Noniin, tänään alkoi operaatio buellster. Nopsasti meni hommelit siihen asti kunnes piti rueta poistamaan pulun pytyistä vanhoja tiivisteitä. Nokat meni jo sisään, iskaritkin löyti paikkansa.
Ohessa kuvasia.
Pari vielä:
Taisi onnistua ilman erikosempia ropleemeja.
Seuraavaksi vuorossa on keula, putkisto, ruiskun säätö, sähköjä nätimmäksi, vilkut...
Buellster, microsquirt, first start (http://www.youtube.com/watch?v=-4cZSrxBFu8#normal)
Ei varmaan tehny mieli käydä koittamassa ;D...
Eipä!
Onneks unohtu läppäri kotiin niin ei saanu ruiskua säädeltyä enempiä....
Oletko tuolle Megalle tehnyt kampuran kierros pick upin miten? Eli onko oma sytkä käytössä vielä vaiko joko Megalla ohjaus? Oletko ajatellut tehdä tunnistusta nokalta jolloin sytkä ja ruiskutus saadaan todella tarkasti oikealle kohdalle? Toki voihan sen koittaa tehdä myös kampuran limpusta, mutta ehkä parempi olis imunokalta. Alkoi taas kiinnostamaan ruiskun laitto tuohon antiikki_malmikasaan... Mega olis valmiina... Enään puuttuu gasopumppu, regu, joitakin antureita, läppärunko, suuttimet, imusarja... Eli ei paljoa... Vois tehdä homman siten että pumppu tulee suoraan tankkiin, kun sitä kuitenkin sähköliimaillaan tässä talven kuluessa...
Kampurassa ei oo mittää haistelijoita, Dyna2000i:n sytkällä mennään.
USD soviteltu paikoilleen, ei ihan niin massiivinen miltä se ensin näytti.
Voipi olla että joutuu nuo 10" "iskunvaimentimet" vaihtamaan vanhoihin, pikkisen meinaa nousta runko yläviistoon.
Sehän on yllättävän siivon näköinen keula, pelkäsin paljon pahempaa. Miltäs se tuntuu noinnniinkuin toiminnallisesti? Eihän siitä paikallaan pumppaillessa kummoista kuvaa saa mutta minkälainen ensituntuma verrattuna alkuperäiseen keulaan?
Ei vielä haisuakaan, raiseritkin on vaan työnnetty stongan kanssa paikoilleen ja jarrunlevyn spaceri uupuu. Se aksila oli muuten turha ostos :D
Pukki tuli ajoissa ja pitihän sitä kiirehtiä uutta stongaa sovittelemaan:
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 11 lokakuu 09, 21:47:48
Ei se kyllä ihan tuollainen ole, siinä ei ole reikäputkea sisällä vaan kaksoisseinämä jonka sisempikin osa on umpikamaa. Keskellä on iso kammio joka päästää kaasut pienen putken kautta välilevyjen välistä toiseen kammioon joka päättyy vaimentimen ulostuloaukkoon jossa on vielä jonkinnäköinen lyhyt reikäputkellinen "db-killer".
Kyseessähän on Honda CBR900RR E-hyväksytty virivaimennin joka on sellaisenaan tarkoitettu pitkälti yli 100-heppaiselle koneelle.
Hyvä projekti.
Näistä "vanhoista" postauksista kiinnitti huomion tuo putki joka Hemulin mukaan on +100hp moottorille.
Mutta eikös tuo CBR ole jotain muuta kuin V2 ?
En noita japanialaisia tunne (enkä viitsi nyt googlaa...), niin eikös 4-sylinterinen (oletan) viritetty pata käyttäydy pakokaasujen poiston kannalta hieman erilailla kuin kaksisylinterinen "maamoottori"?
Eipä ole moisesta poistumisesta haisua, tietävämmät selventäköön ::)
Tässä vielä pari kuvaa tuosta stongasta ja projektista:
Pikkuhiljaa...
Putkisto valmis:
Pikkisen taas lisää piuhaa että saapi vilkut ja muut heebelit käyttöön:
Huhhuh...väri väriin ja loput maihin ::)
Pelkkiä maapiuhoja juu ;)
Sanonko jotta, oli hitusen vaikia ja ahdas tuo tanko tuollaselle johdotukselle..? ::)
Onneks ei meinannu mennä hermo monestikaan...
Vasemmalla puolella viis helekutin ohutta ja kolme paksumpaa, oikealla pari ohutta ja neljä paksua, kummallekaan puolelle ei tuntuis enempiä sopivan...
Tossa touhussa mulla palais pinna alta aikayksikön :)
Sähköt loppusuoralla, etuvilkkujen piuhat, nopeusmittarin anturi ja ulkomailta tulossa oleva etujarruvalon sensori jäljellä. Startillinen virtalukkokin löysi uuden perinteisemmän paikan.
Viimeisessä kuvassa mualiman suurimmat vilikut ;)
Ei meinannu edes löytyä nuota vilkkuja, mutta kyllä lopuuksi.
Hallitsee melkolailla tuota perää nuo vilkut :D
Joo .... meni tovin ku etsiskeli noita vilkkuja. pitänee ostaa uudet silmät :D
hyvän näköinen peli. Mikä on toi Rieskan käyttämä mittari?
ja toi tanko on muuten BUENO.
Mittari on acewellin tekosia.
-rieska
Pannaas tuoreempaa kuvaa, WP suspensionin 13,5" iskarit kehissä, enstalvena uutta lokaria ja kilpi keskelle...
Moro!
Muistatko paljonko on wp:n joustovara?
Ite ymppäilen Öhlinssejä sohveliin ja nekin on ton 13,5 tuumaa. Hiukka liika pituus yhdistettynä aika pitkään joustovaraan tuottaa päänvaivaa takaloksun asentelun kanssa.
Onko nuo wp:t oikein porsteriin tarkoitettu?
Onkin sitten spekuloitavaa ajelun aikana kun pohtii sopivia vaimennuksia!
jussi
Joustovaroista ei oo hajuakaan, käytettynä kun nuo ostin, ovat olleet sportsterissa, mutta veikkaan että ovat edeltävää mallia noista nykyisistä HD 13,5" malleista.
Käy ja kukkuu:
Harley-Davidson buellster (http://www.youtube.com/watch?v=aAHdsOmfu6E#lq)
Seuraavaksi penkitystä ja ruiskun lopullista säätöä kunhan malttaa... :D
Viritys taisi onnistua koska Samikin totesi että "sysää niin perkeleesti"
Noh sysää niin perkeleesti on vain suhteellinen käsite ;) Tosin en tuolla ole ajanut niin ei voi sen enempää ottaa kantaa kyseiseen laitteeseen.
Jotenkin noiden turbo laitteiden jälkeen ei ole mikään sysännyt perkeleesti ;D
Pannaas vielä pari kuvaa tässä muodossa, ensitalveksi jo visio takaraivossa...
Sanoisin että etupäästä tuli aika makee.. :)
Nojoo, meinasin enstalvena löytää jonkun joka tekis kapeemmat ja sirommat t-kappaleet noille pumpuille, lisäksi sportsterin tankki, kilpi takas lokariin ja samasta songasta on jo tilattu vähän toisenlaisempi versio ;D
20min siitä kun paasasin kaverille notta ei tollanen rosteri-lipare mitään kestä, manauksen jumalat kosti :D
Tuossa tuore kuva, stretsitankin kiinnike otti ja katkes, pikkusportin tankki on kyl makee.
Enstalvena tarttee reilusti kapeemmat t-kappaleet.
Noi stretsitankit on melkoisia vakuutusriskejä, olen yhtä sellaista hitsannut jo varmaan kolmasti - ja aina takakiinnikkeen kohdalta. Nytkin on Oulun AVK:lla hyvä esimerkki mitä voi käydä...
Kaks'pistekakkonen näyttää kyllä aina hyvältä.
Laitetaas tähän väliin tuollanen historiikkikatsaus kuvamuodossa.
(http://www.ruoste.com/hd/sportster-04-10.jpg)
Sama vielä linkkinä jos haluaa isompana mulkoilla:
http://www.ruoste.com/hd/sportster-04-10.jpg (http://www.ruoste.com/hd/sportster-04-10.jpg)
Rauhallisia pyhiä foorumilaisille!
-rieska
Nyt löyty sopiva lokari buellsteriin, pienellä sovittelulla saan satulankin istumaan tuohon.
Mistäs löytyis asiallinen ja järkihintainen kuuppa tuohon etuvalon tilalle?
(http://www.ruoste.com/hd/2010/IMG_7701e.jpg)
(http://www.ruoste.com/hd/2010/IMG_7700e.jpg)
Eihän sun tarttis tehdä kuin uusi tunneli tohon tankkiin niin se istuis kuin nyrkki persiiseen.
Hienoja ovat, mutta miks miulla on ihan muuta mielessä mikä meinaa laittaa kiroilemaan..? ::)
Jostakin syystä näen tuossa pyörässä aina jotain muuta(kin)...
a) sähköt
b) sähköt
vaiko
c) sähköt
;D
...joko tehdään liittimillä?
Jokaiseen vois vastata jotta "jep"... ;D
Pikkuhiljaa, stonga ja etukuuppa valeessa.
No niin, nyt aletaan olemaan alueella :)
Juovus-ukon vastaus: no ei tod aleta. Mut ei se mitn, pitäähän jonkun noitakin... ;D
Pikku sniikpiikki kevään kuosista, tankki on vielä maalarilla...
SOA bike väreillä..... :o
Lainaus käyttäjältä: Jack - 25 helmikuu 11, 10:18:02
SOA bike väreillä..... :o
Hohoho! Tarrat on tilattu ;)
Lainaus käyttäjältä: Jack - 25 helmikuu 11, 10:18:02
SOA bike väreillä..... :o
ööö... tota... eiks niillä oo sininen teksti valkoisella taustalla? Vai onko kyseessä joku eri SOA?
Sanajärjestys, sanajärjestys :D...
Ei "bike SOA väreillä"...
...vaan "SOA bike väreillä"
;D
(vielä jos olisi laittanut "SOA-bike väreillä" niin olisi auennut paremmin...)
Tai "väreissä".
Mitenhän siihen legendaariseen SOA Lievestuoreeseen pääsis?
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 25 helmikuu 11, 10:39:21
Sanajärjestys, sanajärjestys :D...
Ei "bike SOA väreillä"...
...vaan "SOA bike väreillä"
;D
(vielä jos olisi laittanut "SOA-bike väreillä" niin olisi auennut paremmin...)
No niinpä tietenkin! Sisälukutaito vielä hakusessa ja aiemmat viestit jo unohtuneena. I'll get me coat...
Pannaas nyt pari mallauskuvaakin tuosta "SOA -väriversiosta" ;D
Satula-Ilkka verhoili jakkaran uusiksi ja piti ihan sen kunniaksi lykkiä mopo pihalle.
Sähköhommia vaille valmis ajoon.
Aikansa kutakin sano...
Tänään lähti ruiskukikottimet pois kun ei riittänyt aika säätämiselle ja oon pari kesää ajellut CV:llä.
Kannentiivisteiden vaihdon, kaasuttimen puhdistuksen ja ruiskukilkkeiden poiston jälkeen.