Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Symboliikka pyöräskenessä

Aloittaja streamliner, 21 heinäkuu 12, 14:25:35

« edellinen - seuraava »

Smokie

Lainaus käyttäjältä: Make - 23 heinäkuu 12, 23:17:08
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 23 heinäkuu 12, 22:41:25
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 23 heinäkuu 12, 22:26:18
Jonkunlainen selitys noille muille symboleille on helpohkosti kuviteltavissa, mutta mistä toi kasipallo on löytäny tiensä tähän skeneen? Vanha juttuhan se on, mutta mistä se tuli?
Täysi arvaus ja oma oletus, mutta kun nuorena jannuna kasipalloja jenkkiautojen vaihdekepinnupeiksi liimailtiin, niin oletin syynä olevan juurikin tuo numero 8 kuvastaen sylinterien lukumäärää. Olisko kasipallo autoista prätkäpuolelle siirtynyt?

Mä en nyt keksi mitään nasevaa kakkosesta tässä vaiheessa  :-X

Saanen eppäillä!!

Mutta on tää kuitenkin jänskää, vieläkin varoittelisin ettei vain hiukset halkeaisi päästä. Tietokonekkin saattaa vaurioitua jos ukko höyryää siinä edessä ja flekti imee hien sinne koneen sisään. Pankaa jäitä hattuun..

Doobie

VALHETTA!  Tosimies tietää että selitys on tässä.

( taitaa olla todella vanha vitsi.)

Make

Kiitsa Jude! Mä en ois millään saanu muotoiltua asiaa niin, että kasipallo tarkoittaa kakkosta.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Juvakka

Ilmeisesti on suotavaa perua tämmöisen kypärän tilaus.... :-[

Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Make

Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 24 heinäkuu 12, 19:42:53
Ilmeisesti on suotavaa perua tämmöisen kypärän tilaus.... :-[

Onhan me todettu että nää jutut ei aina välttämättä tarkoita mitään, pidetään vaan perinteitä yllä. Se on vaan sellaista roots-henkistä raavaiden miesten välistä kanssakäymistä.   ;D

Doobie

Aivan naurettavaa touhua ja perusteetonta homoksi leimaamista mokoman numeron takia. Ruuvatkaa nyt äkkiä ne kasipallot pois pyöristänne.

Juvakka

Lainaus käyttäjältä: Make - 24 heinäkuu 12, 19:47:52
Onhan me todettu että nää jutut ei aina välttämättä tarkoita mitään, pidetään vaan perinteitä yllä. Se on vaan sellaista roots-henkistä raavaiden miesten välistä kanssakäymistä.

Kiitos rohkaisevista sanoista. Voin siis ylpeänä pitää pyörässä edelleen tällaista mielestäni yyperkuulia maskottia:
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Doobie

Ihan vapaasti mun puolesta.  Aikuinen järjissään oleva ihminen haistattaa huilut tuon tyypisille biker-asetuksille.

Doobie

Tuo on kaikki pelkkää harhaista  höpinää.

Koittakaa nyt hyvät raavaat miehet vähän miettiä mitä järkeä noissa touhuissa on

Ei tuo ole mitään muuta kun biljardipallo.

Tämä koko ns.  "skene" alkaa vaikuttaa yhä enemmän myöhäis-murrosikäisten sekoiluilta kun arvostettavalta pyörän rakentelulta ja siihen liittyvältä keskustelulta.

Tuomo

niin no en tarkoittanutkaan että kaikki joilla jenkkiauton pyörissään  8-palloventtiilinhatut olis huumediilereitä. mutta käy esimerkkinä että sinänsä viattomilla asoilla voi olla eri merkityksiä joillekin ryhmille. tai jos tänäpäivänä maalaa tankkiinsa suomen ilmavoimien sotia edeltävän tunnuksen, niin tulee melko herkästi väärinymmärretyksi suuren yleisön toimesta.

edit.

sinällään en kyllä oikein usko että suuri harrastajien massa useinkaan syvällisesti miettii logojen taustoja. esim. pääkallo laitetaan kun se on rankan näköinen ja naapurillakin on semmonen intruuderissaan eikä siinä sen kummemmin rueta pohtimaan omaa kuolevaisuutta. Vaikka varmastikkin se alunperin on tullut taiteeseen / symboliikkaan juuri kuolemaa symboloivana.

Make

Koita nyt vittu ite tajuta että jengi naureskelee tolle kasipallotietoiskuille. Ilmeinenkin sarkasmi on tietysti lukijalleen vaikea laji.
Tuomon postaama linkki pitää kutinsa kyllä, on eri asia liittyykö
biker skeneen.
Lakkaa pitämästä muita idiootteina, jooko? Me muutkin osataan tiedätkö ihan oikeasti kirjoittaa wikipedian hakuruutuun "swastika" ja "confederate flag", vaikka wikipedia ei meille mitään uutta aiheesta osaisikaan kertoa.

Lainaus käyttäjältä: Doobie - 24 heinäkuu 12, 20:22:04
Tämä koko ns.  "skene" alkaa vaikuttaa yhä enemmän myöhäis-murrosikäisten sekoiluilta kun arvostettavalta pyörän rakentelulta ja siihen liittyvältä keskustelulta.

Miksiköhän?

Doobie

No. Ilmavoimien tunnus on ilmavoimien tunnus, mutta tuo pallojuttu on ihan huttua, hanurista  ja just sitä tyhjänpäiväistä wt höpötystä.  Eikös tolle ole jo naurut naurettu?

Enkä todellakaan (vittu)  pidä ketään idioottina näiden juttujen tähden. Se olisi todella tyhmää.  Ja jos joku on niin tulkinnut , pyydän anteeksi.

Ajattelin oikeasti että tätä aihepiiriä voisi tarkastella myös asiallis-kriittisesti.

En ilmeisesti ole täysin sisäistänyt  biker huumorin syvintä olemusta joten taidan jättää koko jutun sikseen.

Mukavia hetkiä hienon harrastuksen parissa.

Lyytinen

Doobie - En oikein ymmärrä mitä asiallis-kriittinen tarkastelu voisi olla? Minulla on koko ajan ollut vähän semmoinen kutina, että haluaisit sanoa jotain, mutta sitten se jääkin varsinaisen asian ympärillä pyörimiseksi? Ensiksi ei ollut hakaristi hyvä koska sillä oli liikaa merkitystä, nyt ei ole kasipallo hyvä kun sillä muka ei ole mitään merkitystä? Niin että mitenkä? Sitten ylipäätään jos tässä skenessä on jotain juttuja jotka pitää hiffata, niin väittäisin, että ne pitää ajan kanssa pähkäillä itse eikä ulkoa opetella jostain tietosanakirjasta tai nettikeskusteluista. Jääpi sisäistäminen uupumaan. En todellakaan sano, ettei asiasta saisi puhua, pelkäänpä vaan ettei siitä tule kukaan hullua hurskaammaksi.

rodchop et al - vaikka minulla niin sanotusti onkin "ikkuna mehtään päin", vähän ihmetyttää missä ihmeen porukoissa te oikein könyätte jos tuommoista ilmenee? ;D

hemuli ja flhx - kyllähän minulla jonkinlaisia insinöörin oppeja on, mutta siinä vaiheessa kun hokasin, että se ammattikunta just joko tietämättään tai tieten tahtoen edistää siinä vuodatuksessani mainitsemaani dystopiaa, otin 180 asteen täyskäännöksen.

Doobie

Olen niin vihreä näissä pyöräskene ympyröissä että mulla menee väistämättä osa noista jutuista ohi hilseen.

Asiallinen ja kriittinen tarkastelu tarkoittaa kohdallani sitä että en omaksu , enkä halua omaksua asiota ja tyylijuttuja ellen tunne niiden merkitystä ko. kulttuurissa . OK??

Se mitä halusin sanoa on muunmuassa ; miksi tässä mystisessä bikermaailmassa on niin paljon yleisesti negatiivisena tunnettuja ja juuri noita mainitsemiani murrosikäisten hyviksi havaitsemia symboleita. Onko kyse itsetunto-ongelmista vai mitä helvettiä?

Jos ja kun joskus ajautuu yheiskunnan ulkopuolelle ei sitä tarvitse eikä kannata ruveta julistamaan.

Hakaristit  on edelleen hakaristejä mun länsimaisessa tulkintamaailmassani. Pitäkööt "bikerit" omansa, se on mun puolesta ihan ok. Natsisymboleita en kanna takissani vaan sen vuoksi että olisin uskottava.

Pyörän rakenteluun ei käsittääkseni tarvitse olla kovis,  minkään kerhon jäsen eikä tunnustettu "biker". Ostaa jonkun romun ja rupeaa hommiin. Ei sen (kai) pitäis olla mitään  sen ihmeellisempää.  Joka jätkä osaa ajaa moottoripyörällä. Paskallakin.