huhu huomiovärin käyttöpakosta

Aloittaja mr.bobber, 14 helmikuu 12, 21:03:30

« edellinen - seuraava »

mr.bobber

kuulin sellaisen huhun että suunnittelisivat motoristeille pakollista huomioväriasustetta/liiviä. Paino on sanalla pakollinen...liekö ihan tuulesta temmattu kun itse kuulin vasta asiasta. Naurettavaa, mutta en ihmettilis gusiniinan (gutzenina) sellaisenkin lakiesityksen saavan halutessaan läpi. Joo, ehkä aihe olisi kuulunut yleiseen höpinään, mutta kun on lakiesityksestä (huhu) kyse niin ajattelin tän sopivan tähän
se minkä voit tehdä huomenna, tee ylihuomenna

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: mr.bobber - 14 helmikuu 12, 21:03:30
suunnittelisivat motoristeille pakollista huomioväriasustetta/liiviä. Paino on sanalla pakollinen.....en ihmettilis gusiniinan (gutzenina) sellaisenkin lakiesityksen saavan halutessaan läpi.
Juu, kyllä sitä keskinkertaisen radiojuontajan pätevyydellä pääsee demarimisministeriksi ja sen jälkeen ei mikään ole mahdotonta >:(

Onko kukaan muuten ikinä huomannut sitä liiviä ennen pyörää? Kyllä minäkin olen monasti nähnyt noita liivejä kuskin päällä, mutta ensin ehtinyt jo pitkään katsella, että kas, siellä on moottoripyörä tulossa. Ja sitten kun on jo lähellä, niin huomaa - kappas, olikin oikein turvallinen kuski, liivit ja kaikki.

Valkoinen kypärä erottuu jo huomattavasti kauempaa, kuin nuo liivit. Siksi juuri kamppailen itseni kanssa, että pitäisikö seuraavaksi kypäräksi hankkia valkoinen ... ::)

Liivien suurin etu on, jos on korjaamassa pyörää tien penkalla - silloin korjaaja erottuu kyllä kiistatta nopeammin. Siksi ne voisi vaikka pitää laukussa mukana, mutta en kyllä omista sellaisia. Toisaalta eihän näitä Harrikoita nyt tarvitse tien poskessa rassatakaan ;D

Kiwi

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 14 helmikuu 12, 21:56:46
Myös punainen kypärä näkyy ;)
Näkyy varmasti keltainen ja vihreäkin, mutta ihan oikeasti tuon valkoisen erottaa liikenteessä hämmästyttävän hyvin. Kiinnitin siihen joskus huomiota ja sittemmin olen kuullut muidenkin havainneen saman asian. Joidenkin mielestä se vielä hidastaa vastaantulijoita, kun luulevat poliisiksi. Tästä en väitä mitään.

Soitin tuossa muuten eräälle senaattorille ja hän ei ollut kuullut eduskunnassa tuollaista liivipakkohuhua. Sanoi kuulleensa joskus asiaa otetun esille joissain yhteyksissä,mutta ei tiennyt, että mitään sellaista valmisteltaisiin. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö jossain virkamiehen luolassa sellaista voisi olla tekeillä.

Hemuli

Kyllähän tuosta on Euroopan tasolla väännetty, Ranskassahan motoristit pisti Pariisin vähäksi aikaa seis mielenosoituksellaan. Täällähän se menis läpi, korkeintaan muutama nurisis netissä ;D...

Autoilijan silmä tottuu hyvin äkkiä noihin huomioliiveihinkin ja kohta niilläkään ei ole mitään turvallisuusarvoa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Punainen ei ole hämärässä yhtään mustaa näkyvämpi. Ei muutoinkaan mikään erityisen hyvä huomioväri itseasiassa, mikä on syy siihenkin ettei brankkareiden vehkeet ole enää punaisia vaan oransseja.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 14 helmikuu 12, 22:29:22
Autoilijan silmä tottuu hyvin äkkiä noihin huomioliiveihinkin ja kohta niilläkään ei ole mitään turvallisuusarvoa.

Toisin kuin netissä nurisevien harrastajien :P Ei virkavallalla vieläkään ole oikeutta puuttua ihmisten pukeutumiseen, kunhan on vaatteet päällä niin pitäisi riittää.

Ja punanen kypärä on vaan v*tun cool.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 14 helmikuu 12, 22:42:37

Se on ihan niiq eri astia ku ku safetypoint...

sulo-wilen

Tuntuis, että tuskin olis kytällä turhauttavampaa asiaa valvoa?

Suosituksena ymmärtäisin, pakkona en mitenkään. Mutta koska tää on Suomi...

Pietari

Älkää nyt taas.Johan tätä puitiin joku vuosi sitte, eikä siite mitään pakkoa tullu silloinkaan.Joku kevät pyöri jossain voorumeilla ilmoitus että kaikki motoristit laittais kevään alkajaisiks ja autoilijoitten muistuttamiseksi huomioliivit päälle ekana vkloppuna tai jotain.En laittanu.

erakko

En oo kuullu moista,ei sen puolee en minä paljon mitää muutenkaan kuule.
Eikä tuo edes mua koskis kun en oo motoristi, ainakaa siinä merkityksessä missä tiedotusvälineet ko sanaa käyttävät nykyään.
Odotan Korkeaa Tietämystä asiasta omaavan kumoavan moisen huhun heti.  ;D
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

mr.bobber

niin, tuohon ko artikkeliin varmaankin liittyy...toinen mikä aiheuttaa närää itselläni on toinen huhu desibelimittauksista tulevana kesänä...viddu mitatkoon, meinaan vaihtaa dragpipet vaimennettujen putkien tilalle, enkä ota pois =)
se minkä voit tehdä huomenna, tee ylihuomenna

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: mr.bobber - 15 helmikuu 12, 20:07:51
niin, tuohon ko artikkeliin varmaankin liittyy...toinen mikä aiheuttaa närää itselläni on toinen huhu desibelimittauksista tulevana kesänä...viddu mitatkoon, meinaan vaihtaa dragpipet vaimennettujen putkien tilalle, enkä ota pois =)

Desipelimittaukset tulevana suvena on tuskin laskettavissa pelkäksi huhuksi koska aloittivat ne jo menneenä suvena...

mista

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 14 helmikuu 12, 22:42:37
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 14 helmikuu 12, 22:29:22

Toisin kuin netissä nurisevien harrastajien :P Ei virkavallalla vieläkään ole oikeutta puuttua ihmisten pukeutumiseen, kunhan on vaatteet päällä niin pitäisi riittää.

Sikäli väärin, että kypäräkin on laissa määrätty ajovaruste niin mikse liivikin voisi olla.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod