Finnbikers

Tarinaa ja kuvia => Yleistä höpinää => Aiheen aloitti: JKKo - 03 syyskuu 18, 16:52:55

Otsikko: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 03 syyskuu 18, 16:52:55
Chopperin puutteessa, sattuman oikusta 72-73 mallisen CB750 omistajaksi joutuen olen ajatellut, että tästä lahjapyörästä se puuttuva kopteri syntyy. Kun ei ole runkojigiä eikä hitsuuttelutaidotkaan ole vielä rungontekijän tasolla, verstaskin pieni, niin aloitanpa kyselemällä : saako tämmöiseen tekeleeseen runkoja/takarunkoa puolivalmisteina? Vai pitäiskö lyöttäytyä tuttavalliseksi jonkun sellaisen kanssa jolla rungonteko/-muokkaus on peruskauraa?
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: mikira - 03 syyskuu 18, 16:56:12
http://www.cyclexchange.net/ (http://www.cyclexchange.net/) Noilla näyttäs olevan noinhin hondiin vaikka ja mitä.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: flhx - 03 syyskuu 18, 18:13:54
Noilla oli ainakin joskus:

https://www.lowbrowcustoms.com/ (https://www.lowbrowcustoms.com/)

CB Hondastahan saa hiton hienon pitkakeulan, noitahan rakenneltiin aika paljonkin aikoinaan taalla, mm. Denver's Chopper jne.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: jannu - 04 syyskuu 18, 06:04:34
Olet selkeästi nähnyt valon  8)...., tuolta lisäpotkua,

http://www.hondachopper.com/ (http://www.hondachopper.com/)

Ja tuolta gallerian puolelta lisää,

http://www.choppersaustralia.com/ (http://www.choppersaustralia.com/)
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: peacemakermichael - 04 syyskuu 18, 10:08:35
Tässä taannoin oli joku jäykkä tarvikerunko myynnissä, taisi olla jopa täällä foorumilla. Hieman kaivelemalla varmaan löytyy jos ei ole mennyt. Teehän projektiosioon oma tarina tästä!

EDIT: Tuollahan se oli myyntiosiossa sivulla 5 otsikolla Jäykkä runko rivikoneelle, ei ollut tietoa mille koneelle tarkoitettu, muistelin että olisi ollut juuri ceebeelle 🤨 Mutta saiskos tuosta sopivaa?
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 05 syyskuu 18, 12:29:10
Myyntipalstan Zodiacraami oli jo myyty, mutta ei se haittaa. Huonolle hitsarille käy ehkä paremmin ihan "merkkikohtainen" joita oli myös ehdotettu. Kivan kannustavia olette. Kukaan ei vielä pussihousutellut ja vaatinut museoimaan peliä. Kamppeesta vapautunee monta pisteosaa toisten museopeleihin.

Chop, chop.

http://www.tcbroschoppers.com/honda-cb750-weld-on-hardtail.html (http://www.tcbroschoppers.com/honda-cb750-weld-on-hardtail.html)

Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: 013 - 05 syyskuu 18, 20:39:32
Hondia tehty satoja tuhansia, ei ne ihan heti lopu vaikka niitä vähän pilkkoisikin.
Hyvä vaan että choppereita tehdään!
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: Pekka äL - 05 syyskuu 18, 20:42:34
Syrkky on jotain kopteriraamia kuljetellut rompetoreilla ja muistaisin sen olevan Tuutin koneelle... Keulakin kaiketi siinä tais olla!

edit: Soittelin hälle tänään ja niin tuli ilmi, että tää raami oli Maalissaaliin jälkeen löytänyt uuden omistajan!
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 08 syyskuu 18, 10:04:10
(https://img.aijaa.com/m/00547/14613273.jpg) (https://aijaa.com/lxcwt9)

Suvussa kiertänyt ja suht hyvin säilynyt. 65tkm ajettu. Tästä se lähtee.

Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 10 syyskuu 18, 17:42:38
https://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf (https://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf)

Tarvikerunko kiinnostaa. Olisi niin helppo tie. Ja onhan x-cyclesin raami ihan hyvän näköinenkin.

Moottori 28%
T-kappaleet 3%
Teleskoopin ulkoputket 3%
Pyörän napa, etu 4%
Pyörän napa, taka 4%
Vannekehä, etu 4%

Jos ja kun visiona on peanut-tankilla ja kovalla litteällä penkillä tarvikerunkoon rakennettu auton (taka)renkaallinen perinteinen pitkäkeula jollakin pienellä etu- ja takalampulla, prosentit jäävät liian vähiksi. Onko ainoa tie silputa orkkisrunko? Ja jos sen rungon silppuaa niin, että on jää jäljelle emäputki ja ehkä pikku pätkiä sieltä täältä, paljonko 28% rungosta hyvitetään alkuperäiseksi?
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: KariFS - 10 syyskuu 18, 21:45:39
Vanhan ajan japsikoptereita on ainakin seuraavassa galleriassa:

http://www.choppersaustralia.com/Chopper-Galleries/coppermine/thumbnails.php?album=5&page=2 (http://www.choppersaustralia.com/Chopper-Galleries/coppermine/thumbnails.php?album=5&page=2)

Yritin linkittää kakkossivun, siinä on ekana oranssi pyörä jossa on takaiskarin tilalla umpijööti, ei kovin harvinainen modi aikoinaan, joillain oli jopa kierteelle väännetty ja kromattu rauta 8) Eipä menisi prosentteja...

Samassa galleriassa näkyy myös monta plungerperäistä ja muuta muokattua runkoa, eli kyllä niitä ihan tyylikkäitä old skool vehkeitä saa alkuperäisestäkin rungosta. Makuasioita tietty.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: jannu - 11 syyskuu 18, 06:23:01
Kyllä orkkisraamista ihan asiallisen laitteen tekijämies (en minä  ;)) saa aikaiseksi.
Tuossa mulla siitä on käytetty lähinnä vain moottorikehto korvakkeineen...., ja heti alkoi aurinko paistaa talliin.... ;D
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 14 syyskuu 18, 19:15:43
Jos tarvitsee ehkä vain yhden ainoan kerran jigiä rungon tekoon, niin minkälainen se jigi mahtaisi olla?

Ajatus menee nyt niin että teen jigin ja sitten teen siinä runkomuutokset. Ylevä suunnitelma? Seikka yks on se, että siten saan ehkä omat ideat parhaiten lopputuotteeseen ja kaks se, että jos kokoan  rungon, niin kyllä se luokkahitsari sitten löytyy viimeistelemään saumat.

Onkos täällä ollut jo ’esittele runkojigisi’ topikki?
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: shoveltimppa - 14 syyskuu 18, 23:14:33
Tuoltahan noita voi hämmästellä

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=48.0 (http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=48.0)
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: Rezi - 19 syyskuu 18, 15:56:01
Pitkiä ja tyylikkäitä, kokonaan uuteen runkoon tehtyjä Honda-choppereita löytyy Instasta käyttäjältä @jib_mtn_mc. Thaimaalaiset tekee hämmästyttävän hienoja pyöriä.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 20 syyskuu 18, 11:23:33
Prosenttien takia on muokattava orkkista. Eikä siinä mitään, kyllä se syntyy niinkin. Mikä lie on nimeltään se kohta runkoa josta menee keulan axeli läpi. Se on pellistä prässätty osa ja kelpaisi muuten mutta kun keulakulma. Haluan mikäli missä vain mahdollista, suosia suoria putkia ja esim selkälinja saisi mennä sivulta katsottuna ohjausaxeliltä takaaxelille suorana. Siispä olisi silputtava se ohjauslaakerin peltinen tienoo. Mallisuorituksesta kuvaa tästä missään?

Mulla on rungon mittapiirustuksia printattuna joihin piirtelen linjoja eri versioista.



Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: KariFS - 20 syyskuu 18, 18:36:10
Emäputkesta jotkut puhuvat. Taitaa tuutissa olla pellistä prässätty vahvike siinä missä runkoputken kohtaa, ei kai se sentään peltiä ole koko putki?

Tämmöinen firma kauppaa jäykkäperä-muutossarjaa:

http://cycleonemanufacturing.com/id245.html (http://cycleonemanufacturing.com/id245.html)

Voisi olla kustannustehokas ja helppo, jos ei metallikässyt nappaa :) Ja minun mielestä ihan siisti runko siitä tulee. Keulakulma toki vakio noissa mallikappaleissa.

Toisaalla tällä foorumilla oli juttua ”kongaamisesta”, joka on tapa tehdä CB750:stä ”notkoselkä”, siinä silputtiin runkoa myös etuosasta, joissain versioissa jatkettiin myös kehtoputkia.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 21 syyskuu 18, 07:23:14
Peräpään saisi tommosella helposti aikaiseksi. Mutta emäputken tienoo kaipaa myös huomiota. Muuten tulee vain perästä jatkettu chopperi. Ei semmosta.

Originaalissa on aika paljon putkitavaraa siinä emäputken tienoilla vissiin jäykkyyttä lisäämässä, eli niitä sulakkeita. Jos ja kun tuleva tankki ei niitä peitä niin poishan ne sulakkeet ois otettava. Sikälikin se "peltinen" emäputken tienoo olisi koottava huolella jottei sattuisi mitään ikävää ajossa.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: Make - 22 syyskuu 18, 07:09:56
Lainaus käyttäjältä: KariFS - 20 syyskuu 18, 18:36:10
http://cycleonemanufacturing.com/id245.html (http://cycleonemanufacturing.com/id245.html)

Voisi olla kustannustehokas ja helppo, jos ei metallikässyt nappaa :) Ja minun mielestä ihan siisti runko siitä tulee. Keulakulma toki vakio noissa mallikappaleissa.


Tuohon kun laskee Suomeen tuotuna vielä rahdin ja tullin päälle 25% vastatullin +alvin, niin ei ole kovin kustannustehokasta. Sitä paitsi perän jatkaminen tuumaakaan chopperissa on virhe, jota katuu koko loppuelämänsä ja saa aina hävetä, kun sillä ajaa.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: KariFS - 22 syyskuu 18, 10:25:59
Jaa mikä vastatulli? Eikös ne koske vain kokonaisia uusia pyöriä?

5-600â,¬ on äkkiä poltettu jos tuollaista takahäkkyrää lähtee teettämään jollain pajalla alkuaineista. Eri juttu jos on itsellä mahdollisuus ja välineet (ja osaaminen) tuollaisen tekemiseen.

Choppereista mitään tiedä mutta tuutti on rungoltaan lyhyempi kuin Harrikat, poislukien ehkä Sportster. Että siinä mielessä 2” venytys voi olla paikallaankin, ja saa sen halutun suoran selkälinjan emäputkesta taka-akseliin. Venyttämättä voi tehdä tiukkaa.

Mutta makuasioistahan ei voi kuin kiistellä ;)

Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: peacemakermichael - 22 syyskuu 18, 13:02:38
Chopperin tekoon kantaa ottamatta, tuo tulli tulee ilmeisesti ihan mistä EU sen tahtoo ottaa, ja sehän ottaa. Niin mäkin luulin ettei koske kuin uusia pyöriä Amerikasta, mutta niin vaan se tulee tuohon Dynaan joka on tulossa. Kuluttajathan tuosta piikittelystä kärsii, ja kapitalistisiat hieroo käsiään
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: KariFS - 22 syyskuu 18, 13:37:05
Ahaa... No, olin käsityksessä taas, mutta ilmeisesti osissa on edelleen normaalit tullit?

Minä nyt olen spämmännyt tähän ketjuun jo liikaakin noviisina mutta tämän linkin vielä laitan ja sitten olen hiljaa :)

”Honda Chopper Bible”:ssä on läjäpäin juttua mm orkkisrungon muokkauksesta:

http://www.hondachopper.com/gallery_misc/chopper_bible/index.html (http://www.hondachopper.com/gallery_misc/chopper_bible/index.html)

Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 22 syyskuu 18, 15:35:20
Lainaus käyttäjältä: peacemakermichael - 22 syyskuu 18, 13:02:38
...kapitalistisiat hieroo käsiään

Eivät hiero. Ei kauppa käy.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 22 syyskuu 18, 17:58:13
Honda joutuu odottamaan vuoroaan parin muun jutun takia ainakin ensi vuoden puolelle joten tässä on hyvää aikaa muokata mielipiteitä moneen suuntaan ennen kuin muokkaan pyörää.

Onhan noilla Hondilla ajettu ihan pilkkomattakin.

(https://img.aijaa.com/b/00247/14618324.jpg)
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: PanChop - 25 syyskuu 18, 15:19:17
Ruotsissa Calleschopperdelar tekee myös tuutin chopper runkoja. Saa varmaan myös tilattua omien toiveiden mukaan.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 11 lokakuu 18, 09:35:16
Mitä pidempään asiaa mietin, sitä varmemmin alan hahmottaa tuutin kohtalon. Ykkösvaiheessa värkki palautuu liikennekuntoon suunnilleen sellaisena kuin on. Muutama kohta häiritsee silmää kuten esim pyörään kuulumaton etulokari. Patinan restaurointi, ei ylikuntoa kuitenkaan.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: jannu - 11 lokakuu 18, 11:47:05
Appappap....., nyt et anna periksi, pussihousulaitteita on maailma täynnä...., nykäse nyt se rälläkkä käyntiin... :o
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: S.L - 15 lokakuu 18, 17:04:46
Lainaus käyttäjältä: jannu - 11 lokakuu 18, 11:47:05
Appappap....., nyt et anna periksi, pussihousulaitteita on maailma täynnä...., nykäse nyt se rälläkkä käyntiin... :o

Jaa niinkuin näin?

https://www.youtube.com/watch?v=hN3wGwWb7gI (https://www.youtube.com/watch?v=hN3wGwWb7gI)
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: Jensen - 15 lokakuu 18, 17:37:41
Pyörän arvo säilyy parhaiten orginaalina. Myös entisöinti on hauskaa ja kun pyörässä on vielä tunnearvoa niin säilyttäisin alkuperäisenä. Classikko jolla hinta vain nousee.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 15 lokakuu 18, 17:48:25
Tokkopa siitä kannattaa tehdasoriginaalia ihan ensitöinään tehdään. Näyttää olevan tyyriitä tuutitkin. Se on nyt "tallessa" mun tallissa. Syväpatinointi pysähtyi toviksi sillä että pääsi kuivaan ja lämpimään sisälle. Jahka sen aika tulee, niin ensimmäisenä vaiheena on ajokunnon palautus. Jos ei kauheasti laita hanttiin siinä, niin voi olla että jo ensi suvena on ajossa. Nää on niin kivoja kun ei tartte konttorilla käydä kuin kilpi hakemassa. Se mulla onkin jo haettuna. Musta kilpi.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: peacemakermichael - 07 tammikuu 19, 12:26:26
Nyt on myyntiosiossa timanttia myynnissä tuuttiin, rupee kopteriunelmat toteutumaan kun tuon lunastaa!
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 07 tammikuu 19, 16:31:40
Mä oon ehtinyt vaihtaa mielipidettä ja rakentelusuuntaa. Tuuttini saa olla alkuperäisessä raamissaan ja matkalla kertyneet muutokset ja patina pääosin säilyy. Riittää ensi kesäksi se, että rupeaa liikkumaan ja vielä pysähtyykin. Tulee näillä näkymin mökkimopoksi kaupassa käyntiin yms.

Se on jo lähtenyt käyntiin ja kävi jopa ihan kaikilla. Yllättävän pienet mekaaniset äänet jopa 2000-luvun HD:hen verrattuna. Pienet osat liikkuu ääneti.

Varaosasia saa hakea eri kanavista mutta jotenkuten on kaikki löytynyt. Ruostereikäkin löytyi. Ei kuitenkaan bensatankista.

Oli aikanaan monta vuotta basket case ja siksi oli hukattu paljon pikkuosia. Kokoaja on kerännyt ruuvit ties mistä ja se on suorastaan tyylikästä kun on kuusiokoloja ja uraruuveja sulassa sovussa keskenään.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 19 tammikuu 19, 10:10:25
...ja niin kun mä oon tehnyt ahkerasti vaikka mitä, ettei taloudessa olisi kaasuttimen kaasutinta, niin eikö olekin neljä Keihiniä rivissä huutamassa huoltoa. Ei jaksa käydä tyhjää, eikä lähde käyntiin oikein millään. Sit kun on tulilla, niin kyllä kiekuu.

https://youtu.be/LE6Y_Dv7bO4
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 03 helmikuu 19, 16:31:19
Tilasin optimistisena hienon korjaussarjan kertaa neljä. Irroittelin neljän Keihinin patteriston pyörästä. Kumikurkut olivat täysin kivettyneet. Rimanpätkä kannen ja kaasuttimien yhdyslevyn väliin, nitkutusta ja silikonia. Pikkuhiljaa patteristo antoi periksi ja irtosi. Kivettyneet tiiivisteet ja kurkut uusimalla saisi varmasti jotakin aikaiseksi, mutta. Kaasarit on jäljistä päätellen olleet jatkuva työmaa. Kaikki ruuvit ihan muussina ja suuttimia on irroiteltu taajaan. Nämä eivät tule korjaussarjalla hyviksi.

Josko neljä kaasarinromua, joista yksi on kasassa kivettyneellä vulkanoituvalla teipillä, on vaan liikaa yhdelle aloittelevalle tuuttikuskille?

Mites tämä istuisi pakettiin?

(https://img.aijaa.com/m/00007/14664759.jpg) (https://aijaa.com/MwTIUp)

Sportsterista jäi turbotessa tämmöinen yli. Pistän vakion suuttimet sisään ja miggiliimaan jonkin putkiston imusarjaksi. Tilaa ainakin riittää tehdä.

Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: 013 - 03 helmikuu 19, 17:11:25
Kiinan skootteria ährätessä huomasin että kuumailmapuhaltimella kovettuneet kumit notkistuvat taas ja saa kaasarin irti (ja takas) ilman väkivaltaa.
Toinen huomio japsipyöriä ruuvatessa olis hyvä olla jis ristipääruuvarit, tavan phillips pilaa ruuvin kannat.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: KariFS - 03 helmikuu 19, 18:01:50
Laita mieluummin se turbo ja ruutta tuuttiin ja Keihini takaisin Sportsteriin ;D

Ei vaan, jos on taito hyppysissä eikä hirmu vimma alkuperäisyyteen niin ei kai tuo mahdoton homma olisi laittaa nelipisteruisku jonkun modernin kuussatasen komponenteista ja megasquirtti tms ohjaamaan? Neljä räävitöntä kiihdytyssuppiloa riviin jne.

Siitä se kuule lähtee ;)

Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: Kiwi - 03 helmikuu 19, 18:16:34
Ruuttatuutti, sehän sopii jo projektialbumin nimeksi.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 03 helmikuu 19, 20:22:36
On mahdollista että tästä tulee ruuttatuutti myöhemmin. Itseasiassa kun nyt sepitän yhdelle kaasarille ”adapterin” elikkä imusarjan niin vois kattella siihen tilavaraukset suuttimille. Mut nyt on  tarve saada tämä ajokuntoon ja kesäksi mökille. Saahan sen CV:n tästä myös pois... ja orkkiskaasarit laitan talteen, jos alkaa kaduttaa myöhemmin.

CV:n arvelen olevan sopivan yleispätevä myös nelikkoon. Kohtahan sen tietää.


Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 13 helmikuu 19, 10:49:51
https://www.youtube.com/watch?v=2s0o82rfu8w (https://www.youtube.com/watch?v=2s0o82rfu8w)

Joku muukin tätä moottoria riivaa kuin minä. Ei käy pientä tälläkään. Yhden sylinterin mittasin kokeeksi, oli 8 puristuspaineet (ei kovin paljon). Täytyy käydä läpi loputkin, kun vaan keksin miten sinne keskelle saa mittarin pään kieputeltua kiinni. Ja täytyy tarkastaa, ettei ole sytkä (Piranha) myöhäisellä. Mitenköhän sekin tässä vekottimessa tehdään?

Mutta lähti sentään käyntiin ilman avustinsprayta.

Ja sen opin, ettei kaasari-imusarjaan pidä tehdä "kuoppaa" lattiaan. Siihen kertyy kylmänä polttoainetta ja se sotkee käynnin. Marteliuksen ränniä on onneksi ostettavissa lisää.

...vois olla se ruuttatuutti helpompi tie...
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: JKKo - 16 helmikuu 19, 19:26:10
Melko pian sen jälkeen kun olin saanut laitteen käymään saatoin todeta, ettei tämä vieläkään suostu käymään pienillä kierroksilla just mitenkään. Yli 2000rpm ja hyvin menee.

Alkuperäiset kaasarit olivat epäilyksenalaisia. Ne on nyt poistettu. Yksi neljään CV-imusarja vuoti vielä tämän aamun testeissä, mutta päivemmällä sain sen muokattua niin tiiviiksi, ettei starttpilottina käyttämäni Bräkleen vaikuttanut suuntaan eikä toiseen. Eikä käy pientä vieläkään.

Sytkänä on Pirahna ja keskipakolimput liikkuvat. Säätelin sytkää ees taas mutta mitään läpimurtoa en saanut aikaiseksi.

Lataussäädin on paskana. Tulee 15,1 volttia. Täytyy kutoa jossakin vaiheessa korvausosa. Nyt menettelin niin, että irroitin latauksen ja koeajelin tallissa C-tekin voimalla. Ei vaikuttanut mihinkään.

Kone "rallattaa" aika voimakkaasti. En ole vielä säätänyt ketjunkiristintä.

Öljynpainevalot on kadonneet edellisten ruuvaajien toimesta mutta on mekaaninen mittari kuitenkin joka on ihan kojetaulussa. Paineenavausventtiili ei vissiin oikein pelitä. Öljynpainetta on alun toista kierrosta mittarissa, mitä lie viis kuus baria. Sekin vissiin pikkuisen kuormittaa konetta? Lähti tänään sen muoviletku liittimestä. Joutusaan oli öljyä pitkin tallia. Pumppu on terhakassa iskussa!

Laitimmaiset pytyt antoivat 8 puristuksen. Aika vähän? Keskimmäisiin ei mun mittari ylettynyt. Oletetaan että nekin puristelee jotakin. Tulpat on käyneen näköiset.

TUUTTIOSAAJALTA kysyisin, miten saisin konetta avaamatta (mittakello on) mitattua onko nokka-akseli asemissaan. Eli venttiilinavautumisasteita vs sytkän puoleinen kampuran pää. Astelevykin löytyy.
Otsikko: Vs: CB750 ja rakenteluvietti
Kirjoitti: KariFS - 16 helmikuu 19, 22:59:41
Tuuteista mitään tiedä mutta onhan Hondat vähän eri maata kuin Harrikat, todella kranttuja säädöistään. Oman CB350:n kanssa kun tulee joku käynti-ihmeellisyys (yleensä tarkoittaa että tyhjäkäynti katoaa)  niin aina ensin tulee pyöriteltyä tyhjäkäynti- ja ilmaruuveja. Ja kun ei se auta niin laittaa sytytyksen kohdilleen, kiristää nokkaketjun ja säätää venttiilit, niin sitten saakin palauttaa kaasuttimet entisiin säätöihinsä.

Eli kannattaa laittaa se nokkaketju säätöihinsä ja säätää myös venttiilit. Puristukset on äkkiseltään aika pienet, mutta jos/kun molemmissa kuitenkin samat niin tuskin mitään fataalia. Jos vaikka venttiilit kantaa? Tai jos on seissyt pitkään niin männänrenkaat jumissa?