jäykkäperään akku

Aloittaja kallio, 02 heinäkuu 12, 22:17:27

« edellinen - seuraava »

eeko

Tuo Low voltage ei mun mielestä kuulosta kauhean hyvälle.
Minkälainen akku sulla on?
-eeko

ezmo

Mulla on 6Ah mopon geeli/hyytelö tms akku. No speksejä ei oo näistä mistään olemassa. Kait nää sit akkuja säästää????

mitä ois käyny pahimmassa tspauksessa, jos oisin asentanut, aku poks vai?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

eeko

Joo tossahan se on selitetty:
Charging current and voltage are reduced, thus avoiding distended or boiled over batteries. This combination is often found on bikes with the electric start system removed or when leight weight Li-Ion batteries are installed.
Kyllä se sulle sopii, siis pikku akku ja kiksikäynnistys.
-eeko

ma^ko

Mä ei ymmärrä, miks mokoma pitää laitta jollei ole mitää ongelmaa...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ezmo

No en viittis tän kauden ajoreissuja keskeyttää sen takia, että akku paskana. Nyt lepojännite 12.9v kertoo, että kovaa saa. Kestänyt on joo sen 3000km, mutta kauanko vielä. Mun riskienhallintapääni vaan karsii ennakoiden  tietyt riskit pois. Toisilla ehkä paree riskinsietokyky..

-94 Sportster Hugger

eeko

Tuo 12,9 V on ihan normaali napajännite, hiukan korkea.
Ootko sä mitannut latausjännitettä?
-eeko

ma^ko

Jos se on kolmetonnia kestänyt ni ei se ylilataukseen kuole, olis kiehunut kuivaks jo aikapäivää. Biltemast saa halvalla lisää soman sinisiä pattereita tarvittaessa...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ezmo

Lainaus käyttäjältä: eeko - 25 kesäkuu 14, 11:19:44
Tuo 12,9 V on ihan normaali napajännite, hiukan korkea.
Ootko sä mitannut latausjännitettä?
-eeko

Mittaan illalla. Ehkä oon hysteerinen... ehkä en...

Mul on sit myytävänä toi early shoveliin ja vanhempiin sopiva jännitteen säädin. Menin hätähousuna lyhentään jo johdot, niin ei palautus onnistu...

E

-94 Sportster Hugger

eeko

Komppaa ma^koa tässä, jos se on
noin paljon kestänyt, niin ei kun kovaa ajoa.
-eeko

Tuusulan T-Bone

Kesto näyttää riippuvan myös akusta ja ajotyylistä.

Mä hajotin yks kesä neljä akkua, joista kolme Vartan tollasia pikkuakkuja. Kolmatta kertaa en viitsinyt enää hakea uutta takuuseen ja ostin vastaavilla spekseillä Exiden akun. Siellä tuo on vieläkin, eikä oo mitään low voltage reguja välissä. Oli halvempikin kuin Varta. Eikä tuo marssivauhtikaan ainakaan hidastunu oo.

Kaikki akut hajos kun olin työntäny jonkin aikaa vähän reippaampaa vauhtia, jolloin latausjännitekin on suurempi. Muuan Tuusulan Chopper-Syndikaatin jäsen puolestaan hajotti Kiikalassa hiljattain kaksi akkua, yhden per veto...

Pointti: se että joku akku on kestänyt 3000 km, ei sellaisenaan ole mikään tae siitä, etteikö se voisi hajota vaikkapa tänään. Jos se 3000 km on vedetty sinkki kireällä koko ajan, niin sitten. Muuten ei.
Long John Stroker

ezmo

Rauhallista on ollut tähän astiset 3000km, suurin osa sisäänajoa, 2400-3300 rpm välillä... Kesän pääreissut tekemäti, Kihveliin kun marssii reippaammin, niin voi akulle käydä toisin....

-94 Sportster Hugger

ezmo

Mutta mitens tää todellakin on uudempiin pig twineihin tehty säädin (81-88), voiko staattoreissa olla eroja, että tää ei toimikkaan ok vanhemmassa??? Mitens ne virtalähteet muuttuu ja eroaa vuosimallien kanssa??? Mulla siis 76 tötterö shoveli

http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?navi=1&page=%21WW18811

E

-94 Sportster Hugger

Tuusulan T-Bone

On staattoreissa eroja, toiset antaa enempi amppeeria ku toiset. Ja töpselit on erilaisia.

Cycle Electric ei tee kaikille alkuperäismallisille staattoreille sopivalla töpselillä olevaa regua. Tosin voihan sitä aina varmuuden vuoksi vaihtaa staattorinkin...
Long John Stroker

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 25 kesäkuu 14, 15:46:11
On staattoreissa eroja, toiset antaa enempi amppeeria ku toiset. Ja töpselit on erilaisia.

Cycle Electric ei tee kaikille alkuperäismallisille staattoreille sopivalla töpselillä olevaa regua. Tosin voihan sitä aina varmuuden vuoksi vaihtaa staattorinkin...

Mutta miten juuri tuo asia voi pahimmiillaan aiheuttaa, jos uudempaan staattoriin tarkoitettu regu laitetaankin vanhempaan?? Oletuksena, että uudemmat staattorit antaa enemmän jerkkua...Aattelin pätkäistä johdon ja laittaa oikean liittimen siihen...

E

-94 Sportster Hugger

Tuusulan T-Bone

Ei aavistustakaan, millaisia sisuskaluja reguissa on. Joka tapauksessa tehokkaammalla laturilla myös regu joutuu tekemään enemmän töitä, kun itse pyörässä ei ole paljon mitään mikä kuluttaisi virtaa.
Long John Stroker