Tämä pyörä oli esittelyssä paikallisessa Custom Garage -magazinessa:
(http://www.aaediciones.com/images/stories/dmx2.jpg)
Lisää aiheesta : DMX bike (http://www.aaediciones.com/bikes-customgarage/65-dmx-bike.html)
-t-
Siis muutenhan toi on hauskannäköinen kapistus, mutta miksi nuo nappularenkaat? Ajetaanko tolla Päitsiä ympäri?
:P
no kun nappularenkaat on POP. Ja pitäähän fillari saada vielä hirveemmäks ajaa 8), jos ei muulla, niin sitten nuljukumeilla.
J
Sä et T-Bone TAASKAAN tajua mitään (moneskohan kerta :D) - kuten Jack sanoi, nappularenkaat on pop. Tyyli ennen tarkoitusta. Sitä paitti ne on halvempia kuin valmiiksi kulutetut kumit ;D...
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 16 joulukuu 09, 09:01:40
Sä et T-Bone TAASKAAN tajua mitään (moneskohan kerta :D)
Hö.
Noiden nappularenkaiden takiako -42 lättis kuuluu sportster-osioon? (Tätäkö se Thomas tarkoitti sensuurilla...)
Hahaa...ei täällä nukuta! Valvonta pelaa ja sensuuri on voimissaan ;D ;D ;D
Lättäpäitä löytyy moneen lähtöön, joten oma aihe on paikallaan. Lisää, huutaa kansa!
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 16 joulukuu 09, 10:32:31
Hahaa...ei täällä nukuta! Valvonta pelaa ja sensuuri on voimissaan ;D ;D ;D
Lättäpäitä löytyy moneen lähtöön, joten oma aihe on paikallaan. Lisää, huutaa kansa!
Damn, kapinahenkeni tukahdutettiin heti alkuunsa, ja tahtooni taivuttiin..
Tuosta DMX-lättiksestä vielä sen verran, että omistaja on kikkaillut BMX-polkupyörien kanssa kaiken ikää, joten rakennutti sveitsiläisessä Hard 9 Choppers (http://www.hardninechoppers.com/) pajassa tyyliinsä sopivan harleyn..
-t-
tätähän on odotettu. Hieman harvinaisempaa lättäkalustoa.
Jack
Noi nappularenkaat on kuin miesten lyhkäset hiukset, jonkin sortin hetkellinen muoti-ilmiö ihmisen historian aikana.
Lainaus käyttäjältä: Soikkeli - 16 joulukuu 09, 16:19:00
Noi nappularenkaat on kuin miesten lyhkäset hiukset, jonkin sortin hetkellinen muoti-ilmiö ihmisen historian aikana.
Vai tarkoititko (Hetkellinen mielenhäiriö) Ei ne lääkärit niitä lääkkeitä turhaan määrä. kannattaa ottaa ihan ohjeen mukaan :P
Twindian....
Suoraan ajosta, Oslo Open 2009
(http://www.osloopen.com/images/phocagallery/2009/thumbs/phoca_thumb_l_oo096.jpg)
Tää on tyylikäs!!
Hieman enemmän työstettyä U-tyyliä by Chicara Art (http://www.chicara.com).
(http://www.ippodogallery.com/artists/Chicara/081107/Chicara_02_500x350.jpg)
(http://www.chicara.com/img/item/big-1.jpg)
(http://4.bp.blogspot.com/_AmcPs1hlDaM/SOPR7SMVguI/AAAAAAAAAis/zU_sh0t_A2g/s1600/Hartere-motorcycle-southsiders-AG6.jpg)
Lisää ko. pyörästä : A French-American bitza story (http://southsiders-mc.blogspot.com/2008/09/french-american-bitza-story.html)
-t-
K!!
(http://3.bp.blogspot.com/_OORUnA0exqQ/SyuLUKU12rI/AAAAAAAABvs/dP2tX75pfMA/s400/IMG_3014)
Jack
Pist ny Jackki siit omast mopostaski tänne fotoo.
ei voi, joku häpy sentään. ;D
Jack
ps. ketäänhän mä en voi estää...
Toi Jackin postaama Twindian on makee.
Hakkaa mennen tullen BossHossit vaikka sylintereitä vain puolet.
Mut tämäkin hakkaa possihossit, on lättäpää ja vielä mittasuhteetkin jotenkin kohdallaan.
(tietenkin toi syylari on kamala...)
(http://www.honestcharley.com/Bike_Back%5B1%5D.JPG)
http://www.honestcharley.com/honest-charley-flathead-ford-v8-motorcycles.html (http://www.honestcharley.com/honest-charley-flathead-ford-v8-motorcycles.html)
Niin ja tietty liian iso etulamppu, hieman liian pitkä etulokari, DNA taikka muu johdannaiskeula jne pikkuseikat...
mr. Lennon
(http://theselvedgeyard.files.wordpress.com/2009/10/mayslide5.jpg)
ms. Bardot
(http://theselvedgeyard.files.wordpress.com/2009/10/u1577191.jpg)
Pitäähän sitä nyt jotain kotimaistakin olla ;)
(http://www.virtualindian.org/xmas04/manitou3700.jpg)
http://www.virtualindian.org/xmas04/manitou.html (http://www.virtualindian.org/xmas04/manitou.html)
No löytyshä se Inkkari ;D
Nätti! Vaikka putket harittaakin sievästi :)
(http://www.angelfire.com/blues/harley-pics/flat1.JPG)
Hieno! Lisää kuvia --> http://www.posh-factory.com/race.htm (http://www.posh-factory.com/race.htm)
(http://www.pipeburn.com/storage/1942_wLa_posh.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1263891541029)
Komiasti kiiltää.. nousevan auringon maasta tämäkin, Yokohama Hot Rod Custom show 2009.
(http://blog.freestylemagazine.com.au/wp-content/uploads/2010/01/mooneyes_71.jpg)
Tuo yllä ollut ei ollut oikeasti se mitä yritin etsiä, vaan tämä.. eri vänkä..
(http://lh4.ggpht.com/_6gYt2lAfrk8/SyAfaucxVQI/AAAAAAAAAwY/Xwcy0JUu6Qs/s800/Afbeelding%2023.png)
Hienoja mopoja löytyy lisää googelittamalla "Yokohama Hot Rod Custom show 2009"
-t-
doh, mikäs tuohon toiseen kuvaan nyt tuli.. ilmeisesti .png muotoiset kuvakkeet eivät näy?!? täytynee yrittää löytää toinen kuva samaisesta pyörästä.. sorry sekoilut..
mitä ..tua.. nyt se sitten näkyykin.. mystistä sanoisin..
KR750, Cafe racer... 8)
(http://1.bp.blogspot.com/_VDCGGBYmNCk/SsoGtcubgxI/AAAAAAAAHxE/HfaDJ0B0VT8/s1600/styling02_b.jpg)
Tämän vuoden (viime viikolopun) Joints custom show satoa
(http://4.bp.blogspot.com/_gBwUGcqwOyA/S8NGpHN-cSI/AAAAAAAADj8/4jie9Zr4asc/s1600/_5204822.jpg)
kaikki joukolla sparetime.jp sivulle Joints- näyttelyn satoa katsomaan. Helvetin hienoja vehkeitä (muitakin kuin lättiksiä)
Tässä on kyllä jotain - jopa pannun sivulaukku näyttää hyvältä :)...
(http://i58.photobucket.com/albums/g254/pilotr/DSC02449.jpg)
Alla Cyclemos museosta, Tennesseessä helmikuussa 2010 kuvattu mielenkiintoinen laite...(vai mitä Thomas...)Valmistumassa jossain vaiheessa, keula vaihtunee springeriksi mikä tyyliin sopiikin paremmin. Entisen omistajan (nimi lokarissa) saattanevat jotkut tunnistaa....
(http://lh6.ggpht.com/_TvXxmF-LsN0/S87u15I0J2I/AAAAAAAAF7g/46c65Scnizc/s720/Matkakuvat2010%20283.jpg)
(http://lh5.ggpht.com/_TvXxmF-LsN0/S87u2AviKBI/AAAAAAAAF7o/y6-UZMLbnMg/s720/Matkakuvat2010%20285.jpg)
(http://lh4.ggpht.com/_TvXxmF-LsN0/S87u108adiI/AAAAAAAAF7k/3D8XQZYB8lA/s720/Matkakuvat2010%20284.jpg)
(nythän tässä oikein innostui tuuppaamaan näitä kuvia foorumille kun tuntui onnistuvan, aikoinaan tuohon reissukertomukseeni spanskitalvesta yritin liittää kuvia näin tekstin sekaan mutta se meni niin päin vittua ettei mitään tolkkua...)
Lainaus käyttäjältä: flhx - 21 huhtikuu 10, 21:30:36
Alla Cyclemos museosta, Tennesseessä helmikuussa 2010 kuvattu mielenkiintoinen laite...(vai mitä Thomas...)
JO VAIN =)
Osat ovat jo Tallin ylisillä kokoonpanolinjan pystytystä odottamassa.. ensi talvi lähestyy..
-t-
(http://i163.photobucket.com/albums/t286/hyeenamies/26042010446.jpg)
Saa nähdä tuleeko tästä sanomista...Inkkarin lättä hieman erilaisessa ympäristössä...(Cyclemos museo, Tennessee)
(http://lh4.ggpht.com/_TvXxmF-LsN0/S87u0v07aZI/AAAAAAAAGRc/uSQxFQ00aJc/s640/Matkakuvat2010%20274.jpg)
"raceing"...Noh, ei se niin tarkkaa oo.
(http://lh4.ggpht.com/_TvXxmF-LsN0/S87u09GuX2I/AAAAAAAAGRc/D35lpdpBPos/s640/Matkakuvat2010%20275.jpg)
Sveitsistä, (Kraftstoff-Suisse)
(http://www.kraftstoff-suisse.ch/images/newsbilder/312_gr.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 05 heinäkuu 10, 19:44:00
Sveitsistä, (Kraftstoff-Suisse)
(http://www.kraftstoff-suisse.ch/images/newsbilder/312_gr.jpg)
Onkos toi jostain makikisoista? Kyltissa taitaa Bergrennen lukea. Viime vuonna oltiin Smuigen kyllilla kattoos tommosia ajoja, aika asiallista meininkia.
Nämä kuvat ovat tämän vuoden Grossglockner Trophy kisoista. Kuluu mäkikisasarjaa, (Bergrennen) ajetaan vain joka toinen vuosi, seuraavaksi 2012. Lähes 15 km pitkä rata, nousee 2428 metriin ja jatkuva nousu on 10% (10m nousua 100m matkalla)
LainaaDie „Grossglockner Trophy“ zählt zu den grossen, internationalen Bergrennen für historische Rennmotorräder in Europa. Es wurde zum ersten Mal im Jahre 1935 ausgetragen. Die Magie des Mythos „Grossglockner“ ist bis heute ungebrochen: Denn das Rennen führt über eine Distanz von fast 15 Kilometern die atemberaubenden Hochalpenstrasse hinauf auf 2428 Meter. Die Strecke verlangt mit zahlreichen Haarnadelkurven, konstanten Steigungen über 10 % und unkalkulierbaren Wetterbedingungen von Fahrern und Maschinen vollsten Einsatz
OT juttua: Sveitsissä on useita tämän alan pikku klubeja ja ne järjestävät omia tapahtumiaan, joten niitä kyllä on muitakin. Samoin vastaavia löytyy Saksastakin. Aivan meidän vieressä on Schauinslandin vanha mäkikisarata, lähes 10 km, siinä ajetaan joka toinen vuosi Schauinsland Classic, enimmäkseen autoja, seuraava kisa on ensivuonna, heinäkuussa ilmeisesti.
Lainaus käyttäjältä: Natking - 06 heinäkuu 10, 03:38:38
Onkos toi jostain makikisoista? Kyltissa taitaa Bergrennen lukea. Viime vuonna oltiin Smuigen kyllilla kattoos tommosia ajoja, aika asiallista meininkia.
Joo, toi Inkkarin kyljessä oleva kyltti on nimenomaan Sveitsissä olleen "Bergrennen Küssnacht am Rigi" kisanumerokyltti.
Ens viikonloppuna (10-11.7) on Sveitsissä Mendrisiossa lähes Italian rajalla kisa.
Generoso Revival CH (http://www.automotoclubgeneroso.ch/Default.asp?nid=26&lid=1&cid=1)
Lähden sinne ehkä "mekaanikoksi".
Tuo Kokkosen mainitsema Grossglockner Trophy kisahan järjestetään muuten Itävallassa...
lättäpää päivitys vuoden ensimmäiseen viikkoon.
Modernisoitu tekniikka kohtuullisen tyylikkäänä pakettina.
(http://www.flathead-bobbers.com/flathead_1942/images-hd0219/1942_Harley_Flathead_WLA_Bobber_468x322.jpg)
Ei mikään ihmeellinen kapine, vaan ihan tommonen perustyylikäs lättäpiä.
Tuolla juttua enemmän http://www.flathead-bobbers.com/flathead_1942/1942_WLA_Harley_Flathead_Bobber_by_Andy.php (http://www.flathead-bobbers.com/flathead_1942/1942_WLA_Harley_Flathead_Bobber_by_Andy.php)
Lars Nielsen Tanskasta ja metanolia syövä remmiahdettu Inkkari.
LainaaThe Salt Cracker
INDIAN 741, 600cc Metanol-fueled, Supercharged, Bonneville Land Speed Record Special.
Build story (http://www.indianpartseurope.com/saltcracker090525.html), more (http://www.indianpartseurope.com/saltcracker.html) and more (http://www.indianpartseurope.com/saltcracker090408.html).
(http://www.indianpartseurope.com/sc100812c.jpg)
(http://www.indianpartseurope.com/sc100812b.jpg)
(http://www.indianpartseurope.com/scbon11.jpg)
(http://www.indianpartseurope.com/scbon12.jpg)
(http://www.indianpartseurope.com/scbub01.jpg)
Kuvasta linkki isompaan kuvaan
(http://www.indianpartseurope.com/scbubfinal1.jpg) (http://www.indianpartseurope.com/scbubfinal1.jpg)
Kaivetaas lättäpäät taas esiin....
1936 UX, experimental U-model, yksi kuudesta valmistetusta.
(https://lh6.googleusercontent.com/_TvXxmF-LsN0/TYr7dSZ-TfI/AAAAAAAAHls/Z6rlMB1maa4/s640/USA2011%20243.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/_TvXxmF-LsN0/TYr7crW1p8I/AAAAAAAAHls/VNXTPHmH0WY/s640/USA2011%20242.jpg)
(Wheels thru time museo, Maggie Valley, NC)
(http://i200.photobucket.com/albums/aa232/kokkonen_photo/Lttp_Dragster.jpg)
^Toi on rajua!!
Mahtava tuote! Sarvien sijoitus on aika erikoinen, eika satulakaan nyt ihan yleisimmasta paasta ole.
Saattaa olla butt-crack ihmeissaan kun tolla paastelee menemaan.
Lupaan etten enää ikinä valita S1:sen liian kapeasta satulasta...
(http://i1099.photobucket.com/albums/g400/erakonkuvat/DSC_1271.jpg)
(http://i1099.photobucket.com/albums/g400/erakonkuvat/DSC_1324.jpg)
(http://i1099.photobucket.com/albums/g400/erakonkuvat/DSC_1301.jpg)
Nuorena kun aloittaa ni voi harrastaa kilvanajoa vielä hiukan vanhempanakin kalustoa vaihtamatta.. ;D
Erittäin miellyttävä herrasmies.
Tällasen turboahdetun lättäpään löysin, kun netistä selailin ahdettuja lättiläisiä vaan noin yleensä...
(http://www.knucklebusterinc.com/pics/1158691841.JPG)
(http://www.bikernet.com/news/images/PhotoID32743.jpg)
Juttu on tässä: http://www.knucklebusterinc.com/features/2006/09/22/1945-hd-turbo-flathead-custom/ (http://www.knucklebusterinc.com/features/2006/09/22/1945-hd-turbo-flathead-custom/)
Lisää, ja vähän tarkemmin, samasta aiheesta tässä: http://www.bikernet.com/pages/story_detail.aspx?id=281 (http://www.bikernet.com/pages/story_detail.aspx?id=281)
Tulihan sitä muitakin vinhoja juttuja ja kuvia löydettyä, mutta tämä nyt tällä kertaa. Enempi kyllä noista mekaanisesti ahdetuista tykkään, mutta kun tämä pyörä on aika onnistuneen oloinen muutekin, niin menkööt turpolla nyt [/i]tämän kerran sitten ;)
Hey!
Mooncricket!
(http://[url=http://imageshack.us/photo/my-images/844/mooncricket1.jpg/%5D%5BIMG%5Dhttp://img844.imageshack.us/img844/2789/mooncricket1.th.jpg)[/URL]
(http://img830.imageshack.us/img830/8925/mooncricket.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/830/mooncricket.jpg/)[/img]
http://imageshack.us/photo/my-images/844/mooncricket1.jpg/ (http://imageshack.us/photo/my-images/844/mooncricket1.jpg/)
Kokkosen postaama raaseri taitaa olla rysty.
Lainaus käyttäjältä: EnokKokkosen postaama raaseri taitaa olla rysty
Taidat muuten olla oikeassa.
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 10 heinäkuu 11, 20:51:12
(http://i200.photobucket.com/albums/aa232/kokkonen_photo/Lttp_Dragster.jpg)
(http://www.motorcyclemuseum.org/asp/membersonly/museum/images/b54/classapr_600.jpg)
Löysin tämän Rich Phillipsin rakentaman WLA:n Josh Kurpiuksen kuvista: http://joshkurpius.com/artwork/1242395_Rich_Phillips.html (http://joshkurpius.com/artwork/1242395_Rich_Phillips.html)
Oli pakko etsiä parempi kuva, ja löytyihän sellainen.
(http://1.bp.blogspot.com/_eia8aVTEcZo/Sb1Dw99qrGI/AAAAAAAAADE/QM-26eYDLJQ/s1600/IMG_2951.jpg)
Laitetaan Phillipsin blogin osoitekin: http://richphillipscycles.blogspot.com/2009/03/rich-phillips-cycles-and-leather-42-wla.html (http://richphillipscycles.blogspot.com/2009/03/rich-phillips-cycles-and-leather-42-wla.html)
Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 02 marraskuu 11, 23:07:42
Löysin tämän Rich Phillipsin rakentaman WLA:n Josh Kurpiuksen kuvista
Toi keula taitaa olla herra Phillipsin itse rakentama myös. JJ:llä oli monisivuinen löpinä kuvineen ko. keulasta, jonka joku oli ebaystä ostanut. Ei sitten ollut se keula rullamittaa tai suorakulmaa nähnytkään. Toivottavasti tuo pyörä on parmpaa laatua. Näyttää se ainakin hyvälle.
-Spöke-
(http://colemanfu.smugmug.com/photos/i-PV3WTr8/0/XL/i-PV3WTr8-XL.jpg)
Miten kummassa Lättäpäästä voi saada noin karmean näköisen moottoripyörän? :o
Kommee satula ;D
Onks tuos muuta lätäpäästä kuin kone ja ehkä keula? Loota on jostain limeystä ja ilmeisesti runko myöskin vai mikä runko tuossa on?
Muistuttaa Triumphin raamia.
Joop, limeyksi eli brittiraamiksi mäkin sen tulkitsin. Trumppa se voi olla tai AJS/Matchless...
hieno laite - paitsi satula ja stongan ympäristö
Satularatkaisu voi olla mukava, esteettisyys vaatii kyllä omanlaisen karsastuksen katseeseen. Tuo stonga/riserit/mittari kokonaisuus ei ihhan istu kyllä tuohon fillariin. Mut onko tuo Brittiraaminen ja lootanen HD vai HD-koneinen Britti?
kone, keula ja tankki amerikkaa muu brittiä - paperien mukaan kai siis britti, mutta mitas sillä on väliä (nimim. tallissa usaa, englantia ja japaniaa)
http://www.pipeburn.com/home/2011/9/7/blown-40-harley-davidson-side-valve-cojones.html (http://www.pipeburn.com/home/2011/9/7/blown-40-harley-davidson-side-valve-cojones.html)
Ahdettu lättis. Melkoisen upea kapistus.
(http://www.pipeburn.com/storage/06_09_2011_evolution_blown_harley_07.jpg)
jep
pikku-Inkkari
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/300848_273896385988333_100001039203641_904025_185938346_n.jpg)
Toi on kyllä hieno, ja etenkin noi inkkarin kansien pyöreät muodot. Ton tapasta flathead diggeriä olis kiva nähdä, katuajoon tehtyä siis.
Pitää vielä lisätä... K-mallin Harrikan kannet on toinen, täysin erillainen, mutta yhtä lailla komea lättäpää toteutus
(http://i1099.photobucket.com/albums/g400/erakonkuvat/DSC_1330.jpg)
voin muuten myös kertoa mikä oli maaliintulojärjestys..
tälläisten näkeminen radalla on aika helvetin hienoa! ;D
Lainaus käyttäjältä: Jack - 22 joulukuu 11, 08:35:17
pikku-Inkkari
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/300848_273896385988333_100001039203641_904025_185938346_n.jpg)
aika erikoinen kickki systeemi tossa vehkeessä.rupesin kattomaan et ei ketju oikeen osu rattaalle mut se olikin jotain muuta :o
kappas piti kelata koko viestiketju läpi ja näkyy olevan muissakin inkkareissa toi systeemi.
Joo kyllä se on ihan originelli ratkaisu - samanlainen löytyy Jackin käyttöinkkarista.
Tässä tarina tuosta Jackin postaamasta Bellasta: AN INDIAN FOR BONNEVILLE, BELLA 2011 (http://www.youtube.com/watch?v=72qa2He7y20#)
Hienokuntoinen wla => bongasin Honolulussa ostoskeskuksesta Waikiki-beachin tuntumassa akkojen kosmetiikka osastolta ::) Kaikkea sitä näkeekin kun joutuu vaimon perässä kauppoja kiertelemään :P
Lainaus käyttäjältä: -mikko- - 27 joulukuu 11, 10:33:15...Kaikkea sitä näkeekin kun joutuu vaimon perässä kauppoja kiertelemään :P
Olikohan se tuotu sinne ihan vaan tympääntyneiden ukkojen viihdykkeeksi ;D
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 27 joulukuu 11, 10:35:02
Lainaus käyttäjältä: -mikko- - 27 joulukuu 11, 10:33:15...Kaikkea sitä näkeekin kun joutuu vaimon perässä kauppoja kiertelemään :P
Olikohan se tuotu sinne ihan vaan tympääntyneiden ukkojen viihdykkeeksi ;D
Aivan samaa minäkin epäilin, eikä siinä mitään => minäkin viihdyin siellä putiikissa yllättävän pitkään ;D
Saisivat enemmänkin käyttää tuollaista menetelmää; kaikkiin putiikkeihin vaan moottoripöriä näytille viihdyttämään "asiakkaita", jotka välillä pakosta joutuvat noihin muuten niin rasittaviin paikkoihin.
Tässä yksi mielestäni vertaansa vailla olevan lättäpää-toteutus:
(http://www.jockeyjournal.com/forum/attachment.php?attachmentid=35805&d=1226646170)
Tällaista stuukkia vois yrittää saada muuallekin kuin nopeusennätyksiin.
Saksalaisen tekele.
nyt on mun mielestä saksalainen onnistunu todella hyvin
Erikoinen springeri, mitä tuolla on haettu, pelkkää erikoisuutta vai jokin konkreettinen syy moiseen rakenteeseen?
^ tuo on hillclimber-tyyppinen springeri.niitä saa nykyää ihan uustuotantona.
http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2158788 (http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2158788)
Saksanpoika on näköjään värkännyt hydrauliseen etujarruun vaijerikäytön. On tyhmyyksissään mennyt testaamaan sitä ja pilannut jarrulevyn mustan pinnoituksen ;D
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 23 tammikuu 12, 16:42:22
Saksanpoika on näköjään värkännyt hydrauliseen etujarruun vaijerikäytön. On tyhmyyksissään mennyt testaamaan sitä ja pilannut jarrulevyn mustan pinnoituksen ;D
Joo, selkeesti ajopyörä :D
Tai niinno, eikai ylämäessä jarrua tarttiskaan..
Samahan tuo levy on maalata vaikka kokonaankin jos haluaa pelkät jarrulevyn "puolat" mustaksi. Muutama jarrutus ja kitkapinta on taas kiiltävä. Autopuolella Black Diamond tekee samoin.
Vähän kun sais vielä patinaa tuohon pyörään niin sopis mun silmään vielä paremmin.
(http://i296.photobucket.com/albums/mm178/ninaudp/2011_02/neil17.jpg)
Onhan noita Norleyta jo nähty, mites ois Nordian...Jackin kommenttia odotellessa...
^ Itelle uus juttu tuo etujousitus. :o Kyllä kaikenmaailman haitarikumeja on nähty, mutta jouset tuolla tavalla teleskooppikeulassa. Osuu kyllä mun silmään.
^onhan noita. Forking by Frank ainakin sellanen jonka tuotoksia muistan nähneeni jo aikoinaan amerikan lehdissä.
(http://www.quikpage.com/custom/img1s50609.gif)
http://www.frankmain.qpg.com/ (http://www.frankmain.qpg.com/)
Ja helpoiten muistettava saattaa olla Suzuki PV... ::)
Lainaus käyttäjältä: flhx - 12 helmikuu 12, 00:44:08
Onhan noita Norleyta jo nähty, mites ois Nordian...
Olen aina ihmetellyt näitä.. toki eihän 2-pyöräisillä liikkumisessa ole kysekään 'järki-jutuista' mutta kuitenkin.. Minkä takia yhdistää huono ajoasento alitehoiseen moottoriin, ja saavuttaa huima 35mph nopeus ja jäykkä niska.. Toi on vähän sama kuin joku 6-koneinen camaro.. ehkä britti-kärpäsen pureman saaneet elävät jossain mielikuvitusmaailmassa, missä Triumph Herald 900cc on maailman paras urheiluauto.
Tuommoiset kuvat pitäisi bannata lättäpää-keskustelusta.. ja mieluusti koko foorumilta.. häväistystä sanon minä..
-t-
Miten niin 35mph? Musta tossa on kovastikin järkeä, eikä ne tehot tossa laske päinvastoin, ainakin tossa Knuckle tapauksessa.
voisin veikata, että toi Nordian liikahtaa aika rivakasti.
Puheet 35 mph nopeuksista on tietämättömän höpötyksiä ;D
Lähtökohtaisestihan kuitenkin featherbedissä pitäisi olla Norton-moottori ja sopivasti piristetty 850cc Commando kone on vain se paras... toki jollain Atlaksen koneellakin keulii ympyrää jonku inkkarinkone tai knukkeliviritelmän ympäri. Nortonilla vaan tuli noi nopreammat twinit niin paljon featherbesin jälkeen et aikansa ominaisuuksiltaan parhaaseen runkoon ehdittiin viritellä jos jotakin voimanlähdettä ja traditio jatkuu.
Todella tyylillä kasattu. :P
Silmä karsastaa tuota siuvaunun lokaria mutta muuten erittäin hieno laite.
Jos olis kuva toiseltakin puolelta, niin karsastais myös takalokari - muistaakseni samanlainen kuin sivarissa.
Niin, ja kuten yleensä sivuvaunujen kanssa on, niin olisi parempi ilman vaunua ;D
Tällanen inkkari tuli vastaan, kun crockereita piti katsella.
(http://www.motohistory.net/images/IndianBobberD.jpg)
Olis ollut kiva tietää, että onko mopedissa käsivaihteet ja jalkakytkin, kun loota ja kicksi näkyvät olevan lainattu jostain muusta pyörämerkistä (josta on lainattu varmaan vähän muutakin ;))
Taustalla näkyvässä springerissä erikoisen näköinen iskarisydemi. Inkkari hieno, mut kromattu nykytekniikka paistaa päällimmäisenä.
Lainaus käyttäjältä: Titus - 26 helmikuu 12, 09:54:49
Inkkari hieno, mut kromattu nykytekniikka paistaa päällimmäisenä.
Jep, sarvet, jalkatapit ja toi stanan A.nessun lamppu sopii tohon hienoon peliin kuin perunat seipaalle.
Mutta noi jarrut menettelee tos eessä, ainaki pitäis pysähtyä. Muut billet osat vois heittää lähimpään en sano mihin. Ja putketkin vois uusia.
ja monta muutakin vitun rumaa osaa vois tosta inkkarista paiskoa mäelle.
Stonga, jalkatapit, satula(kaipaa muotoilua), hd'n aski...takalokari...olis kiva nähdä toiselta puolelta.
Itseasiassa karsee kötöstys
BLOW ME! ;D
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Sportster%20of%20the%20week/K-ahdin.jpg)
Pitäiskö? ;D
K-mallissa on se hyvä ettei siinä voi mennä kansipahvi paskaks... ::)
ööö.. Miksi ei? Eikös lättäpäässä kansipahvi ota ihan samalla tavalla puristuspaineen vastaan kuin missä tahansa moottorissa?
Onko K-mallissa kansipahvit?
Niin, eikös siellä ole pelkästään alumaalia, sutastu kansipahviksi niinku....
näin muistaakseni, eli ei pahvia. Kai sinne voi jotain laittaa jos haluaa...
Kysyy Vesalta...
Ei niissä ole. Kuten yllä mainittiin ni alumaalia vain.
Hyvä tietää tulevaisuutta silmällä pitäen ;)...
::)
Vähän knoppitietoa aiheesta! ;D
Itseasias Race Dep. ohjeisti jo muistaakseni 30-luvun lopulla kasaamaan Wldr:n koneen alumaalilla tiivisteen sijaan.
En vaan nyt äkkiä löytäny tehtaan julkaisemaa ohjetta,dementia vaivaa. Tietty jos jollain olis 30-luvun ShopDope-kirja ni muistaakseni siellä on se.
Muoks: siis ei kasaamaan koneen vaan kannet paikalleen. Tuli brain pfart
söpö lättäpää
(http://www.rodyface.com.br/wp-content/uploads/flatty.jpg)
http://45chop.blogspot.com/2012_01_01_archive.html (http://45chop.blogspot.com/2012_01_01_archive.html)
(http://1.bp.blogspot.com/-m_4a1tfeH2Q/TwTOOt6Zy5I/AAAAAAAABMM/9SULeQa9cnM/s1600/IMG_6145.jpg)
Kun kattelin tuota kuvaa, niin onko tämä lättis nyt sitten täysin jousittamaton??? Lukuunottamatta penkkiä siis.
Yllätävältä maailmankolkalta,,,
WL 750 ????????..???..??????? (http://www.youtube.com/watch?v=BClRF4shhVc#)
(http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2012/01/harley-cafe.jpg)
pikkulättäcafe 8)
Lisää juttua -> http://www.bikeexif.com/cafe-racer-harley (http://www.bikeexif.com/cafe-racer-harley)
Hienosti customoitu vanha harley..1948 UL , Born Free 4, , Righteouscycle, Live free cycle sales, Joe Lingley, flathead (http://www.youtube.com/watch?v=YXS5WLGdyGM#ws) Varmaan ihan hauska pyöräralli too Born free, ovat ilmeisesti amerikan-joet ottaneet mallia Joutsasta. :)
On kyllä koneen viimeistely kohillaan. Ja toi pikkulättäkafe taitaa olla helvetin nopee jokasuhteessa, kun on toi etujarruki kerinny ruostumaan ;D
(http://3.bp.blogspot.com/-Psu79ZJYvWQ/TuR-ePSx9gI/AAAAAAAACbE/DIwEmyVqX50/s1600/sparetimeIMG_3036.jpg) (http://3.bp.blogspot.com/-Psu79ZJYvWQ/TuR-ePSx9gI/AAAAAAAACbE/DIwEmyVqX50/s1600/sparetimeIMG_3036.jpg)
Aika nostaa tätäkin aihepiiriä ;D
(http://www.spice-mc.com/sale/assets_c/2012/03/54%20KH%20006-thumb-700x467-1021.jpg)
Tällasen ma haluun, tai sitten tällasen
(http://3.bp.blogspot.com/-QcvU5YI4rWQ/UFVfYimKjcI/AAAAAAAAHCY/GllmDto_4MQ/s1600/IMGP9428.JPG)
Ja tässä on äärimmäisen rankka pikkulättä:
(http://4.bp.blogspot.com/-R5VaLvjnPSk/UIe-Tf0UlhI/AAAAAAAAbDw/TNhMU6cs-pI/s1600/R0048677.JPG)
Hevosenkenkä öljysäiliö sopisi pyörään kuin nenä päähän, ja täyttämään tyhjäksi jäävän tilan. Tässä paremmesta kuvakulmasta, josta tuo tyhjä tila ei näy.
(http://1.bp.blogspot.com/-PUl8P98NX80/UIe-WfHn4vI/AAAAAAAAbD4/jVx7JtnTlXg/s1600/R0048678.JPG)
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/534621_525092787518330_2106562719_n.jpg)
fillaria kommentoimatta, off-topiccia; Fukurokuju on ehkä maailman paras saappaankorjauspaja...
edittiä, se onkin hukurokoju....
Eikös toi komistus oo K-mallin sportti?
Lainaus käyttäjältä: Jack - 23 marraskuu 12, 13:15:29
fillaria kommentoimatta, off-topiccia; Fukurokuju on ehkä maailman paras saappaankorjauspaja...
edittiä, se onkin hukurokoju....
Saattaa ollakin, mutta kun katseli niiden blogista (http://hukurokuju.com/blog/category/wesco/page/5/) kuvia, niin työnjälki näyttää erin omaiselta, mutta ihmetyttää miksi ne on pilanneet monet asialliset jalkineet kiilapohjilla. Muotijuttu kenties? Eli ei ihme etten ymmärrä ;D.
Olis kanssa kiva tietää kuinka ne ompelee noi paksummat pohjat randiin...
joutubesta löytynee videoita.
Ja mäkin osannen kertoa about kuin se tehdään ;-)
Ja tasapohja on jossainpäin muotia tms. Tosin itse en engineereihin laittais...saati Wescon engineereihin.
Kysy Kiiskeltä noista tasapohjista ;-)
Alkaa menemään pahasti ohi aiheen, mutta pakko jatkaa:
Tiedän kyllä kuinka Rapidilla ommellaan normipaksuiset pohjat, mutta kiinnostaakin kuinka noi paksummat hoituu. Rapidin naskali on käyrä, joten pohjan paksuuden kasvaessa menee homma haasteelliseksi, kai? Vai käytetäänkö tohon jotain konetta suoralla naskalilla/neulalla?
Tasapohjat Rules! Pysyy jalat tukevasti maassa ja korkokengät on muutenkin muijille ja muille ristiin pukeutuville. En mä silti kovin korkeeta barrikaadia noiden tasapohja-engineerien puolesta rakenna. Toteanpa vaan että todennäkösesti vitun hyvät. Itellä ei ole kun en ole insinööri muuten varmaan olis.
Noissa kengissä kun on Goodyear-welt ni se tasapohja kyllä ymmärtääkseni vedetään liimalla siihen kiinni....ainakin kaikki mun näkemät ja omat on liimalla...
OK, niin mä vähän arvelinkin. Tosin näytti tuolla olevan joissakin tavallista paksummissa pohjissa tikki. Kikkailua.
Lainaus käyttäjältä: kessu - 23 marraskuu 12, 19:11:46
Eikös toi komistus oo K-mallin sportti?
Ei, vaan K-malli. Sportster esiteltiin vasta 1957. Joojoo, viisastelua ;D
tossa joitain näkökulmaa kenkäkeskusteluun ja otsikon aiheeseen...
Noinhan mä just sanoin korkokengät on naisille?
(http://i1099.photobucket.com/albums/g400/erakonkuvat/1b6ad43c4cbd10ea59975c87b23f944f.jpg)
Kilvanajoprätkä.
Reborn Racing lättäpääkilpuri Akaa/Suomi. Kuvattu Juhannuksena Jurvassa.
Siinä se on peli 8) , tuollasen kuskin pitää olla mitään pelkäämätön, vauhdin hurmasta elinvoimansa saava vauhtiveikko ?
Olisi helppo kuvitella että näin onkin ?
Olisko sulla sivukuvaa laitteesta ?
Tai jopa ajokuvaa ?
Veikeä pikkulättäri
(http://1.bp.blogspot.com/-H7s3THu3tLE/ULmZdNmHaII/AAAAAAAAaX0/c1yHzW-VccY/s1600/3.JPG)
Jim Mosher's Indian "Twin-Scout" Bonneville Racer (http://www.youtube.com/watch?v=dtG9gWMIYAo#)
(http://www.performanceindian.com/Twin%20Scout%20MZ.jpg)
Kenen tekemä magneetto Performance Indianin Bonnekilpurissa?
-E
Jimin sivuilta löytyy aika pitkät tarinat (joita en ole lukenut) tosta fillarista. Eiköhän se selviä sieltä.
Veikkaan Hunttia, 814$ kpl....
K-mallia kehiin:
(http://wickedmeanbikes.com/wp-content/uploads/2013/04/wmb-HARLEY-DAVIDSON-KH1954-GENERAL-CHICARA-ART5C-1024x685.jpg)
meinasin laitta viikon kuvaan, mutta kun se on kuitenkin kuvan kohde, joka tässä on merkityksellinen...
Tässä hiukan arkisempia kuvia:
(http://wickedmeanbikes.com/wp-content/uploads/2013/04/wmb-HARLEY-DAVIDSON-KH1954-GENERAL-CHICARA-ART5C-2-1024x682.jpg)
(http://wickedmeanbikes.com/wp-content/uploads/2013/04/wmb-HARLEY-DAVIDSON-KH1954-GENERAL-CHICARA-ART5C-3-1024x682.jpg)
(http://wickedmeanbikes.com/wp-content/uploads/2013/04/wmb-HARLEY-DAVIDSON-KH1954-GENERAL-CHICARA-ART5C-4.jpg)
Tarkalleen ottaen, kone ei ole pöllitty K-mallista vaan pitkäiskuisemmasta versiosta eli KH:sta
tässä teille
(http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=392181&d=1379707607)
taitaa olla ruotsalainen projekti (jockeyjournalista pöllitty kuva)
Meinasin jo perustaa "Viikon Sivuvaunu" -ketjun mutta varmaan parempi näkyvyys täällä. Tää on hieno.
(https://scontent-a-mad.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1374144_550923998295384_2078040662_n.jpg)
Tuollainen löytyi taas naamakirjasta...
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Sportster%20of%20the%20week/1378557_707154135979291_1366906168_n.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Sportster%20of%20the%20week/1378557_707154135979291_1366906168_n.jpg.html)
Asiallinen laite tuo taaempi..
(https://fbcdn-photos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/1391923_10201525158483288_1107983991_n.jpg)
Jackin iloksi räpsäisin kuvan tästä:
(http://www.kolumbus.fi/tbone/Bone/Bonen_takapiha_files/Media/IMG_1596/IMG_1596.jpg)
Erinäisten tapahtumien jälkeen päädyttiin Köpiksessä kahvilaan, jonka omistavat paikalliset motskariukot. Hetken aikaa kahvilassa istuttuamme tämä paukutteli paikalle kahvilan eteen. No minä siitä sitten heti jutuille, kaveri kuuluu Killer Bobbers nimiseen paikalliseen prätkäporukkaan, jonka tallille sitten pienen jutustelun seurauksena päädyimmekin. Erittäin old schoolia oli siellä, diggailin ihan täysillä.
Tossa vehkeessä on stroukattu pata, menee kuulemma lättäpääksi sangen ripeästi. Toisaalta, kehuivat että toisella tallin heebolla on vieläkin nopsempi vehje, Danmark's Fastest Indian...
asiaa...
Killer Bobberseihin oon törmänny netissä, asia meinikiä, ja stroukatut inkkarit on aina hyvä...
;)
Tuosta inkkari, kiksipoljin poikkeavasti vasemmalla. (http://3.bp.blogspot.com/-GG4luitIID4/UMAWIXIMXKI/AAAAAAAABMA/U7qYFilE7VQ/s1600/DSCN2712.JPG)
Kuva Garage Companyn blogista.
Joo, aika mysteeri, siis toi låda, ja runkomodaus. Ei se että kiksi on vasemmalla, niinhän kaikissa oikeissa inkkareissa on, keu-keu...
Jack, ei kytkimelle tai kytkimen läpi!
juu, ei, meinasinkin vain kiksin sijoitusta vasemmalla puolella...
Laitetaas lättäpääosastolle taas jotain elämää. Tämä ketju vois olla nimeltään kuukauden tai jokatoisen kuukauden lättäpää :)
NO, jockey journalia selatessa tuli hankala ongelma, että laittaiskos sitä viikon sportsteriosioon vai lättisosioon. Molempia löyty niin komeet pohjois-kalifornian tyylissä, että... Lättiksiä ei tainnu kylläkään olla kuin tämä yksi, mutta sitäkin parempi k-malli tai kh tai khk. Sportstereita oli tosi paljon, enemmistö niistä pyöristä. Siitä syystä ja sitten tästä lättispuolen suhteellisesta hiljasuudesta johtuen päädyin lättikseen, jota usein kyllä luullaan sportsteriksi
(http://i213.photobucket.com/albums/cc53/s1paulma/norcal6.jpg)
(http://i213.photobucket.com/albums/cc53/s1paulma/norcal7.jpg)
On se hieno oman aikakautensa edustaja. Veikkaisin että runko on täysin orkkismitoissa.
Pitäisköhän se kohta puhaltaa pölyt pois oman KHK:n päältä ja alkaa venyttää runkoa hippimittoihin ;)
Se on hieno moottori!
Tahtoisin samanlaisen.. enkä usko olevani ainoa, ja tämä seikka hiukan vaikeuttaa mun saamisiani.
Hauskaa, että asia on ikäänkuin kääntynyt päälaelleen. Joskus markkinoille tullessaan tuo kone -- tai sen toimintatapa -- oli pyörässä (K-malli) epäsuosituin tekijä (vanhanaikainen sivuventtiili kone). Muutenhan K oli brittipyörien tasalla, ollen jousitettu molemmista päistä, uniittimalli (vaihteisto samaa valua moottorin kanssa) ja jalkavaihteinen.... Ja nyt kaikissa K-malleissa tuo moottori on varmaan halutuin osa tai se tekijä, joka tekee pyörästä niin halutun. (Tietysti se seikka, että malli on pre-porsteri on merkitsevä, ja etenkin se, ett tuolla moottorikonstruktiolla tehdas kilpaili voitokkaasti seitsemänkymmentäluvulle saakka).
K-malli oli 750 kuutioinen, eikä kovinkaan tehokas. KH-mallissa kuutiot nostettiin 883:een pidentämällä iskua big twinin iskunpituuteen. Tämä lisäsi tehoa ja vääntöä, mutta tehtaalla oli vielä KHK virityssarja, jonka jokainen KH mallin ostaja/omistaja pystyi ostamaan pyöräänsä. KHK:ssa oli kiillotetut kanavat, rajumpi nokka-akseli ja parempi kampuran laakerointi.
Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 17 maaliskuu 14, 17:07:14...KH-mallissa kuutiot nostettiin 883:een pidentämällä iskua big twinin iskunpituuteen...
Ei pidä ihan paikkaansa, tehdas nimittäin pani pykälää paremmaksi - KH-moottori on Harley-Davidsonin pitkäiskuisin koskaan valmistama veekakkonen huimalla 4 9/16" iskullaan.
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 17 maaliskuu 14, 22:38:03
Ei pidä ihan paikkaansa, tehdas nimittäin pani pykälää paremmaksi - KH-moottori on Harley-Davidsonin pitkäiskuisin koskaan valmistama veekakkonen huimalla 4 9/16" iskullaan.
Joo, näinhän se on. En muistanut iskua täsmälleen, vaan lauseen, että "ainoa small twini, jossa isku on yli 3,8125 tuumaa"... . On sitä kyllä tullut ihmeteltyä noita numeroita (kun KH:n poraus on 2 3/4"). Melkoinen undersquare engine.
Joo, tota tuli joskus ihmeteltyä, mulla on k-mallissa toine lohko -52 ja toine tais olla -54. En oo ihan sata varma, mut laatikko on modattu helppohoitoseks. Purin sen sillon amiksen aikaan, hiukan ihmeteltiin kun oli stroukattu uudemmalla kammella, sinne menee sit normaalit seiskapuolikkaan männät (wl) mut ku on iskua nii paljon nii sorvattii 4mm helmasta pois. On muuten boonilla pikkusen halvempia noi wlan männät ku k-mallin... Ihan vaa niinku vinkki vinkkinä tälle suomen tuhatpäiselle k-malli kansalle ;D
Ihan varma en oo noista nokista mitkä mulla on, mut luulen et ne on khk settiä, pitäs saada tehtyä magneetto valmiiks että vois ees yrittää käyntii. Linkkerttiä joutuu kiillottelemaan siihe asti, mut enköhä tuonki joskus saa valmiiks...
Ruotsalainen klassikkoyksilö
Lättäri mallia MATALA ;D
(http://i1053.photobucket.com/albums/s476/johnnyrainbow13/japan%20scene%20II/841_zps5dd8cc33.jpg)
Sehän kuuluis toi rautis tossa takana viikon porsteriks, on sen verran aerodynaaminen...
Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 24 maaliskuu 14, 19:50:43
Sehän kuuluis toi rautis tossa takana viikon porsteriks, on sen verran aerodynaaminen...
On joku pistänyt vanhempaan rautiaiseen -71 veneperän - mikäs siinä jos niitä on ylimääräisiksi siunaantunut ;D.
Mutta tässäpä asiallinen K :)
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/Sportster%20of%20the%20week/KModel.jpg) (http://s123.photobucket.com/user/sheikkinen/media/Sportster%20of%20the%20week/KModel.jpg.html)
Tuo keula(kin) on hieno!
LainaaMutta tässäpä asiallinen K
Ehdottomasti viikon lättäpää. Hieno! 8)
Keskeneräinen, mutta potentiaalia Viikon Lättäpääksi.
(http://www.chopcult.com/gallery/albums/album-499/lg/IMG_8683_copy.jpg)
Pari kuvaa lisää tuosta lättäristä. Aika raju tuo jäykkä keula.
(http://www.chopcult.com/gallery/p.php?a=XF9VXis+OCdnZXt7PW5xbC5remV8Zic2Pj8lNDciKyEiIi0iJjIjKDsnNyMoNDs=)
(http://www.chopcult.com/gallery/p.php?a=XF9VXis/PSVnZXt7PW5xbC5remV8Zic2Pj8lNDciKyEiIi0iJjIjKDsnNyMoNDs=)
Kovat jätkät ajaa jäykällä keulalla! Tai ainakin työntää pyörän pakuun ja vie näyttelyyn... Muotoilututkielma mielestäni, ei varsinaiseen käyttöön.
Vielä ehtii ennen maalausta lisätä muutaman tuuman stretsiä ;D
Siisti --> http://www.bikeexif.com/harley-davidson-racing-motorcycle (http://www.bikeexif.com/harley-davidson-racing-motorcycle)
(http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2013/04/harley-davidson-racing-motorcycle.jpg)
Tuo on kyllä hieno, ei ole mitään ylimääräistä.
-eeko
Tässä on varsinainen hillclimberi: ahdettu lättäpää JAP:n sinkkukone, joka on tungettu ilmeisesti BSA:n runkoon. Löysin Corpses from hell -blogista.
(http://3.bp.blogspot.com/-TvdxpwmENdQ/U1Zmb7kQlJI/AAAAAAAAFOE/JzSQtowKygs/s1600/P1070349.jpg)
Moottoria lähempää:
(http://1.bp.blogspot.com/-HMOuBOw7GrU/U1ZmQc7-LYI/AAAAAAAAFNs/SCxtYN5HmNo/s1600/P1070292.jpg)
sekä moottori, että ahdin näyttävät olevan omalla öljysäiliöllä varustettu....
(http://2.bp.blogspot.com/-EQE2d1_lxMg/U2EK5PZlp_I/AAAAAAAAFTY/WzYL7pFBQ3w/s1600/P1070294.jpg)
Magee Kiipuri:
(http://3.bp.blogspot.com/-JqQS93bClkw/U1ZmUJYAPoI/AAAAAAAAFN0/DzWE0xzOs_U/s1600/P1070347.jpg)
Kattelin kuvia koneeltani... Löysin tälläsen herkkupalan, joka ei muistakseni ole täällä. Näitä KHK malleja kun olis joskus tehty vähän enempi, etteivät olisi niin harvinaisia (ja hintavia) nykyisin.
Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 18 kesäkuu 14, 11:02:22...Näitä KHK malleja kun olis joskus tehty vähän enempi, etteivät olisi niin harvinaisia (ja hintavia) nykyisin.
Onhan noita pari/kolme Suomessakin. Yksi tuolla omassa tallissa ;)...
Onnenpekka olet... . vaikka kyllähän siinä tarvitaan jotain muutakin kuin onnea, että osuu tuollainen kohdalle (enkä tarkoita mammonaa)
Harleyn viralliset K-mallien valmistusmäärät per vuodet :
-52 1970 kpl
-53 1723 kpl
-54 1579 kpl
-55 1065 kpl
-56 1253 kpl
Ei välttämättä täysin totuutta vastaavia lukuja, eivätkä sisällä KR:iä tai kisamalleja, mutta noin 7600 (7590) zipaletta noita K-malleja on tehty. Ei ihan kauheesti siis.
Onko noi valmistusmäärät nyt yleisesti K-mallisarjan vai KHK:n? Ei niitä paljoa missään tapauksessa ole...
KH tuli vasta -54, KHK -55 ja -56 jolloin vain 714 kpl.
K-mallisarjan.
1954 alkoi KH:n valmitus ja K-mallin valmistus lopetettiin. En tiedä tarkkaan, minkä verran esimerkiksi mallia KH tehtiin ja mikä määrä niistä taas upgreidattiin KHK:ksi tehtaalla. KH:nhan sai pienellä lisämaksulla ja odotuksella viritytettyä KHK:ksi tehtaalla vielä myöhemminkin.
Vuodesta 1955 sanotaan, että valmistuneet pyörät jakaantuivat niin, että niistä 616 oli KH mallia ja 449 KHK mallia. Mutta tässä ei ole ehkä otettu huomioon myöhemmin KHK:ksi muutettuja...
KH ja KHK eroavat ainakin laakereiden, kanavien, palotilojen (venttiilien edellyttämä lisätila) ja korkeanostoisten nokkien osalta (nokka oli tietäkseni jokin loivemmista KR:n nokista). KH:n sanottiin tuottavan noin 38 hevosvoimaa, mutta KHK:sta ei mitään täsmällistä lukua ole osunut silmiini. KR:t tuottivat tehtaan säädöissä noin 48-52 kaakkia ja hurjimpien viritettyjen yksilöiden sanottiin tuottavan yli 60 hv.
Eräs suomalainen lättäpääguru tiesi kertoa että KHK:ssa oli uutena enemmän tehoa kuin ensimmäisissä rautapäissä. Erot vakio K/KH-malleihin juurikin nuo mainitsemasi.
Oma KHK on -56 - tai siis moottori, paperit ja joitain irto-osia, ei mulla siis kokonaista pyörää ole.
Conner: HD data book sanoo:
-1952: K 1970 kpl, KR 17
-53: K 1723
-54: KH 1579
-55: KH 616, KHK 449, KHRM 77, KR 37, KRTT 14, KHR 1, KHRTT 6
-56: KH 539, KHK 714, KR 29, KRTT 18, KHRTT 13
-57: KH 90, KR 16, KRTT 9, KHRTT 4
-58: KR 9, KRTT 26
-59: KR 10, KRTT 23
Vuosilta 60-62 on listattu raaserimalleja, muttei mainita myyntilukuja
-63: KR 80
-64: KR 20, KRTT 30
-65: KR 10
-66: KR 10, KRTT 10
Nostetaan wanhaa ketjua.
(http://images.gizmag.com/gallery_lrg/ej-cole-motorcycle-collection-auction-preview-226.png)
(http://images.gizmag.com/gallery_lrg/ej-cole-motorcycle-collection-auction-preview-225.png)
Edit. Tulikohan väärään ketjuun. Onko tuo ollenkaan sivuventtiilikone?
Hieno ylämäkipyörä! Alunperinhan tuo on varmaan ollut lättäpää, mutta kansiventtiilitoimiseksi tehty.
Inkkareista en niin hyvin tiedä, että onko tehtaan oma kisakone...? Tekikö Indian kansiventtiilikokeiluja kisavehkeisiin, kuten HD, vai oliko kaikki kansiventtiilimoottorit joidenkin pienempien lafkojen, kuten Crockerin tekemiä ja asentamia kittejä. Crockerhan ainakin teki inkkareihin kansiventtilisarjoja.
Harley Davidsonilla oli tuollaisia samanlaisia kansiventtiilimoottoreita, jotka tehdas oli muokannut alunperin sivu- tai sekaventtiilikoneista.
Jason Sheet'n Harley VL (1931).
(http://2.bp.blogspot.com/-G0IXB6Xw44U/UsWNpqo6a6I/AAAAAAAAEu4/SO0siY3nE6I/s640/image+(4).jpg)
(http://4.bp.blogspot.com/-dYuPCPckA0c/UdXitq4AW8I/AAAAAAAAF_8/jMcZS45MuhA/s400/Born+Free+5+Winner.jpg)
Born Free 5:ssä bike raffle:n voittaja Ryan Hagger valitsi tämän ajokin, kun sai valita, minkä pyörän halusi omakseen. Voittaja ja rakentaja keskustelevat pyörän ominaisuuksista tuossa jälkimmäisessä kuvassa.
Laitetaas tähän yksi Born Free 6:n lättäpää, jotta pysyy järjestyksessä tapahtumat ;):
(http://1.bp.blogspot.com/-aIiSwIOwdYM/VA8HUGjZUWI/AAAAAAAAwz0/_aQiRNCE5Y4/s1600/image%2B(135).jpeg)
Laitetaan sitten vaikka seuraavaksi Born Free 7:sta joku lätyskä, kun sehän oli just. Ei voi vielä laittaa mitään sieltä, että säilyy joku roti ;D
Eloa vanhaan ketjuun Tracker tyyliin duunattu
Pelkkä kone mutta kuitenkin aikamoinen..........
Kuvateksti sanoo että OHC mutta minusta tuo näyttää OHV:ltä.
Vai onko niin että homma on vielä kesken? Muutoin tuosta näyttää puuttuvan vain työntötangot.
Lainaus käyttäjältä: Motomatti - 18 marraskuu 15, 15:03:58
Kuvateksti sanoo että OHC mutta minusta tuo näyttää OHV:ltä.
Vai onko niin että homma on vielä kesken? Muutoin tuosta näyttää puuttuvan vain työntötangot.
Niin siis lättis OHV kansilla :o
Joo, noi Koslowin kannet on mielenkiintoset. Tekee flättiksestä porsterin tapasen nelinokkaisen laitteen.
Tossa on juttua ja juutuubiakin
http://cyrilhuzeblog.com/2010/12/17/1913-harley-davidson-koslow/ (http://cyrilhuzeblog.com/2010/12/17/1913-harley-davidson-koslow/)
Jaappanilaisilla on Krakeniksi ristitty koslow-moottorinen pyörä. Voi olla kuvien motikka siitäkin...
sylinteritkin näyttäisi olevan koslowin ;D
Sivistyneitä japanialaisia kun ovat ottaneet laitteen nimeksi Kraken. Varmaan olisi ollut muitakin mörkönimiä olemassa.
(http://1.bp.blogspot.com/-2nrvVSFnLP4/VIRGn7Sd63I/AAAAAAAAWDM/4VJz96G8TiA/s1600/023.jpg)
Ja saman pyörä hiukan erilaisena (voipa olla jopa eri pyöräkin):
(http://authentic.moo.jp/main/image/DSCN9044-thumb.JPG)
(http://3.bp.blogspot.com/-vc-DUs47wWc/U41kmf08d7I/AAAAAAAADC8/4MqnV4VNwAg/s1600/KIMG0286.JPG)
wla alakerta, k yläkerta
varmaan kisa / show-laite, katukäyttöön toi kate ei liene optimi
(https://nachtflug.smugmug.com/Harley/1942WLA/i-LD5Gkt2/0/X2/DSC_0230-X2.jpg)
(http://1.bp.blogspot.com/-_rRYjfp_c2A/VnzIO7fw8rI/AAAAAAAF2CQ/azyQ45TK_vs/s1600/116%2B%25282000x1333%2529.jpg)
-
Tästä oli viimeisessä 2015 MCM:ssä juttu. On niin hieno, että menee hermo.
(https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xpa1/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/11821318_112178049135979_618119769_n.jpg)
Stroukattu isolättä rallikansilla ja erikoismagneetolla. Nupit kaakkoon!
https://www.youtube.com/watch?v=-mwvU2L1_6g (https://www.youtube.com/watch?v=-mwvU2L1_6g)
nyt on hieno sopperi. takalokarikin juur oikealla lailla kevyt...
Joo, lobsterbossi on hieno ja tekniikka hiton mielenkiintonen. On viimesen päälle tuo motti
(https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xft1/t51.2885-15/s320x320/e35/11246215_742916465814917_139150003_n.jpg)
Onhan tuossa linjat kohdillaan. Tosi slimmit alaputket keulassa. T-palat kaposemmiksit ja sitsi ja pakoputket uusiksi niin se olis siinä.
Mä en muuttais tuosta mitään. Paitsi omistajan nimen rekisteriotteesta.
-Spöke
Kiinnostaisi tietää, miten tuo Wico on saatu pelaamaan dual plug & single fire. Pyörijähän siellä on, mutta pelkkä kahden tulpanlähdön yhdistäminen ei käsittääkseni pakota kipinää yli kahdesta ilmaraosta.
Remmienska, jos ajella meinaa.
K.
Tuon kuvan perusteella magneetosta ei lähde kuin kaksi tulpanjohtoa. Kahdesta neljään tulpat saadaan toimimaan tulpanjohtojen väliin asennettavalla diodihässäkällä.
Olen sellaisen livenä nähnyt. Toimii. Lättäpää kilvanajomiehet voi kertoa yksityiskohdista enemmän.
Ketju on rokrokrokrokrok ja kuskilla farmarihousun perse aina toiselta puolelta rasvassa.
Nimim. kokemusta on
Ps.remmiveto ajatuksen asteella, kunhan alkaisi humppa ja disco kuulostamaan hyvältä ;)
Kyllä mulla pelas tuplatulpat ihan normi magneeton perässä, rautiksessa tosin.
Mikä diodihässäkkä ja miks ???
Pyörä on hieno, ja tekniikkaankin on panostettu komeasti. Mutta miksi 11 ripaiset sylinterit ja 3-7/16" poraus, kun paksummallakin seinämällä on taas sylintereitä saatavana?
Lainaus käyttäjältä: Enok - 14 tammikuu 16, 11:32:46
Kiinnostaisi tietää, miten tuo Wico on saatu pelaamaan dual plug & single fire. Pyörijähän siellä on, mutta pelkkä kahden tulpanlähdön yhdistäminen ei käsittääkseni pakota kipinää yli kahdesta ilmaraosta.
Niin kiinnostaisi minuakin. MCM:ssä on jotain ylimalkaista lausuttu asiasta på svenska, en tajunnu siitä mitn.
Joku trakvaattorin mankkuhan se on tuo Wico. Niitä tehtiin nelipiippuisille trakvaattoreille, mutta ku sytytysjärjestys on eri niissä. Neljä lähtöä tossa kannessa on:
(https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/l/t51.2885-15/s320x320/e35/11327393_1187394767944238_765766555_n.jpg)
Single fire - dual plug systeemi onnistuu myös kahdella lähdöllä. Tarvitaan kaksi diodia väliin. Morris myy valmiitakin settejä 200 euroa zibale, aika kallista...
Onhan tuota joku kokeillut ihan niinkin, että vaan haaroittaa johtimen. Sillä seurauksella, että toinen tulppa ei kipinöi, virta kun kulkee lyhintä reittiä...
Mäkin haluaisin niin, että mankun kannessa olis neljä lähtöä. Jos joku osaa aihepiiriä avata magneetosta mitään ymmärtämättömälle, tietoa otetaan kiitollisena vastaan!
Ei oo tullu tollasta asiaa pohdittua, mutta kun diodit on sellasia satiaisen kokosia, ni oisko ne nätisti kannen alla piilossa, ja siltä haarotettu johdot?
tuli vaan mieleen tosiaan asiaa sen enempää tuntematta
Bonkersilla joskus tuosta Lukkosen Peten kanssa jutusteltiin, ja olivat tehneet uusia kansia magneettoihin sekä kahdella että neljällä lähdöllä. Sieltä voisi kysäistä asiasta kiinnostuneet..?
Se ahdetun pikkulätän rakentanut ruåtsalainen,Elffors, modasi siihen myös mankun single fire & dual plug ominaisuuksilla.
Aiheesta jonkin verran keskustelua oheisessa ketjussa: http://www.jockeyjournal.com/forum/showthread.php?t=100540 (http://www.jockeyjournal.com/forum/showthread.php?t=100540)
Juu, minä kävin Bonkersilla viime lauantaina tavatakseni päivystävän magneettomiehen. Päivystysaika oli jo ohi, mutta viihdyin siellä muuten vain melkein koko illan... ;D
Mainiota ja mukavaa väkeä kaiken kaikkiaan siellä, varmaan tunti ton edellisen postauksen jälkeen sieltäpä soiteltiin minullepäin. Asia siis vireillä, katsotaan, mitä saadaan aikaan. Terveiset Jyväskylään!
Joo, meillä noita nelilähtöisiä kansia valettiin muutama vuosi sitten. Biltsikan venehartsista ja maripaidan riekaleista.. Neljä diodia kannen alle jemmaan ja sitä tehden. Pannussa mulla oli kyseinen viritys ajossa hetken. Vakiokorkuisella kannella meinaa tulla ahdasta komponenttien kanssa, helpompi istuttaa tulpanjohtoihin ne diodit.
Ymmärtääkseni sähkö on ihminen, menee helpoimman kautta, jos joku ei muuhun pakota.
Fairbanks Morse tyyppisissä mankuissa (Morris, Hunt) kipsu pyrkii puolan lähdöstä toiseen. Joka toinen kerta lyö eripäin kuin joka toinen. Näinollen neljällä diodilla saadaan kipsu pakotettua haluttuihin tulppiin.
No, lätyskässä mulla oli pari kesää tuommoinen Wico. Siinä on puolalla yksi lähtö, josta kipsu pyrkii mankun runkoon. Pyörijä kertoo kipsulle mihin mennä, eli single fire, single plug. Äkkiä en kässää, miten tuplatulpat saadaan toimimaan.
K.
Lainaus käyttäjältä: Jack - 14 tammikuu 16, 14:01:39
...mutta kun diodit on sellasia satiaisen kokosia...
Tarkalleen ottaen en tiiä, minkä kokosia satiaisia Jackilla on ollu. Mutta tuohon käyttötarkoitukseen soveltuvan diodin pitää ymmärtääkseni kestää melkoista jännitettä, jolloin sen täytyy olla aika iso...
Sellaisia pitkän filtterin kokoisia pötiköitä, joten kyllä siinä kalsareissa jytää.
K.
Jep, olisko ollu hyvin syöneitä torakoita ;D
Minä mitään magneetoista tiedä, mutta volteissa aika reippaat virtamäärät.... Ja mites kun 45 asteisessa v-twinissä tuo sytytysintervalli on melko erilainen kuin tasaisi väliajoin sytyttävässä 4sylinterisessä rivikoneessa (eikös mankoissa ole ajoitettava se sytyshetki härvelin rakenteeseen, että tulee vahvin kipuna. Eräs "ranskalainen pöllö" sanoi modanneensa traktorimankan harrikkaansa, mutta että vaiva oli kauhee, eikä tulos mikään kestävä.
Oliskos mainitussa syy siihen, että näkee useimmiten käytettävän kahta mankkaa harrikoiden kakstulppasovelluksessa...?
Harikka kyllä käytti Wico mankkoja, joissa oli samannäkönen kansikin kun nelipyttysten wicoissa, mutta vain kahdesta lähdöstä lähti sytysjohdot (ja sisukalut on erilaiset).
(http://www.beautyofspeed.com/gallery/wico/Wico-02.jpg)
(http://i112.photobucket.com/albums/n186/Glove_03/HD%20collection/Momscamera094.jpg)
Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 15 tammikuu 16, 00:09:41
.... Ja mites kun 45 asteisessa v-twinissä tuo sytytysintervalli on melko erilainen kuin tasaisi väliajoin sytyttävässä 4sylinterisessä rivikoneessa (eikös mankoissa ole ajoitettava se sytyshetki härvelin rakenteeseen, että tulee vahvin kipuna.
Onko sittenkään. Nelipyttyisen sytyttää 90 asteen välein. Mankku pyörii 0,5 kierrosta kampurasta.
90x0,5= 45.
Sanoisin että vaatii vähän spesiaalin jakajan pyörijän.
T-bonen kandee sitten muistaa että Jyväskylämallin kannet on sellasen 10 mm paksumpia (jotta elektroniikka on saatu mahtumaan) kuin orgis. Ne lättäpääharrastajien tekemiä.
Niissä korkeus ei ole ongelma. Eli ei välttämättä mahdu lapparin kannen kanssa.
Rystyyn ei meinannu mahtuu millään.
Todennäköisesti aiheen lätyskän sytkä on showhommia. En usko että se on oikea tuplatulppaversio.
Ja vaikka olisikin, taitaa olla aika vähän apua tulpasta mikä on pakoventtiilin päällä.
Luulis että se toinen tulppa pitäis olla männän päällä.
Lätyskä ja pumppukeula?
Lainaus käyttäjältä: Hessu - 15 tammikuu 16, 07:42:19
Lätyskä ja pumppukeula?
Todellaki! Onhan se sivuventtiili nii hyvä ratkasu että K-mallissa on ekana ollu ne takajousetki.
Ja toi isolättä on ihana.
Lainaus käyttäjältä: Hessu - 15 tammikuu 16, 07:42:19
T-bonen kandee sitten muistaa että Jyväskylämallin kannet on sellasen 10 mm paksumpia (jotta elektroniikka on saatu mahtumaan) kuin orgis. Ne lättäpääharrastajien tekemiä.
Niissä korkeus ei ole ongelma. Eli ei välttämättä mahdu lapparin kannen kanssa.
Eläpäs oo sielä niin negatiivinen... ;D
Mulla on ainakin kolme senttiä tilaa kanteen nähden. Mankun kannen saa peräti kiinnitettyä kaikista neljästä kiinnityspisteestä, kunhan duunaa sinne vaarnat ja kiristys mutterilla.
Onko tuplatulpista mitään hyötyä lättäpäässä tollain, siihen en mitään osaa sanoa. Mutta sinänsä toimiva setti tuo käsittääkseni on.
Pyöriikös se mankku nelipiippuisissa sitten samaa vauhtia ku kampura?
Kyllähän tuo ihan toimiva ratkaisu taitaa olla, ei pelkkä showmankku. Herra itse kertoo tuolla IG:ssä "The Idea I got for this 4 plug single fire setup took alot of time to figure out but also to dial in, I used a Wico cap from a 4 cyl tracktor and soldered the terminals together 2x2 keep it single fire and still feed 2 plugs at a time...Trust me - it took a while."
Lainaus käyttäjältä: Enok - 14 tammikuu 16, 11:32:46
Kiinnostaisi tietää, miten tuo Wico on saatu pelaamaan dual plug & single fire. Pyörijähän siellä on, mutta pelkkä kahden tulpanlähdön yhdistäminen ei käsittääkseni pakota kipinää yli kahdesta ilmaraosta.
Kertaus on kyllästymisen äiti.
Mikäli on vain juotettu kaksi lähtöä yhteen, käy kyllä, mutta takuulla lyö vain toisessa tulpassa.
K.
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 15 tammikuu 16, 08:25:47
Pyöriikös se mankku nelipiippuisissa sitten samaa vauhtia ku kampura?
Ei
...eikä kipunaakaan tarvita joka kierroksella.
Eiks tossa sisäisesti pitäny vetää johtimet niiltä kahdelta kannen nastalta niille kahdelle muulle, joista nastat uupuu. Ja diodit välissä?
-Spöke
LainaaSellaisia pitkän filtterin kokoisia pötiköitä, joten kyllä siinä kalsareissa jytää.
K.
Kuinkas pitkä sä olet filtteri. 165??😂
(http://i1097.photobucket.com/albums/g355/Noskoolfab/temporary_zpsd6kxv8a6.jpg)
Lainaus käyttäjältä: tuuba - 15 tammikuu 16, 23:30:23
LainaaSellaisia pitkän filtterin kokoisia pötiköitä, joten kyllä siinä kalsareissa jytää.
K.
Kuinkas pitkä sä olet filtteri. 165??😂
pistetään vähän paremmax tai pahemmakks 175cm lyhyt ja täytyy myöntää et kyä kalsareissa jytääkin mut tapahtumat sioittuu enemmän tuonne pakoputken puolelle :D
Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 15 tammikuu 16, 13:43:23
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 15 tammikuu 16, 08:25:47
Pyöriikös se mankku nelipiippuisissa sitten samaa vauhtia ku kampura?
Ei
Vaan 2:1? Eikös siitä seuraisi, että suhteessa kampuran asteisiin kipinä tulee 180° välein. Miten tämä konvertoituu kipinäksi 315° ja 405° välein? Ei ymmärrä?
Sen verran oon jo tajunnu, että avainsana noissa single fire muutoksissa on vaihtovirta.
Noistakaan mitään tajuu, mut Morris Magneeton Single fire piuhat toimii loistavasti & kone laukkaa paremmin. Hienohomma että löytyy vastaavia made in Finland versioita.
Tulisiko tästä moderoida jo oma aiheensa tuonne sytkäosioon?
Ahaa nyt ymmärrän enemmän mitä luulin tajuavani
Lainaus käyttäjältä: Spöke - 16 tammikuu 16, 00:36:38
(http://i1097.photobucket.com/albums/g355/Noskoolfab/temporary_zpsd6kxv8a6.jpg)
Saako tästä päätellä, että alkujaan tuo rysäyttää kipunan kumpaankin lähtöön samaan aikaan, mutta napaisuus vaihtuu? Härräkässä tieteski 315° ja 405° välein, kun kammelta katsellaan..?
Eli hukkakipinätyyliin, mutta napaisuutta vaihdellen. Tuosta sitten niillä diodeilla voidaan "poimia" puolet kipinöistä, toiset etu- ja toiset takapytylle. Periaatteessa ihan peruselektroniikkaa, tosin jännitteet on vähän toista mihin normi ero..., eikun elektroniikkahörhöt on tottuneet...
Sehän tuossa Harrikan sovelluksessa sitten sotkee, kun jännitteet on huipussaan 360° välein, eikä nyt käytetyt asteet sovi kuvioon oikein sinnepäinkään...
Kovin on tutunnäköinen tuo lättiksen kone minun silmääni.
nyt tarttee joku kykllä lasit.....rautapää.
Tai sit on termit hukassa ;D
Lainaus käyttäjältä: Jack - 18 tammikuu 16, 15:11:30
Tai sit on termit hukassa ;D
...ja pahasti.
Muutenkin tuo yletön postausten määrä ilman sen suurempaa sisältöä on herättänyt miussa ensin huvittuneisuutta, mikä ajan kuluessa on muuttunut ihmetykseksi.
Jos se on tuo pyörän takana oleva heebo se viikon lättäpää? Mut kyl mun mielestä postailla saa ja pitää, pieni itsesensuuri toki olisi paikallaan laadun ylläpitämiseksi.
-Spöke
Tämä on niinsanottu keskustelufoorumi, kyllä kai tänne saa postailla settiä vähemmälläkin sisällöllä. Silläkin uhalla, että menee rautaporsteri ja lättäpää sekaisin...
Mulla on sama ymmärrys tosta mankusta kuin Jasulla. Lähtökohtaisesti se on dual fire-tyyppiä. Koska kipuna tulee vaihtovirralla sekä pohjois- että etelänavan kohdalla, sitä voi ohjata diodeilla.
No, ymmärrystäni pääsen tässä kevään mittaan laventamaan. Ehkä.
Ei nyt jaksa tota mankkulöpinää. Voidaan spekuloida asiaa kasvotusten.
Mutta siirrytään lätysköihin. Muutama kuva Eustiksesta jokusen vuoden takaa.
Ensin Espoon Kotivalolle ei niin tylsän usein nähty Inkkarin malli
Sit vähän vanhempaa ja harvinaisempaa
Ja lopuksi tiukka kilpuri. Vaikka taitaakin olla kakstahtinen, mutta näyttää enemmän lätyskältä, kun toi sporsteri
Hyvännäkönen 841....
piercessä komee nopusmittarin pyöritin 8)
8)
(https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e15/926522_711732845588030_698383993_n.jpg?ig_cache_key=ODI3MTgyODUyMDgyNDc5NTk1.2"%20/>)
(https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s320x320/e35/12445909_526221780894613_1571037891_n.jpg?ig_cache_key=MTIyNTE4NTMyNjc2MTI4NDUxNg%3D%3D.2.l)
laitetaas sitte toinenkin kuva, kun toi eka näyttää olevan joko liian iso tai pieni
(https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e15/11176301_1627943367441881_856815474_n.jpg?ig_cache_key=OTc1ODg5Mzc2OTIzOTE0MzQy.2"%20/>)
ja ei kahta, ilman kolmatta...
(https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e15/11123687_1416926938615577_583325860_n.jpg?ig_cache_key=OTYwMzMyNTI3Mjg1ODY3Mzc4.2"%20/>)
Viikonlopun Brittirallista mahtava soundinen BSA
Oon nähny tosta BSA:sta penkitysvideon, hyvät soundit ja ilmeisesti penkityssession lopputulos oli ihan kiva ;D
Edit: Piti käydä kaivelemaan arkistoja mutta ei siellä mitään videoo ollu, kuva ainoastaan... Näin se muisti tekee tepposia. Sen sijaan lukemat oli lättäpäälle "ihan kivat".
Kyllä mä muistasn myös kuulleeni ja nähneeni penkityspätkän ja pätkän, jossa on tallin pihalla sudittelua. Hyvät Hörinät!
E85 oli muistaakseni polttoaineena, ja 800cc pytty.
Polttoaineesta en tiedä, mutta kovasti epäilen pytyn kooksi 800 cc. Ei vaan mahdu kasvattaa porausta niin paljon. Iskukin on kuussatasessa jo jotain 120 mm. Sitäkin lisäämällä 800 on aika kaukana.
Tossa on valmistumassa 840 cc motti pässinlohkoon kultaisella 80-luvulla. Dekkitasoa on hitsattu paljon leveämmäksi jotta saa riittävän ison männän mahtumaan.
Oliskin mielenkiintoista keskustella motin tekijän kanssa. Meinaa jos käy e85:lla, jotta hommasta olisi hyötyä, pitäisi kanttia nostaa rajusti. Mutta kun se ei oikein onnaa lättäpäässä. Kun palotilaa pienentää kovasti, kärsii virtaus. Kaasut ei mahdu kulkemaan männän päälle jos palotila on ihan littana.
Siinä mielessä tilavuuden kasvatus on järkevin vaihtoehto. Mutta pulttijako ei anna myöten. Muistaakseni.
Tää menee pahasti besserwisseröinnin puolelle, mutta vakio M21 isku on 112 ja tuossa on omatekoiset moc 410 limput 5" iskulla, eli 15mm pidempi isku. Porauksesta en muista, mutta rakentajan mukaan on varaa porata rajusti... Polttoaineena tosiaan toi Re85, kaasarina 1 7/8 Shorty ja mikäli nyt muistikuvat pitää niin lähemmäs kympin puristukset omasuunnittelemalla kannella. 32 hepoa takapyörältä penkissä. Nämähän ovat kuulopuheita, mutta koneen rakentajalta kuultuja. Mutta oli miten oli, vääntöä näytti olevan rajusti ;D
löytyy video: https://www.youtube.com/watch?v=0_Zbi7mdHhc (https://www.youtube.com/watch?v=0_Zbi7mdHhc)
Tuossa toinen:
https://www.youtube.com/watch?v=Hk29TjRdFmw (https://www.youtube.com/watch?v=Hk29TjRdFmw)
-eeko
Tiukkaa meininkiä. Aivan Mahtavaa että vielä löytyy hahmoja jotka ymmärtää että prätkänrakennus on muutakin kuin pitkää keulaa ja hulluja maalauksia.
5" isku ja 9,5 kantti !!! Ihan älytöntä. Siinä on lättäpäällä kuumat oltavat. Eikä noihin kantteihin päästä muulla kuin tilavuuden kasvattamisella.
Tää tarttis kyllä joskus nähdä livenä. Varmaankin viimeistään Kaanaassa.
Väärässä ketjussa. Ei tää mikään viikon lättäpää oo, vaan vuoden!
Täydet poinsit tekijälle!
Ekas videos itte suunnittelija ja tekijä Tatu pitää keulaa. ;D
Tällanen pätkis tuli vielä vastaan tänään: https://www.youtube.com/watch?v=EAJyACWg0ms (https://www.youtube.com/watch?v=EAJyACWg0ms)
Lähikuvat ja tekijä selittää ominaisuuksista ja tekemisestä (enklannin kielelllä)
(//)
Lainaus käyttäjältä: hapi - 20 kesäkuu 16, 19:26:16
Viikonlopun Brittirallista mahtava soundinen BSA
Tänää tuli nähtyä tämä laite Kaanaan Kahinoissa. Hyvin tuntui vetoa piisaavaan. Tosin ehdin näkemään vain yhden lähdön, kun 3 v. pojan kanssa oltiin liikenteessä ja pikkumiehen kärsivällisyys ei riittänyt kovin pitkälle iltapäivään. Päivän kovimmat lättäpäät tais löytyä samasta pilttuusta, kun Pässi piti majaa Mr. Äyräksen H-D:n kanssa.
Tää olis muikee mopo ajella Kaanaassa (paitti sit toi takagummi pitäs kait vaihtaa)
ja wla:sta tehty rantakilpuri
tosta wla:sta vielä toinen kuva. Tämän tapasta pikkulättää en ole koskaan nähnyt
(//)
On hieno, ja tässä livenä: https://www.youtube.com/watch?v=YXS5WLGdyGM (https://www.youtube.com/watch?v=YXS5WLGdyGM)
Laitetaan vielä lisäksi yksi magia lättäpää:
(http://2.bp.blogspot.com/-2Y3f1pfo1iM/VcRQ7uFhbBI/AAAAAAAAHVk/UjELQ8ZtAiE/s400/1-34-Harley-VL.jpg)
101cui VL, jossa erilaisia osia sulassa sovussa.
Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 23 lokakuu 16, 20:35:09
On hieno, ja tässä livenä: https://www.youtube.com/watch?v=YXS5WLGdyGM (https://www.youtube.com/watch?v=YXS5WLGdyGM)
Ja sama vehe ajossa rakentajan kera: https://youtu.be/3c7WMneN1jQ (https://youtu.be/3c7WMneN1jQ) ilmeisesti tolla geometriallakin on ihan ajettava.
Tässä on yksi helvetin hieno lättäpää-harrikka
(https://3.bp.blogspot.com/-4uFBpumy4cw/WCg-36m5iBI/AAAAAAAAH1o/wd69vjep7noEPQT7ImM4Lb1MlTa5zbo5ACLcB/s1600/P1660378.JPG)
Tuli vastaan mainion näkönen K-mallin lätikästä tehty lanesplitteri
(http://www.virginharley.com/vh_data/img/fullcustom/92/01.jpg)
(https://instagram.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/t51.2885-15/e35/13649127_264934153882430_1034301475_n.jpg?ig_cache_key=MTI5MTY0ODYxMzM3MDI2ODYxNw%3D%3D.2%22%20/%3E)
Tässä olis hieno joku K-hybridi (siinä on ehkä jopa KR:n kone). Jaappanissa on KR:iäkin rekisterissä ja tämän tapasia KR:n koneella olevia, vaikka suurin osa ajopyöristä on tietysti K tai KH(K) mallisia.
Kuvan pyörä on varmaan kuitennii rakennettu vintage-kisoihin.
(https://instagram.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/t51.2885-15/e35/15623915_1177588249014822_9147800811676368896_n.jpg?ig_cache_key=MTQxODU3NzMzNTgyOTA3MDYwNQ%3D%3D.2%22%20/%3E)
Vielä kuva samasta pyörästä omistajansa kanssa
(https://instagram.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/t51.2885-15/e35/14624626_231827043922920_3538288079573876736_n.jpg?ig_cache_key=MTQwOTI5MjUxMzY1NDc2MDUzMA%3D%3D.2)
Tehdaskilpuri -26
The is the sole remaining example of the dual updraft model of the Altoona motor which on August 21, 1926 achieved the highest speed (120.3 mph) ever officially recorded on an American board track. When the board track era came to a close, the Indian factory repurposed their special race motors. This 61 cubic inch record holder was installed in a hill climb chassis in the hope that Indian would continue to win races and garner an increased share of the motorcycle market for the Springfield manufacturer.
Voikos noita nyt sanoo todellisiks pystykaasareiksi?
Taas jotain kivaa. Olis myynnissäkin kai
(http://suprememotos.com/slir/w739-q100/path/to/http://suprememotos/uploads/postfotos/1956-khk-k-model-chopper-900-arlen-ness-springer-motorshop-cycle-engineering-1.JPG)
(http://suprememotos.com/uploads/postfotos/1956-khk-k-model-chopper-900-arlen-ness-springer-motorshop-cycle-engineering-3.JPG)
(http://suprememotos.com/uploads/postfotos/1956-khk-k-model-chopper-900-arlen-ness-springer-motorshop-cycle-engineering-7.JPG)
(http://suprememotos.com/uploads/postfotos/1956-khk-k-model-chopper-900-arlen-ness-springer-motorshop-cycle-engineering-2.JPG)
Täältä sais ostaa: http://suprememotos.com/harley-davidson/84136-1956-khk-k-model-chopper-900-arlen-ness-springer-motorshop-cycle-engineering.html (http://suprememotos.com/harley-davidson/84136-1956-khk-k-model-chopper-900-arlen-ness-springer-motorshop-cycle-engineering.html)
Ja lisää
(http://www.fouracescycle.com/images/bike6b.jpg)
Vähän onneton maavara, mutta mutta...
(http://www.fouracescycle.com/images/bike6a.jpg)
Hieno tuo sininen lättä. Laatikko ja enskakoppa taitaa olla jotain brittitavaraa?
Taitaa olla Triumphista
joo ja 4 vaihteinen brittilaatikko ja rakentaja tais olla Wes White Four Aces Cycles...
On noita pre-unit brittien laatikoita pikku-lättöihin Härmälandiassakin asenneltu...
(https://photos.smugmug.com/Travel/Rhinebeck-2017/i-4Gwcc7d/0/faad4e89/X2/DSC_9852-X2.jpg)
klikkaamalla sama kuva näkyy hieman isompana https://photos.smugmug.com/Travel/Rhinebeck-2017/i-4Gwcc7d/0/faad4e89/X2/DSC_9852-X2.jpg (https://photos.smugmug.com/Travel/Rhinebeck-2017/i-4Gwcc7d/0/faad4e89/X2/DSC_9852-X2.jpg)
tykkään. kiiltää, mutta ei ole huomiotakerjäävän kirkuva maalaukseltaan tai muutenkaan
Jotenki turhan modernin kaarevat nuo takalokarin raudat, muuten kyllä tykkään tuosta pyörästä. Putketkin vois olla räyhäkkäämmät.
BMX ;D
huomaa siipi takana, antaa pitoa lähestyttäessä poimunopeutta
(https://scontent-lax3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/28058935_935575813234002_941040636303792688_n.jpg?oh=2dff2570a312c231db140c913d965fec&oe=5B4A4421)
Lisäksi sinne saa varastoitua menonestettä, jos ajetaan muutakin kuin drag racinkia. Näyttäis olevan korkkikin siinäpäällä...
(//)