Auton virtalukko prätkään

Aloittaja sporttivartti, 23 lokakuu 13, 11:25:29

« edellinen - seuraava »

sporttivartti

Onko jollain kokemusta autotyyppisen virtalukon käytöstä prätkässä? Biltsusta tarttui mukaan alta kybän "käynnistyslukko" â€" parkkiasento uupuu mutta tällä pääsisi eroon starttinapista. Onko näissä ilmeisesti sisäkäyttöön tarkoitetuissa lukoissa probleemeja kosteuden kanssa, vai  onkohan ne kiinalaiset tarvikevirtalukot joita näkee joka pyörässä sen kummemmin suojatut? Releohjaus sytytysvirralle ilmeisesti paikallaan tämän kanssa?

eeko

Enpä kyllä jättäisi starttirelettä pois,
saattaa virtalukko ottaa itteensä =
ei kestä sitä virtaa.
-eeko

V-8

Itse koen starttaamisen hankalammaksi auton virtalukon kanssa. Olen tottunut pitämään kytkimen pohjassa ja toisella kädellä valmius "kaasutella" startatessa.

Ajattelitko laittaa virtalukon johonkin startin lähelle eli vasemman kankun alapuolelle? Joskus kun pyörä on mäessä tms. ja tarvis startatessa samalla jarruttaa joko kädellä tai jalalla niin tulee helposti kevätjuhlaliikkeitä. Mielestäni kädet kuuluis turvallisuussyistä olla sarvilla... ei siis pään. Mutta jos tarkoitus on stongaa siistiä vipstaakeista niin sitten ehdottomasti, ja jalkakakytkin kans!

Rele ehdottomasti.

-FTW-

Lyytinen

Tuommonen on ollut sportissa virtalukkona useamman vuoden ja hyvin toimii. Starttiasentoa tosin ei ole vaan se napista. On kiinni moottorin yläkiinnikkeessä ryypyn vieressä, että sadevesi ei mene suoraan. Yllä puhuttiin sytytysvirrasta mutta tarkoitettiin varmaan startin herätettä? Kyllä ehdottomasti joo rele, työkonekäytössä olen yrittänyt ilman relettä, ei toimi pitkään. Ja ääni napista starttaukselle joo täältäkin.

sporttivartti

Jepa herätteestä oli kyse... Nappi ollut vasemmalla penkin alla joitain vuosia nyt saattais virtalukko muuttaa tankin päälle jos kaksiosaiseen sellaiseen talven mittaan päätyy - lukkosula auttais kosteuden kanssa kai?

Hemuli

Ei tuu toimimaan pystyasennossa ilman mekaanista suojaa. Ei toimi ne kiinalaiset prätkälukotkaan. Mulla oli pannuchopperissa aikoinaan koneen yläkiinnikkeessä lukko pystyssä ja heti ekan reissun sateissa lukko rupes johtamaan sähköä vaikka avaimet oli poissa. Vaakatasossa tuskin tulee kosteuden kanssa ongelmia, tärinä tappaa sen sitten aikanaan mutta kyllä autonlukkokin kestää sen mitä tarvitsee.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

-väiski-

Mulla on ollu sportissa kaks kesää automallinen virtalukko, akun alla vaakatasossa. Ei mitään ongelmia, ja releohjattu virrankulku.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

ma^ko

Mä olen käyttänyt noita avoveneen pulpettiin asennettuna, siis jonkinmoisessa kulmassa yleensä, ei vaaterissa eikä pystyssä, kestävät aikansa(=1-3kautta). Kestää kyllä ohjata startin herätevirtaa ilman relettä, solenoidihan on rele...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.