ohjausakselista

Aloittaja ile, 13 marraskuu 13, 12:31:49

« edellinen - seuraava »

ile

mistä materiaalista herrat on näitä sorvaillut? vedetty akseli?

janne a

Omaan keulaprojektiin just hommasin pätkän nuorrutusterästä,pitäs olla hyvä murtolujuus.Joku lukeneempi vois varmasti kertoo parempia vinkkejä  ;) Paljon niissä tuntuu eri seoksia olevan...

hoodee

Veikkaisin näin kylmiltään et tehtaan akselit ei ainakaan oo mitään special kamaa?? Tavallista paskarautaa... Siis villi veikkaus...
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

013

perusvedetyn akseliteräksen "kovuus" jotain 4.8pultin luokkaa.

itse käyttäisin juurikin tuota nuorrutusterästä.

Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

j

Mitäs se MOC on?
Tuntuvat suosittelevan koneistajat sitä joka akselihommaan.
En vaan ole keksinny, mistä sitä täältä saa.

j

Kapteeni sika

Hakusanaksi moc 210, moc 410.

Hemuli

Kallistuisin itsekin sen puoleen että kyse on äärimmäisen ylimitoitetusta osasta jossa kestää muukin kuin NASA:n käyttämä materiaali. Tuuman vahvuinen tanko joka ei nyt kummoiselle rasitukselle joudu paitsi jos keulakulmaa alkaa olemaan miehekkäämmin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuomo

Hessu

Lainaus käyttäjältä: janne a - 15 marraskuu 13, 10:55:34
Omaan keulaprojektiin just hommasin pätkän nuorrutusterästä,pitäs olla hyvä murtolujuus.Joku lukeneempi vois varmasti kertoo parempia vinkkejä  ;) Paljon niissä tuntuu eri seoksia olevan...

Suosittelen välttää hitsaamalla kiinnittämistä jos käytät nuorrutusterästä.
Voi tulla ongelmia jos räkäsee akselin t-palaan migillä kiinni.
Hemuli on oikeassa. Se itse akseli on viimenen mikä siinä rakenteessa antautuu. Perus 52:nen vedettyakseli riittää loistavasti.

janne a

Kiitti varoituksesta Hessu. Tiedossa oli ettei mocit ja nuorrutusteräkset oo hitsattavia.Muutaman satasen krympillä on kiinni ja topruuvi varmistaa ;)

Jasu

Ehkä siitäkin voi jotain päätellä, että taloudessa olleissa itäpyörissä oli ko. akselina parin millin seinämällä varustettua putkea, eikä niissä ole kuultu olleen kesto-ongelmia..? Dneprissä painoa kuitenkin kolmen sadan kilon tienoolla, IC:n vajaa pari sataa...

Ja on noita itälaitteita tsopperiksikin väännetty, alkuperäisillä paloilla akselineen, ilman ongelmia...

Spöke

Tavan vedetystä olen noita sorvaillut. Ei ole käynyt mielessäkään, ettei kestäis.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Muistatko Hessu sen japsiakselin mihin sorvasit mulle kierteen? Sehän oli ontto putki ja jotain helkkarin alsaa - alunperin kiinni pyörässä mikä kulkee kolmeasataa...

Spöke

Ontto putki- tirsk' ;D  ;D
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Eipäs tirskuta siellä takarivissä, voihan se putki olla täynnä vaikka mitä ;D