Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S Moottorin tunnistus

Aloittaja Kuoppis, 29 tammikuu 14, 10:13:18

« edellinen - seuraava »

Hessu

Ei kai siellä sentään tollasta kanttia ole. Mites muuten otit huomioon männän patin vaikutuksen, kun et sitä kuvissa esitä? Sehän pitää mitata kanssa.

Unohda se väännön etsiminen. Ton kokosessa ja tollasella iskulla olevassa motissa on vääntöä ihan väkisinkin riittävästi. Noita "vääntönokkia" tarvii snadeissa moteissa. Se moottori pitää saada kiertämään ja hengittämään, eikä vaan keräämään kauheaa painetta ja siitä johtuen lämpöä.
Näähän on mielipide juttuja, mutta pudottaisin kantin 10-11 väliin ja ronskisti lisää asteita.
Tai itse asiassa niin just tein omaan 113:een. Laitoin nokaksi cranen 310-2:sen.
Duration on 266/276. Testaan tolla, veikkaan että lisääkin vois olla asteita. Ainakin mun makuun ja käyttöön.

Kuoppis

Kantin laskin seuraavasti

sylinteri/(palotila-männäpatti) Mannänpatin laskin sekä mittasin sen syrjäyttämän vesimäärän (oli muuten sama :D)
980/(105-40)  980/65=15
Dynaaminen puristus http://www.wallaceracing.com/dynamic-cr.php

En ole laittamassa noita mäntiä takasin. Vakiomäntiä ei saa sopimaan millään tai en ole ainakaan mistään löytänyt 98mm halkaisijalla olevia

Jos nopeasti lasken niin männän dome 20 cc olisi kohtalaisen sopiva 980/85=11.5 ruttua

Tuusulan T-Bone

Laskelmasi ei taida vastata todellisuutta...

980 cc = 59,8 cid, mutta 3,14*3,85^2*5 = 58,18 cid.

Palotilan koko (65 cc = 3,97 cid) lisätään iskutilavuuteen puristussuhdetta laskettaessa. Siis:

(58,18 cid + 3,97 cid)/3,97 cid = 15,67. Noin niinqu teoriassa.

Efektiivinen palotilan koko on kuitenkin todennäköisesti jotain muuta kuin 65 cc, koska siihen vaikuttavat myös männän lakikorkeus ja kansipahvin paksuus. Jos ymmärsin oikein, olet mitannut vain palotilan koon kansitasoon nähden ja vähentänyt siitä mittaamasi männän patin tilavuuden.
Long John Stroker

Kuoppis

No hitto meni kaava väärin. (kyllä mä nää kaavat olen wikistä katellut, mutta en tietysti ole laittanut ylös ???)

"Efektiivinen palotilan koko on kuitenkin todennäköisesti jotain muuta kuin 65 cc, koska siihen vaikuttavat myös männän lakikorkeus ja kansipahvin paksuus. Jos ymmärsin oikein, olet mitannut vain palotilan koon kansitasoon nähden ja vähentänyt siitä mittaamasi männän patin tilavuuden."

Kyllä, myönnän tehneeni näin.
Nyt on vähän huono mittailla lisää kun männät pöydällä ja sylinterit koneistajalla.

Laiton tuon uuden kaavan exceliin ja ilman tiivisteitä + muita ihan suoraan laskettuna rutuksi tuli 16 pintaan