Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Taas yksi rautis

Aloittaja Make, 23 toukokuu 09, 20:00:28

« edellinen - seuraava »

Make

Perhe, työ, pula-ajan asumismuoto, murphyn laki, puuskittainen köyhyys, yleinen saamattomuus ja laiskuus saivat aikaan mopottoman kesän.
Jotain on kuitenkin äherretty. Meinasin ens tosta irtoperästä, et piiloonhan se jää. Nimittäin sen jälkeen kun takafillari oli saatu linjaan, oikeanpuoleinen alaputki "pullistui" keskilinjasta pari senttiä ulommas kuin vasen puoli  >:(  Ei naurattanu. Enkä onneks ottanu kuvaa siitä.
Pari tuumaa stretsiä, ja pikainen osien koesovitus. Ei naurata vieläkään, mut ehkä jo hymyilyttää.
Tuo rautiksen originaalistånga on tällä hetkellä parasta mitä hyllystä löytyy. Luulen että tarkoin kohdistetulla väkivallalla siitä tulee alkuperäistäkin parempi, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin.
Lopussa havainnekuva Leevi and The Leavingsin kestosuosikista.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Antti S.

Make

Täällä on sen verran kovat luut pistelly projektejaan näkyville, että ajattelin unohtaa koko projektialbumin päivityksen. Mitä enemmän niitä muita katselee, sitä enemmän alkaa omat käden tuotokset vituttamaan. Mutta täällä tämä jo on.

Asiaan. Toi mun öljy-bensa tankki on mielestäni kovasti hieno, mutta ei sillä mitään tee, toi satulan alle jäävä reikä pitää täyttää jollain. Ettei pyörästä näe läpi. Eli siis erilliset öljy ja bensa-astiat.
Kaapasinpas jostain tollasen hevonkenkätankin, joka ei tietenkään mahtunut tonne mitenkään päin. Vaikka sahailin joutavia putkia tuolta jostain kuuseen hevon.
Onneksi ratkaisumetodi on olemassa: vintiöt - markku ja ilkka
Nyt mahtuu  ;D

Meinasin alkaa tilailemaan jo jotain lokaria jostain, mut sitten löyty swapista jonkin verran patinoitunut kromikaari, saattais olla jopa jostain vanhasta goldwingistä. Ja sportin tankki. Se vaan on. Tankin keskitunnelin muutin umpitunneliksi.

Make

Tallin nurkassa oli paffilaatikko, jossa oli vinoon porattuja t-kappaleita. Viitisen astetta heitti nuo reiät.   :P

Koitinpa kuitenkin paikalleen. Kapeat taitaa olla nykyään muotia, näissä nyt jää turhaa tilaa alatuubin ja levyn väliin: Koittakaa saaha tolkku kuvasta.

+6 putkilla ei tuu nyky direktiivien mukaan zopperia, vaan enemmänkin Custom Of Finland henkinen pyörä. Tollanen siitä keulasta nyt tuli:

Ohjausakselin tehneelle herrasmiehelle suuri kiitos. Sorvilla kyhääminen  ;D on hieno laji.

Make

Tosta öljysäiliöstä jäi pöliän näkönen palanen kuleksimaan tallin lattialle. Etukorvako lienee. Panin siihen virtalukon ja valonvaihtonapin. Aivan järkyttävän vittumainen siihen on kurkotella, mutta kun sille oli paikka jo keksitty ni minkä minä sille mahdan.

Tein tollasen pellinlärpäkkeen jonka taittelin tonne säiliön keskelle, ja siihen alkuperäiset avtomaattipäreet kiinni. Ja sähköjohdot sitten niihin päreisiin.

Make

Öljynsuodattimen meinasin jättää ensin pois kokonaan, mutta luin netistä että siitä suodattimesta ei ole merkittävää haittaakaan, vaikka sen asentaakin pyörään. Joku swappilöytöjalka löysipaikkansa, kun sekunnin mittaisen perusteellisen harkinnan jälkeen löin sen tohon. Runkoon hitsasin jalalle korvakkeen, joka oli ihan sen näköinen kun joku olisi tehnyt sen vasaralla pöydän kulmaa vasten hakkaamalla.

rodchop

+6" on just must chopperiin, tonne keulan väliinhän menis vielä maanantain hesari ;D
Jouduin yhdessä keulassa senkkaamaan jarrulevyn ettei pultit ois raapinu keulaa.
Jotenkin tuollainen kapea keula näyttää suhteessa pidemmältä ko leveä.
HOG Forever Forever HOG

ma^ko

Oletko varma että tuo on öljynsuodatinjalka lainkaan? Eäilyttävästi nimittäin näyttää jalalta jota ven3eissä on nimikkeellä polttoainesuodatin/vedenerotin. No jos its suodin on kuitenkin öljylle niin ei kai siit haittaa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

flhx

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 21 kesäkuu 11, 16:23:54
Oletko varma että tuo on öljynsuodatinjalka lainkaan? Eäilyttävästi nimittäin näyttää jalalta jota ven3eissä on nimikkeellä polttoainesuodatin/vedenerotin. No jos its suodin on kuitenkin öljylle niin ei kai siit haittaa.

No ei kai se suodatinjalka tiedä onko läpimenevä liemi öljyä vai polttoainetta,eihän se nyt haittaa jos vaan putsari on öljylle..

Toi putsarijalka näyttää muuten sellaselle mitä joskus luvulla oli Mopo-Sportissa myynnissä jossain kupla-osien seassa. Mulla oli sellane eka Gyybelfaagenissa ja sit pannussa, siihen meni joku kai opelin öputsari. Noita jalkoja oli kahta mallia muistaakseni, tuollane kuvasssa oleva ja sit sellane kun mulla oli jossa oli pystysuorille letkulähdöille paikat. Onhan noita toki edelleenkin kaupan jossain,en vaan enää muista missä olen moisia nähnyt. Hinta vaan tais olla semmonen että teki jo mieli liimailla Volvon puskurin kanssa kontaktia ottanut ja poikki mennyt suodatinjalka kasaan...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Make

Lainaus käyttäjältä: flhx - 21 kesäkuu 11, 16:35:40
Onhan noita toki edelleenkin kaupan jossain,en vaan enää muista missä olen moisia nähnyt.

http://www.moposport.fi/workspace/search/?words=suodatinjalka&theme=7

mopo-sportissa tietysti  ;D

flhx

No luonnollisesti....Mutta ite en siellä oo käyny kai 80-luvun jälkeen enkä niiden luetteloitakaan selannu että jossain muualla olen saman putsarijalan bongannu. No, aivan sama. Tosin yöunethan nyt meni kun ei muista tommosta.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Make

Toi ON yllättävää, että jos jostain on 20 vuotta sitten saanut ostaa jotain käyttökelpoista, niin sitä myydään samassa paikassa edelleen. Tai että yleensäkin koko tuotetta on olemassa. Nämä B- ja M-kaupat tuppaavat jyrätä alleen vähän kaiken.

Make

Pakarit. Teki mieli ties millaista. Maksavat kaikki perkeleet. Drag pipet ja alkuperäiset(?) oli vaihtoehtona. Oli mulla kolmaskin vaihtoehto, en vain ollut nähnyt sitä. Rautasaha.

Ja hoplaa. Autenttinen custom-osa on valmis  ;D

Redneck

Hyvä Make !  Kohtahan pääset ajamaan. Seat & exhaust ovat   8)
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

erakko

Mä totesin kans tossa yhtenä yönä et putket saa just sopiviksi laikalla,moskalla,pilleillä ja hitsauskoneella!  ;D ;D
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.