sportsterin öljyt

Aloittaja Incorporeal, 07 helmikuu 14, 23:56:53

« edellinen - seuraava »

Incorporeal

Minkä merkkisiä/mallisia öljyjä väki on käyttänyt evo sportsterin vaihteistossa ja moottorissa? Itse olen käyttänyt paikallisella hd kauppiaalla huollossa mutta 125e on mielestäni liikaa hommasta jonka voin itse tehdä autojen yms ohella. Useat mainostaa sitä hd:n omaa öljyä mutta luulen että olisi parempiakin vaihtoehtoja tarjolla. Ehdotuksia? Sportsterin vm:95 883/1200
Elämä on kuin suklaa rasia. Kumpikaan ei kestä kovin pitkään lihavilla.

Matchless

Moottorissa RevTec 20W50 ja enskassa RedLine shock proof 75W90.

...tosin vasta yhden kesän ajelut takana.

Laatikko alkoi mielestäni pelaamaan sujuvammin kun vaihdoin RedLinet sisälle RevTechin enska öljyn tilalle(oli ongelmia pykälää pienemmälle). Omalla kohdalla tutkimukset jatkuu taas ens kesänä, mutta konkareilla joilla on enemmän ajokilometrejä takana ja öljyt pääsääntöisesti koneen sisällä ovat käyneet ahkerasti keskustelua öljy teeman ympärillä,,,löytyy paljon asiaa esim hakupalvelua käyttäen.

filtteri

mahtavaa!!öljykeskustelu..vahvat keväänmerkit on ilmassa 8)

Juvakka

Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Incorporeal

Kyllä se täytyy alkaa pohtimaan kevät huollon tekoa kun sääkartalla alkaa numerot olemaan punaisia  ;D. Pelailiko kytkin mukavasti tuolla shock proof öljyllä?

Matchless

Lainaus käyttäjältä: Incorporeal - 08 helmikuu 14, 11:34:21
Kyllä se täytyy alkaa pohtimaan kevät huollon tekoa kun sääkartalla alkaa numerot olemaan punaisia  ;D. Pelailiko kytkin mukavasti tuolla shock proof öljyllä?

Juu kyllä kytkin pelasi hyvin shock prooff:lla. Syksyn viimeiset kilsat ajelin toisella RedLinen öljyllä,pelasi hyvin silläkin(HD 20W50) mutta shock prooffit laitan takaisin sisälle kun kerran hyväksi mun kilsoilla koettu. Pitäs nyt vaan ekaks saada kone nippuun....

Incorporeal

no kissa vieköön. täytynee kipaista motonetissä taikka sitten amazonilta kattelin että olisi edullista tilailla. moottoriin mulla taitaa olla tätä  http://www.motonet.fi/fi/tuote/597006/Valvoline-VR1-Racing-20W-50-5l

ma^ko

Toi VR1 käy mainiosti, myös lootaan/enskaankin... ATF toimii myös lootassa/enskassa mainiosti, mutta jotku väittävät sen mahdollisesti edesauttavan sportyn laturin magneettien irtoamista.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Incorporeal

ok. Eikös tuo kytkin vaadi jotain ominaisuuksiä laatikko öljyiltä. Maailmaa kiertämään lähtenyt honda cb 450 vm71:sen kytkin oli tarkka öljyistään  :o

ma^ko

Puhutaan "kytkinlisäaineistuksesta" mutta oikeasti tilanne on se ettei saa olla kytkimelle sopimattomia kitkamuuntimia. VR1 toimii kyllä, kaikki moottoriöljyt ei, kuten "doupletrouble" Hondasi kokemuksellakin jo tiedät.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Incorporeal

Don Quijote

Stickienä on tässä samassa osiossa tietoisku öljyistä, sieltä voi lukea niin ei tarvitse samoja juttuja toistaa uudelleen ja uudelleen...

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=49.0
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

NiLo

Mä en oo tota shock prooffia kokeillut mutta jos se on vaikka hyllystä loppu niin RedLinen 75W90NS toimii myös täydellisesti.
Jos sinulla on vasara, kaikki näyttää nauloilta.