Pyörän tuonti ulkomailta

Aloittaja tertsi, 16 kesäkuu 12, 10:29:18

« edellinen - seuraava »

tertsi

Nyt tarttis vähän tietoa pyöräntuonnista.Kannattaako nykyään tuoda pyörä EU-alueelta vai ameriikoista.Ja onko jollain tuttuja ketkä näitä tänne pakkaseen roudaa.Hakusessa olis chopper projekti.Mallilla ei sinäänsä kauheesti ole väliä tarkotus olis projektiin tehä metalli artesaani koulun kaikki näytöt.

Hemuli

Kysymyksestäsi oletan että sulla ei ole tällä hetkellä muuta kuin vasta ajatus hankinnasta?

Jos vanhempaa kuin 2000-lukulaista havittelet niin aika sama ottaako sen EU-alueelta vai sen ulkopuolelta. Uudempiin jenkkituonteihin tarvitaan vaatimustenmukaisuustodistus joka maksaa satasia.

Jos Euroopasta löytää sopivan hintaisen projektin niin silloin säästää tullin ja alvin verran rahaa, rahti lienee saman hintainen ellei jopa kalliimpi kuin konttirahti jenkeistä.

Amerikan päässä on paljon suomalaisia jotka työkseen rahtaavat tavaraa tänne, suurin osa luonnolisesti itärannikolla. Casagrande varmaan yksi tunnetuimmista - www.amercars.com - saattaispa Marcolta löytyä sulle suoraan sopiva projektikin niin ei tarvitse itse hakea.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

tertsi

Pyörän tuonti on vielä sellänen pakkomielteen omainen ajatus,rakentelu kuume iski ja paha.Ei oikeastaan ole kauheesti väliä mikä H-D malli tai minkä ikänen luultavasti kuitenki vanhempi kun -00,eikös niissä jo haluta se E-merkki ja se ei nyt oikeen sovi mulle.Tekniikka pitää oll aikalailla kunnossa sen saloihin ei välttämättä heti eika riitä.Muuten  teen käsityönä ja kaikkia mahdollisia menetelmiä käyttäen tehtyä osat itse,Voipi olla että niitä riittää muillekkin,katotaan nyt.Oon ollu reilun vuoden ilman pyörää ja eiköhän siinä ole tarpeeks kidutusta ja ainakin on miellyttävä tapa tehdä näytöt koululla ja onneks pääsin maalamolle iltaduuniin voi siellä tehdä kaikki värihommat ei tarvii siihenkään paikkaa ettiä enää.

ma^ko

Virosta on helppo ja halpa tuoda ja ihan hyvin tarjontaakin. Siellä myös toimijoita jotka hoitaa tilauksesta halutun mukaista ja sen saa EU-kilpisenä yleensä. Tuonti sieltä on ruotsin ohella helpoin ja huokein, kannattaa kartoittaa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

tertsi

täytyy kaivela noita toimittajia sieltä ja virossa  nyt on pari tuttuakin

Antti S.

Jenkeistä taitaa olla huono aika tuoda mitään kalliimpaa euron kurssin takia.Kiitos Kreikan yms.talousihmeiden.
Mutta mitä vanhemman ostaa,sitä vapaammin sitä saa rakennella.
Jos jenkeistä meinaat ostaa,niin kuten edellä jo mainittiin niin Casagrande vaikuttaa Floridan päässä,Halmari Texasissa.Halmarilla pelaa palvelu hienosti,pyörää en ole uittanut Texasista,mutta muuta isompaa rojua kyllä.
Etelä-Suomen sijoitus hoitaa huolinnan molemmilla,elikäs ostokset päätyvät Hämeenlinnaan.

tertsi

Oliskos linkkejä mistä hakee muitakin kun tuo amercars

flhx

Ja Nettimotossa taitaa olla ihan kotimaastakin tyrkyllä semmonen 1000 Harleyta...Että valinnanvaraa on ihan Suomenkin markkinoilla. Ei sen puoleen, tuo vaan ulkomailta, kyllä noita laitteita tänne mahtuu. Mutta sillä vaan että kannattaa myös laskea että kannattaako ulkomailta tuonti, kotimaisen yksilön kun pääset paikanpäällä räpläämään ja toteamaan kunnon. Ja kuten jäsen Antti S totesi(terveisiä vaan) niin jenkeistä ostelu on hiukan kallistunut...Toki jos haluat jenkeistä pyörän niin mäkin voin kyllä semmosen etsiä ja hakea pientä korvausta vastaan...Floridasta toki mielummin kun siellä on lämmin ja alkaa olla kohtuu tuttu paikka! Mutta kannattaa muuten muistaa jos jenkeistä jotain ostat että mikäli et osta noin suurinpiirtein kontinpakkaajan pihasta pyörää niin rekkarahti taitaa maksaa jotain taala/maili..
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Ulkomailta osto ilman paikan päällä käyntiä tai paikallisen bulvaanin käyttöä on helkkarin hankalaa. Voihan sitä selailla www.craigslist.org (Amerikan "keltainen pörssi") kyllästymiseen asti mutta ei yksityishenkilö ihan heti rupea tekemään kauppaa jonkun kaukaisen viikingin kanssa ja vielä toimittamaan fillaria jonnekin rahtarille.

Itse olen tehnyt kauppoja monella eri tavalla, myös tuolla edellä mainitulla. Mutta jos itse istuu näyttöpäätteen ääressä Suomessa pitää olla todella varma siitä mitä haluaa ja miten hoitaa hankintansa kotimaahan. Yksittäisen pyörän tuonnista aiheutuvat kulut ovat sitä luokkaa että suuria säästöjä ei ole tiedossa kun katsoo tämän hetken hintatasoa Suomessa.

Jonev

Tässä on hyvä linkki overdriven puolelle amerikasta tuontiin: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=131162
Kannattaa todella tarkasti laskea kannattaako tuonti sillä niitä kuluja kertyy melko reippaasti ja myös riski kasvaa. Itsellä ei ole kokemusta kuin yhden pyörän tuonnista, joten raadilta löytyy varmasti laajempaa kokemusta aiheesta. Kuluja tulee karkeasti seuraavasti:
Ostohinta
maarahti + pakkauskulut
merirahti
kotimaan kuljetus + purkaus
Tulli + Alv
Välittäjän palkkio
Rekisteröinti
Ajoneuvovero
Johonkin välittäjään yhteyttä, jolloin kustannustaso selkeää. Valtion haluamista kuluista löytyy tullin sivuilta hyvin tietoa.

-Teme-

Jo aiemmin mainittu Halmari on avannut uudet nettisivut just jenkkituontia varten.
www.finn-us.com sivuilla on laskuri, josta selviää myös jenkkirahti + tullaus-, purku- ja huolintakulut Suomessa

Hemuli

Näistä rahtifirmoista vielä sen verran, että ne kyllä myös hoitavat pyörän siirron myyjältä lastauspaikalle korvausta vastaan mutta itse joudut tekemään kaupat. Mitä olen kuullut niin porukka ottaa usein yhteyttä ja pyytää että voisiko firman edustaja käydä katsomassa potentiaalisia kaupan kohteita. Toki sellaisiakin firmoja on jotka etsii (taas korvausta vastaan) asiakkaan toiveiden mukaista kalustoa mutta noi puhtaasti rahtaamiseen keskittyvät toimijat eivät lähde ajamaan tuntitolkulla perämetsiin vain todetakseen että pyörä olikin väärän värinen ostajalle...

JPP

Jos pyörä ei ole lähellä rahtifirmaa niin jos pyörän saa lavan päälle niin kulkee noin kolmasosalla rullaavan pyörän rahtihinnasta USA maarahtina. Vaatii keulan ja renkaiden irrotuksen.

Itse oon muutraman pyörän ostanut läheltä rahtifirmaa niin että myyjä on toimittanut tavaran suoraan rahtifirmalle ilman lisäkuluja.

FXD

Tuoltakin voit varmaan kysästä, ovat joitakin pyöriä maahan tuoneet: http://store.scream-harley.fi/index.php
M-B vikakoodien lukemisia/nollaamisia Kouvolan alueella

jokerpoint

Mikäs tossa taalan kurssissa nyt on huonoo? Parhaillaan mennään 90-luvun alkupuolen kursseissa ja onpa tuo euroaikanakin ollut aikapaljon huonommalla kurssilla. Eikai nyt kukaan täysillä valoilla kulkeva voi kuvitella et euroopan vientiteollisuus pitkäänkin eläis jollain 1.40-1.50 kursseilla?? Kyllä pitäs jokaisen, persujakin äänestävän, tuontipuuhia harkitsevan olla tyytyväinen et suomessa on euro eikä viikon välein devalvoitu markka. Vois meinaa maksaa amerikan mopot aika vitun paljon siinä skenaariossa.

Mut se on totta et välttämättä yhden pyörän tuominen amerikasta ei ole tänäpäivänä välttämättä paras ratkaisu. On niitä niin paljon eurooppaan uitettu viime vuosina ja löytöjä on tarjolla aika paljokin.