Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Blowfly, eli raatokärpänen

Aloittaja ezmo, 21 helmikuu 13, 20:30:37

« edellinen - seuraava »

Don Quijote

Jockey Journalilla joku on pohtinut samaa ongelmaa astinlautojen kiinnitysten kanssa, olisko tästä mitään apuja: http://www.jockeyjournal.com/forum/showthread.php?t=2266
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

ezmo

Thx. Homma selkis.

Mutta, sportin vanhan aluvanteen maalaus edessä ja laakeriskoolit paikallaan.... Kannattaako ne jättää sinne, vaihtoi tilalle uudet skoolit ja laakerit tai ei?

E
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 06 maaliskuu 14, 20:58:38...Kannattaako ne jättää sinne, vaihtoi tilalle uudet skoolit ja laakerit tai ei?

E

Siis mitä? Jättää vanhat skoolit paikalleen ja pistää uudet päälle? Ei kai nyt sentään...

Vai meinaatko että voiko skoolit - uudet tai vanhat - jättää paikoilleen maalauksen ajaksi? Voi, koska kyllähän muutenkin joudut suojaamaan napojen reiät ettei maalia pääse sinne. Itse kyllä laittaisin uudet skoolit vasta maalauksen jälkeen, vanhat kyllä pois ensin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 07 maaliskuu 14, 10:11:45
Lainaus käyttäjältä: ezmo - 06 maaliskuu 14, 20:58:38...Kannattaako ne jättää sinne, vaihtoi tilalle uudet skoolit ja laakerit tai ei?

E

Siis mitä? Jättää vanhat skoolit paikalleen ja pistää uudet päälle? Ei kai nyt sentään...

Vai meinaatko että voiko skoolit - uudet tai vanhat - jättää paikoilleen maalauksen ajaksi? Voi, koska kyllähän muutenkin joudut suojaamaan napojen reiät ettei maalia pääse sinne. Itse kyllä laittaisin uudet skoolit vasta maalauksen jälkeen, vanhat kyllä pois ensin.

toisella meistä on artikulaatio hakusessa ;)... Ymmärsit oikein... Joo, eli suojaan ja vaihdan uudet tilalle, maalauksen jälkeen, näin toisen kerran miettineenä...

-94 Sportster Hugger

ezmo

Kääkylä. Unohdin Elekolta kysästä, millä suojaan ohjainputken ja muut tarpeelliset paikat. Kestääkö vanerilätkät kierretankokiinnityksellä pulveriuunia?. Kierteet varmanni putsattava maalauksen jälkeen, vai vedetäänkö joka jenkaan pultti maalauksen ajaksi? Runkonsa maalanneilta pikavinkit kiitos. Mulla menossa huomenna maalaamoon...

-94 Sportster Hugger

Das Fette Sau

Mie en kyllä sais vastata tähän ku en oo runkoo maalauttanu pulverilla, mitä tässä ilmeisesti tarkoitetaan, ainoastaan Honda Monkeyn rungon spraymaalaamisesta spraylla vuonna -96 tai -97 on kokemusta, mutta koska oon eka vastaaja nii otan vapauden poiketa vastaajalle asetetuista vaatimuksista:  :)

Pultit kierteisiin on varmaan helpoin keino, olipa kyse mistä maalauksesta hyvänsä, ei yleensä ainakaan paljoa vuoda läpi ja saa tarkan raja  kierteen reunaan.

Olikohan Hemulin albumi jossa vanerilätkän kuumankestoa käsiteltiin, raati totesi sen kestävän pulverimaalauksen lämmöt. Hi-Fi: Ei-pinnoitettu vaneri varmaan tiivistyy pinnoitettua paremmin ohjausputkea vasten kun se painuu vähän kasaan jos vetää kierretangolla "momenttiin".
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

Jake

Joskus kloppina pulverimaalaamossa työskennelleenä.. Kierteet suojattiin siellä silikoniletkun pätkillä jotka laitettiin joko sisäkierteeseen tai ulkokierteen päälle. Oli helppo nyppiä irti.

Alluh

Itse käytin isoja metallisia aluslaattoja ja prikkoja. Rasvanpoiston huolellisuutta ei kannata vähätellä.. Kierteisiin pultit ja koneen/laatikon kiinnityksen tasopintojen suojaus.

Sent from my iPhone using Tapatalk

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Alluh - 09 maaliskuu 14, 10:58:40
Itse käytin isoja metallisia aluslaattoja ja prikkoja. Rasvanpoiston huolellisuutta ei kannata vähätellä.. Kierteisiin pultit ja koneen/laatikon kiinnityksen tasopintojen suojaus.

pelkkä liuotinpesu riittää?

-94 Sportster Hugger

Alluh

Joo ja todennäköisesti ne pesee sen maalaamassa uusiksi. Tollasessa vanhassa rungossa on vaan aika monta piilopoteroa missä rasvaa on..

ezmo

Ninnannunna... Menee hermot puutöissä... Huomasin,,että navalle pitäis kairata upotus navan korotukselle... Eikös navan keskiosan vaan voi teipata ja ennen uunia teippi pois kuten varmanni ne kierteiden silikoniletkunpätkätkin...

-94 Sportster Hugger

maick

Ninnannunna. Mitäs jos askartelisit vähän alumiiniteipillä ja/tai -foliolla? Ei kärtsää uunissa ja liimat lähtee pulveroinnin jälkeen liukkarilla.

Kapteeni sika

Mä askartelin enskan reikiin kaikenlaisia lappuja ja sit kun vein sen maalarille niin kysyin kuinka ne suojaa esim isommat reijät. Kyseisessä puljussa laitetaan vaahtomuovipallero tulpaksi, pulveri pintaan ja sit vaahtomuovi pois ja käikäle uuniin.

Meillä on duunis sellasta teippiä millä voi suojata pinnat jotka ei tarvi maalia. Irtoo helposti maalauksen jälkeen mut liima on niin huono et käytännössä vaan suorille pinnoille.

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 09 maaliskuu 14, 17:07:42
Mä askartelin enskan reikiin kaikenlaisia lappuja ja sit kun vein sen maalarille niin kysyin kuinka ne suojaa esim isommat reijät. Kyseisessä puljussa laitetaan vaahtomuovipallero tulpaksi, pulveri pintaan ja sit vaahtomuovi pois ja käikäle uuniin.

Meillä on duunis sellasta teippiä millä voi suojata pinnat jotka ei tarvi maalia. Irtoo helposti maalauksen jälkeen mut liima on niin huono et käytännössä vaan suorille pinnoille.

no tuota epäilin... No, ei tullu ehittyä paljoa kirottua puutöiden kanssa...

-94 Sportster Hugger

Jake

Käsittääkseni pulverifirman kanssa voi sopia pesuista ja suojauksista? Löytyy uunituksen kestävää teippiä ja muita härpäkkeitä ja ainakin virmassa jossa itse työskentelin kaikki rojut kulkivat ensin linjalla tehokkaan pesun ja kuivauksen läpi ennen pulveria.