Miten patinoittaa pyörää

Aloittaja ezmo, 18 marraskuu 12, 18:52:10

« edellinen - seuraava »

ezmo

Eli miten saadaan samanlainen jälki, kuten Beckhamin pyörässä, musta ei ole mustaa, eikä kromi kiillä... Vastaukseksi ei kelpaa, että paskalla ylläpidolla....

http://www.garagecompany.com/bikes/custom/DavidBeckham/IMG_4026.JPG
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Make

Patinaa tulee ajamalla. Tuo Beckhamin tankki vois olla vaikka maalattukin tuon näköiseksi.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Jack

jep, on kaks asiaa mitä ei saa rahalla: aito patina ja real cool...... ;D

instant patinaa...khiihiihii  8)
Flatheads!!!

Hemuli

Nyt kun nää maailmanparantajat on päässeet laukomaan itsestäänselvyytensä ;) niin todettakoon että patinointi on käytännössä vaan luonnollisen prosessin nopeuttamista. Maalipinta patinoituu ajan, auringon ja mekaanisen kulumisen seurauksena. Aika ja aurinko aiheuttaa maalin mattautumista, tästä selviää käyttämällä reilua mattausaineen määrää maalissa. Mekaaninen kuluminen sitten taas saadaan aikaan karhunkielellä tai vesihiomapapereilla. Riippuen tietty kuinka rankkaa kulumista haetaan.

Eihän mikään keinotekoinen tietty aitoa vastaa, pätee niin tisseihin kuin moottoripyöriin ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

erakko

Pitää nyt kysyä kun sivuaa aihetta..

Millä saa rosterin mattapintaiseksi?

Peittaus ja pähkinäpuhallus ilmeisesti ainakin toimii mut onko muita menetelmiä, tavoitteena tasalaatuinen matta/satiini- pinta. Tietty hiekka- tai alumiinioksidipuhallus tai hionta mattaa mut pinta sais olla suhteellisen sileä kuitenki ettei heti ala kaikki paska tarttuu kiinni.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Jude

Veikkaisin tankin patinointiin käytetyksi tätä videossakin esiintyvää hapottamista, ajassa 25.00-.
Biker Build-Off Trevelen vs Paul Cox & Keino Season 6 Episode 2

Erppa

??? Ny menee puurot ja vellit pahasti sekaisin. Vähän enempi itsekunnioitusta, hyvät herrat ja narrit. Ei patinaa voi tehdä, se syntyy ajastaan. Ei mailejakaan voi ostaa, ne pitää ajaa. Jack on oikeassa, instant-patina on ihan jotain muuta, se on feikkiä. Kuluuhan se maali kun rutosti hinkataan tai kromit lähtee kun leikitään happojen kanssa, muttei niillä ole mitään tekemistä aidon patinan kanssa. Suurin osa patinointiyrityksistä näkyy selvästi päälle ja haisee härskiltä kilometrien päähän. Unohda koko juttu.

Hemuli

Pyytäisin että arvon kirjoittajat suhtautuisivat patinointiin vain yhtenä rakentelusuuntauksena muiden joukossa. Se ei kaikki miellytä mutta tuntuu että on muitakin juttuja mitkä herättävät voimakkaita tunteita puolesta ja vastaan. Tämän foorumin tarkoitus on kuitenkin palvella kaikkia moottoripyörien rakentelusta kiinnostuneita, tyylisuuntaan katsomatta. Parhaimmillaan patinointi voi pelastaa jonkun hienon AIDOSTIKIN kauhtuneen laitteen josta esim. kolarin seurauksena vahingoittuu jokin osa peruuttamattomasti. Pitäisikö sellainen sitten paalata tai tehdä sadan pisteen entisöinti ja tuhota vuosien varrella syntynyt luukki? Kyllä tästä voi oikeasti olla jollekin hyötyä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JPP

Jake

Eri maalaustekniikoilla voi mukailla vanhentunutta pintaa, likaa, ruostetta jne.
Pienoismallareilla on lukuisia erilaisia konsteja, joita varmasti pystyy toteuttamaan oikeassakin mittakaavassa.

http://www.pienoismallit.net/sanasto/v/vanhentaminen/

SanttuS

Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

Jezuz

Lainaus käyttäjältä: erakko - 19 marraskuu 12, 09:20:13

Peittaus ja pähkinäpuhallus ilmeisesti ainakin toimii mut onko muita menetelmiä, tavoitteena tasalaatuinen matta/satiini- pinta. Tietty hiekka- tai alumiinioksidipuhallus tai hionta mattaa mut pinta sais olla suhteellisen sileä kuitenki ettei heti ala kaikki paska tarttuu kiinni.

Tasalaatuinen mattapinta tulee rosteriin kun puhaltaa lasilla!

sporttivartti

Kitarapuolella on kova sana nykyään valmiiksi soitetun näköiset kepit: Ohjeita erilailla päällystettyjen metalliosien patinoimiseen:

How to Relic Guitar Parts For an Aged Look - Billy Penn 300guitars.com

Lapioukko

Tämä on vanha juttu, mutta naurattaa aina. Sorry, vähän offtopic mutta ei kaikki ole niin vakavaa.

http://www.bajahill.net/2001/12/squid-manuaali-ravintolabikerin.html

erakko

Lainaus käyttäjältä: Jezuz - 19 marraskuu 12, 23:49:54
Lainaus käyttäjältä: erakko - 19 marraskuu 12, 09:20:13

Tasalaatuinen mattapinta tulee rosteriin kun puhaltaa lasilla!

Mä itseasiassa testailin vähä eilen puhaltaa lasilla, hst-levyyn tuli ihan hyvä pinta. Rst-akseliin ei oikein tullu. Lienee siis rst/hst-laadusta kiinni toimiiko.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.