Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon Lättäpää

Aloittaja Thomas, 15 joulukuu 09, 23:46:11

« edellinen - seuraava »

Rezi

Onhan tuossa linjat kohdillaan. Tosi slimmit alaputket keulassa. T-palat kaposemmiksit ja sitsi ja pakoputket uusiksi niin se olis siinä.

Spöke

Mä en muuttais tuosta mitään. Paitsi omistajan nimen rekisteriotteesta.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Enok

#197
Kiinnostaisi tietää, miten tuo Wico on saatu pelaamaan dual plug & single fire. Pyörijähän siellä on, mutta pelkkä kahden tulpanlähdön yhdistäminen ei käsittääkseni pakota kipinää yli kahdesta ilmaraosta.

Remmienska, jos ajella meinaa.

K.

sekatyömies

Tuon kuvan perusteella magneetosta ei lähde kuin kaksi tulpanjohtoa. Kahdesta neljään tulpat saadaan toimimaan tulpanjohtojen väliin asennettavalla diodihässäkällä.

Olen sellaisen livenä nähnyt. Toimii. Lättäpää kilvanajomiehet voi kertoa yksityiskohdista enemmän.

Ketju on rokrokrokrokrok ja kuskilla farmarihousun perse aina toiselta puolelta rasvassa.

Nimim. kokemusta on

Ps.remmiveto ajatuksen asteella, kunhan alkaisi humppa ja disco kuulostamaan hyvältä  ;)
"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

Smokie

Kyllä mulla pelas tuplatulpat ihan normi magneeton perässä, rautiksessa tosin.

Mikä diodihässäkkä ja miks ???

MikkoS

Pyörä on hieno, ja tekniikkaankin on panostettu komeasti. Mutta miksi 11 ripaiset sylinterit ja 3-7/16" poraus, kun paksummallakin seinämällä on taas sylintereitä saatavana?

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Enok - 14 tammikuu 16, 11:32:46
Kiinnostaisi tietää, miten tuo Wico on saatu pelaamaan dual plug & single fire. Pyörijähän siellä on, mutta pelkkä kahden tulpanlähdön yhdistäminen ei käsittääkseni pakota kipinää yli kahdesta ilmaraosta.

Niin kiinnostaisi minuakin. MCM:ssä on jotain ylimalkaista lausuttu asiasta på svenska, en tajunnu siitä mitn.

Joku trakvaattorin mankkuhan se on tuo Wico. Niitä tehtiin nelipiippuisille trakvaattoreille, mutta ku sytytysjärjestys on eri niissä. Neljä lähtöä tossa kannessa on:



Single fire - dual plug systeemi onnistuu myös kahdella lähdöllä. Tarvitaan kaksi diodia väliin. Morris myy valmiitakin settejä 200 euroa zibale, aika kallista...

Onhan tuota joku kokeillut ihan niinkin, että vaan haaroittaa johtimen. Sillä seurauksella, että toinen tulppa ei kipinöi, virta kun kulkee lyhintä reittiä...

Mäkin haluaisin niin, että mankun kannessa olis neljä lähtöä. Jos joku osaa aihepiiriä avata magneetosta mitään ymmärtämättömälle, tietoa otetaan kiitollisena vastaan!
Long John Stroker

Jack

Ei oo tullu tollasta asiaa pohdittua, mutta kun diodit on sellasia satiaisen kokosia, ni oisko ne nätisti kannen alla piilossa, ja siltä haarotettu johdot?

tuli vaan mieleen tosiaan asiaa sen enempää tuntematta
Flatheads!!!

Jasu

Bonkersilla joskus tuosta Lukkosen Peten kanssa jutusteltiin, ja olivat tehneet uusia kansia magneettoihin sekä kahdella että neljällä lähdöllä. Sieltä voisi kysäistä asiasta kiinnostuneet..?

erakko

Se ahdetun pikkulätän rakentanut ruåtsalainen,Elffors, modasi siihen myös mankun single fire & dual plug ominaisuuksilla.
Aiheesta jonkin verran keskustelua oheisessa ketjussa: http://www.jockeyjournal.com/forum/showthread.php?t=100540
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Tuusulan T-Bone

Juu, minä kävin Bonkersilla viime lauantaina tavatakseni päivystävän magneettomiehen. Päivystysaika oli jo ohi, mutta viihdyin siellä muuten vain melkein koko illan... ;D

Mainiota ja mukavaa väkeä kaiken kaikkiaan siellä, varmaan tunti ton edellisen postauksen jälkeen sieltäpä soiteltiin minullepäin. Asia siis vireillä, katsotaan, mitä saadaan aikaan. Terveiset Jyväskylään!
Long John Stroker

Enok

Joo, meillä noita nelilähtöisiä kansia valettiin muutama vuosi sitten. Biltsikan venehartsista ja maripaidan riekaleista.. Neljä diodia kannen alle jemmaan ja sitä tehden. Pannussa mulla oli kyseinen viritys ajossa hetken. Vakiokorkuisella kannella meinaa tulla ahdasta komponenttien kanssa, helpompi istuttaa tulpanjohtoihin ne diodit.

Ymmärtääkseni sähkö on ihminen, menee helpoimman kautta, jos joku ei muuhun pakota.

Fairbanks Morse tyyppisissä mankuissa (Morris, Hunt) kipsu pyrkii puolan lähdöstä toiseen. Joka toinen kerta lyö eripäin kuin joka toinen. Näinollen neljällä diodilla saadaan kipsu pakotettua haluttuihin tulppiin.

No, lätyskässä mulla oli pari kesää tuommoinen Wico. Siinä on puolalla yksi lähtö, josta kipsu pyrkii mankun runkoon. Pyörijä kertoo kipsulle mihin mennä, eli single fire, single plug. Äkkiä en kässää, miten tuplatulpat saadaan toimimaan.

K.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Jack - 14 tammikuu 16, 14:01:39
...mutta kun diodit on sellasia satiaisen kokosia...

Tarkalleen ottaen en tiiä, minkä kokosia satiaisia Jackilla on ollu. Mutta tuohon käyttötarkoitukseen soveltuvan diodin pitää ymmärtääkseni kestää melkoista jännitettä, jolloin sen täytyy olla aika iso...
Long John Stroker

Enok

Sellaisia pitkän filtterin kokoisia pötiköitä, joten kyllä siinä kalsareissa jytää.

K.

twinspeed

Jep, olisko ollu hyvin syöneitä torakoita ;D

Minä mitään magneetoista tiedä, mutta volteissa aika reippaat virtamäärät.... Ja mites kun 45 asteisessa v-twinissä tuo sytytysintervalli on melko erilainen kuin tasaisi väliajoin sytyttävässä 4sylinterisessä rivikoneessa  (eikös mankoissa ole ajoitettava se sytyshetki härvelin rakenteeseen, että tulee vahvin kipuna. Eräs "ranskalainen pöllö" sanoi modanneensa traktorimankan harrikkaansa, mutta että vaiva oli kauhee, eikä tulos mikään kestävä.

Oliskos mainitussa syy siihen, että näkee useimmiten käytettävän kahta mankkaa harrikoiden kakstulppasovelluksessa...?

Harikka kyllä käytti Wico mankkoja, joissa oli samannäkönen kansikin kun nelipyttysten wicoissa, mutta vain kahdesta lähdöstä lähti sytysjohdot (ja sisukalut on erilaiset).



"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."