Nostajat -85 evo

Aloittaja pete, 13 maaliskuu 14, 10:25:59

« edellinen - seuraava »

pete

Käykö uudemmat (91-)nostajat tohon eka vuosikerran moottoriin ?

Onko niitä erilaisia muuten kuin kovat/ylikoko ?

Hemuli

Ensimmäinen evosportsteri tuli vasta vuonna 1986.

1986-90 moottoreihin ei käy viisivaihteisen nostajat. Eroja on ylikoon ja toimintaperiaatteen (kova/hydraulinen) lisäksi esim. rullan akselin koossa. Mutta niillä ei ole sopivuuteen vaikutusta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Nelivaihteinen evosporttihan käyttää samoja nostajia kuin evo bigtwinit 1984-99. En tiedä miten on mahdollista että ebayssa mainostetaan nostajia jotka kävis sekä neli- että viisivaihteisiin sportteihin. Niiden halkaisija on täysin erilainen, viisilovisen nostajat on huomattavasti paksummat.

pete

Cheers... Joo siis 86 (tais olla 85 siinä emäputken  tarrassa)
Omat hukassa ja ostinkin jo 99 nostajat varalta ( nyt siis ylim.)
Nostajien Metsästys jatkuu...

Jake

Minä jostain luin, että SB chevyn nostajat menis tuohon vanhempaan sporttiin. Ainakin ne ovat ohkaisemmat, kuin viisilovisen.

Hemuli

Ne on vähän "sinne päin", onhan niitä jotkut ympänneet milloin mihinkin laitteisiin. Täytyy muistaa että nää värkit pelaa paljon alhaisemmalla öljynpaineella kuin liukulaakerikoneet, voi tulla ongelmia nostajien paineiden säilymisessä. Jos ne nyt olisi 100% yhteensopivat niin eihän kukaan enää kävisi prätkäliikkeistä nostajia hakemassa.

Jos nyt ei halvinta mahdollista olla hakemassa niin löytyyhän noita nostajia mistä tahansa - kuten yllä sanoin niin se on sama kuin evo bigtwinissä.

NiLo

Jos ei halua maksaa itteään kipeeks niin googlaamalla löytää Johnson valmistajan nostajia.
Sulle sopivat perus nostajat "vakio koneeseen" A2261S  (slow bleed lifter with the cast iron body) Ultiman nostajat ovat nuo kyseiset.
Astetta kestävämmät "prformance" nostajat A2303S (slow bleed lifter with the forged steel body).
Itte oon ajanut noilla A2303S nostajilla vajaa 10t onnellista kilometriä, että sen pohjalta on vielä huono puhua kokemuksesta kestävyydestä.

jos haluut tosi halvat nostajat niin laita YV:tä ja osta mun vanhat :)
Jos sinulla on vasara, kaikki näyttää nauloilta.