Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

rodchop

Jos kone ei mee niin itse tekisin tuhon rälläkällä pari viiltoa, jonka jälkeen hakkaisin - Puristaisin yms... putken siitäkohdasta lyttyyn. Sitten hitsiäviiltoihin. joissain tarvike rungoissa nähnyt prässillä painetun kolon putken lähdön kohdalla, eli vastaava.
Tuohon takapäähän hitsaat yhden tukevan latan reikäraudan etummaiseen reunaan & runkoon, siten että tuosta reikäraudasta tulee L-rauta, niin kestää vääntelyä kun ajat lujaa mutka tiellä.
Hieno pyörä tulossa sulle ;D
HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 19 marraskuu 10, 09:35:08
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 12 marraskuu 10, 23:12:45
Tohon kohtaan runkoa ei kohdistu kummoisia jännityksiä. Ellei tärinästä irtoa, niin muuten ei mene rikki.

Eikö? Luulis että kallistaessa tulee melkoista kiertymää, mitä noin päin oleva latta ei pidättele yhtään.

Ei kai tälläsiä kohtia siinä laskelmassa funtsittu yhtään, kun eivät ole turvallisuuden kannalta kriittisiä.
Repeekö saumat ja varsinkin loksunkiinnitys, selvii varmaan ens kesänä.

Laskelmassa rungon koko takaosa todettiin vauriosietoiseksi. Toisin sanoen runko kestää, vaikka joku putki olisi poikki kokonaan. Väsymiskestävyyden kanssa on toki toinen juttu, mutta eihän noilla showpyörillä ajeta... ;)
Long John Stroker

Rezi

#92
Vai showpyörä ::) ::)

Vai ei ajeta ::) Lämpenis vähän ilmat ;D ;D


Kiiski

Selviskö miksi motti keulii?

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 20 marraskuu 10, 23:52:54
Selviskö miksi motti keulii?

Yritin katsoa keuliiko kone. Ei se keuli. Näyttää siltä, että koneen asentaja on tiennyt mitä tekee. Etummaisten korvakoiden alla on 0.2mm shimmit. Eikös kone pultata ensin takimmaisilla pulteilla momenttiin ja sitten tarvittaessa laitetaan shimmilevyjä etukorvakoiden alle?

Tai siis keuliihan kone 0.2mm, mutta se ei konetta hirveästi taakseppäin kallista.

Eli taidan tehdä helpoimman kautta niinku rodchop neuvoi, eli rälläkällä pystyviiltoja sitsiputkeen ja vararoin sen sitten lommolle.

Rezi

Pyörän peltiosat jotakuinkin kuosissaan. Tankin etuosan kiinnitys uusiksi ja öljysäiliön viimeistelyä, niin pyörä alkais olla purkukunnossa.
Tässä vaiheessa on mukava fiilistellä ja mallailla, että miltä se nyt sitten tulee näyttäämään.


Talutin sen oikein pihalle lumihankeen, jotta pääsee edempää tsiikailemaan. Putket näyttäis olevan vatupassissa, ehkä kuitenkin vähän pitkät?


Seisontatuki on kohdillaan ja pyörä aikalailla oikessa kulmassa. Maavara rungon takaosassa 10cm ja kampiakselin kohdalla 11.5cm. Asento on siinä.

Jalkatapit ei oo liian alhaalla, kallistuvaraa on reilusti. Eikä myöskään liian ylhäällä, minun silmä ei totu bobbereihin, joissa tapit on puoli metriä maasta ja kuski polvet kainaloissa...

Hemuli

Aijaijaiii :)... Onpa todella sulava stuukki. Ei noista putkista ainakaan paljoa kannata pätkäistä, pidä kuitenkin ylä- ja alaputken pituussuhde samana, seuraa nimittäin todella hyvin takahaarukan yläputkea.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Jep, aika asiallinen. Henk.koht. en ole yläputkien kannalla. Mä panisin erilliset ylä ja alaputket menis toi alarunkoputkikin vähän/kokonaan peittoon ei mikään kaunistus. Vähän niinku näin http://2.bp.blogspot.com/_9vvZwFrzcMU/TPUrlptMj3I/AAAAAAAAEpw/OMbLseFXPcA/s1600/DSC02547.jpg

TEKE

 Stanan hyvän näkönen!!!
Käy mainiosti mun silimään.

OT: täällä vasta rakennellaan jigiä ,kun prossa-peikkojen pelko ei antanut myöten tehdä valmiiseen runkoon... ???

Jack

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 01 joulukuu 10, 23:43:09
Jep, aika asiallinen. Henk.koht. en ole yläputkien kannalla. Mä panisin erilliset ylä ja alaputket menis toi alarunkoputkikin vähän/kokonaan peittoon ei mikään kaunistus. Vähän niinku näin http://2.bp.blogspot.com/_9vvZwFrzcMU/TPUrlptMj3I/AAAAAAAAEpw/OMbLseFXPcA/s1600/DSC02547.jpg

Ja mä sitten nostaisin sen alaputken, näin


Tai sitten tekisin ihan toisenlaiset , tai ainakin megafonit, lyhyet sellaiset.
Noi putken päät vois vetästä Slash Cut'lle tai ...emmä tiiä.
Hyvältä näyttää.
Flatheads!!!

streamliner

Samanlaisen pyörän kanssa painivana, voisko jalkatappien kiinnityksistä saada lähempää kuvaa? Onko enskavedossa joku hihnasuoja? Kiitos! Komea pyörä muuten!

Tuusulan T-Bone

Siis mitvit? Noi putkethan on aivan erinomaiset just noin!
Long John Stroker

Hemuli

Ei huolta T, wanhat herrat ei vaan tykkää jos joku rakentaa eri tavalla kuin he ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Taavi

Hieno on tulossa tästäkin...

Jaska

*tykkään*  a´la fb ;D