Finnbikers

  • 16 Lokakuu 2021, 02:14:40
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Big Bore  (Luettu 4889 kertaa)

Fat bob

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14
Big Bore
« : 13 Lokakuu 2009, 12:40:44 »

Meneekö BB kitin asennuksesta prosentteja jos käy oikein virallisesti sen konttorilla näyttämässä. Kyselin tänään yhdestä konttorista,eikä oikein varmaa tietoa tuntunut olevan.Mites tuolla tienpäällä onko poliisit yleensä olleet kiinnostuneita ko. aiheesta.Itse katsastuksessa ei kuulemma mitään ongelmia ole. Pyörä on vm.08
Kirjattu

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7361
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: Big Bore
« Vastaus #1 : 13 Lokakuu 2009, 12:45:39 »

No jos saat inssin vakuuttuneeksi että pytyt on porattu alkuperäisistä niin ei ainakaan paljon mene. Prossataulukossa mainitaan "sylinterit ja männät 3%".

Eihän sitä kukaan päälle päin nää onko bigbore vai vakio, sikäli tuskin tien päällä tulee ongelmia. Ihmettelen kuitenkin konttorin kantaa katsastuksen onnistumiseen - millä he toteavat että pyörä täyttää muutoksen jälkeen voimassa olevat päästömääräykset? Käytännössä tällä hetkellä yhdenkään -91 ja uudemman pyörän moottorimuutokset ovat todistustaakan alaisia joka tekee katsastamisesta käytännössä mahdotonta.

APU2 lakimuutoksen voimaanastumista odotellessa...
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Fat bob

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14
Vs: Big Bore
« Vastaus #2 : 17 Lokakuu 2009, 13:05:42 »

BB kitti on SE 110 street legal. Katsuri sanoi, että jos tämän tehoista ja kokoista tyyppiä on myynnissä suomessa, niin sen päästö ja tehopaperit kelpaa, jos pystyy paperilla näyttämään yhdenmukaisuuden. Tiedä sitten jos konttorille menee mopon kanssa onko näin. Muuten mikä tarkoitus on lohkojen väliin pyttyjen alle tulevan lohkojen yhdyspultin vaihdolla ja pultinreijän kyljen puhkaisulla (saikohan tästä kukaan selvää). Sit vielä ehdotuksia nokasta otetaan vastaan,  puristukset n.10.5,  en hae mitään pelkkää vääntönokkaa vaan myös tehoja sais tulla hiukan lisää. Kierrokset kuitenkin tarkoitus pitää maltillisina. Satsin mukana tuli SE 255 nokat, jotka kaiketi kuitenkin aika miedot vääntönokat
Kirjattu

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7361
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: Big Bore
« Vastaus #3 : 17 Lokakuu 2009, 13:48:47 »

Se pultti vaihtuu sen takia että jos meinaat laittaa 110 cid pytyt niin ne on helmastaan niin paljon isommat että vaativat lohkoissa olevien reikien kairaamisen isommaksi. Samalla menee se pultin reikä puhki ja pultti ohkaisemmaksi. Jos tyydyt 103 cid konversioon niin silloin menee vielä alkuperäisiin reikiin.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Fat bob

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14
Vs: Big Bore
« Vastaus #4 : 17 Lokakuu 2009, 16:33:40 »

Onko siinä paljonkin kairattavaa? Taitaa vaatia koko myllyn purkamisen,vai onnistuuko ilman alakerran purkamista?
Kirjattu

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7361
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: Big Bore
« Vastaus #5 : 17 Lokakuu 2009, 17:04:21 »

No totta helvetissä vaatii koko motin purkamisen ja lohkojen halkaisun, kairaaminen on lisäksi koneistamokeikka - ei parane itse mennä viilan kanssa heilumaan.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Fat bob

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14
Vs: Big Bore
« Vastaus #6 : 17 Lokakuu 2009, 17:08:09 »

Kiitos vastauksesta, eipä sit muuta kun mylly palasiksi
Kirjattu