Suomiajokortti ameriikoissa

Aloittaja Piese, 10 lokakuu 12, 14:27:32

« edellinen - seuraava »

Piese

Eli onko joltain kysytty ameriikan ihmemaassa tai kanadassa jotain muuta korttia kuin luottokorttia (visa, amex, master), passia ja finskikorttia autovuokraamoissa tai onko noita vuokraamoita edes kiinnostanu ajokorttisi. Siis autot on kuitenkin vuokrailtu valmiiksi, oli siellä hertziä, avista, dollaria ja joku vielä.

Siis retki tuonne mantereelle alkaa olemaan käsillä eli lähtö 22.10 hki ja paluu 15.11 tai 17.11 hki.

Jack

Eipä multa ainakaan kysytty, vaikka mulla se AL'n käännös taskussa olikin.
Flatheads!!!

eeko

Ei ole kysytty, näytin kyllä ajokorttia, mutta eipä
tuntunut heitä kiinnostavan. Lienee paikallisen
Highway Patrolin ongelma, jos niikseen tulee.
-eeko

erakko

Komppaan ylläolevia, ei oo kysytty.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

tuuba

en kans muista mut tuli hankittua sinne se joku lappu
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Hemuli

Ei sitä highway patrolliakaan tuntunut juuri puristelevan suomalainen ajokortti. Hra F48 vois kertoa vähän lähemmin kun joutui sitä pariinkin kertaan näyttämään ;D - itselle riitti yksi ratsia...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

F 48

Hahaa  ;D

Joo, aika kauan se highway patrolli oli autossa mun kortin kans. Tuli nimittäin siellä 129 mutkapätkällä ajettua ihan reippaasti ja ajattelinkin että nytkö matkabudjetti tuplaantui. No lopuksi setä sitten tuli autosta varoituksen kanssa, huhhuh.

Aluksi kun sille korttini annoin niin vähän ihmetteli ja kysyi että mistäs päin sitä ollaan? Ei sitä muuten kiinnostanu kortin laatu.

Noista vuokrausasioista ei ole kokemusta, että mitä niissä sanovat suomi-kortista.

jyrggä

euro-kortti käy vuoraamoihin. ainaki suurimpiin, pienistä yksityisistä mää en osaa sanoa.
ota myös vähän käteistä, pelekän kortin kanssa vois tulla orpo olo.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Piese

Eli taidan jättää tälläkin kertaa autoliiton lompakon täydentämisen väliin.

Juu, tarkoitus on mennä noin suunnilleen käteisellä ja sitten noita kortteja on "varalta" jos sattuu löytyyn jotain mielenkiintoista tai tarpeellista, kattellaan retken jälkeen mikä on seuraavan kesän "harrastusbudjetti".

Hemuli

Luottokortti on kyllä melko pakollinen varuste, ainakin vuokraamot ja monet hotellit edellyttävät sitä. Samoin tankkaaminen on huomattavasti helpompaa kortilla, ei tartte arvailla paljonko sitä bensaa menis ettei tarvitse juosta takaisin sisään hakemaan vaihtorahoja kun olet maksanut x-määrän ennakkoon.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Juhana H

Muistaakseni oon esitelly korttini 3 tai 4 kertaa,
yleensä Texasin State Troopereille.
Samaan syssyyn on tarkistettu vähän sitä sun tätä.
Aina toi suomi-kortti on kelvannut,
vaikka kaikki tekstit on vain suomeksi ja ruotsiksi.

Autoliiton jäsenkorttia voi suositella varauksetta,
sillä kun tuntuu saavan Tripple-A:n alennukset hotelleista ja motelleista.
Eli muistaakseni 40â,¬ liittymismaksu on äkkiä kuoletettu :)

Mutu

Jooo... mulla on vielä se isolämiskä mikä oli paperiajokortista seuraava ja hyvinhän sekin kelpas San Diego freewaylla kun highway patrol kiinnostu mun renkaanvaihto touhuista car-pool kaistan vieressä (vasemmalla). Tuli siihen huutamaan ja viittoilemaan että pois täältä, ihmetteli papereita ja niinhän siinä kävi että Finland ja Hei no L.A pelasti pälkähästä ;D ;D. Ilman luottokorttia ei ainakaan califoriassa saa vuokrattua mitään härpätintä.
Hullu saa olla mut ei tyhmä!!!

Piese

Kulkimet on etukäteen jo vuokrattu ja majoitteetkin suurimmaksi osin. Ja ihan varmuuden maksimoimiseksi hankimma amexit vaimokkeen kanssa, jos käy niin ettei raha tai visat jostain syystä kelpaakaan.

Make

7 vuottako tuosta on kun kävin, ja amex oli silloin ainakin huonoin kortti kelpaamaan. Mut kyllä siellä visalla pärjää vallan mainiosti.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Erppa

Visa käy melkein kaikkialla ainakin Texasissa ja Louisianassa, muista osavaltioista ei juuri kokemusta. Tex Willeristä tuttu Texas Ranger  ;D ;D kysyi ajokorttia kun oltiin pyörillä tien päällä ja A10:llä oli patrulli sillan alla. Porukalla oli kuulemma hieman ylinopeutta, eipä ollut kortista sen enempää kiinnostunut kuin yksi vilkaisu että kortti löytyy, kysyi vaan että mikä naurattaa. Kerroin että meilläpäin luettiin pikkupoikana ankarasti italialaisten piirtämää Willeriä ja leikeissa kaikki halus olla vuorollaan Texas Ranger kun se oli kovin jätkä ja veti turpaan kaikkia säälittä.