Moottorin tyyppinumero hukassa. Sportster 90

Aloittaja Wii, 27 maaliskuu 13, 07:06:50

« edellinen - seuraava »

Wii

Elikkä moottorin tyyppinumero hukassa, ei ole vasemalla puolella sylinterien juuressa.. mistähän tuota voisi etsiä`? Pyörään on ilmeisesti vaihdettu uudempi 91-> moottori joskus ja pitäisi myyjän mukaan olla 5vaihteinen 1200 kone. Tuli ehkä vähän ostettua sika ja säkki etten tajunnut naputella vihteita läpi kun kauppoja tehtiin.

Joe Cool

Jos ei sitä moottorin numeroa löydy, niin ei se yleensä hukassa ole, se on vaan hiottu pois heti kun varastettu pyörä on purettu pakusta ulos ottamisen jälkeen >:(
Sitten on ajateltu, että siihen voi kätevästi naputella itse sopivan pyörän moottorin numeron...

Wii

Eikös se tuosta pitäisi löytyä? Jos on varastettu kone tms. niin taitavasti kaveri on tehnyt tuohon tuollaisen "jäähdytysrivan"..onko numerolle jotain vaihtoehtoista paikkaa tai löytyykö se myös jostain muualta?

Kapteeni sika

Olisko mahdollisesti aftermarket-lohkot/kone?

ma^ko

Tuolleen sen numeron pitäis ilmetä, varaosa/aftermarket lohko/kone voi olla hyvä arvaus.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Wii

Hhmmm..mitähän sitä sitten tekis? onkos toisessa lohkossa jossain numeroa? 5vaihdettakin tuntuu löytyvän. mitenkähän tuon katsastus jos kävis konttorilla nöyränä poikana?

Kapteeni sika

Tässä malli (vanhempi?) jossa näyttäs olevan numero enskakopan sisäpuolella.

Vai onko tuo varaosanumero....

JPP

LainaaVai onko tuo varaosanumero....

Varaosanumero.

seppo

Hmm... Otappas kuva koneen toiselta puolelta.

Wii

kuva voi olla vähän heikko kun ei löytynyt tarkempaa tähän hätään.

Enomies

Lainaus käyttäjältä: Wii - 27 maaliskuu 13, 09:20:07
Eikös se tuosta pitäisi löytyä?

1986-2003 Sportster manuaalissa lukee:
"The engine serial number is stamped on a pad at the left
side surface of the crankcase between the cylinders. The engine serial number consists of digits used in the
VIN number."

Eli siinähän sen pitäisi olla.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: JPP - 27 maaliskuu 13, 13:32:38
LainaaVai onko tuo varaosanumero....

Varaosanumero.

Itse asiassa valunumero joka muuttuu aina kun muottia muutetaan. Tuon ikäisen rautapään lohkojen varaosanumero on 24505-72.

Mutta itse kysymykseen, viisivaihteinenhan tuo on ja vuosimalliltaan 1991-1999. Enskopasta jos sais paremman kuvan niin vois rajata sen joko 1991-93 tai uudemmaksi - olettaen että koppa on alkuperäinen. Eniten tuossa hämää lohko siitä kohtaa missä numero pitäisi olla, siinä on tuo rivoitus täysimittainen?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Wii

oisko tuosta mitään apua vai pitäskö olla sisältä?

filtteri

enskakoppa on ainakin samanlainen kun mun -98 buell:issa,paitsi kytkimen cover on mulla ilman noita tekstejä,tää jotenkin kiinnostaa kun mun käsittääkseni noita sporsterin tarvikelohkoja ei liiemmälti ole ollu saatavilla ja aftermarket koneetkin taitaa rajottua s&s 100cid "järkäleeseen" josta tässätapauksessa ei ole kyse..ja varmaan valitettavasti 8)

Hemuli

Tuo kuva riittää oikein hyvin, ainakin enskakoppa on 1994-2003 mallista.

Kyllä S&S tekee myös vakiolevyistä lohkoa sen Special Application mallin lisäksi jota 100cid koneessa käytetään. Mullakin on sellainen tossa FXR/Sportster ristisiitoksessa. Mutta sekin on aika lailla erinäköinen kuin alkuperäisen kysyjän:

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957