Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

XL 1200 -89

Aloittaja JaZZo, 05 heinäkuu 09, 00:28:15

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Oletko ihan varma että se öljy tulee lohkojen välistä? Kone kun makaa aikansa niin sitä öljyä saattaa valua muualtakin ja se vaan sitten kerääntyy siihen saumakohtaan näyttäen siltä että vuotaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JaZZo

parista kohtaa tulee siitä saumapinnan läpi se öljy, ja sitten moottorin etukiinnikkeen alemmasta pultinreijästä tuuppaa kans. ja kun se vuoto ei ole ihan vähäistä ollu nyt loppukesästä niin kaipa se motti on laitettava halki poikki ja pinoon.

mun tuurilla tää remppa tulee maksamaan taas yhen rautapään verran rahaa..  ;D

Shovelpiä

JaZZo

rojektit venyy, kuten näillä on tapana juuri silloin kun ei tee mitään. no on tässä jotakin pientä aina välillä päässyt tekemään. peltiosiin pohjatöitä jne. moottori odottelee vuoroansa päästäkseen tallin pöydälle (pienet tilat ja muutkin roplaa vehkeitänsä).

etulamppua tuossa aloin pähkäilemään ja kun tuossa tallilla tupakoidessani (hyi hyi) satuin tarkastelemaan tommosta tarvikevalmistajan painevalettua kuorta josta umpion kaikkinensa saa parilla ruuvilla irti. mietin että josko tommosen umpion tekis itse. vaihtoehtoja siinä puntaroidessani aloin laskemaan turhuuksien ja hyödyllisten välillä koska tarkoituksena olisi valmistaa tämä mahdollisimman edullisesti. no perhana, tuhkia karistellessani hoksasin että tämä jokakodin kukkaruukkuna toimiva saviastia joka tallin tuhkakuppina toimii, näyttäisi sopivan kokoiselta umpion kuoreksi.  ::) ja sehän sopi. tällähetkellä muuten valmis, muokattu aihio odottelee kaavausta ja sulaa messinkiä ja tämän jälkeen sorvia. tallin kaverit ihmettelivät että mitähän mahdoin poltella moisen inspiraation eteen, taisi kuitenkin johtua kahvin yliannostuksesta tuo välähdys ajovalosta. summa summarum. crime scene choppersin se rivoitettu etuvalo ei ollut ihan opiskelijan budjetille sopiva, joten sovellamma suomalaista designia ja saviastiaa. umpio on E-merkitty ja hiihtoliiton hyväksymä.

sanalliseen kuvailuun saatte tottua nyt hetken aikaa koska erään ravitsemusliikkeen tiskillä rentoutuessani pudotin kosketusnäytöllisen puhelimeni (kamerani) kivilaattaan ja senpituinen se. näyttö pimeeksi, laaki ja vainaa. 

täältä tähän.  :P
Shovelpiä

JaZZo

#18
noniin, nyt on kamera joka sisältää myös puhelimen. paljoa ei ole rojekti edenny, muiden kiireitten takia (jota ei oikeasti ole). orkesterihommat vie aikaa ja kun pitäisi opiskelupaikkakunnalla ja kotipaikkakunnalla olla yhtäaikaa niin tästä tulee tuollaviisiä erittäin mielenkiintoista. nou hätä, joutessani otin moottorin näkyviä osia koululle mukaan ja fiksasin näistä 21 vuotta vanhat maalit hiiteen... ihan viksun näköset tuli pytyistä ja kansista, vaikka itse sanonkin..


teettää jonniinverran hommia myös lohkoille..  ::)


edellisestä postauksestani on jo tovi, mutta kerrotaan että messinkinen ajovaloumpio on valettu ja odottelee muotin purkamista sekä koneistusta. kahtotaan taas jahka kerkeen näitä mopohommiakin taas duunailemaan.


edit. korjasin kirjoitusvirheen ihan ite.
Shovelpiä

JaZZo

noniin, viimesestä päivityksestä näyttää olevan 120 päivää. kaikkeen ei kerkeä vaikka koittaa elää viikonlopussa 5 päivän edestä.

valuhommat on vaiheessa edelleen. rokettirollin soitto on vieny aikaa ja keikkaa pukkaa jopa aina välillä.

moperi on saanut kilometrejä tälle kesälle jopa runsaat kolmesataa, öpaut tottakai. lähestyn hyvää vauhtia viimekesän lukemia, huimat 556km oli tallentunut sigman trippiin. Torstaina kävin ekan "pidemmän" reissun turengissa pyörähtämässä. kuosi ei pyörässä ole juuri muuttunut kuin koneen osalta. ja runko sai päällensä mustan kiiltävän pulveripeitteen. messinkitapit on toki kiinni.  ;D


pytyt ja kannet puhalsin kuulalla ja kevyesti kiillottelin noi jäähdytysrivat. lohkot on pesty ja kynsiharjalla hinkattu. lähti aika hyvin puhtaaksi.

remontoitu murkula saapui tohtorilta, Eastlands Engineeriltä (kiitosta vaan Toni, hienosti pelaa nyt).
eipä muuta kuin askartelemaan maantie mielessä ja mikäpä on nyt lomalla ollessa parempaa ajanvietettä kuin ruuvata tallilla aamuun saakka.


ekaa starttia varten annoin pyörällekin huikan. top alcohol?   ::)


Torstain ajolenkin jälkeen nyt vaan ootellaan uusia kuoppateitä. siinä se lepää..


kapeus on rok.  :P


ja pakollinen poseerauskuva, tyytyväinen lättähattu toivottavasti kauaskantoisen kulkineen päällä  ;D


päivitellään taas kun on jotain uutta, mutta nyt ajellaan.  :)
Shovelpiä

Janne R.


Jude

kilven "choppaukselle" +10 !! :D

JaZZo



Pinstripejä ootellessa tän hetkinen kuosi on tässä. Hitto, eipä oo tullu tätäkään päiviteltyä aikoihin..
Shovelpiä

JaZZo

No nyt on straipitkin..




Pieniä lastentauteja on siunaantunu. Startti kiukuttelee tällä hetkellä ja moinen oire tuli uuden kytkinkruunun myötä esiin. Tarvii jonai päivänä purkaa taas kun aika riittää. Voiko muuten tankkiin tulla jonkunsortin alipaine vauhdissa korkin kautta? Kovemmassa vauhdissa (esim. reilumpi ohitus) toi värkki sekoaa kun vetää isoa kovaa ja kestää käynnissä kun pumppaa kaasua. Sit kun vauhti putoo taas tonne satasen tienoille niin rauhottuu. Korkissa on pieni hengitysreikä koska ilman sitä tuo ei edes käynyt.. Tankki on vanhanmallinen missä on olake ylöspäin eikä mitään ilmaletkuja tietenkään..

Tämmöstä pohdintaa nyt..
Shovelpiä

Make

Lainaus käyttäjältä: JaZZo - 30 toukokuu 11, 17:39:30


Voiko muuten tankkiin tulla jonkunsortin alipaine vauhdissa korkin kautta

Voi. Vaikka ei niitä kai ole kuin yhdensorttisia.  :P  ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Jack

paljonko sulla on silloin bensaa tankissa? Kokeile samaa hana ressulla
Flatheads!!!

jesse

eikös se ole aika helppo testata raottamalla korkkia  :o
tosin jos tankki on lähes täysti saattaa roiskua hienoille straipeille...
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

JaZZo

Nyt kun aloin miettii niin ei se paljoa yli puolen tankin ole kun nää oireet tulee. vauhdissa en kehtoo korkkia ottaa käteen, ja tota ei viiti muutenkaan ihan täyteen tankata kun tuuppaa syliin ne bensat sitten.  :-\

Jack, tein tuon eräänkin kerran vauhdissa kun kesken kiihdytyksen toppas koneen seis niin että löin munat tankkiin niin aattelin että varatankillekko tää nyt jo meni. no hana varalle ja mitä siinä sit kaasua pumppaamalla sain sen taas käymään. On muuten motarilla melko hullua puuhaa tuo. Mut siis kiihdytyspumppu kun antaa soppaa tarpeeks niin jaksaa käydä ja sit se taas rauhottuu kun vauhtia on tarpeeks vähän.

Täytyy varmaan tehdä semmonen motocross-tyyppinen korkkiratkaisu.. mulla on yks peltikorkki jemmassa niin se joutaa uhrata tieteen ja kokeilun alttarille.
Shovelpiä

jyrggä

Olit näköjään myyntiin tän tökänny nettimotoon?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: JaZZo - 30 toukokuu 11, 17:39:30...Startti kiukuttelee tällä hetkellä ja moinen oire tuli uuden kytkinkruunun myötä esiin....

Laitoitko sellaisen V-Twinin paketin jossa laturin magneetit suojattu happoteräksestä tehdyllä kauluksella? Noissa on joskus ollut sitä että hammaskehä ei oikein istu startin rattaaseen, lopulta kehä antaa periksi ja jokunen hammas päätyy ensiövedon pohjalle. Ratkaisuna tuohon kannattaa vaihtaa kehä siitä alkuperäisestä kytkinrummusta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957