Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Electra -98 pätkii

Aloittaja eppu, 18 toukokuu 14, 14:58:04

« edellinen - seuraava »

eppu

Ja taas tarvitaan viisaampien neuvoja :)

Potilaana on -98 electra joka käy tyhjäkäyntiä ok, veto päällä toimii normaalisti, mutta tasakaasulla ajettaessa alkaa nykimään, pätkimään. Vika korostuu viileämmällä kelillä.
Tähän mennessä tarkatettu akkukaapelit, vaihdettu tulpat, kaasari - CV avattu ja putsattu. Suuttimet 42/180, tulppien perusteella oli aavistuksen laihalla - säädetty aavistuksen rikkaammalle, ei vaikutusta.
Akku on jo ehtoo puolella, ei pidä kunnolla varausta. Vaikuttaako? Oon pitäny pyörää laturissa jos seisoo pidempään. Pyörä lataa normaalisti.

arska66

Oliskohan laihalla, koita ny ensin 45 välialue suuttimella
Arska

Hemuli

Nelikakkonen on aavistuksen pieni ja voi aiheuttaa kuvailemiasi oireita. Jos ei suuttimen vaihdolla tokene niin sitten epäilisin imuvuotoa imusarjan tiivisteistä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

eppu

Kiitoksia vinkeistä.
Eilen iltapäivästä kun menin duuniin, ei nykimistä ollu, mut nyt aamulla kotiin tullessa oli. Lämpötilassa oli eroa..
Täytyy vaihtaa isompaan suuttimeen.
Imuvuotokin se vois olla, talvella oli imusarja irti. Uudet tiivisteet on, mut voihan se silti vuotaa, kun ite oon kasannu.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: eppu - 19 toukokuu 14, 06:52:01...Uudet tiivisteet on, mut voihan se silti vuotaa, kun ite oon kasannu.

Enemmän kuin todennäköistä. Yleisin virhe tuossa on se, että kiristetään imusarja paikoilleen ennen kuin kaasari ja ilmanputsari on kiinni. Silloin imusarja liikahtaa helposti kaasaria asennettaessa ja imuvuoto on enemmän kuin todennäköinen. Oikea marssijärjestys on: ensin imusarja höllästi kiinni kansiin, pistä vaikka sylkeä liukasteeksi tiivisteeseen. Sitten kaasari ja ilmanputsari paikoilleen ja kiinni kansiin, vasta sitten imusarjan laippojen lopullinen kiristys. Kaasarin puoleiset ruuvit saa kiristettyä pallopäisellä kuusiokoloavaimella kun pistät siihen lyhyeen päähän varttituuman hylsyn ja jatkovarren. Tai sitten vaan lenkkiavaimen poikittain vääntövarreksi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

eppu

No joo, vastaavanlaisilla ohjeiila laitoin kiinni (saattoi olla sun jonnekin kirjoittama :) )
Tarkastetaan myös se.

eppu

Suutin vaihdettu 44:een (oli jo valmiiks) ja imusarja löysätty ja kiristetty uudestaan.
Lyhyellä koeajolla toimi hyvin.
Kiitoksia avusta.