Moi
Olen uusi täällä.
mut tuli ostettu ebaystä 80 flt. nyt tulossa kontissa suomeen.
paljonkohan tämmösiä on valmistettu/suomessa.
pyörä on seissy viimoset 12v. raakasti käymään vai mitä tarkistuksia?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/?cmd=ViewItem&_trksid=p3984.m1439.l2649&item=150673330298&sspagename=STRK%3AMEWNX%3AIT#ht_664wt_1156 (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/?cmd=ViewItem&_trksid=p3984.m1439.l2649&item=150673330298&sspagename=STRK%3AMEWNX%3AIT#ht_664wt_1156)
paskan moivät vai ei.
on vaan mukava käydä orkkisen kimpuun, konetta yns ei ikinä avattu. räpeltämötön.
En usko että lähtee;) Mut ton bensa linjaston vois putsaa, kaasarin letkut hanan ja tankin, voibi olla toi kaso semmosta puuroo että!! Lisä virralla pyöriittelee ilman tulppia startilla ja kuulostelee mekaanisia ääniä, ja antaa sen startin jäähtyä välillä!! Öljyjen vaihtaminen taitaa olla turhaa ei se kumminkaa tuu ulos kylmänä, mut sitten jos sen käyntiin saa ni melko nopeesti vaihtaisin. Mut älä pelästy jos se sylkäsee 3-5 desii öljyä huohottimesta käynnistyksen jälkeen, nää kaikki tekee sen pitemmän seisottamisen jälkeen. Mitäs muuta, nii onneks olkoon pyörä on hieno!
Veri nais! Tutulla on lähes samanlainen mutta muutaman vuoden tuoreempi. Se on lepakkokatteella, tiiä sit kumman mallinen on orggis, vaikka olis molemmat...
Ja varaudut sitten täydellisellä tiivistesarjalla korjaamaan "pari" pientä vuotoa.
Todennäköisesti se vuotaa joka puolelta, ainakin oma vuoti vaikka ei ollut seisonut kuin 4 vuotta.
Öljypumpun putsaus ja tiivistesarjan vaihto voi olla kova juttu, tarkistatpahan saman tien rattaiden kunnon.
Onnea kuitenkin uudelle shovelistille!
Onneksi olkoon! Tuo on täysin orggis, juuri tuolalisella katteella tuo malli on ollutkin. Putsausta, hieman maalin paikkausta ja museokilpiin!
Mihinkäs päin maata pyörä on tulossa?
joo.
tietenki pitää putsata bensalinjat+kaasari.
kyselin sentakia jos tossa mallissa on jotain spesiaalia.
pyörä on tosiaan täysin orkkis. 2omistajaa. ei ikinä lipattu.
ja ilman virityksiä. 30 000 ajettu
toi museohomma on käyny mielessä.
mut katotaan kun tulee suomeen pääkaupunkseudulle.
En kehtais kyllä tommosella homosohvalla ajella :D Ei vaan, tuttu kaveri.
Kyllä siinä meillä riittää ihmettelemistä. Ääni museokilville.
tuli tos mieleen et miten hoitais ohjauslukon.
kais sen assan saa sinne ängettyy. mut onks lainmukaan sitä voitava käyttäää.
on nimittäin katteet tiellä.(luulisin ku kattelin kuvista paikkaa)
Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 29 marraskuu 11, 17:21:40
Veri nais! Tutulla on lähes samanlainen mutta muutaman vuoden tuoreempi. Se on lepakkokatteella, tiiä sit kumman mallinen on orggis, vaikka olis molemmat...
Kannattaa tutustua H-D:n eri malleihin, kakslamppuinen on Road- tai Tourglide ja lepakkokatteella olevat Electroja tai Ultria.
Ton pitäis olla helmiäispinkki ja lehmänvuota satulaverhoilulla, sit se olis ihq... :P
oon tutkin mahdolisuuteni/osamisen mukaan.toi malli on flt, johon kuuluu tosiaan toi kate. (rungossa kiinni). Nut en oo läytäny kyseiselle mallille valmistusmääriä mistaaä. onkohan suomessa monta vastaavaa? helpottais päätöstä laittaako museorekkariin vai ei.
jos jollain tietoo otetaan vastaan mirlenkinnolla.
Tour Glideja ei ole koskaan liikaa, se on kaikessa ylitseampuvuudessaan törkeän hieno laite.
Tom Murphyn Shovelhead-historiikki kertoo 1980 Tour Gliden valmistusmääräksi 4480 kpl. Täytyy kuitenkin muistaa että kumiripusteisen rungon ensimmäisenä vuonna TG oli ainoa saatavilla oleva malli saaden vasta seuraavana vuonna seurakseen Tour Glide Classicin ja 1983 lepakkokatteisin Electra Gliden.
Shovelikoneisista Tour Glideista 1980 on ehdottomasti eniten valmistettu, seuraavina vuosina määrät putosivat rajusti - 1981 FLT 1636 & FLTC 1157, 1982 FLT 1196 & FLTC 833 sekä 1983 FLT 566 & FLTC 475. Maailma ei yksinkertaisesti ollut valmis futuristisesti muotoillulle pyörälle. Mallin valmistushan lopetettiin välillä kunnes sitä taas myöhemmin ruvettiin tekemään.
Jatkona edelliseen uskoisin että ensimmäisen vuoden suurehko valmistusmäärä kertoo tehtaan optimistisesta suhtautumisesta uuteen kumiripustettuun malliin, seuraavien vuosien raju pudotus taas kertoo huonosta menekistä.
Tosta ohjauslukosta... Eikös touringmalleissa ole kiinteä lukko virtalukon yhteydessä? Näin ainakin aikoinaan omassa muutamia vuosia uudemmassa Electrassa. Ei siinä mielestäni ollut jälkikäteen runkoon asennettua lukkoa.
hemuli
oot oikeessa. alussa en ollu varma mallin tyylikkyydestä. aikani kuvia pyöritellessä. oon tullu tulokssen et toi on aika makee. tuskin jaksan venttaa et nään livenä.
on se ainaki erilainen ku entinen rautapää. :) ja lepakkopyörät.
pitää ventata ku pyorä on suomessa. pääsee tutkiin sen ojauslukon.
Hiano on, eikös tuo käynyt jo myyjälläkin??:
"borrowed a battery from a nieghbor a little shot of ether and fresh gas and this bad boy fired right up!!!!!!!!!!!"
-Spöke-
Kuvia kun katsoo niin ton entisöiminen tulis olemaan todella iso homma - kuitenkin pyörä on osiltaan täydellinen ja alkuperäiskunnossa, joskin kuluneessa. Mun mielestäni ton laitto museokuntoon olisi pyhäinhäväistys, toihan pitäisi kilvittää kaikkine hapettumineen ja pitää se sellaisena. Jos jokainen laitteeseen tullut kolhu tai naarmu osaisi kertoa tarinan, voisi kirjasta tulla todella paksu.
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 29 marraskuu 11, 21:07:51
Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 29 marraskuu 11, 17:21:40
Veri nais! Tutulla on lähes samanlainen mutta muutaman vuoden tuoreempi. Se on lepakkokatteella, tiiä sit kumman mallinen on orggis, vaikka olis molemmat...
Kannattaa tutustua H-D:n eri malleihin, kakslamppuinen on Road- tai Tourglide ja lepakkokatteella olevat Electroja tai Ultria.
No entäs FLHT. Se tuo mainitsemani taisi olla. Mulla on jonkinlainen kuvakin siitä koneella mutta en viitti ilman lupaa pistää sitä tähän.
s.postissa myyjä ilmotti et ei saanu käyntiin lupas vaan. mut uudet kasot varmaan auttaaa. oli solenoidi tehny lopun enenmmistä yrityksistä.(näin mä ymmärsin)
Komppaan Hemulia. Toi tuplavalomalli on muuten mielestäni hienoin kaikista kokokatetuista malleista.
Elviksellä oli samanlainen ainakin malkein.
Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 29 marraskuu 11, 21:57:52
Elviksellä oli samanlainen ainakin malkein.
Ainakin jos olis eläny ;D...
Sillä oli kato kaikki uutuus mallit pari vuotta ennen muita. Kässääks?http://craigvetter.com/pages/Vetter_Fairings/Liberator.html (http://craigvetter.com/pages/Vetter_Fairings/Liberator.html)
eka kesä menee pyörään tutustuessa.
se museohomma on sit joskus tulevaisuudessa. pyörät on tehty ajamistavarten.
Lainaus käyttäjältä: volvo3500 - 29 marraskuu 11, 21:31:22
alussa en ollu varma mallin tyylikkyydestä. aikani kuvia pyöritellessä. oon tullu tulokssen et toi on aika makee.
pitää ventata ku pyorä on suomessa. pääsee tutkiin sen ojauslukon.
Katsohan kuvasta http://cgi.ebay.com/ebaymotors/?cmd=ViewItem&_trksid=p3984.m1439.l2649&item=150673330298&sspagename=STRK%3AMEWNX%3AIT#v4-40 (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/?cmd=ViewItem&_trksid=p3984.m1439.l2649&item=150673330298&sspagename=STRK%3AMEWNX%3AIT#v4-40)
Kyllä siinä on lukko, ja tuskin se on pelkkä virtalukko, mutta sittenhän sen näkee, kun saat pyörän tänne.
Ja kyllä se kannattaa museoida, ilman muuta. Ei noita tosiaan Suomessa liikaa ole pilkottavaksi ja pilkottavaksi kelpaa jo muutenkin turmeltu peli. Mutta omasihan on, teet tietenkin mitä juuri itse lystäät.
Kunhan saat pyörän maahan, tule vaikka käymään tallillani tarinoimassa (on mm. museoshoveli ja rautis) ja nyt myös 90-luvun matkamalli. Mielelläni tulisin tuonkin katsomaan, jos kutsu käy... :D
juu, saa tota vehjettä tula kattoon, ilmottelen kun vehje on suomessa ja saatu alffin kans käyntiin. posti toi hyvän nipun kuitteja vuodesta 82-2001 mitä pyörälle on tehty.
laitan kuvia kunhan vehje on tallilla. (arvioitu saapumisaika 26.12)
Tuota en kyllä lähtis entisöimään ollenkaan . Pikku putsia ja huoltoa , vähän lisää himmeleitä .Kiksi olis poikaa ni ei ryttyilevä solenoidikaan haittais.
Elviskin jo huomas että shovelilla tulet huomioiduksi. Jollei muuten. Mielenkiintoisen näköinen etuputken veto vasemmalle puolelle. Nähnyt joskus suomessakin mutta onkohan alkuperäinen vai hipo tarvikeosa ? Hieno on peli.
FLHT:ssa on samanlainen virtalukko ja siinä on Fork Lock samassa paketissa. Kävin tänään tsekkaamassa.
Lainaus käyttäjältä: Titus - 30 marraskuu 11, 19:34:37
Tuota en kyllä lähtis entisöimään ollenkaan . Pikku putsia ja huoltoa , ....etuputken veto vasemmalle puolelle, onkohan alkuperäinen
En minäkään
entisöinnistä puhunut, vain museokuntoon laitosta. Eli tuossa tapauksessa tarkoittaa juuri tuota putsailua ja maalivaurioiden paikkailua siistiksi. Kyllä niissä ajan patinaa saa ja pitääkin olla, entisöinti on aivan asia erikseen, se tehdään kertaalleen ryssityille tai todella huonoon kuntoon ajautuneille yksilöille.
Tuo yksilö on kaikkine alkuperäisosineen arvokkain juuri tuollaisenaan, kun sen vaan panee ajokuntoon ja vähän siistii.
Ja tosiaan, ensin ajoon ja katsoo sitten, missä vaiheessa mitäkin kohtaa alkaa siistimään.
tallilla kate+härpäkkeet riisuttu. kone käy normaalisti. nyt pariviikkoo tuumaustaukoo.
kuva
Mulla on tuollaisen FLT:n alapumput+jarrusatulat tuplalevyille omassani.Nuo satulat on ihan oma lukunsa,vanhemmat on eri jaolla.Oli hiukan ihmettelemistä satuloiden kanssa aluksi kun nuo pumput ostin..
mikähän tarkotus tos pyörässä on tolla keulan kolmiopalalla, siinä on kolmio väärinpäin. keulaputket on ohjausakselin takapuolella.
ohjauslukko löyty ja alko toimiinki pienellä herkistlyllä.
on tos ollu ihmettelyä rungon keulaosien toteutuksia katsellessa. yritän saada enskerralla parempia kuvia. nyt ei ollu ku kännykkä mukana.
Hyvää alkanutta vuotta kaikille.
eikös noi etupuristimet oo samat ku sportissa.?`
Kun tää nyt ei selkeästikään enää ole pelkkää moottoriaihetta niin siirrän tän tonne projektipuolelle.
Toi keularakenne on sama kun myöhempien vuosien laukkupyörissä - laite on erittäin vakaa kun runko "vetää" keulaa perässään. Itse keulaa on vaikea saada voblaamaan, pyörän runko on sitten kokonaan toinen juttu ;)...
Lainaus käyttäjältä: volvo3500 - 08 tammikuu 12, 17:09:29
eikös noi etupuristimet oo samat ku sportissa.?`
Samat oli käytössä useissakin eri BT ja Sportster malleissa 1974 - 1983.
No,mulla oli juuri nuo 1974 BT---> puristajat vanhoissa alapumpuissa.Joissa oli myös ne tehtaan "makkarat" kyljessä.Ne kun ei ole mitenkään mahtavimmasta päästä designiltaan,niin ostin sitten ebaysta FLT:n alapumput.Kas kummaa,eipäs sopinutkaan nuo vanhat puristajat.Joutui sitten ostamaan ebaysta FLT:n puristajatkin....
Puristajien reikäjako oli se joka tuossa hommassa kusi.
Kehno sentään, FLT näyttää olevan tuossakin ihan oma lukunsa. :(
nuo paineet on mitattu kylmänä. (oli jo kaasari irti). vaikka näyttävät kohtuullisilta, taidan avata kuiteki yläkerran tarkastusta varten (venat ja renkaat).
tankin muistilappu ;)
kesä puolessavälissä. museo ajatus tyssäs ku kävin näyttää pyörää tarkastajalle. (j.pää) tuomio oli pyörä palasiks ja kokonaan uusis. et se siitä. pikuviat laitettu ja mopo käyny ruotsit. ahvenanmaat ja tietenki suomenkamaralla thänmennessä +4200 mailii. ei kertaakaan jättäny matkalle. Joten ei voi muuta ku jatkaa hymyilyä ja ajamista. hyvää kesää kaikille.
Lainaus käyttäjältä: volvo3500 - 07 elokuu 12, 19:02:58
museo ajatus tyssäs ku kävin näyttää pyörää tarkastajalle. (j.pää) tuomio oli pyörä palasiks ja kokonaan uusis.
Kandeisko käytää toisella tarkastajalla? Saattais mennä helpommin läpi.
Miksi palasiksi ja uusiksi???? toihan on alkuperäisenä säilynyt entisöimätön jossa patinaa sopivasti.
Taisin nähdä tuon Himoksellakin yhden mökin pihalla ? Jos sama peli ni hienolta kyllä näytti . Tuohon mitää Taiwanin osia voi laittaa..
Patinaa kyllä, mut ruostetta ei saa olla...
Lainaus käyttäjältä: Alf - 08 elokuu 12, 22:57:35
Patinaa kyllä, mut ruostetta ei saa olla...
Poikkeuksellisen ahdasmielinen museotarkastaja. Kokeilisin toisen mielipidettä.
joo alf, näkyvää ruostetta ei saa olla ja niklaukset huonossakunnossa. niinku varmaan tiiät ja tunnet mut. en viiti ruosteita hinkkaa vek keskenajokauden. (ajaminen on paljo hauskenpaa). saati sit kiinnijämätäneiden pulttien aukasu. (jarrulevy)
Tähän ketjuun on "pakko" osallistua.
Hieno on laitos. Kyselit alussa että paljonkohan noita on tehty ja paljonko Suomen kamaralle kulkeutunut. Valmistusmääriä Hemuli jo törkkäs tuleen ja toiseen kysymykseen mulla on jotain mutua...
Parisen vuotta sitten kun ostin vastaavan kikotttimen Dallasista ja raahasin sen tänne niin alko itteenikin kiinnostaa sama juttu. Varsinkin sen takia kun oli mulla siinävaiheessa jo toinen tollanen omistuksessa. Löysin silloin 11 kpl Suomesta ja saatiin niistä 6 samaan aikaan samalle pihalle.
Molemmat niistä on jo vaihtanu omistajaa ja tänä kesänä parin vuoden pyörättömän ajan jälkeen sain taas yhden matkalehmän hankittua. Tälläkertaa kylläkin muutaman vuoden tuoreempi ja evon tekniikalla, mutta eipä siinä mikään muu oo muuttunu kun jyvä.
Tää nykyinen on kokolailla riisuttu versio ja rottamalli.
tänään hain tarrapainosta uuden tarran. on muutama ylimääränen jo joku tarttee.
keravalta voi hakee. ilmaseks saa 3kpl jälellä.