Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

500 sr tölskäämistä.

Aloittaja wartzenkekkeri, 23 huhtikuu 13, 22:22:25

« edellinen - seuraava »

wartzenkekkeri

Tulin nyt siihen tulokseen että, taajan tehä tuohon sen erillisen öljysäiliön. Ossaako kukaan sannoo pitääkö siinä ottaa huomioon mittään eritystä?

wartzenkekkeri

Niihän sinä sitte kävi että piti alakaa tekkeen erillistä öljysäiliöö. parinmillin pellistä särmäämällä hitsaamalla ja noitumalla tuommonen siitä tuli. Jos huomenissa kävis kiinnikeet vielä tekemässä tuolle säiliölle.





Ois tuosta siistimmänki saanu ku ossais tehä vaan mennee se tuoki ku kerran itelle kelpaa.

wartzenkekkeri

Nii ja tuohon alas jäi vielä mukavasti tilaa akulle.

ultimate

SR on mukava paukutin. Ja kiitollinen rakentelukohde. (muutamia olen omistanut, ajanut ja rakennellut).
Tee pyörään hyvä huohotusjärjestelmä sen lisäksi että huolehdit ettei öljyt valu seisonnassa lohkoon.

Lainaus: "Aika monessa endurossa se öljysäiliö on tuolleen runkoputkessa. Aika samaa maata on tuo SR on enskain kanssa... Vaikka varmaan se oli Triumph tai BSA tai joku britti, joka alotti tuon öljyn säilömisen runkoon."

Peruspyöristä kieltämättä tulee itsellenikin ensin öljyrunko pässit ja trumpat mieleen. Varmaan jo aikojen alussa on runkoa käytetty öljysäiliönä mutta pyöristä joihin oma mielenkiintoni on kohdistunut tulee ensin mieleen 40-luvun Vincentit. Ne kun oli miltei joka asiassa muita vuosikymmeniä edellä mm. tuo että runko toimi öljysäiliönä ja oli monojousitteinen (yamaha 80-luvulla) kun muut oli vielä jäykkäperäisiä ja kokoalumiini yhtenäismoottori, Lentokonealumiininen keula josta tuli Yamahalta versio vasta 90-luvulla jne.. jne uskomattoman pitkä lista innovaatioita.. Oho meni miltei luennoksi.. Sorry.   Ei muuta kuin rakenteluintoa ja  rohkeita ratkaisuja!

wartzenkekkeri

#64
Pikkusen taas projekti meni eteenpäin. Runko oli tosi matala etupäästä ja jättöä oli liikaa. Käänsin emäputkea pari astetta ja nyt on maavaraakin. Öljysäiliöön sain myös kiinnikkeet tehtyä kuvia en vain muistanu ottaa. Nuo vakio öljysäiliön täyttöaukot ja letkujen lähöt myös rälläköin pois sekä tulppasin.



Takajarrutkin sain värkättyä toiminta kuntoon.


wartzenkekkeri

Pitkästä aikkaa saanu jotaki aikaseksi. Pakoputken sain värkättyä ja toivottavasti kestää. Meinaan ku tuo kiinnike tuli nuin alas? Nii juu ja uuven ölysäiliönki sain värkättyä.


Jack

tee kiinnike ylös myös ni kyllä kestää, siis vähän pytyn jälkeen ja runkoon kiinni
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Jep, en tiedä voiko suoraan verrata mut mä luotin omassa tärylätkässä putkien omiin kiinnikkeisiin, eli kannen jälkeen yksi kiinnityspiste/putki ja sekin "vaimentajan" puolenvälin paikkeilla. Toissa kesänä sit hitsasin niitä ainoita kiinnikkeitä kolmeen kertaan. Molempiin putkiin lisäkiinnitykset käyriin eikä ainakaan viime kesänä tarvinnut hitsailla.

wartzenkekkeri

No tein vielä toisen kiinnikkeen putkelle varalta. Jospa nyt kestäs ettei tarvi kesällä sitte korjailla. :D

wartzenkekkeri

Eipä ollu tänään muuta tekemistä niin värkkäsin tuommosen kytkin vivun pärrään. Varmaan joku jo on tuommosta kokeillu en tiiä onko hyvä idea. Tein kumminkin tuon niin että, on helppo ottaa pois ja saa tarvittaessa normi vaijerikytkimen helposti paikalleen. Tuo karvanen harja teräksen pätkä korvataan rosteritangolla kuhan ehin hakemaan oli tuossa vain testi mielessä.


Hemuli

Siis se kytkinvipu on tuo sylinterin etupuolella pystyssä oleva tanko? Yhdessä pyörässä olen vastaavan virityksen nähnyt ja voin kertoa että ei tule olemaan kovin käyttöystävällinen - tuossa kun on se vika että joudut jännittämään koko käsivarren kytkintä käytettäessä, varsinkin liikkellelähtö tulee olemaan haastavaa. Jos miettisit rakenteen uusiksi niin, että voit käyttää kytkintä pelkillä sormilla samaan tyyliin kuin perinteistä ohjaustangossa olevaa kahvaa niin että kämmenpohja lepäisi jotain kiinteää kohdetta vasten - silloin käyttö on vaivatonta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Valiantman

Vaihdevipu ja siihen kytkin puristimella, kopioi vaikka vanhasta traktorin nostolaitteesta systeemi.  ;D

013

Ite oon ajellu suicide sifterillä 5-6 vuotta, toimii mut on se aika työläs ajella😉
Varsinkin nykyään kun on tollanen jäniksenkorva stonga. Tekis mieli kokeilla jalkakytkintä niin sais molemmat kädet tankoon, erikoistilanteissa jeesais...
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

wartzenkekkeri

Nyt ku miettii niin kyllä hemuli on oikeassa. Vaan tuohon on onneksi helppo rakentaa lisä kahva johon saa kämmenpohjan. Siittä on helppo painaa tuota vipua ja onneksi tuo kytkin vipu on löysä. Joten sitä saa painettua helposti vaikka parilla sormella.

wartzenkekkeri

#74
Aina ihaillu ku täällä on projekti kuvia pitkistä zoppereista nostopöyvällä. No otimpa itekki kuvan rungosta nostopöyvällä ku loppu siistimisiä tein pulveria varten. Kaukaa piti kuva ottaa pöydän koko 6m x 1,5m nostokyky 2000kg. :D No pittää seuraavasta pärrästä tehä pitempi. Kovin pieneltä tuo runko tuossa pöydällä näyttää. :D