Finnbikers

  • 16 Lokakuu 2021, 01:54:06
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: S&S:ltä puolipuristinnokka-akselit Twincamiin  (Luettu 3782 kertaa)

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7361
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
S&S:ltä puolipuristinnokka-akselit Twincamiin
« : 02 Syyskuu 2009, 12:53:50 »

Siis mitkä? Kyllä, luit aivan oikein - puolipuristinnokka-akselit.

Eli käytännössä pakonokkien perusympyrällä on jousikuormitteinen osa joka pitää pakoventtiilit koko ajan aavistuksen auki käynnistysvaiheessa. Sitten kun moottori käynnistyy, palaavat ne epäkeskovoiman avulla takaisin normaaliin käyttömittaan.

Lainaus
S&S® Easy Start Cams

Start any engine regardless of displacement or compression ratio with a
stock starter. The new Easy Start Cams from S&S® Cycle make hard
starting obsolete for 1999-up big twins. Available in chain drive and
gear drive versions.
Don’t get caught “dead” without them! More Proven Performance® from S&S
Cycle, Inc., the leader in V-Twin high performance parts since 1958.

Features:

• Start any engine with a stock starter
• Save your starter and battery!
• Reliable – tested for 10,000 starts and didn’t
even run the battery down!
• Automatic – no buttons to push

THREE MOST POPULAR GRINDS
A bolt-in cam for all RPM ranges.
Something for everyone.

S&S® set out to develop a new group of bolt in cams for 2007-up big
twins. The three design targets were low end torque for touring, peak
horsepower and a cam that would offer the best possible combination
between torque and horsepower. The 551 emerged as the touring cam and
the 583 is a great over all cam. The proven 585 posted the best results
for peak horsepower.


HERE’S HOW IT WORKS

ONE
Each of the two exhaust cam lobes are equipped with a spring loaded
compression release lobe on the “heal” of the cam at the point where
the valve would normally be fully closed.


TWO
The lobe holds the exhaust valve open slightly at cranking speed. This
releases some of the compression, making the engine much easier to
crank.


THREE
Once the engine starts, and rpm increases, the compression release lobe
is centrifugally retracted and the engine runs normally, with full
compression, and without any loss in performance. This allows a stock
starter and battery to start nearly any engine.

Reduces cranking compression – easier on starting system!
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Raimo-Raato

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 939
Vs: S&S:ltä puolipuristinnokka-akselit Twincamiin
« Vastaus #1 : 02 Syyskuu 2009, 20:32:43 »

Kaikkee ne keksiikin. Sinällään ihan jees keksintö mutta montakohan tuhatta kilometriä kestänee...  :-\

Saahan ton samantapaisen efektin aikaiseksi vanhemmissa joissa kovat nostajat. Säätää pakovenat aivan aavistuksen kantamaan niin kyllä ne lämpimänä sit menee kokonaan kiinni.  ;D
Kirjattu
A.K.A. Rambe

flhx

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1098
  • Florida - the gunshine state
Vs: S&S:ltä puolipuristinnokka-akselit Twincamiin
« Vastaus #2 : 02 Syyskuu 2009, 22:30:51 »

... montakohan tuhatta kilometriä kestänee...  :-\

Sama kävi itellä mielessä kun sössön sivuilla tuota katselin...Jousi nokan sisällä kuulostaa...no, erikoiselta....Entäs kun/jos se kuoleentuu tai menee poikki? Tosin kyllä kai tuo firma on tuon aika tarkkaan testannut, ei taida hirveän paljon olla liikkeellä sekundakamaa jossa ko. firman logo?
Kirjattu
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7361
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: S&S:ltä puolipuristinnokka-akselit Twincamiin
« Vastaus #3 : 02 Syyskuu 2009, 22:52:17 »

Veikkaanpa että testimuuleilla on ajettu erinäisiä kymmeniä tuhansia maileja ennen kuin tuote on päästetty markkinoille. Samoin penkkitestausta on taidettu suorittaa joitain kertoja. Olihan tuossa maininta että 10.000 starttausta eikä edes akku vielä antautunut - tietysti pidetty latingissa mutta silti...
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Natking

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 813
Vs: S&S:ltä puolipuristinnokka-akselit Twincamiin
« Vastaus #4 : 03 Syyskuu 2009, 19:23:03 »

Saahan ton samantapaisen efektin aikaiseksi vanhemmissa joissa kovat nostajat. Säätää pakovenat aivan aavistuksen kantamaan niin kyllä ne lämpimänä sit menee kokonaan kiinni.  ;D
Itse asiassa mun tartti vanhassa TopGas rukissa tehda just tollain kun koneen lammetessa alko tonarit kolisemaan niin perkeleesti. Kylla, kolisemaan, ei kilisemaan. :o
Alkuharjoitteluissa tais jopa lash-capit pompata poijes venan paasta, ja sittenhan se riemu vasta syntyi...
No pikkusen oli kylla historiallista tekniikkaa moottori, 5'' isku ja paremmat 4-venttiili kannet.  :P
Kirjattu
Just trying to be different (like everyone else)