Liian pitkät pinnat

Aloittaja Mika_P, 20 huhtikuu 12, 21:48:29

« edellinen - seuraava »

Mika_P

Pääsin tänään siihen pisteeseen että sain vanteen kasattua, (japsi rumpu ja morad kehä), mutta pystyheittoa kun aloin poistamaan vanteesta, niin nipat pohjaa kierteisiin eli säätövara loppuu eikä vannetta saa rihdattua.

Ja koska pinnat on kierteytetty koneella, ei niitä kierteitä vissiin millään kierrepakalla saa jatkettua, eli kierreosa lienee aavistuksen paksumpi kuin itse pinna?

Onkos tässä joku jippo mitä en ole vielä tajunnut? Mietin ensin voiko olla pinnauskuviosta kiinni, mutta kun pinnojen reiät on porattu kehään tietyihin kulmiin, niin ei oikein ole vaihtoehtoja ole siinäkään.

Hemuli

Kyllä mä oon kriittisissä tapauksissa jatkanut kierteitä pakalla, just nyt en muista mikä se koko oli - tuumamitoitus kylläkin. Eikä siitä kierteestä tule ihan täydellinen, vähän väkivalloin joutuu runnomaan nippaa kireälle.

Vanteen reiät sanelee pinnauskuvion varsin pitkälle, joskus olen vähän muokannut sitä kulmaa poralla mutta ei siitä kaunis tule. Etkö voisi vaan hommata lyhyempiä pinnoja? Minkä mittaiset niiden pitäis olla - voin katsoa mitä tuolta hyllystä löytyy.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mika_P

Mittailen pinnat kun pääsen huomenna tallille, kiitos tarjouksesta! Enitenhän tässä tietysti v.ituttaa heittää hukkaan kalliilla rahalla ostetut pinnat, varsinkin kun on niin pienestä kiinni. Ei tosiaan ole muusta kiinni. ;D Pinnasarjassa on vielä kahdella eri kulmalla olevia pinnoja, ettei korvaavan satsin löytäminen olisi liian helppoa..  :P

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Mika_P - 20 huhtikuu 12, 22:25:28...Pinnasarjassa on vielä kahdella eri kulmalla olevia pinnoja, ettei korvaavan satsin löytäminen olisi liian helppoa..  :P

Eli todennäköisesti samantyyppiset pinnat kuin Sportsterin etuvanteessa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mika_P

Vanne pinnattu! Eikä vaatinut kuin neljä yritystä.. Kierteiden pohjaus oli lähellä, mutta kirimisvara riitti ja sain heitot todella hyvin rihdattua.

Syy miksi ei ensi alkuun mennyt, olis ilmeisesti se että laitoin molempien puolien sisemmät ja ulommat pinnat samoin päin, eli ei mennyt ristiin tarpeeksi.

Nyt on rumpujarru ja kapee 21", saunan paikka kivakiittihei..  :-*