Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Jack

OT

Mistä ootte saanut noita hakaneulajousia jotka on peilikuvia?

Mulla on 2 paria, ja molemmat parit samanpuolisia.....

Tahtoo jäykät peilikuvat...
Flatheads!!!

Kiiski

No ompa outoa, mä olen aina luullut että kaikki jouset on peilikuvina, mutta näköjään kiinassa nykyään tehdään vaan yhdenpuolen jousta. Paska homma. Paa hakusanaksi greasemonkeychoppers pitäis tulla amerikan ebay kauppa mistä ainakin kuvan mukaan pitäis vielä saada peilikuva jousia.

Hemuli

#62
Kyllä kaikki mitä mä oon nähny on ollut samanlaisia. Täytyypä kurkata toi rasva-apina.

Edit: Ei löytynyt suoraan Greasemonkeychoppersin sivuilta mutta pari paria peilikuvia tuli tilattua - Australiasta :o...

Edit2: Nythän mä tajusin että Kiiski ei tarkoittanutkaan www.greasemonkeychoppers.nl vaan ebaysta löytyvää myyjää. No, Ausseista tuli samat jouset silti halvemmalla...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Webmaster

Mulla on pannussa tuon verran (~5cm lokariin) joustoa sikajäykillä jousilla ja mun 94kg ei saa niitä pohjaamaan vaikka ajaa mukulakivikatua reppu puolillaan työkaluja. Ei ole ainakaan lokariin jättänyt jälkeä.
Ja ihan ok ne on ollut pidemmilläkin reissuilla. Mutta toki siihen ajomukavuuteen vaikuttaa ajoasento kokonaisvaltaisesti.

Tahtoo kans sikajäykät peilikuvat.


Jack

noi peilikuvat on tavallista himpun yli 5mm kamaa, kun taas mun sikäjäykät on melkeen 7mm (niinhän se oli Hemuli?)

Tosin noi peilikuvat on inasen korkeemmat.  Sikäjäykkiä peilikuvia ei taida olla....
Flatheads!!!

bikerpig

En tiedä onko tämä yritys tullut jo jossain esille, mutta tässä nyt linkki ja sieltä avaa ladattavan jousiluettelon. Luettelosta molempikätisiä ja vaikka molemmat valmiiksi yhdessä.

http://www.lesjofors.fi/

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Jack - 05 marraskuu 10, 13:49:08
noi peilikuvat on tavallista himpun yli 5mm kamaa, kun taas mun sikäjäykät on melkeen 7mm (niinhän se oli Hemuli?)

Tosin noi peilikuvat on inasen korkeemmat.  Sikäjäykkiä peilikuvia ei taida olla....
Kyllä on sikajäykkiä peilikuvia. Tuu vaikka kokeilee.

SOHVELI-76

Vähän ohi aiheen mutt jos joku haluaa innostua väsäämään niin tässä ois linkki http://kauppa.voimaharjoittelu.fi/captains-crush-jousipuristin-p-256.html jenkkisormipuristimiin jotka on alumiinia. Löytyy takuulla jäykkyyttä. Skaala 28-165 kg.
0405691644

Rezi

Kiitos kommenteista. Pyykkipoikamallisten jousien ylistyksen rohkaisemana ostin paikallisesta kopterikamakaupasta Motorcycle Storehousen vieterit ja istutin ne penkkiin.



Jousipaketissa on yksi lause: "Classic solo seat spring chrome 3 inch, 6mm thick"

Tekstissä on vain kaksi virhettä: Jousen korkeus on 2 tuumaa kolmen sijaan ja paksuus 5.3mm eikä 6mm. Pikku virheistä huolimatta asillaisen oloiset vieterit. Sopivan tuntuinen jäykkyys tuli penkkin. Meikäläinen on 85 kiloa maha täynnä eikä penkki tuntunut pikku pomppimisesta pohjaavan.

Toki jouset on yksittäispakatut ja siis samankätiset, mutta eipä aleta hifistelemään old school kamppeilla ;D

arto718

istuu toden totta hyvin styleen .

Rezi

Takalokarin kiinnitystä värkkäsin. Niinku aikaisemmin sanoin, jonkinasteinen kopiohan rungon yhdysraudan idea on Hemulin sporsterista mutta kopioinnin vaara on ilmeinen kun laittaa pyörästä kuvia interwebiin ;D

Tein yhdyslatasta aika kevyen, lokari kun tulee kiinni myös takaosasta. Öljysäiliötä ei tähän rautaan saa kiinni millään, niinkuin ei saanut penkin jousiakaan.




Takapidikkeisiin taivuttelin Wishbone tyyliä...



Rosteri on mukavaa matskua muokata, vaikka jossain vaiheessa näyttää aika lohduttomalta

Jack

Noi jousen alapään kiinnikkeet näyttää jotensakin hieman ujoilta. Eli näyttää siltä, että pari kunnnon monttua ja töyssyä, niin noi taipuu tms. Mä tekisin noihin tuet alle...Ei hän se vaadi kuin kolmion mallisen palan lattaa ja kemppiä.
Flatheads!!!

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Jack - 12 marraskuu 10, 08:40:06
Noi jousen alapään kiinnikkeet näyttää jotensakin hieman ujoilta. Eli näyttää siltä, että pari kunnnon monttua ja töyssyä, niin noi taipuu tms. Mä tekisin noihin tuet alle...Ei hän se vaadi kuin kolmion mallisen palan lattaa ja kemppiä.

Tietysti noin voi käydä jos (ja kun) penkki pohjaa kunnon töyssä. Ajattelin 6mm latan kestävän... mutta voinpa värkätä niihin jonkinlaiset tuetkin. Hyvä kommentti ;)

Kiiski

Mä en taas haluis olla ilon pilaaja ja nillittää turhasta mutta musta toi takahaarukan poikki reikäräuta on kanssa aika hennon olonen kun vertaa orgis jäykän rungon vastaavaa. Tää ei nyt perustu tietoon eikä taitoon vaan ihan fiilikseen. Tulipahan sanottua, kun paino mieltä.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 12 marraskuu 10, 18:51:51
Mä en taas haluis olla ilon pilaaja ja nillittää turhasta mutta musta toi takahaarukan poikki reikäräuta on kanssa aika hennon olonen kun vertaa orgis jäykän rungon vastaavaa. Tää ei nyt perustu tietoon eikä taitoon vaan ihan fiilikseen. Tulipahan sanottua, kun paino mieltä.

Sillon pitää sanoa, kun painaa mieltä  ;D Joo eihän tuo poikkirauta ole kovin massiivinen, silti 6mm latasta tehty kampe pitänee runkoputket ojennuksessa samalla tavalla kuin orkkiksen poikittaisputkikin. Ei toisiaankaan tiedä minkälaisia rasituksia tuohon kohdistuu muuta kuin takalokarin etuosan paikoillaanpitäminen. Kai se vähän runkoputkiakin tukee...

Takahaarukan putket on 26.9mm/3.2mm St 35.8 "hydrauliikkaputkea".

Toki jos jollakin on jotakin dataa yhdysputhen/raudan vaatimuksista niin vinkit on tervettulleita. Vielähän tuohon ehtii poikkiputkenkin ympätä vaikka öljysäisiön pidikkeeksi. Aioin kyllä laitta siihen hommaan istuinjousien tyyliset kiinnikkeet, mutta ei kai poikkiputki koko pyörää pilais ;D tai jos laittais toisen samantyyppisen reikälatan, hmmm.. pitää makustella..